BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Entertainment Algemeen / topic: Talpa & Universal Music sluiten wereldwijde muziekdeal voor The Voice

Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 19 januari 2011 - 13:17
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Talpa & Universal Music sluiten wereldwijde muziekdeal voor The Voice (Tienfan.nl)

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 19 januari 2011 - 16:24   quote  deeplink  
Talpa & Universal Music sluiten wereldwijde muziekdeal voor The Voice

quote:
Talpa en Universal Music zijn vandaag een wereldwijde muziekdeal aangegaan betreffende het Talpa-format The Voice. De succesvolle talentenjacht uit de koker van Talpa Content verbreekt in Nederland alle records en laat andere succesvolle talentenjachten als Idols, Popstars en X-factor ver achter zich. De muziekdeal tussen Talpa en Universal zal gelden voor alle landen met uitzondering van Nederland en Belgie. In Nederland en Belgie liggen de muziekrechten bij 8Ball Music, een dochteronderneming van Talpa`s eigen muziekuitgeverij Talpa Music.

Door de deal is Talpa wereldwijd voorzien van een muziekuitgeverij voor de talenten die voorkomen uit The Voice of... Universal Music gaat zich wereldwijd, met uitzondering van Nederland en Belgie, bezig houden met de plaatopnamen en promotieactiviteiten rond de sterren uit The Voice Of.

John de Mol over de deal met Universal Music: Ik ben zeer tevreden met het feit dat de Amerikaanse versie van dit format, The Voice, voorzien wordt van de juiste instrumenten om op zoek te gaan naar die ene nieuwe muzikale superster in de grootste entertainment markt van de wereld. Het is fantastisch om NBC als zender en Mark Brunett als producent aan onze zijde te hebben in de VS, Universal Music maakt het plaatje compleet.

Talpa Music directeur Tony Berk: Universal Music is veruit de beste muziekpartner die wij ons buiten ons eigen taalgebied konden voorstellen. Het merk Universal betekent de garantie voor de deelname en de inzet van echt talent aan de ongelooflijke competitie die The Voice Of heet.

The Voice of, is een Talpa format dat vrijdag haar grande finale in Nederland beleeft en dit voorjaar gaat draaien in Amerika bij NBC. Verder zal The Voice of.. ook te zien zijn in o.a. Belgie en Frankrijk, maar gezien het bovenstaande bericht zullen nog vele landen volgen.
Aha!
Verklaart waarom oa. Duffy en Marco Borsato in de finale komen optreden.

Dat wordt spitten uit een de lange lijst van artiesten voor de Amerikaanse versie.
Ik zou zeggen:
Busta Rhymes of Eminem
Sting, Bon Jovi of Black Eyed Peas
Jennifer Lopez of Nelly Furtado
Kanye West of Will.I.Am
Ik ken geen country zangers/zangeressen dus geen idee welke van die lijst zouden passen.

en voor Duitsland:
Rammstein
Lady Gaga

en voor Engeland:
Jamiroquai
James Blunt of Maroon 5
Take That (of alleen Robbie Williams)
U2 (achja, je mag dromen he...)

En mijn verwachting is natuurlijk ook dat 8Ball Music over 4 jaar voor flink geld is verkocht aan Universal Music.
Kenneth Anderson
 Kenneth Anderson - zondag 15 mei 2011 - 11:19   quote  deeplink  
Ik ken wel een paar `bekende`country artiesten zoals Alan Jackson, Dwight Yoakam, Taylor Swift, Brad Paisley, Faith Hill, Dixie Chics, George Strait, Steve Warner, Vince Gill om maar een paar te noemen....
Gr. Ken.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 15 mei 2011 - 14:59   quote  deeplink  
Het is dus Blake Shelton geworden qua country, is dat zo'n bekende country zanger daaro?
En verder Christina Aguilera, Adam Levine (Maroon 5) en Cee Lo Green (van die enorme hit 'Fuck you')
netsurfer
 netsurfer - maandag 12 september 2016 - 12:16   quote  deeplink  
Oh, in dat geval moet ik mijn post in de andere topic hierover misschien herzien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Entertainment Algemeen / topic: Talpa & Universal Music sluiten wereldwijde muziekdeal voor The Voice









0.0091319