BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Eredivisie week 1 en 2 tips

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 30 juli 2010 - 17:34   quote  deeplink  
Hi guys en girls,

Barcelona kampt met honderden miljoenen schuld maar Real Majorca wordt uitgesloten van deelname aan EL met een schuld van 75 miljoen. Deze klassejustitie heeft alles te maken met de sterkere basis van eerstgenoemde club. Laten we het hopen.

Voetbal blijft leuk maar door het vele aanbod versnippert de aandacht van de fan. Je kunt niet naar je favoriete club in het stadion en ook nog alle wedstrijden kopen vanachter een decoder.

Sanering lijkt de enige optie en in Nederland gaat Feyenoord voorop. Elk dubbeltje wordt omgedraaid en stagiaires van rijkere clubs zijn welkom. Dit tot frustratie van naar clubs zoekende linksbacks als El Akchaoui. De broodvoetballers zelf zijn nog niet wakker. Een paar droomclubs (letterlijk vertaald: de clubs met nog veel geld) houden de hoop op megasalarissen levendig maar in tegenstelling tot wat iedereen dacht wordt er niet hoog geboden op spelers die het redelijk deden op het WK. Ajax wil 40+miljoen voor Suarez en 20+miljoen voor Greg v/d Wiel. Als ze zich nou plaatsen met dit materiaal voor de CL zou ik als TD zeggen ach Suarez 20mio en voor v/d Wiel 5 miljoen. Het bod van 3,5 mio op Vlaar van Bursaspor zegt genoeg over de bestaande financiele ruimte bij clubs die zich voor de CL geplaatst hebben.

Op veler verzoek laten we de glazen bol dit jaar weer werken om gokkers en supporters houvast te geven. De bookies doen het doorgaans beter dan ik en je kunt ze dit jaar zelf volgen op www.betfair.com Af en toe zal ik er eens een wedstrijdje bij de professionele marketmakers uitvissen ter vergelijking.

De JC-schaal gaat dit jaar naar Ajax.

Hier mijn tips voor de komende weken:

vr 6 aug, 20:45 Roda JC FC Twente 2-2
Roda uit blijft lastig.

za 7 aug, 18:45 NEC VVV Venlo 2-1
Vloet voor President. Daar zit je dan als VVV met alle miljoenen in kas. Gewoon schenken aan koning Limburg Geert W. de eerste.

za 7 aug, 19:45 Heracles Almelo Willem II 4-1
Degradatiekandidaat nummer 1 dit jaar is Willem II

za 7 aug, 19:45 De Graafschap Excelsior 2-2
Ik hou het op een gelijkspelletje

za 7 aug, 20:45 SC Heerenveen PSV 1-3
El Akchaoui met rood eruit.

zo 8 aug, 14:30 Vitesse ADO Den Haag 3-1
Moet lukken.

zo 8 aug, 14:30 Feyenoord FC Utrecht 3-1
Wie zal er in de spits staan..

zo 8 aug, 14:30 FC Groningen Ajax 1-5
Groningen gaat ver terugvallen dit jaar.

zo 8 aug, 16:30 NAC Breda AZ 1-4
NAC met een puntje in mindering gaat een heul moeilijk jaar tegemoet.

Week 2

za 14 aug, 18:45 Ajax Vitesse 8-0
Arme Piet V.

za 14 aug, 19:45 PSV De Graafschap 5-0
Och och arme superboeren.

za 14 aug, 19:45 VVV Venlo Heracles Almelo 2-3
Ook hier lekker veel doelpunten

za 14 aug, 19:45 AZ FC Groningen 3-1
Makkie voor AZ.

za 14 aug, 20:45 FC Twente SC Heerenveen 3-1
Twente herstel zich van moeizame start.

zo 15 aug, 12:30 Excelsior Feyenoord 1-4
Die nieuwe spits is voortreffelijk..

zo 15 aug, 14:30 FC Utrecht NAC Breda 4-1
NAC blijft op -1 steken.

zo 15 aug, 14:30 Willem II NEC 1-2
Rommelt al vroeg in Tilburg. Hier moet je de punten pakken stamelde een aangeslagen coach.

zo 15 aug, 14:30 ADO Den Haag Roda JC 3-2
Een ouwerwetse veldslag.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKRĀ©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
vonne
 vonne - dinsdag 03 augustus 2010 - 21:29   quote  deeplink  
Voorlopig zat je al mis met de J.C schaal ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Eredivisie week 1 en 2 tips









0.0074360