BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: De Telecruijff wurgt na vGaal en Adriaanse nu ook Jol?

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
kansenbenutter
 kansenbenutter - zaterdag 20 november 2010 - 05:00   quote  deeplink  
Als een wurgslang probeert De Telegraaf, Ajax te wurgen. Steeds wordt de druk iets opgevoerd. Net zo lang tot er weer iemand genoeg van heeft.

Opperhoofd Jaap de Groot (chef-sport van De Telegraaf) heeft verordonneerd dat alle barbertjes moeten hangen en zijn indianen voeren die opdracht trouw uit.

De Telegraaf krijgt namelijk te weinig nieuws uit Zuid-Oost, bovendien is men ontrouw aan de spelopvattingen van beste vriend Johan Cruijff. En dan is er nog de TEG-affaire waarbij de naam van een andere volksheld, Marco Borsato, door het slijk is gehaald.

Alle pijlen dus op algemeen directeur en voormalig TEG-medeaandeelhouder Rik van den Boog. "Sinds die TEG-zaak loopt, is de soap tegen mij begonnen", bevestigt Van den Boog deze week in een openhartig interview in het magazine NUsport.

Iedere oud-Ajacied die in het straatje van De T. praat, wordt opgetrommeld bij deze couppoging. Of hun staat van dienst nu groot (Cruijff), gemiddeld (Marc Overmars, Stanley Menzo) of klein (Edo Ophof, Peter Boeve, Tscheu La Ling) is, maakt niet uit; zo gul als een goedheiligman worden de chocoladeletters uitgedeeld.

Hoe dwaas de uitspraken ook zijn. Volgens Cruijff gaat Ajax 'Feyenoord achterna', ook La Ling meent dat het 'financieel heel erg bergafwaarts gaat'. Ophof is in al zijn wijsheid tot de conclusie gekomen dat 'het beestje ziek is en geholpen moet worden'. Terwijl Ajax toch echt in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar een kleine winst heeft geboekt.

Dat mag gerust een wereldprestatie worden genoemd, want de erfenis uit het koop-maar-raak-tijdperk van Cruijff-protégé's Marco van Basten en Henk ten Cate was gigantisch.
In het nauw

Van den Boog is strijdbaar. In NUsport-magazine: "We hebben zakelijk grote stappen gemaakt. Als dan een paar mensen blijven zeuren dat het slecht gaat, blijf ik juist zitten."

Voor een langer verblijf van trainer Martin Jol moet gevreesd worden. Nee, de Scheveninger zal niet ontslagen worden door de huidige clubleiding. Ze zouden gek zijn. Jol bezorgde Ajax een recordaantal punten, de beker én kwalificatie voor de Champions League.

Dat zijn ploeg nu minder draait is voor een groot deel terug te voeren op het krankzinnige aantal wedstrijden dat zijn dragende spelers te verstouwen kreeg in 2010.

De aanrukkende tegenwind vanuit Sloterdijk, waar De Telegraaf zetelt, helpt niet mee. De eergevoelige trainer voelt zich in het nauw gedreven en wisselt vaker dan we van hem gewend zijn. Als er deze winterstop weer een Engelse middenmoter aanbelt, lijkt het me goed voorstelbaar dat Jol zijn biezen pakt.

'Nergens is er zoveel gezeik als bij deze club', vernam ik van een intimus van Jol. Na Co Adriaanse en Louis van Gaal dreigt dus een derde vakman gewurgd te worden door De Telecruijff, zoals Adriaanse de bondgenoten ooit treffend samenvatte.

Gelukkig is Peter Boeve beschikbaar.

<>>>>>>>\\\Ik vraag me dus af hoe het zo kan zijn dat de media zoveel invloed heeft op het (voetbal)gebeuren?

http://www.nusport.nl/opinie/2381872/telecruijff-wurgt-ajax.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 november 2010 door kansenbenutter --
kansenbenutter
 kansenbenutter - zaterdag 20 november 2010 - 11:37   quote  deeplink  
al heeft JC nu zn geheime wapen Danny B. ingeroepen om ajax verder naar de afgrond te leiden(via een krantje)
het verbaasd mij dat die JC blind in vertrouwen wordt genomen.
zit zijn haat tegen ajax nou zo diep ..dat hij on tour is om ajax kapot te maken.
een tour die ooit in Rotterdam begon met een kampioenschap van Cruijff bij Feyenoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 november 2010 door kansenbenutter --
morkanne
 morkanne - zondag 21 november 2010 - 14:32   quote  deeplink  
Ik zeg alleen: Hoe vaak zijn wij de laatste jaren kampioen geworden...
De statistieken liegen nooit.
kansenbenutter
 kansenbenutter - maandag 22 november 2010 - 01:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2010 - 14:32 schreef morkanne het volgende:
Ik zeg alleen: Hoe vaak zijn wij de laatste jaren kampioen geworden...
De statistieken liegen nooit.
Wij=Heracles?
Mastercoen
 Mastercoen - maandag 22 november 2010 - 18:15   quote  deeplink  
Voor alle anti cruijff mensen

Column Boot: Kritiek en zelfkritiek AMSTERDAM - Ajax is de talk of the town. Het gaat niet goed met de Godenzonen. Leedvermaak en sympathie wisselen elkaar in hoog tempo af. Dat er een nieuw kabinet is interesseert maar weinig mensen. Wie is er ook alweer minister van onderwijs? De Amsterdamse club is sowieso belangrijker en populairder dan de politiek.

Vooral de columns van Johan Cruijff hebben veel losgemaakt. Zijn kritiek werd door velen als negatief ervaren. Merkwaardig, want het kenmerk van kritiek is juist dat het altijd opbouwend is. Het heeft weliswaar meestal een negatieve inhoud, maar de intentie behoort positief te zijn. Namelijk verbetering. Als de bedoeling negatief is, dan spreken we niet meer van kritiek maar van negativisme.

lees maar verder in de telegraaf, deze man slaat de spijker op ze kop
kansenbenutter
 kansenbenutter - vrijdag 26 november 2010 - 15:40   quote  deeplink  
in de meest recente V.I staat een foto van meneer Cruyff en DIE meneer van de telegraaf.
Quiroz
 Quiroz - vrijdag 26 november 2010 - 15:45   quote  deeplink  
*gaap*
kansenbenutter
 kansenbenutter - dinsdag 30 november 2010 - 04:29   quote  deeplink  
de aanval op jol krijgt gestalte.
kansenbenutter
 kansenbenutter - woensdag 01 december 2010 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2010 - 14:32 schreef morkanne het volgende:
Ik zeg alleen: Hoe vaak zijn wij de laatste jaren kampioen geworden...
De statistieken liegen nooit.
vraag me toch af wie wij zijn?
kansenbenutter
 kansenbenutter - zaterdag 04 december 2010 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 18:15 schreef Mastercoen het volgende:
Voor alle anti cruijff mensen

Column Boot: Kritiek en zelfkritiek AMSTERDAM - Ajax is de talk of the town. Het gaat niet goed met de Godenzonen. Leedvermaak en sympathie wisselen elkaar in hoog tempo af. Dat er een nieuw kabinet is interesseert maar weinig mensen. Wie is er ook alweer minister van onderwijs? De Amsterdamse club is sowieso belangrijker en populairder dan de politiek.

Vooral de columns van Johan Cruijff hebben veel losgemaakt. Zijn kritiek werd door velen als negatief ervaren. Merkwaardig, want het kenmerk van kritiek is juist dat het altijd opbouwend is. Het heeft weliswaar meestal een negatieve inhoud, maar de intentie behoort positief te zijn. Namelijk verbetering. Als de bedoeling negatief is, dan spreken we niet meer van kritiek maar van negativisme.

lees maar verder in de telegraaf, deze man slaat de spijker op ze kop
ik kijk nu al naar de telegraaf van maandag uit :)
Maximus
 Maximus - zaterdag 04 december 2010 - 11:48   quote  deeplink  
Calimero!
kansenbenutter
 kansenbenutter - zondag 05 december 2010 - 02:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 december 2010 - 11:48 schreef Maximus het volgende:
Calimero!
die kon je vast de baas.
kansenbenutter
 kansenbenutter - zondag 05 december 2010 - 02:24   quote  deeplink  
iemand het interview van vertongen na ajax-NEC gezien?
kansenbenutter
 kansenbenutter - zondag 05 december 2010 - 14:36   quote  deeplink  
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/8409430/__Jol_laat_Blind_afvallen__.html

alles wat jol doet wordt onder de loep genomen bij de telecruyf.
kansenbenutter
 kansenbenutter - dinsdag 07 december 2010 - 02:56   quote  deeplink  
hahahahahhahah dat maakt t thuis komen nog leuker :Dhahahhaha
kansenbenutter
 kansenbenutter - dinsdag 07 december 2010 - 02:57   quote  deeplink  
De Boer tiende Ajax-trainer in tien jaar

AMSTERDAM - Ajax heeft sinds 2000 een 'leger' aan trainers voorbij zien komen. Frank de Boer is na het vertrek van Martin Jol vanavond de zoveelste die de Amsterdamse club in rustig vaarwater moet gaan brengen. Een overzicht van de trainers sinds 2000.
kansenbenutter
 kansenbenutter - dinsdag 07 december 2010 - 03:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 december 2010 - 11:48 schreef Maximus het volgende:
Calimero!
johan!!
kansenbenutter
 kansenbenutter - dinsdag 07 december 2010 - 03:07   quote  deeplink  
topic kan van mij part op slot.
ben al zeer tevreden zo.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5950
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: De Telecruijff wurgt na vGaal en Adriaanse nu ook Jol?









0.0079019