BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / MMA / K-1 / topic: Protest tegen Sem Schilt afgewezen

Headliner: K-1 Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 03 november 2010 - 05:37
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Protest tegen Sem Schilt afgewezen (De Telegraaf)

Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 04 november 2010 - 07:28   quote  deeplink  
Protest tegen Sem Schilt afgewezen

AMSTERDAM - Sem Schilt is op 11 december gewoon te bewonderen tijdens de K-1 World Grand Prix Final. Het protest dat het management van Hesdy Gerges tegen de viervoudig wereldkampioen uit Zuidlaren had aangetekend, is afgewezen door de Japanse K-1-organisatie.

Gerges drong onlangs aan op diskwalificatie van Schilt, omdat het scheenbeen van de Hightower tegen de regels in getapet zou zijn. Dat gebeurde begin oktober in het door Schilt gewonnen gevecht tijdens het kwalificatietoernooi voor de finaledag in Tokio.

De K-1 liet middels een brief weten dat de hoek van Schilt de regels inderdaad heeft overtreden, maar deelde alleen een officiƫle waarschuwing uit. Omdat het Gerges-kamp tevens tevergeefs vraagtekens bij de uitslag van de partij zette, kan Schilt volgende maand op jacht gaan naar zijn vijfde wereldtitel. ,,Met de uitslag van het protest was ik helemaal niet bezig. Ik ben hard aan het trainen en richt me op mijn volgende partij, nam Schilt de reactie uit Japan gisteravond ter kennisgeving aan.

De K-1 heeft wel de scheidsrechters gestraft die bij het tape-incident betrokken waren. Een van de arbiters, die tijdens de partij heeft verzuimd de ringarts in te schakelen, is voor zes maanden geschorst, terwijl een aantal anderen de helft van een maandsalaris moet inleveren.

Als pleister op de wonde heeft Gerges een reservegevecht op de finaledag aangeboden gekregen. ,,Hesdy vecht dus wel op 11 december in Tokio. Dat hebben we in ieder geval eraan overgehouden, aldus Simon Rutz, die namens Gerges het protest aantekende.

De K-1-finale vindt overigens op een nieuwe locatie plaats. De Yokohama Arena is ingeruild voor het Ariake Colosseum.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 04 november 2010 - 07:28   quote  deeplink  
en terecht!
Ride
 Ride - vrijdag 05 november 2010 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 november 2010 - 07:28 schreef Boudewijn het volgende:
en terecht!
want...

hij was wel beter maar reglementair kan je dit toch proberen?

Zal andersom ook gebeuren en dan misschien wel met succes omdat het Sem is.

p.s.: ben een Sem Schilt fan
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 05 november 2010 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 november 2010 - 15:55 schreef Ride het volgende:

[..]

want...

hij was wel beter maar reglementair kan je dit toch proberen?

Zal andersom ook gebeuren en dan misschien wel met succes omdat het Sem is.

p.s.: ben een Sem Schilt fan
Terecht omdat de scheidsrechters het hadden moeten zien en evt afkeuren van aanbrengen van verband en dan zelf constateren dat er een bloeding was en de partij stoppen.
In theorie zou het kunnen dat het bloed van Gerges zelf was maar de verzorger van Schilt in de snelte toch maar verband aanbracht, of dat de wond inmiddels al lang weer dicht was.

En afgezien dat het de regels waren is een klein wondje toch geen reden om een partij te stoppen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: K-1 Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / MMA / K-1 / topic: Protest tegen Sem Schilt afgewezen









0.0068361