BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Het hondenhok van Mario. Speelronde 13

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 05 november 2010 - 14:42   quote  deeplink  
Met speels gemak gaat de ene na de andere speler het hondenhok van Mario in. Waren het vorig jaar Landzaat, Hofland, Makaay, Tiendalli en Ignatovich dit jaar moeten de Cler, Biseswar en El Ahmadi het ontgelden. Dat supporters hun gal spuwen over de spelers is hun pregoratief. De trainer van de club moet een hecht team opstellen.



De door Mario opgegeven reden is telkens ondermaats presteren of erger het eigenbelang voor dat van Feyenoord stellen. Met de 4e plek en finaleplaats in de KNVB beker had de kleine man recht van spreken in het vorige seizoen. Met van Bronckhorst, Tomasson, een fitte Vlaar en een puike van Dijk op doel werden er aardige resultaten geboekt.

Dit jaar is de routine weg en waar Mario dan moet opstaan als een echte leider van een jong a-team verschuilt hij zich achter onervarenheid, jeugd en geldgebrek. Hij verdient bij het financieel noodlijdende Feyenoord 1 miljoen per jaar maar in plaats van zich volledig te richten op het bij elkaar houden en goed voorbereid in het veld krijgen van de jonge ploeg neemt hij ruim de tijd voor schnabbels. Een huilpartijtje na de 10-0 in Eindhoven levert hem nog bijna een contractverlenging op. Die 10-0 was overigens geflatteerd en als hij een echte kerel was geweest had hij zijn conclusies getrokken en was opgestapt. Maar ja 1 miljoen is wel lekker en in de huidige markt krijg je dat niet snel bij een ander. Ik wil Been nog wel tot eind van dit seizoen het voordeel van de twijfel geven maar niet langer als er geen betere resultaten worden geboekt.

Deze week wordt Vlaar terug verwacht. Of het verstandig is de blessuregevoelige centrale verdediger nu al tegen Roda voor de leeuwen te werpen is twijfelachtig. Als hij het houdt kan het met name gunstig uitpakken voor de transferkansen van deze jongen die weg wil. In 6 jaar tijd heeft Vlaar dan ongeveer 90 competitiewedstrijden gespeeld voor de Rotterdammers. Het lijkt verstandig in het vervolg eigen jeugd voor deze positie op te leiden.

In Amsterdam en Eindhoven hebben we ook te kampen met coaches die drukker bezig zijn met hun eigen posities dan te proberen wedstrijden te winnen. Een 10-0 tegen 10 man van Feyenoord werd door PSV gevolgd door matige prestaties. Bij Ajax is Suarez niet in vorm en waar El Hamdaoui in de eredivisie gevreesd wordt, is hij internationaal gezien toch een stapje te langzaam. Het gegoochel met Toby en Urby en continue wisselen van spelers op het middenveld doet Ajax ook geen goed.

Twente onttrekt zich aan de malaise en dat komt met name door 4 spelers van uitzonderlijke klasse in de gelederen: Bryan, Douglas, Wisgerhof en Janssen. Brama, de keeper, Chadli en de Jong zijn ook goed dus een 2e kampioenschap op rij lijkt een gebakken eitje te worden voor de inleentukkers.

Ik kijk wederom met spanning, nieuwsgierigheid en goede moed uit naar de wedstrijden voor de dertiende speelronde. Op hoop en gevoel hier de voorspellingen en mocht je favoriete clupje er niet goed van afkomen; niet getreurd ik zit er soms naast. Voor professionals zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.

Ronde 13

vr 05
Willem II - VVV-Venlo 2-2
Ik hou het op een gelijkspelletje. Heerkes hield Heracles vrij gemakkelijk in de eredivisie destijds dus.. misschien is de oplossing voor WII een kunstgrasveld te leggen in de winterstop.

za06
FC Twente - Excelsior 4-1
Hier liggen geen kansen voor de Woudensteinners.

FC Groningen - NAC Breda 2-2
Gelijkspelletje

sc Heerenveen - Heracles Almelo 2-2
Ook hier een gelijkspelletje

De Graafschap - N.E.C. 3-1
Superboeren moeten weer eens winnen.

zo 07
Ajax - ADO Den Haag 3-1
Ik zie John van den Brom als toekomstige trainer van Ajax dus een vriendendienst is op zijn plaats. 3x Luis

FC Utrecht - PSV 3-1
PSV maakte tot nu toe alleen indruk tegen 10 man van Feyenoord. Als FC Utrecht zorgt dat er niemand wordt uitgestuurd komt het vertrek van lispelaar Rutten met de week dichterbij.

Vitesse - AZ 3-1
Als Cruijff belt met Jordania dan moet het uiteindelijk wel gaan lukken in Arnhem.



Feyenoord - Roda JC 3-2
Feyenoord zal in de thuiswedstrijden moeten gaan voor de volle winst. Het is dat de meeste spelers bij Roda, als een goede traditie in het profmilieu, bezig zijn met hun volgende werkgever anders zou Feyenoord1 geen kans hebben.

Gio's Recept van de week
BUNTJIS-sperzieboontjes



benodigdheden

500 gr.sperzieboontjes
1 ui
3 teentjes knoflook
2 plakjes laos
halve theelepel trassie
2 salamblad
halve bouillontablet
1 theelepel ve-tsin
1 theelepel maggi
1 eetlepel assemwater

bereiding

ui en knoflook fijnsnijden en fruiten in olie met laos en salamblad
trassi,maggi,ve-tsin,bouillontablet,boontjes en assemwater toevoegen en op zacht
vuur gaarmaken,
telkens als het bijna droog is een beetje water bijschenken.

Lekker bij de opgebakken nassie van zaterdag opeten zondag rond zevenen met een fles
koude Djogo.



Slijmbal paardenlul van de week:
Mathijs van Nieuwkerk voor zijn donderdagavond item met de straatmeiden, met dat soort types is geen land te bezeilen.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKRĀ©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!

Andor
 Andor - dinsdag 09 november 2010 - 13:07   quote  deeplink  
Het valt mij op dat sportdwaas zijn naam eer aan doet. Keer op keer onderschat hij fc Groningen. Is hij fries of ga ik dan te ver?
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 09 november 2010 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2010 - 13:07 schreef Andor het volgende:
Het valt mij op dat sportdwaas zijn naam eer aan doet. Keer op keer onderschat hij fc Groningen. Is hij fries of ga ik dan te ver?
Feyenoorder ;)
Staat erin..
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 18 november 2010 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2010 - 17:36 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Feyenoorder ;)
Staat erin..
goed leeswerk

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Het hondenhok van Mario. Speelronde 13









0.0094130