BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Speelronde 16.

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 26 november 2010 - 14:24   quote  deeplink  
Winnaar pur sang:


Als winnen in de genen gaat zitten dan zit het met de toekomst van het nederlands voetbal wel goed. En als er ooit een sanering herstructurering van het Europese voetbal komt, waarbij gekeken kan worden hoe het American Football is georganiseerd, zal er in de Nordische divisie van de EFL (European Football League) sprake zijn van een goede vertegenwoordiging van Nederlandse clubs. Maar goed Europa is geen Amerika dus nationale competities zullen wel blijven bestaan naast de EL en CL. En voor een sport als voetbal, beoefend door miljoenen, is dat maar goed ook.



Sommige mensen denk dat sanering zit in het aantal clubs. Ik zou meer denken aan de financiële sanering van de clubs individueel. Dat wil zeggen dat elke club moet zorgen voor een gezonde financiële huishouding gebaseerd op recettes en sponsoring. Algemene salarisplafonds zullen niet werken omdat dit ruimte blijft bieden aan ad hoc beleid.

Op dit moment komen Nederlandse clubs sportief nog net wat tekort en het lijkt er met name op dat de tegenstanders internationaal gezien fitter zijn en met meer intensiteit spelen. Maar goed Inter en Real behoren natuurlijk tot de absolute top. Twente is inderdaad verder dan Ajax en het zou me niet verbazen als ze ver komen in de EL.

Naast een achterstand in conditie (doping?) op de topclubs maken de Nederlandse teams altijd de fout uit te gaan van eigen kracht en speelwijze. Het uitgangspunt is goed maar het lijkt goed een methode te vinden die de angel uit de speelwijze van de tegenstander haalt. Cor van der Hart was een meester in het analyseren van tegenstanders en bewees zijn diensten onder andere tijdens het wk in 1974. Maar nadat hij weggestuurd is van het WK daar lijkt het op dat gebied niet meer goed te zijn gekomen.

Dus laten we het zo zeggen met een wat grotere nadruk op taktiek en conditie kunnen al onze clubs internationaal gezien best meekomen.



Op hoop en gevoel hier de voorspellingen voor speelronde 16 en mocht je favoriete clupje er niet goed van afkomen; niet getreurd ik zit er soms naast. Voor professionals zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.

Ronde 16
vr 26
NAC Breda - PSV 1-3
Met het doelgemiddelde van de Eindhovenaren zit het al goed en af en toe een bijincidentje zal helpen het voetbalwalhalla te betreden.

za 27
Willem II - Excelsior 1-3
Ik zie Willem II pas kans maken thuis tegen de andere Rotterdamse eredivisionist.

Roda JC - FC Groningen 1-1
Roda grossiert in gelijke spelletjes.

AZ - sc Heerenveen 2-2
Verbeek maakt er toch een echt team van in Alkmaar.

N.E.C. - FC Twente 1-3
Even opnieuw opladen en Vlemminkx uitschakelen. Ach een halfleeg San Siro is net zo indrukwekkend als een uitverkochte de Goffert.

zo 28
Feyenoord - ADO Den Haag 3-1
Die vroege wedstrijden zijn meestal een prooi voor de tegenstander. Zondag komt de ommekeer of het degradatiespook.

VVV-Venlo - Ajax 1-3
Het Suarezloze tijdperk wordt ingezet met een reguliere overwinning.

Heracles Almelo - FC Utrecht 2-1
Kunstgraseffect.

De Graafschap - Vitesse 3-1
Ik vind die trainer van de Graafschap prima en er staat een hecht team.

Gio's Recept van de week

FRIKADEL-AARDAPPELKOEKJES



benodigdheden

6 aardappelen
2 teentjes knoflook
1 mespunt ketumbar
1/2e theelepel ve-tsin
1/2e theelepel maggi
1 ei
olie

bereiding

aardappelen in plakjes ssijden zachtjes gaarkoken in olie
ei splitsen
aardappels met knoflook fijnmalen in keukenmachine en de puree aanmaken met
ketumbar,ve-tsin,maggi en eidooier
van het mengsel balletjes vormen en platdrukken,door eiwit walsen en bakken in ruim
olie
uitlekken op keukenpapier

Serveren in kippenbouillon met tauge en gefruite uitjes.
Opeten zondagmiddag als je thuiskomt na de wedstrijd tegen ADO.



Slijmbal paardenlul van de week:
Het Friese elfstedencomité (of zoiets) om winnaars en smaakmakers van de laatste editie uit te loten voor deelname aan de toertocht. En dan praat ik nog niet eens over die Kroes bij de DWDD die niet eens durfde te zeggen nou ik ga het voor jullie opnemen.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!


Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Speelronde 16.









0.0065729