BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Klassieker in evenwicht. Tukkerderby niet en meer. Eredivisie speelronde 6

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 16 september 2010 - 21:39   quote  deeplink  

Tja zonder Suarez en Vertonghen was Ajax niet in staat enig gevaar te stichten in Bernabeu. Jammer maar helaas. Gelukkig stond Stekelenburg weer eens aardig te keepen en mocht Ajax onverhoopt niet overwinteren in Europa buiten Nederland dan is hij een gewilde sluitpost voor de gelukkigen die dat wel doen.

.

Wel god allemachtig! Scooort Serginho Greene de winnende voor Levski Sofia thuis tegen jawel KAA Gent. Oud Feyenoorders en Excelsiorianen bloeien elders op. Tiendall is schrik van E'eto en Bastos scoort de winnende voor Olympique Lyon. Scouts gaan niet meer naar de Kuip maar naar Woudenstein.


Maar zowel in Amsterdam en Rotterdam is het glas half vol. Bij Feyenoord is het tot nu toe allemaal net niet maar gezien hebbende alle wedstrijden van de trots van Zuid moet ik zeggen dat ze tot nu toe niet weggespeeld zijn. Ajax kwam alleen in Madri.d tekort maar gezien de afwezigheid van belangrijke spelers was het resultaat uiteindelijk niet gek. Verliezen bij Real uit mag.


Zondag staat dan alweer de tigste klassieker op het programma. In mijn beleving als Feyenoord supporter de afgelopen 40 jaar wordt het of een gelijkspelletje, een kleine maar verdiende overwinning van Feyenoord, of een afstraffing door de huurlingen uit Amsterdam.


Wat zal het deze keer worden? Feyenoord is aangeschoten wild en een forse nederlaag kan de club ver doen weg zakken. Er is weinig te verliezen zou ik zeggen dus ik neem aan dat Castaignos en Wijnaldum de spitsen zijn en dat El Ahmadi naast Bruins, Fer en Leerdam het betonnen middenrif moet vormen dat Ajax van het eigen doel weg houdt


Sportdwaas gelooft niet dat die vele wedstrijden een probleem zijn voor voetballers. Juist die lange dagen met een paar uurtjes saaie trainingen leiden tot een lamlendig begin van wedstrijden.


Hier dan maar weer op hoop en gevoel de voorspellingen voor de 6e speelronde voor de bookies kijk o.a. op www.betfair.com:

De Graafschap - sc Heerenveen 2-2

Gelijkspelletje


FC Gronngen - Excelsior 2-1

Groningen verrast mij tot nu toe en Excelsior zal bij Groningen in de €Borg en vorm net te kort komen.


Vitesse - NAC Breda 1-2

Ben nog steeds niet onder de indruk van het nieuwe vreemdelingenlegioen aan de Rijn.


Willem II - ADO Den Haag 1-3

Het zou mij verbazen als Willem II een punt pakt.


N.E.C. - AZ 2-1

Bij Heerenveen hadden de Scandinaviers het gehad met GJ, bij Feyenoord1 de ouderen en bij AZ de Scandinaviers weer.



Roda JC - PSV 1-3

In de breedte is PSV toch wel heel sterk.


FC Utrecht - VVV-Venlo 3-1

Napels uit was lastiger.


Heracles Almelo - FC Twente 1-3

3x Janko


Feyenoord - Ajax 2-2

Gelukkig is Mido nog niet op gewicht. Scoreverloop 15e minuut Castaignos 1-0, 25e minuut Castaignos 2-0, 35e minuut Castaignos op de paal, 56e minuut Castaignos op de lat, 70e minuut Castaignos rakelings over. 84ste minuut publiekswissel Castaignos 85st minuut Suarez 2-1, 92ste minuut El Hamdaoui 2-2 en zijn sportzaak kan dicht (geintje...). Verder gebeurde er niet veel in de wedstrijd maar het spitsenprobleem bij Feyenoord1 is uit de wereld. Voorgoed

Slijmbal Paardenlul van de week (shoutfilm bij http://www.sportdwaas.blogpot.com/):

De eer valt deze week te beurt aan Nico Dijkshoorn de snelschrijver. Wat een slap kool en geit spaar en kutlik brouwseltje had Nico gebrouwen in DWDD van 15 september. Het was zo slecht dat de staccato overging in stotteren en het eind van het verhaal 2x klonk in plaats van het gebruikelijke gelach...Nico D. keek verward als een schildpad op een zebrapad in Jakarta...


Gio's Recept van de week

AJAM OPOR-GESTOOFDE KIP IN KERRIESAUS



benodigdheden

1 kip
5 kleine uien
3 teentjes knoflook
5 kemerienoten
1 theelepel ketumbar
1 theelepel trassie
1 theelepel suiker
2 bouillontablet
2 schijfjes laos
1 stengel sereh
2 djeruk purut blad
100 gr.santen/kokos
3 eetlepels olie

bereiding
kip instukken snijden en afspoelen
uien,knoflook,ketumbar,trassie en suiker fruiten in olie
laos,sereh en gehakte kemiries toevoegen
braad kippen aan en voeg daarna toe aan kruidenmengsel
voeg roerend de bouillontabletten,djeruk purut en santen/kokos toe
evt.wat water erbij
zachtjes smoren.

Serveren met witte rijst en een paar plakjes tomaat en komkommer.Opeten zondagavond
rond de klok van zeven uur.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan. Dan moet het maar in Rio gebeuren!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 september 2010 door sportdwaas --
Mambo
 Mambo - vrijdag 17 september 2010 - 17:18   quote  deeplink  
je bijt je altijd weer stuk om zo'n prachtig stukje te maken... dan is het toch sneu dat er niemand reageert
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 17 september 2010 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 - 17:18 schreef Mambo het volgende:
je bijt je altijd weer stuk om zo'n prachtig stukje te maken... dan is het toch sneu dat er niemand reageert
nou ik publiceer dit ook op het Ajax en Feyenoord forum en dan maak ik af en toe wel iets los, maar je hebt gelijk hoe meer reacties hoe leuker. en het kan altijd meer
Piet Haarsma
 Piet Haarsma - maandag 20 september 2010 - 12:31   quote  deeplink  
Geachte Sportdwaas,persoonlijk vind ik je niet dwaas,
maar eerder meer verstandelijk geraas.Jij als Feyenoordsupporter en ik als "oud"Ajaxciedsupporter,
ja,ik woonde tot voor kort in Amsterdam,maar nu in het mooie Friesland,dus het blijft wel roodwit,maar
het vlamt niet meer fanatiek.Maar een liefhebber blijf je.Heb zelfs,met enige trots,samen met en tegen
Gerrie Mühren gevoetbald.Niet in HET mmilitaire elftal,maar un militair elftal.
Maar even de vraag,waarom slaat Americanvoetbal niet
in Europa aan en omgekeerd,ons voetbal in Amerika ook
niet.Heeft mij altijd bezig gehouden.Zijn onze
culturen dan zo anders.
Tot schrijvens,en ik ben een fan geworden van jouw
epistels,Piet.
Loetje
 Loetje - maandag 20 september 2010 - 20:30   quote  deeplink  
sportdwaas

ik ben het best vaak met je eens en je doet het best goed, soms heb ik wel het gevoel dat je voor feyenoord ben en tegen ajax, niet omdat ik ajacied ben, maar het lijkt soms zo!

ik zal even me voorspelling voor as weekend doen kijken of je je erin kan vinden
ik moet wel zeggen dat ik niet hoop dat vink twente - ajax fluit, ik vind die jongen zo verkeerd zn stempels drukken op grote wedstrijden!

sc heerenveen - roda jc 1-2
roda speelt behoorlijk onder van veldhoven

psv - fc groningen 2-1
ik vind groningen niet groots voetballen, maar zie het een leuke wedstrijd worden, ik hou het op een nipte zege voor psv

az - fc utrecht 1-3
utrecht gaat hard toeslaan op de counter

ado den haag - heracles almelo 2-0
ook ado verdiend de punten, spelen goed voetbal! geweldige voorhoede

fc twente - ajax 1-1
beide ploegen nog niet groots, ik denk een gelijkspel

nac breda - willem II 2-0
een saaie derby

nec - feyenoord 0-0
2 ploegen die moeilijk scoren

excelsior - vitesse 1-2
vitesse draait steeds een beetje beter

vvv venlo - de graafschap 1-1
saai!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 20 september 2010 - 23:30   quote  deeplink  
psv groningen 1-0
Reis in slotfase
twente ajax 1-1
nec feyenoord 1-2
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 21 september 2010 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 september 2010 - 12:31 schreef Piet Haarsma het volgende:
Geachte Sportdwaas,persoonlijk vind ik je niet dwaas,
maar eerder meer verstandelijk geraas.Jij als Feyenoordsupporter en ik als "oud"Ajaxciedsupporter,
ja,ik woonde tot voor kort in Amsterdam,maar nu in het mooie Friesland,dus het blijft wel roodwit,maar
het vlamt niet meer fanatiek.Maar een liefhebber blijf je.Heb zelfs,met enige trots,samen met en tegen
Gerrie Mühren gevoetbald.Niet in HET mmilitaire elftal,maar un militair elftal.
Maar even de vraag,waarom slaat Americanvoetbal niet
in Europa aan en omgekeerd,ons voetbal in Amerika ook
niet.Heeft mij altijd bezig gehouden.Zijn onze
culturen dan zo anders.
Tot schrijvens,en ik ben een fan geworden van jouw
epistels,Piet.
Dank voor je positieve reactie. Daar doen we het toch voor. Het is een interessante vraag waarom American Football hier niet aanslaat. Ik volg het wel en vind het na gewoon voetbal erg leuk. Het komt denk ik door het feit dat er geen mensen zijn die het goed uitleggen en het feit dat het hier niet op tv wordt uitgezonden.

Ons voetbal wordt in Amerika wel steeds populairder en dat heeft de volgende oorzaken:

-om het te gaan spelen is minder kostbaar dan de andere Amerikaanse sporten (geen zware pakken knuppels etc)
- in de andere Amerikaanse sporten (behalve honkbal dan) is de kans op zware blessures door het geweldadige karakter er van groot. Zo is de gemiddelde carriere van een speler in het American Football vaak niet langer dan 4 jaar.
- vrouwen vinden soccer leuk om te spelen en om naar te kijken omdat anders dan bij die andere sporten de jongens/mannen gewoon zijn (niet zwaar en meer dan 2 meter lang) en er leuk uitzien in korte broeken. Het is werkelijk waar.
- damesvoetbal is heel populair in Amerika.
- ondanks wat je er hier over hoort is de Amerikaanse profcompetitie niet slecht en zitten er gemiddeld meer toeschouwer dan in de eredivisie denk ik.
- er wonen natuurlijk steeds meer Latino's in Amerika en dat zijn traditioneel voetballiefhebbers zoals we weten.
- er is in Amerika meer media-aandacht voor voetbal dan in Europa voor American Football

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Klassieker in evenwicht. Tukkerderby niet en meer. Eredivisie speelronde 6









0.0098199