BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Binnenland algemeen / topic: De grote 3. De TV en meer

Headliner: Showbiz Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 05 november 2010 - 21:17   quote  deeplink  


Mullis is vullis, Reve dat is het echte leven, aldus sprak Gerard. Ik heb het niet gehoord de afgelopen week. Bij de Jakhalzen en DWDD was er meer interesse in het libido van Mulisch dan in zijn werk. Waren mensen bekend met het werkwoord gemulisched; i.e. een ander woord voor geneukt. Deftiger zeker. Het ging als zo vaak meer om de maniertjes en de vorm dan de inhoud.

Mulisch werk varieert van belevingsjournalistiek (Eichmann-proces) tot bouquetreeks achtig werk (Twee vrouwen) wat in een middag uitgelezen kan worden. Vandaag zat bij de Wereld Draait Door een fotograaf met fotoos van Harry en zijn tekkel. Daarmee zijn we aangeland bij het niveau van de Nederlandse televisie.

De 3 netten hangen van praatprogrammas, nieuws, sport en nog meer praatprogramma's aan elkaar. Wat opvalt is dat interviewers niet kritisch zijn en als ze dat wel zijn gaat dat in de vorm van misprijzende opmerkingen en belachelijk maken.

Politici en andere gasten in praatprogramma's lijken alleen te willen verschijnen als ze hun producten kunnen verkopen en zo weinig mogelijk worden tegengesproken. Die mijnheer van de gordijnbonus van de PVV kreeg bij Pauw en Witteman onweersproken de ruimte de Nederlandse publieke televisie gelijk te stellen met de Noord-Koreaanse. Het zal wel grappig bedoeld wezen maar een verzuild omroepland zoals dat nog steeds bestaat in ons polderland is eigenlijk een garantie voor verscheidenheid. Jeroen en Paul konden er niet op komen.

Eigenlijk is de opzet van Pownews leuker maar de afkeer van alles wat links is en de houterige presentatie van de oprichter maakt het programma voor verbetering vatbaar. Beetje naar het midden opschuiven zou ze goed doen en een betere studiopresentatie ook. Waarom het nu speciaal nodig is zo'n programma op de buis te krijgen als zendgemachtigde begrijp ik niet, het zou prima passen binnen BNN, Tros of AVRO of NTS/NOS.

Moet gewoon achter de schermen als presentator beetje houterig:



Gezien Powned's jacht op subsidies ga ik ervan uit dat Geenstijl en Powned de uit hoofde van de omroepwet toegekende bedragen slechts uitgeven aan goede doelen en dat salarissen binnen de perken blijven.

Enfin het feit dat Powned in het bestel zit is een bewijs dat het werkt denk ik dan. Toch iets goeds dat de politiek in de afgelopen 100 jaar voor elkaar gekregen heeft.

Oprecht blij met toelating!


Naar aanleiding van de straatmeiden bij DWDD lijkt het me eens goed dat er een omroep voor het alledaagse komt. Kindjes die braaf naar school gaan, hun huiswerk maken, helpen bij de afwas en met 2 woorden spreken.


En tja ik wist het niet dat de Afghanistan missie onder ontwikkelingshulp viel en niet onder defensie. Schande. Sluit me aan bij PVVvoorman Geert de Goeierd (die 10e kruistocht komt er toch). Nooit meer daarheen.

Alexander de Grote, de Mongolen en de Perzen kregen die gebieden nooit onder controle. Waarom wij wel?

www.lostpinio.blogspot.com
netsurfer
 netsurfer - maandag 12 september 2016 - 12:23   quote  deeplink  
Sportdwaas, jij hier?!

Moet zeggen dat je sport columns toch makkelijker weglezen. ;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Showbiz Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Binnenland algemeen / topic: De grote 3. De TV en meer









0.0082671