BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Apple / iPad / topic: Hoe wachtwoorden op te slaan in Safari op de iPad? - NIET OPGELOST met iOS 4.2!

Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 07 augustus 2010 - 05:39   quote  deeplink  
Ik heb diverse wachtwoord beveiligde pagina's als bladwijzers opgeslagen (waarom noemen ze die dingen niet gewoon favorieten???) maar ik moet telkens opnieuw de username en wachtwoord opgeven.

Zoals in de handleiding stond heb ik via instellingen -> safari -> formulieren -> Namen en wachtwoorden dat knopje op 'aan' gezet, maar toch slaat hij niets op...

De wachtwoord beveiliging is gewoon een Apache htaccess (HTTP Basic Authentication) wat in elke browser werkt maar met dat Safari prog op de iPad krijg ik het niet voor elkaar!
Ik heb ook nog geprobeerd om in de instellen 'gebruik contactinfo' op aan te zetten (wat ik eigenlijk niet wil) maar ook dat helpt niet.

Ik heb geen zin om elke keer opnieuw de login en wachtwoord in te typen want dat zijn er nogal wat om te onthouden...

Wie kan mij helpen wat ik fout doe?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 december 2010 door Boudewijn --
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 10 augustus 2010 - 01:00   quote  deeplink  
Nou, aan Apple support heb je ook niets...

"zou het moeten doen, zal dan wel een bug zijn, kunnen we niets aan doen. Later deze maand komt er een update, misschien dat het dan wel goed werkt"
joepje3
 joepje3 - dinsdag 10 augustus 2010 - 11:05   quote  deeplink  
Werkt hier prima, maar let op: je moet hem in één keer goed intypen. Doe je dat niet, dan slaat hij niets op. Probeer eens je cache en cookies te verwijderen, opnieuw de gegevens in te typen en dan als bladwijzer opslaan?
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 10 augustus 2010 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 - 11:05 schreef joepje3 het volgende:
Werkt hier prima, maar let op: je moet hem in één keer goed intypen. Doe je dat niet, dan slaat hij niets op. Probeer eens je cache en cookies te verwijderen, opnieuw de gegevens in te typen en dan als bladwijzer opslaan?
heb het geprobeerd maar nog steeds niet, na elke herstart van de iPad moet ik het weer opnieuw invoeren
Midas
 Midas - dinsdag 10 augustus 2010 - 20:47   quote  deeplink  
Ik heb het net zelf getest op een 3.2.1 versie, maar bij mij werkt het ook niet.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 10 augustus 2010 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 - 20:47 schreef Midas het volgende:
Ik heb het net zelf getest op een 3.2.1 versie, maar bij mij werkt het ook niet.
oh, ben gelukkig niet de enige...

mocht je het ooit opgelost krijgen, dan hoor ik het graag!
hotjumper
 hotjumper - woensdag 11 augustus 2010 - 04:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 augustus 2010 - 05:39 schreef Boudewijn het volgende:... (waarom noemen ze die dingen niet gewoon favorieten???)...
omdat een site die je vaak bezoekt nog niet je favoriet hoeft te zijn....
b.v. een site van de belasting bezoek je vak niet voor je lol. hahahahahahahahahaha
HansZoetermeer
 HansZoetermeer - woensdag 22 september 2010 - 15:16   quote  deeplink  
Ik had hetzelfde, totdat ik firmware 3.2.2 heb geinstalleerd, daarna werkte het prima. Helaas, als je op een site meerdere inlogcodes hebt, dan onthoudt het ding slechts de laatste en je krijgt niet, zoals dat in de meeste browsers het geval is, een lijstje met wat je ooit hebt ingevuld.
Overigens heb ik nu een kleine berg aan browsers geinstalleerd staan (om er een te vinden die het wel doet), maar geen enkele slaat meer dan de laatst gebruikte op.
Ik bestel producten voor twee verschillende bedrijven, bij een leverancier, maar dus met twee verschillende inlogcodes, ja de laatste onthoudt ie dus.
Daardoor is het ding voor deze functie ongeschikt en moet ik nog steeds bij het doorlopen van de magazijnen met een papiertje noteren wat er nodig is en dat dan op de PC invoeren. Als het nou eenvoudige inlogcodes waren, maar nee, combinatie van kleine letters, HOOFDletters, cijfers en speciale tekens (jippie).
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 22 september 2010 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 september 2010 - 15:16 schreef HansZoetermeer het volgende:
Ik had hetzelfde, totdat ik firmware 3.2.2 heb geinstalleerd, daarna werkte het prima. Helaas, als je op een site meerdere inlogcodes hebt, dan onthoudt het ding slechts de laatste en je krijgt niet, zoals dat in de meeste browsers het geval is, een lijstje met wat je ooit hebt ingevuld.
Ik upgrade pas naar de 4.2 versie want anders moet ik mijn ipad backup weer 26(!!) uur aan de synchronisatie hangen omdat ik een groot aantal comics erop heb staat (zie ITunes backup super traag door fout ontwerp Apple programmeurs

quote:

Als het nou eenvoudige inlogcodes waren, maar nee, combinatie van kleine letters, HOOFDletters, cijfers en speciale tekens (jippie).
Wat ik me net bedacht en ook nog werkt (maar heel onveilig is), je kan de login en wachtwoord in de url meegeven zoals:

http://login:wachtwoord@www.website.nl/subdir/


Dus je kunt inloggen op de website met een login, daarna in jouw geval 2 keer opslaan als bladwijzer en daarna de bladwijzers wijzigen en de 'login:wachtwoord@' toevoegen. (ik moest overigens om te testen het complete webadres invullen want ik heb geen idee hoe ik zoals normaal met pijltjes toetsen naar links scrollen).

maar let op, dus is onveilig omdat:
- de login/wachtwoord door iedereen die de ipad kan pakken te achterhalen is
- de login/wachtwoord in de url blijft staan als je de bladwijzer kiest (tenminste bij Safari op mijn ipad)
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 28 november 2010 - 16:16   quote  deeplink  
Net iOS versie 4.2.1 geinstalleerd, en het probleem is NOG STEEDS NIET OPGELOST!

Wat zijn die Apple programmeurs toch slecht!
Hopelijk is het backup probleem wel opgelost maar dat moet ik nog ondervinden...
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 10 december 2010 - 16:29   quote  deeplink  
Je kan je wachtwoorden toch gewoon onthouden?
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 10 december 2010 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 - 16:29 schreef hotjumper het volgende:
Je kan je wachtwoorden toch gewoon onthouden?
cookie wachtwoorden wel, maar niet de 'normale' basic authentication wachtwoord methode. Bij mij iig niet!

Probeer maar eens:
http://forum.headliner.nl/ipadtest/
login: test , wachtwoord test

Daarna:
Sluit alle schermen (door op het icoontje met de 2 venstertjes achter elkaar te klikken en alles te sluiten totdat je alleen een (zwarte) nieuwe pagina kunt openen) en sluit de browser.
Start de browser opnieuw en probeer http://forum.headliner.nl/ipadtest/ opnieuw te laden zonder dat er om een wachtwoord gevraagd wordt (of tenminste voor ingevuld is).

Hier gaat het al fout bij mij...

Bij jou niet?
Herstart dan je complete ipad door de wat bredere zwarte knop (rechtsboven op de ipad, net om het hoekje van de volumeknop) ingedrukt te houden totdat je een melding krijgt om af te sluiten. Daarna via dezelfde knop ingedrukt te
houden start de ipad weer op.

Ga nogmaals naar http://forum.headliner.nl/ipadtest/

Lukt dat zonder dat je login en wachtwoord opnieuw hoeft in te vullen??? LUCKY BASTARD!
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 10 december 2010 - 17:10   quote  deeplink  
overigens heb ik gisteren safari ingeruild voor Atomic webbrowser omdat safari door fout geheugen management (WEER zeer slecht programmeurwerk van Apple) bij meerdere vensters (3+ afhankelijk van de geopende websites) telkens de pagina opnieuw gaat inlezen als je op dat venster focussed. Door geheugen gebrek is het niet mogelijk om die pagina's actief te houden en worden er soort van screenshots gemaakt....

Maar die browser heeft hetzelfde probleem dus ik denk dat het iets is dat in het iOS fout zit.
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 10 december 2010 - 17:13   quote  deeplink  
Daarbij komt ook nog eens dat sinds de upgrade naar iOS 4.2.1 safari de workaround van opslaan van login en wachtwoord in de url onwerkbaar heeft gemaakt door bij elke pageview de melding te geven dat het om een phishing (nep) site kan gaan.

1 keer die melding ok... MAAR DE APPLE PROGRAMMEURS DACHTEN: WE GAAN DIE ARME BROWSER MENSEN VERVELEN MET ELKE PAGEVIEW EEN MELDING!

domme mensen die apple programmeurs!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 december 2010 door Boudewijn --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: iPad Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Apple / iPad / topic: Hoe wachtwoorden op te slaan in Safari op de iPad? - NIET OPGELOST met iOS 4.2!









0.0054440