BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Internationale verplichtingen van de topclubs

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 24 augustus 2010 - 16:04   quote  deeplink  
Gouden tijden breken de komende weken weer aan voor de makelaars en onder schulden bezwijkende topclubs kunnen met verkoop van tafelzilver hopen op respijt van de bonden voor wat betreft het behoud van profclublicentie. Routiniers als Davids en Cascoigne kunnen nog aan de bak komen door als curieuze kermisattracties de kassen te spekken van clubs in de kelders van het profvoetbal.

Paultje naar Haaglandia?


In Nederland dreigt anders de TOPklasse voor de profclubs en daar is het niet makkelijk je te onderscheiden in het rijk van de plaatselijke ondernemers, zwart geld, sex en rock en roll.

Gelukkig doet Feyenoord nog steeds mee op het hoogste niveau en heeft er inmiddels 4 vermakelijke wedstrijden op zitten. Ondanks het feit dat het elftal voornamelijk bestaat uit tieners en twens (of twins) met El Ahmadi, de Cler, Vlaar en Schaken als enige overgebleven routiniers (Tomasson heeft immedrs weer een ouderdomsblessure) zijn de verwachtingen weer onbegrijpelijk hoog gespannen. Mario Been, zoon van Rotterdam en Feyenoord, zit helaas de afgelopen wedstrijden teveel als gemiddelde Feyenoord-supporter op de bank. En daar gaat het fout.

Hij moet de jongens het veld insturen met een fris hoofd en zeggen speel je spel, neem risico dan halen we allicht de 4e of 5e plek. Zoveel minder als vorig jaar is het elftal niet. Als de schroom wordt afgeworpen en de angst voor tegendoelpunten, die toch wel komen, weg is kan het geluk worden afgedwongen. Er moet risico worden genomen. Het avontuurlijke dat Mario als Pietje Bell in zijn voetballeven liet zien moet tot uiting komen in het huidige Feyenoord1. Zoniet dan voorzie ik een lang seizoen.

De Europese week kan zomaar naar uitpakken voor de Nederlandse clubs en sta niet raar te kijken als alleen AZ en Ajax naar de EL gaan. Maar het kan ook zomaar zo zijn dat alle clubs doorgaan. Laten we het hopen want je bent toch Nederlander nietwaar.

Mijn tips voor de internationale verplichtingen van de eredivisieclubs:

Ajax - Kijev 3-2 (ikke Suarez en Elhamdaoui lijken goed ingespeeld)
PSV - Novosibirsk 3-0
??? - AZ 2-2
Utrecht - Celtic 2-0 (Utrecht door na verlenging)
KAA Gent - Feyenoord 2-1

Allemaal door dus, en ruimte om weer met geld te smijten.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKRĀ©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan. Dan moet het maar in Rio gebeuren!

.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 augustus 2010 door sportdwaas --
thomASS
 thomASS - donderdag 26 augustus 2010 - 23:12   quote  deeplink  
Bijna allemaal goed. Als ik jou was zou ik stoppen met in het voordeel van Feyenooit gokken.
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 27 augustus 2010 - 13:12   quote  deeplink  
Afgezien van het doelpuntje dat Feyenoord ongelukkigerwijs niet maakte zat ik heel goed inderdaad.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Internationale verplichtingen van de topclubs









0.0131011