BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Sportdwaas nog steeds niet overtuigd van Groningen. Week 18 eredivisie

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 09 december 2010 - 22:31   quote  deeplink  
Ik wou dat ik Martin Jol was. Weg uit die slangenkuil van boeren, blinden en angsthazen. Half jaartje salaris mee en lekker op de bank thuis kijken hoe Ajax op een slof en een oude voetbalschoen derde wordt in de eredivisie.

Kom op Martin neem nog een duik:


Dat Cruijff zijn fiat geeft aan een trainer van Ajax is geen garantie voor succes. We hebben dit gezien bij Marco van B. Hoewel hij met de A1 niks gewonnen heeft denk ik dat Frank een goede trainer kan worden en zijn persconferenties zijn vanwege dat geweldige monotone nasale stemgeluid bij voorbaat voer voor imitatoren en komedianten. Als Frank staand een interview geeft doet hij dat met zijn handen in zijn zak zodat ie lekker aan zijn kloten kan krabben.

Ik hoop dat Frank meer heeft geleerd dan boodschappen doen op de cursus oefenmeester betaald voetbal.

Mario Been, volledig gesteund door de koning van de spanbanden, lijkt de greep op zijn selectie te verliezen. Hij vraagt nu om een ervaren verdediger. Uitgaande van de vermoedelijke opstelling van aanstaande zondag kan ik u meedelen dat van Dijk er 341 wedstrijden op heeft zitten in het betaald voetbal, Bahia 254, Vlaar 93 en de Cler 307. Vergat ik nog Leerdam die er ook al 43 heeft opzitten. Misschien moet Mario zijn gouwe pik ergens anders voor inzetten dan gelul.

Waar Mario vorig jaar nog kon terugvallen op de veteranen uit het hondenhok moet hij zich nu behelpen met jeugdspelers en zelf gescouten transfervrije spelers. Desalniettemin mogen de supporters meer verwachten dan het waardeloze spel van de afgelopen maanden. Het team hangt als los zand aan elkaar en spelers lijken niet bereidt voor elkaar te werken. Vlaar mag dan wel door Pimmetje als een boegbeeld worden gezien vooralsnog geeft hij alles behalve leiding aan de verdediging.
Als je zoals Sportdwaas de moeite neemt alle wedstrijden te bekijken kom je tot de conclusie dat terugspelen en met de bal lopen belangrijke trainingsonderdelen zijn. Als je hoort dat ze in de rust bij Willem II afspreken dat er geen onnodige vrije trappen moeten worden weggegeven in de buurt van de eigen 16 weet je het al: Ze zijn niet echt bezig met naar voren denken.

Ze zijn nu bij Feyenoord ook erg bang dat spelers niet willen bijtekenen. Ik zou zeggen als ze zo slecht in teamverband presteren als nu wil of niemand ze hebben of accepteer als club elk aannemelijk bod. Sportdwaas vindt wel dat Castaignos, Cabral, Biseswar, de Cler en Mokotjo naar behoren presteren. Wijnaldum, net vader, heeft een leeuwenhart maar moet beter gaan overspelen. El Ahmadi (149 eredivisiewedstrijden) moet maar eens wat varkensvlees eten dan wordt ie misschien wat slimmer; i.e. sneller het balletje afspelen naar een vrije man.

Over naar de orde van de volgende speelronde en dus hier op hoop en gevoel de voorspellingen voor de 18e ronde en mocht je favoriete clupje er niet goed van afkomen; niet getreurd ik zit er soms naast. Voor professionals zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.



Ronde 18
Heracles Almelo - VVV-Venlo 3-1
Peter Bosz is een prima trainer en op het kunstgras zijn ze moeilijk te verslaan. Slechts onderschatting kan de Twentenaren in rouw dompelen.

za 11
N.E.C. - Willem II 4-1
Vlemminx zal moeilijk af te stoppen zijn voor de WIIers, die nog in de wolken zijn van het cadeautje van R. van Haaren.

De Graafschap - PSV 1-4
Kampioen worden doe je tegen de kleintjes. Wanneer gaat die Rutten nou eens naar een logopedist.

Roda JC - ADO Den Haag 3-0
Kah wil wel naar Feyenoord en zal zaterdag laten zien waarom dat te overwegen valt.

NAC Breda - FC Utrecht 3-2
Ouwerwets avondje NAC. AD lezers zijn nog niet verlost van Nijnatten.

zo 12
Vitesse - Ajax 2-2
Dat kon nog wel eens een harde landing worden voor Ajax in het SanSiro van Gelderland.

FC Groningen - AZ 1-3
Twee teams in topvorm. AZ wint. Het blijft een hork die GJ maar succes verzekert.

sc Heerenveen - FC Twente 1-3
Als Twente gemotiveerd is geen problemen.

Feyenoord - Excelsior 3-1
Als ze winnen kunnen ze ontspannen naar Amsterdam de week erna.

Gio's Recept van de week

PINDASAUS



benodigdheden

100 gram kant en klare gebakken uitjes
6 teentjes knoflook
2 eetlepels pindakaas
4 eetlepels ketjap
3 eetlepels stroop
1/2e citroen
beetje maggi
water olie

bereiding

knoflook fijnsnijden en bakkken in een een beetje olie
uitjes en knoflook blenderen of fijnmalen
voeg de overige ingredieenten toe
schenk er een beetje water bij en blijf roeren tot de saus schenkbaar is,eventueel
ook nog wat smaak(ketjap,maggi)toevoegen

Altijd lekker om in huis te hebben bijv.als je na de wedstrijd tegen Exelsior met je
kleinkinderen frietjes hebt gehaald
op de terugweg naar huis.



Slijmbal paardenlul van de week:
Rik van de Boog. Ik ben de tel kwijt hoeveel trainers er onder deze man al vertrokken zijn met mooie woorden. Trekpop die hoopt op bonussen uit transfers. Paar weken terug vond ie Cruijff nog een zeurpiet. Wat een opportunist.

Zelf in elkaar zetten en Rik noemen:


Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKRĀ©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!

JaccoTheMagic1
 JaccoTheMagic1 - woensdag 15 december 2010 - 21:01   quote  deeplink  
LOL Groningen-AZ uiteraard gewoon 2-0 hoor ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Sportdwaas nog steeds niet overtuigd van Groningen. Week 18 eredivisie









0.0061130