BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: De zwarte kant van René van der Gijp

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Voetbal Nieuws
Quiroz
 Quiroz - vrijdag 26 november 2010 - 11:51   quote  deeplink  
Bij wijze van napublicatie uit de interviewbundel De mamas en de papas van Antoinnette Scheulderman, die april jongstleden verscheen, een verkorte versie van het interview met René van der Gijp. Nu eens niet over de ideale opstelling, maar over zijn vrouwen, zijn kinderen en zijn gebrek aan geldingsdrang.

Aan de muren van zijn Dordtse villa hangen her en der vrouwelijke naakten, replicas van Kees van Dongen. Grote loungebank, barokke stoelen. Strak en sfeervol. Geen typisch man alleen-huis. René van der Gijp woont wel al bijna 20 jaar alleen. Eigenlijk al sinds hij en zijn eerste vrouw Jacqueline uit elkaar gingen. Hun zoon Sanny was toen twee. Sindsdien heeft hij niet meer anders gewild. Met vriendin Danielle en hun achtjarige zoon Nikky woonde hij zelfs nooit in 1 huis. Het bevalt hem nog altijd uitstekend.

Begin jaren 50 is de Dordtse voetbalclub Emma wereldberoemd dankzij de broertjes Van der Gijp, ze spelen gevieren in de aanval. Renes vader Wim haalt 1 keer het Nederlandse elftal, zijn ome Cor dertien keer. René van der Gijp (Sparta, PSV, Lokeren) is vijftienvoudig international, een voorlopig familierecord. Toch is de meest gehoorde opmerking waar het zijn carriere betreft: Zonde, er zat zoveel meer in.

Als ik bij oud-collegas thuis kom, zijn hele muren behangen met fotos. Zowel bij mijn vader als ome Cor heb ik nog nooit 1 foto uit hun voetbaltijd gezien. Zelf heb ik er maar een paar bewaard, die hangen achterin de gang. Ik begrijp best dat het in de familie van Van der Vaart of Sneijder een enorme impact had, dat hun zoons voor Oranje werden geselecteerd. Maar mijn vader en oom hadden dat ook al bereikt. Het werd thuis absoluut niet als een mijlpaal gezien.

Je was enig kind.
Ik ben altijd er op mezelf geweest. Mijn ouders waren ook zo. Ik was niet het type dat op vakantie nieuwe vriendjes ging maken. Mijn ouders maakten daar ook geen contact.

Eenzaam.
Ik ben erg blij dat het zo gelopen is. Geen moeilijke toestanden. Sowieso probeer ik mijn verwachtingspatroon van het leven ongeveer nul. Als je s ochtends wakker wordt en je verwacht van niemand iets, dan is alles meegenomen. Je raakt pas teleurgesteld als je te hoog hebt ingezet.

Heb je die instelling van huis uit meegekregen?
Nee. Mijn ouders zagen het leven als een zware taak. Rond zijn zestigste begon mijn vader moeilijker te lopen. Op een gegeven moment wilde hij de deur niet meer uit. Als jij de rechtsbuiten van het Nederlandse elftal bent geweest en je zit in een rolstoel, dan gaan mensen ernaar vragen. Ik probeer hem uit te leggen dat dat gewoon belangstelling was, maar hij dacht: ze lachen om me. En ik heb hem er niet in kunnen helpen, joh. Soms, een beetje. Gingen we samen naar het ziekenhuis. Was hij stiknerveus omdat hij steeds weer hoopte dat die dokter zou zeggen dat er verbetering in zat. Tot ik het niet meer kon aanzien en mijn vriend Casper van Eijck heb gebeld, destijds clubarts van Sparta. Die keek hem na en zei: Ach, Wim, je zult dit weekend niet meer meespelen, maar het gaat nog lekker, hoor. Dan was mijn vader zo blij als een kind.

Lijken jullie op elkaar?
Hij zag het leven als een worsteling. Terwijl ik vind: je kunt er een worsteling van maken. Hij was een onvoorstelbare vechter. En ik geef gewoon toe. In alles. Het moeizame is: iemand met mijn karakter snapt die vechters wel, andersom is dat niet zo. Mijn vader zal bij mij hebben afgewogen wat ik later ook bij hem deed: heeft het veel nut om er iets van te zeggen? Zowel mijn vader als mijn moeder hebben nooit begrepen hoe ik leef. Ook mijn moeder legt liever de nadruk op de moeilijke momenten. Ik kan daar slecht mee uit te voeten. Misschien heb ik daarom wel voor die andere kant gekozen. Maar mijn moeder en dat is heel lief van haar haalt de schuld bij mij weg. Die is ervan overtuigd dat ik eigenlijk wel had willen samenwonen, maar dat ik niks in te brengen heb. Ik laat haar graag in die waan.

Jouw instelling verwacht maar niets, dan kan het ook niet tegenvallen kun je ook zien als het uitsluiten van angst.
Nee. Als je uberhaupt al iets van het leven kunt verwachten, heb ik het allemaal gekregen. Ik ga niet elke dag op pad voor Rene van der Gijp, he. Ik werk om mijn omgeving een zorgloos leven te laten leiden. Voor materiele zaken kunnen ze altijd op mij terugvallen. Daarin vind ik ook voor mezelf rust. Ik ben niet de vader geweest die 24 uur per dag in huis beschikbaar was.

~

Begin jaren 80 ontmoet Van der Gijp Jacqueline Laats. In de destijds ook onder voetballers zeer populaire Rotterdamse kroeg Don Kozak. Ze trouwen in 1989, als het Zwitserse Aarau Van der Gijp koopt.

Een moetje?
Dat hele trouwen hoeft van mij niet. Het geeft geen meerwaarde aan een relatie.

Hoe lang waren jullie samen?
Totaal een jaar of zeven, acht? Tien? Laten we het voor het gemak op tien houden

Twee jaar na de geboorte van jullie zoon Sanny, in 1990, volgde de scheiding.
Het werd een soort moeizame gebeurtenis waarin er 1 a 2 keer per dag een soort gezeik was. Ik vond: laten we er maar mee stoppen om het elkaar steeds maar moeilijk te maken.

Ben je een rokkenjager?
Ik heb veel vrouwen gekend. Al zat het bij mij vooral in het zoeken naar het gekke in iemand. Ik ben nog nooit heel erg verliefd geweest. Er zijn mensen die zeggen dat dat een groot gemist is. Ik luister dan naar ze, over hoe mooi het kan zijn en dat het echt bestaat, maar ik heb het nooit gevoeld. Ik vind Jacqueline en Danielle net zo aardig als mijn beste vrienden. Vriendschap is het fijnste wat er is. Ik begrijp vrouwen wel, maar ze zijn me te ingewikkeld. Ik heb geen zin om me elke dag te moeten inleven. Samenwonen is gedoe. Iets van elkaar verlangen, rekening houden met. Alleen wonen is duurder, maar ook makkerlijker. Anderen zeggen dat ik asociaal ben. Je kunt ook denken dat het juist heel sociaal is. Ik dring niemand mijn manier van leven op.

De consequentie is dat je zonen zonder hun vader opgroeien.
Ik denk dat ze beter af zijn met hun moeder alleen dan met twee mensen die de hele dag moeilijk tegen elkaar doen. Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik zie kinderen als een vrouwending. Als mannen onder elkaar zijn gaat het echt niet eerst over de kinderen. Bij vrouwen wel. Het geeft ze een soort status.

~

Na zijn scheiding ontmoet Van der Gijp Danielle Sijthoff, dochter van de Rotterdamse modekoning Theo. Samenwonen doen ze niet, ook niet wanneer in 2001 zoon Nikky wordt geboren.
Van der Gijp: Als zij op een gegeven moment heel graag een kind van mij wil, vind ik niet dat we daar oeverloze gesprekken over moeten hebben. Ik denk dat Danielle op haar manier genoegen heeft genomen met hoe ik ben. Ik fiets zeker drie keer per week naar haar huis. Dan voetbal ik met die kleine, eten we samen.

Slaap je er ook?
Nee. Ik slaap liever alleen. Gaat het er nou uiteindelijk niet om dat je een route uitstippelt waar je je zelf het prettigst bij voelt? Ik ben ook nooit jaloers geweest. Het facineert me dat je veel mannen niet meer naar hun ex mag vragen zodra ze een nieuwe relatie beginnen. Want dat is hun vriendin beledigd. Voor mij geldt dat zowel Jacqueline als Danielle tot aan mijn dood bij me horen. Allebei hebben ze een wezenlijke bijdrage geleverd aan hoe ik er nu bij zit.

Kinderen zijn een verrijking van je leven, zeggen alle mensen in mijn interviewbundel.
Zo zou ik het niet omschrijven.

Bij jou was het: De vrouwen wilden het
En dat vond ik niet erg. Ik zie kinderen niet als iets moeilijks. Je moet er niet iets van maken wat het niet is.

Jij hebt makkelijk praten.
Dat zeggen die vrouwen soms ook. Als ze bellen, weet ik wel welke verwijten er komen. Dan praten we erover en is iedereen blij dat ik twee keer ja knik waar ik nee denk. Omdat ik weet: als ik ja knik, kan ik s avonds tenminste gewoon naar huis. Ik praat op televisie misschien veel, maar verder kun je mij niet harder verwennen dan dat ik de hele dag op de bank mag liggen met een tijdschrift, de televisie aan en de telefoon uit.

Het is een egoïstische levensstijl.
Ik ben een egoïst. Daarbij afgewogen de vraag of ik er iemand kwaad mee doe. Dat vind ik niet.

Hoe kan het dat iemand die het leven zo luchtig mogelijk wil nemen soms heel somber is?
Misschien is het een mechanisme om mijn hoofd tot rust te laten komen. Zodra ik me buiten begeef raak ik in een permanente staat van verbazing over hoe mensen zich gedragen. Het is niet iets waarvoor ik naar de dokter hoef, he. Zodra ik erover ga nadenken is het namelijk weer over. Ik kan mezelf ook enorm zien zitten. Heb de grootste lol als ik in mijn slaapkamer een fles whisky leeg drink en vervolgens niet meer in staat ben naar de woonkamer te lopen.

Eigenlijk heb je jouw leven geprobeerd de verwachtingen van anderen uit de weg te gaan. Zowel in je carriere als privéleven.
Alle communicatie, mits het met je beste vrienden is, heeft een bijbedoeling. Er is nooit iemand die zal zeggen: Joh, Gijp, het is wel goed zo. Mensen proberen die sinaasappel tot de laatste druppel uit te persen. Ik heb vijftien interlands gespeeld, maar ik hoor altijd: Hij had beter gekund. Als hij het karakter van Huub Stevens had gehad, als Terwijl er verrekte weinig mensen zijn die op hun vierde een stel voetbalschoenen aantrekken en bereiken wat ik heb bereikt. Toch probeert iedereen mij iets aan te praten van: Kom op, joh, je bent toch wel ergens gefrustreerd over? Zon scheiding moet toch wel impact op je hebben? Nou, nee. Die vijftien interlands dan? Tja, prima toch. Die kinderen? Het gezeik wordt ietsjes meer, ja, maar ik heb er geen last van. Misschien blijf ik daarom wel zo graag alleen thuis. Binnen is het veilig. Zodra ik buiten kom, wordt er iets van me verwacht.

Maar door de manier waarop je leeft kan het zijn dat je anderen hebt gekwetst.
Wat was het alternatief dan? Om te leven zoals iedereen graag had gewild en zelf doodongelukkig zijn? Ik kijk geen dag terug met spijt. Veel ex-sporters doen niet anders dan over vroeger praten. Neem Michael Boogerd. Je bent tegen de Mont Ventoux op gefietst, terwijl wereldwijd 70 miljoen mensen meekeken. Vind na je carriere maar eens iets dat jou diezelfde voldoening geeft. Lukt niet. Dat is waarom oud-voetballers het liefst in de voetballerij blijven. Kunnen ze elke dag over vroeger blijven praten. Ik ben niet zo. Ik kan makkelijk afscheid nemen. Het hele leven bestaat uit afscheid nemen.

Ik verwonder me zo vaak. Neem Youp van t Hek. Hoor ik hem bij DWDD in zijn eerste vijf zinnen twaalf keer het woord ik gebruiken. Dat is er dus weer zo een die lijdt aan een ernstige vorm van zelfoverschatting. Prem Radhakishun, Jan Mulder, Hans Kraay Jr. Die geldingsdrang. Prem die te gast is bij Voetbal International en vraagt: Welke camera staat er op mij? Ik zit er drie jaar en heb al die tijd niet geweten dat iedereen een eigen camera heeft. Ik roep daar wat en zodra ik s avonds mijn bed in stap ben ik het vergeten. Gaat die Prem mij uitleggen dat het belangrijk is om altijd vrienden met de cameraman te blijven. Dan denk ik: waar haalt-ie die drang vandaan?

Verklaar het eens.
Ik ben op school nooit uitgelachen. Zag er altijd goed uit. Ben nog nooit van mijn leven 1 seconde onzeker geweest. Reed op mijn achttiende in een Porsche die zo breed was dat ik in de straat van mijn ouders niet kon keren. In de kleedkamer had ik niet de grootste lul, ook niet de kleinste, maar ik durfde altijd onder de douche te gaan. En ik wist: als ik de Pamela Anderson van Dordt in een kroeg zag staan, en ik spande me vijf minuten in, nam ik Pamela mee naar huis. Kortom: Ik ben volledig wars van welke frustratie dan ook. Ik heb zoveel rust in me dat het bijna abnormaal is. Als alles altijd een beetje heeft meegezeten, kom je misschien wel zo uit de strijd.
feyenoord-rotterdam
 feyenoord-rotterdam - vrijdag 26 november 2010 - 18:54   quote  deeplink  
Bron??
Quiroz
 Quiroz - vrijdag 26 november 2010 - 19:37   quote  deeplink  
Zelf geschreven.
Quiroz
 Quiroz - vrijdag 26 november 2010 - 19:38   quote  deeplink  
http://www.biki90.nl/0609-interview-met-rene-van-der-gijp.html
thomASS
 thomASS - zaterdag 27 november 2010 - 00:08   quote  deeplink  
RENE HELD//
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 27 november 2010 - 10:30   quote  deeplink  
Maar toch is het, na dit stuk gelezen te hebben, een rare gosert...
Ride
 Ride - maandag 29 november 2010 - 09:57   quote  deeplink  
Eenzame dood... dat is toch wel wat ik denk.
Als je je kinderen zo behandelt krijg je dat niet terug als je later oud en alleen in een tehuis zit.
Quiroz
 Quiroz - maandag 29 november 2010 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 november 2010 - 09:57 schreef Ride het volgende:
Eenzame dood... dat is toch wel wat ik denk.
Als je je kinderen zo behandelt krijg je dat niet terug als je later oud en alleen in een tehuis zit.
Ja precies, kinderen een vrouwending pff... En dat jochie maar met één ouder opgroeien, wat een held.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 november 2010 door Quiroz --
feyenoord-rotterdam
 feyenoord-rotterdam - maandag 29 november 2010 - 18:16   quote  deeplink  
hij heeft genoeg lol met zichzelf denk ik
Vrouw
 Vrouw - zaterdag 16 juni 2012 - 23:36   quote  deeplink  
Na een paar avonden VI international René van der Gijp maar is gaan googlen.Diep respect voor z'n levenstijl! Is zijn tijd ver vooruit, ben het helemaal met hem eens ;-) weten wat je waard bent en daar trots op kunnen zijn doe je goed René maar is voor de meeste Nederlanders erg moeilijk te begrijpen daar zijn we te calvinistisch voor. Je hebt me uit kunnen laten lachen zojuist toen ik je stuk aan t lezen was.

Gegroet met een lach
Een Vrouw
Loetje
 Loetje - zondag 17 juni 2012 - 11:12   quote  deeplink  
heerlijke gozer, wat een humor!
Ajx
 Ajx - zondag 17 juni 2012 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juni 2012 - 23:36 schreef Vrouw het volgende:
Na een paar avonden VI international René van der Gijp maar is gaan googlen.Diep respect voor z'n levenstijl! Is zijn tijd ver vooruit, ben het helemaal met hem eens ;-) weten wat je waard bent en daar trots op kunnen zijn doe je goed René maar is voor de meeste Nederlanders erg moeilijk te begrijpen daar zijn we te calvinistisch voor. Je hebt me uit kunnen laten lachen zojuist toen ik je stuk aan t lezen was.

Gegroet met een lach
Een Vrouw
Je opent in elk geval geen nieuw topic :-P Maar ik zou er niet mee samen willen leven, maar op tv is het goed, VI is niks zonder hem!!
Catootje
 Catootje - maandag 18 juni 2012 - 16:31   quote  deeplink  
Helemaal geweldig zoals hij leeft en is daar ook heel eerlijk over je weet wat je van hem kan verwachten. geniet elke dag van hem op tv heerlijk zo'n vent! Vindt zichzelf niet beter dan een ander kunnen een hoop nog een voorbeeld aan nemen. Blijf zoals je nu bent René en heb nog een fijn leven .
Een Vrouwelijke Gijp fan
Xxx
tomson
 tomson - maandag 18 juni 2012 - 16:50   quote  deeplink  
Hahaha een groupie! Ik lig ook op de bank voetbal op tv te kijken hoor... :P
jiu-jitsu,Purple B.
 jiu-jitsu,Purple B. - maandag 18 juni 2012 - 17:19   quote  deeplink  
Hoe Gijp over voetbal denkt zo denk ik er ook over, Met een lach relativerend want er zijn belangrijkere dingen om je echt druk om te maken. En ik kan ook niet wakker liggen van een nederlaag, Altijd blijven relativeren!!
infamous psv
 infamous psv - maandag 18 juni 2012 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juni 2012 - 16:50 schreef tomson het volgende:
Hahaha een groupie! Ik lig ook op de bank voetbal op tv te kijken hoor... :P
+10
craven
 craven - maandag 18 juni 2012 - 18:45   quote  deeplink  
Zo'n heerlijk leventje heeft hij niet altijd, pas geleden zat hij in een diepe dip. Blijkt dat je niet alles kan weglachen
jiu-jitsu,Purple B.
 jiu-jitsu,Purple B. - maandag 18 juni 2012 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juni 2012 - 18:45 schreef craven het volgende:
Zo'n heerlijk leventje heeft hij niet altijd, pas geleden zat hij in een diepe dip. Blijkt dat je niet alles kan weglachen
Het gaat erom hoe je weer opkrabbelt en dat heeft tie gedaan, je kunt pas opstaan
als je bent gevallen. Altijd respect voor mensen die na zo'n dip weer terug vechten

Laatst Affelay die zei mensen die een depressie hebben gehad neem ik zowieso niet
serieus, Dat zei hij tegen Gijp omdat Gijp zei affelay ligt lepeltje lepeltje met
v Persie..

We hebben wel gezien dat de Oranje miljonairs niet tegen grappen en kritiek kunnen
fouten toegeven nee daar zijn ze niet volwassen voor slap ouwe hoeren deuren opentrappen
voor de camera dat kunnen ze wel netzoals Affelay.
Affelay heeft geen oog voor de buiten wereld mensen met depressie op die manier
weg zetten. laat zien hoe een straatkind hij nog is. qua volwassenheid heeft hij nog een hoop levenslessen te leren van Gijp.

Die voetbalmiljonairs gaan me toch steeds meer tegenstaan, VD Wiel bijvb niet in de spiegel kijken en nog geen eens een volzin kunnen zeggen aan de journalist

Ze kunnen allemaal een voorbeeld nemen aan V Nistelrooij, altijd normaal gebleven
het geld niet naar zijn kop laten stijgen altijd zichzelf gebleven. en ook V Bronckhorst
altijd zichzelf gebleven een mooie stichting opgebouwd prima gozers, Heel wat anders dan mensen als Appelflay en vd dropwiel
infamous psv
 infamous psv - maandag 18 juni 2012 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juni 2012 - 18:53 schreef jiu-jitsu,Purple B. het volgende:

[..]

Het gaat erom hoe je weer opkrabbelt en dat heeft tie gedaan, je kunt pas opstaan
als je bent gevallen. Altijd respect voor mensen die na zo'n dip weer terug vechten

Laatst Affelay die zei mensen die een depressie hebben gehad neem ik zowieso niet
serieus, Dat zei hij tegen Gijp omdat Gijp zei affelay ligt lepeltje lepeltje met
v Persie..

We hebben wel gezien dat de Oranje miljonairs niet tegen grappen en kritiek kunnen
fouten toegeven nee daar zijn ze niet volwassen voor slap ouwe hoeren deuren opentrappen
voor de camera dat kunnen ze wel netzoals Affelay.
Affelay heeft geen oog voor de buiten wereld mensen met depressie op die manier
weg zetten. laat zien hoe een straatkind hij nog is. qua volwassenheid heeft hij nog een hoop levenslessen te leren van Gijp.

Die voetbalmiljonairs gaan me toch steeds meer tegenstaan, VD Wiel bijvb niet in de spiegel kijken en nog geen eens een volzin kunnen zeggen aan de journalist

Ze kunnen allemaal een voorbeeld nemen aan V Nistelrooij, altijd normaal gebleven
het geld niet naar zijn kop laten stijgen altijd zichzelf gebleven. en ook V Bronckhorst
altijd zichzelf gebleven een mooie stichting opgebouwd prima gozers, Heel wat anders dan mensen als Appelflay en vd dropwiel
die opmerking van Affelay is schaamteloos en een gebrek aan respect voor ieder die ooit een depressie heeft gehad want dat is wel degelijk een ziekte..
ze waren dit toernooi allemaal geirriteerd en kunnen dit slechte toernooi alleen mr aan zichzelf wijten
Gijpvogelfan
 Gijpvogelfan - maandag 25 juni 2012 - 21:29   quote  deeplink  
Ik vind Rene een top vent, recht door zee,geeft zijn mening en heeft respect voor iedereen. Weet precies waar het hij over heeft.....verteld het op een waardevolle manier. Doet het allemaal op zijn eigen manier en beschadigt hier niemand mee....Voor mij een fantastische kerel !!!
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 27 juni 2012 - 12:32   quote  deeplink  
Rene is Rene. Take it or leave it!

RESPECT!
jiu-jitsu,Purple B.
 jiu-jitsu,Purple B. - woensdag 27 juni 2012 - 19:52   quote  deeplink  
Rene is zichzelf en dat kunnen er niet veel zeggen van mensen in de tv wereld
Ajx
 Ajx - donderdag 28 juni 2012 - 20:47   quote  deeplink  
Als we nou alles wat al is gezegd over vd Gijp 20x herhalen, dan wil dit nog wel een lang topic worden !
Hennie van den Akker
 Hennie van den Akker - vrijdag 29 juni 2012 - 16:34   quote  deeplink  
Rene, een diamant in de tv-wereld van dof glas. De enige man die vrouwen naar een OH programma laat kijken over de belangrijkste bijzaak in het leven, voetbal dus. Dat is zoiets alsof je een echte vent laat kijken naar breien voor gevorderden.....
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 juni 2012 - 18:41   quote  deeplink  
smiley-laughing024.gif
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - zaterdag 18 augustus 2012 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 juni 2012 - 20:47 schreef Ajx het volgende:
Als we nou alles wat al is gezegd over vd Gijp 20x herhalen, dan wil dit nog wel een lang topic worden !
gijp mis grappig
RedDevil1990
 RedDevil1990 - maandag 03 september 2012 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juni 2012 - 18:45 schreef craven het volgende:
Zo'n heerlijk leventje heeft hij niet altijd, pas geleden zat hij in een diepe dip. Blijkt dat je niet alles kan weglachen
Juist achter de grootste lach zitten de grootste zorgen
GJ bl
 GJ bl - dinsdag 04 september 2012 - 20:06   quote  deeplink  
Vorige week het boek Gijp gelezen, echt een aanrader voor de fans van Rene.
Ik heb veel gelachen tijdens het lezen.
hippy
 hippy - woensdag 05 september 2012 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 juni 2012 - 20:47 schreef Ajx het volgende:
Als we nou alles wat al is gezegd over vd Gijp 20x herhalen, dan wil dit nog wel een lang topic worden !
Rene is zichzelf en dat kunnen er niet veel zeggen van mensen in de tv wereld
;)))
Ajx
 Ajx - woensdag 05 september 2012 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2012 - 09:11 schreef hippy het volgende:

[..]

Rene is zichzelf en dat kunnen er niet veel zeggen van mensen in de tv wereld
;)))
-_-
Nummer Zeven
 Nummer Zeven - zondag 09 september 2012 - 21:58   quote  deeplink  
Als er eentje niet zichzelf is, is het René wel heb ik het gevoel..
craven
 craven - donderdag 13 september 2012 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 september 2012 - 21:58 schreef Nummer Zeven het volgende:
Als er eentje niet zichzelf is, is het René wel heb ik het gevoel..
yep
geert1
 geert1 - zaterdag 08 december 2012 - 15:59   quote  deeplink  
TOPGOZER
Aartus
 Aartus - zaterdag 08 december 2012 - 16:54   quote  deeplink  
Ik denk niet dat dat omhooggevallen ventje..Van affelay niet weet wat een depressie is.
T is al knap dat ie er weer uitgekomen is..Er zijn er zat die er niet meer uitkomen...Met alle gevolgen van dien.Affelay ppffff snotneus..Heeft ook al een oordeel over mensen met een depressie.Meneer Affelay begint ook al kapsones te krijgen!!!!!
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 08 december 2012 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 december 2012 - 16:54 schreef Aartus het volgende:
Ik denk niet dat dat omhooggevallen ventje..Van affelay niet weet wat een depressie is.
T is al knap dat ie er weer uitgekomen is..Er zijn er zat die er niet meer uitkomen...Met alle gevolgen van dien.Affelay ppffff snotneus..Heeft ook al een oordeel over mensen met een depressie.Meneer Affelay begint ook al kapsones te krijgen!!!!!
beetje laat je reactie..halleluja
harald2003
 harald2003 - vrijdag 31 mei 2013 - 12:38   quote  deeplink  
Half Nederland zal jaloers zijn hoe Rene in het leven staat, vandaar veel zure reacties.
Geweldige gozer!
craven
 craven - vrijdag 31 mei 2013 - 19:40   quote  deeplink  
lekker geslapen?
remco k
 remco k - zondag 02 juni 2013 - 13:52   quote  deeplink  
Zo lekker in het leven?? Daarom ook die zware depressie die hij had/heeft??? Nee dank je..
cor54
 cor54 - dinsdag 11 juni 2013 - 16:51   quote  deeplink  
Ik geloof niet dat Rene de pers de waarheid verteld,en dat is zijn goed recht.Iemand die zo "zou" als hij zegd te zijn raakt niet weken van streek,en zuipt regelmatig een fles wiskey leeg.Ik denk dat Rene een ADD'jongetje is,die elke spanning en druk vermijd.Daarom kan hij b.v.al van streek raken als hij in een file staat.Hij heeft alle sypthomen,van ADD.Deze mensen moeten constant hun eigen leven in controle hebben,om te kunnen overleven.Dat hij nooit verliefd is geweest of wel is geloof ik ook niet.Hij is in werkelijkheid een sociaal gevoelig,en betrokken mens.Het kan zelfs zo zijn dat hij gelooft dat hij zo is,en dan is het veel eenzamer in hem dan wij denken.
Ik hoop dat na zijn inzinking de juiste diagnose is gesteld.Misschien krijgt hij nu ritalin,waardoor hij nu veel meer aankan omdat dit middel zijn enorm vele indrukken filterd.Als ik het mis heb sorry.
Maar je wint niet de televisierring als mensen je een superegoist vinden,zoals hij ons probeert te vertellen.Want die ring hebben ze voor 80% door hem gewonnen.Ik zou wel langzaam een streep achter dat proggramma zetten,want langzaam wordt zo'n proggramma als dat 2 keer per week wordt gebracht wordt het langzaam voorspelbaar,want daar zitten 2 mensen constant te acteren,en misscien wel 3.Alleen de gasten zijn bloedserieus,de rest is prima acteren.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 11 juni 2013 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juni 2013 - 13:52 schreef remco k het volgende:
Zo lekker in het leven?? Daarom ook die zware depressie die hij had/heeft??? Nee dank je..
heb je zijn boek gelezen?

het lag er aan dat hij zichzelf niet echt verzorgde en niet veel beweging had.
heeft niet zo veel te maken met hoe je in het leven staat...
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 17:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

heb je zijn boek gelezen?

het lag er aan dat hij zichzelf niet echt verzorgde en niet veel beweging had.
heeft niet zo veel te maken met hoe je in het leven staat...
als je depressief bent gaat het ook niet zo lekker in het gewone leven he..
craven
 craven - woensdag 12 juni 2013 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 17:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

heb je zijn boek gelezen?

het lag er aan dat hij zichzelf niet echt verzorgde en niet veel beweging had.
heeft niet zo veel te maken met hoe je in het leven staat...
Heb het gelezen, maar er was wel degelijk meer: overlijden Fritz Korbach, de media aandacht die hem te veel werdt...dat heeft toch ook te maken op persoonlijk vlak
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 12 juni 2013 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

als je depressief bent gaat het ook niet zo lekker in het gewone leven he..
maar hij stond altijd wel positief en makkelijk in het leven.
zoals Craven zegt.
samenloop van omstandigheden waardoor het hem allemaal even te veel werd.
remco k
 remco k - zaterdag 15 juni 2013 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 11:29 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

maar hij stond altijd wel positief en makkelijk in het leven.
zoals Craven zegt.
samenloop van omstandigheden waardoor het hem allemaal even te veel werd.
Lekker makkelijk zeggen achteraf.. En is dat niet het geval bij vrijwel iedereen die depressief is geweest??
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 16 juni 2013 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juni 2013 - 17:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Lekker makkelijk zeggen achteraf.. En is dat niet het geval bij vrijwel iedereen die depressief is geweest??
Jup, maar weet niet waar je daarmee op doelt aangezien het ging om de manier hoe hij in het leven stond...
remco k
 remco k - maandag 17 juni 2013 - 18:13   quote  deeplink  
Als je zo makkelijk en positief in het leven staat en je dus niet zo druk maakt wordt je niet depressief..
tomson
 tomson - woensdag 19 juni 2013 - 11:24   quote  deeplink  
Dat noemen ze nou copy-paste. Maar het zou een te lang verhaal wezen om dat bij jou aan je verstand te peuteren vrees ik.
infamous psv
 infamous psv - woensdag 19 juni 2013 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juni 2013 - 11:24 schreef tomson het volgende:
Dat noemen ze nou copy-paste. Maar het zou een te lang verhaal wezen om dat bij jou aan je verstand te peuteren vrees ik.
HAHAHAHA
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 19 juni 2013 - 14:02   quote  deeplink  
Kansloze missie inderdaad..
craven
 craven - donderdag 27 juni 2013 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juni 2013 - 01:57 schreef abcdef het volgende:

[..]

TERING IS JOU LEVEN ZO KLOOTE DAT JE NU HIER ONZIN GAAT ZITE TIEPEN
Tering ben je nou zo dement dat je op een stuk van 2,5 jaar geleden gaat reageren

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5993
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: De zwarte kant van René van der Gijp









0.0082600