BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Politiek / Binnenlandse Politiek / topic: Geert de Goeierd. De formatie. Hoe nu verder? Hier een analyse en antwoorden

Headliner: Politiek Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 17:08   quote  deeplink  
Het ging lekker over rechts met Ivo, Mark, Geert en Maxime. Het akkoord om de vingers bij af te likken was er bijna. Geil. Oja, Ab dat verwijfde intelectuele domineetje had in het begin nog wat zitten zoemen als een muggetje maar was de laatste dagen wat stilletjes. Muggetje had Ivo hem gekscherend genoemd. Muggetje. En toen muggetje naar het toilet was vrijdag de 27e augustus grapte Ivo, Ollie B. Bommel, nog: "nou dat muggetje hebben we doodgeslagen". Geert mompelde nog iets in de trant van "dit vind ik niet leuk".

Ab hoorde het schrille gelach van Maxime in de plee en de brief was geschreven.

Ivootje, Ivootje, inmiddels zo'n beetje de Beenhakker van de Nederlandse politiek, had moeten begrijpen dat het oude Betuwse spreekwoord hier van toepassing is: "als je 1 mug hoort zoemen zijn het er minimaal 3".



Nadat Maxime zich eerder dit jaar had vergist in Woutertje Bos, vergreep hij zich nu aan een partijgenoot. Donnertje moest er aan te pas komen om Ab en zijn maatjes stil te houden.

Vrolijk verder bakken aan de rechtse taart dacht hij donderdag. Niet zo snel dacht Geert. En Geert heeft gelijk. Ik gedoog en zij gaan met de eer strijken.

Geert de goeierd, want dat is hij. Wie is zo genereus te gedogen dat een grote verliezer van de verkiezingen weer op het pluche kan? Alleen Geert de Goeierd. Want dat is hij.



Iedereen die zegt dat Geert niet deugt krijgt met mij te maken. Geert is een goeierd en ik begrijp niet waarom mijn partij en dat is de PvdA hem uitsluit. Nou is het natuurlijk wel zo dat Geert de Goeierd ook nog een beetje moet worden overtuigd dat een samenwerking met de rooien nuttig kan zijn.

Ok zijn uitspraken over de Islam zijn niet handig laat staan complimenterend en hij zou er goed aan doen zich te matigen. En dat doet hij vanzelf. De Islamieten moeten zich niet zo laten opjutten en begrijpen dat dit nu eenmaal hoort bij de Westerse cultuur. Op Java wordt plagen ook gezien als een instrument weerstand bij kinderen te verhogen. Als je niet zou weten en kunnen horen dat Geert de Goeierd een Limburger is zou hij door kunnen gaan voor een Amsterdammer of een Rijnsburger. Lekker pesterig. Mensen zouden gewoon wat meer met hem moeten praten in plaats van debatteren.


Vonhoff wilde het niet meer meemaken het trucje van Ivo.

Maxime vind ik een boef in die zin dat hij altijd meer toezegt dan hij kan waarmaken. Ab Klink had zich in de onderhandelingen minder timide moeten opstellen en Geert de Goeierd had gewoon moeten mee gaan regeren en ministersposten moeten opeisen.

Wat mij boos maakte op de VVD en CDA tijdens deze onderhandelingen dat ze de PVV feitelijk gingen gebruiken om een zeer rechts beleid te gaan doorvoeren zonder dat de PVV eer van zijn werk zou krijgen, laat staan directe invloed. Dat houdt in zeggen dat je de uitgaven verlaagt maar toch laat stijgen uit veiligheidsoverwegingen.

Dat de ondergetekende beschikbaar is als informateur moge duidelijk zijn waarbij ik een maand de tijd vraag een regeerprogramma te schrijven en een groep kundige zakenministers en staatssecretarissen om me heen te verzamelen. Het spreekt voor zich dat ik goed zal luisteren naar de leiders van de politieke stromingen in dit land en recht zal doen aan het geweten der natie.

Alle gekheid op een stokje het is duidelijk dat Mark Rutte even op een zijspoor moet worden gezet en de informatie in handen moet worden gegeven van Wouter Bos en en en ja ok Ivo Opstelten. Immers niet voor niks de Beenhakker van de politiek.

Persoonlijk zou ik willen pleiten voor een PvdA/VVD minderheidskabinet met gedoogsteuen van het CDA, D66, Groen Links, CU en de SP waarbij de gedogers een pro rata aantal staatssecretarissen krijgen. Geert de Goeierd mag wat mij betreft aanschuiven. Ik ken een timmerman die PVV stemt. Een goeie timmerman ook dus ik ben bekend met de PVV achterban.

Kan iemand dit effe aan de Koningin doorgeven. En snel ja. Vanavond nog voor het te laat is.

www.lostpinio.blogspot.com

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 september 2010 door sportdwaas --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 05 september 2010 - 01:01   quote  deeplink  
Haha, jij moet toch wel de enige PVDA'er zijn die een samenwerking met Wilders ziet zitten.

"Het is duidelijk dat Mark Rutte even op een zijspoort moet worden gezet." (heet jij trouwens soms Emile 'grappenmaker van beroep' Roemer?). Om vervolgens 2 zinnen laten te stellen dat er een minderheidskabinet moet komen met PVDA/VVD. Je bent jezelf wel lekker aan het tegenspreken vandaag.

Ben het voor de rest niet echt eens met jouw stukje, maar ik vind het op zich wel leuk geschreven.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5945
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Politiek Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Politiek / Binnenlandse Politiek / topic: Geert de Goeierd. De formatie. Hoe nu verder? Hier een analyse en antwoorden









0.0075490