BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Toegevoegde waarde, sportvoddenkoning en meer. Eredivisie speelronde 22

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 04 februari 2011 - 13:00   quote  deeplink  
Het wordt tijd dat iemand de opleiding tot Coach Betaald Voetbal onder de loep neemt. Het belangrijkste wat men daar opsteekt is: als een speler niet voldoet, bel een makelaar en koop een nieuwe speler. Dat die speler meer kost, bij zijn vorige club op de bank zit of dat die club een divisie lager speelt maakt niet uit. Als het niet werkt kan de trainer zich altijd nog beroepen op aanpassingsproblemen, kwaliteit van scoutingapparaat of bibberende beelden van het dvdtje. Ik zeg koop 1 echt bewezen goede speler per jaar en kijk verder naar je selectie en eigen jeugd.

Trainers zijn weinig inventief als het er om gaat het maximale, of minimaal meer, te halen uit een gegeven selectie. Ik wil een positieve uitzondering maken in Nederland voor Vloet, van den Brom, Preudhomme, Verbeek, du Chatinier, Jans en Bosz.

De rest zakt of ik kan er nog geen oordeel over vellen. Laat ik mijzelf als voorbeeld nemen. Als stijve linkspoot heb ik linksback, rechtsback, linkshalf, linksbuiten en op het strand en Oosterpark in de spits gespeeld. Van Gaal en Adriaanse waren niet mijn trainers maar het had zomaar gekund. Als Giovanni van Bronckhorst niet linksback was gaan spelen had hij nooit Barcelona1 gehaald.

Spelers en trainers, uitzonderingen als genoemde van Gaal, Adriaanse, van Bronckhorst en Emanuelsson daargelaten, houden teveel vast aan vaste stramienen en posities. En dat is duur.

De werkdag van Mario:


Been zou bijvoorbeeld nu Bahia niet meer in aanmerking komt voor de verdediging Bahia in de laatste 20 minuten kunnen posteren in de spits. Dan speelt ie tenminste. Nee we kopen een speler. Geef Bruno Martins Indi een kans en zet de Cler, die toch alleen maar offensief denkt, af en toe op het middenveld. Afwisseling is, ook voor profs, lollig en nuttig.

Maar wie ben ik?

Over naar de orde van de dag de 22e speelronde en hier op hoop en gevoel de voorspellingen. Voor professionele koffiedikkijkers zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.



Ronde 22
Ajax - De Graafschap 4-1
Gelukkig is de sportvoddenkoning van Rotterdam nog steeds de aanvalsleider in Mokum. Niet goed genoeg samen met Suarez volgens Ef de Boer en de fans maar wat zijn ze blij dat hij er nog is. Onder Jol zette Ajax onder aanvoering van Suarez een furieuze achtervolging in op Twente die strandde op 1 punt van de titel. Ben benieuwd wat het Suarezloze tijdperk gaat brengen. Misschien dat je als Ajaziet beter naar de Badabing kan gaan vanavond.

sc Heerenveen - N.E.C. 4-2
Bas Dost als verloren zoon toegejuicht door de Fryske anhoang.

VVV-Venlo - NAC Breda 1-1
Hier liggen kansen voor de Noordlimburgers.

PSV - ADO Den Haag 2-2
Gelijkspelletje

Excelsior - AZ 2-3
GJ Verbeek zal waken voor onderschatting, maar of dat al niet tussen de oren van de spelers zit...wie weet.

FC Groningen - Willem II 3-1
Slechts onderschatting kan Groningen van 3 punten afhouden.

FC Utrecht - FC Twente 1-3
Geen makkie maar wat maakt het uit.

Vitesse - Feyenoord 2-1
Wie voelt zich het beste? Feyenoord na de 2-1 nederlaag bij de kampioen of Vitesse na de thuiswinst op Roda. Matic, de nieuwe spelverdeler van Benfica, zal Vites helaas leiden naar een overwinning. Van Beukering in de 90e minuut een tegentreffer.

Heracles Almelo - Roda JC 2-1
Na de afstraffing bij Vitesse weer een lastige klus voor de Zuidlimburgers. Met Belgisch en Duits Limburg erbij is het een groot gebied.

Gio's Recept van de week

DAGING PEDIS



benodigdheden
500 gr.magere runderlappen
4 grote uien
2 knoflook
1/2 theelepel tassie
2 verse rode pepers
1 theelepel koenir
2 schijfjes laos
1 stengel sereh
3 eetlepels olie
1 1/2e bouillontablet
1 eetlepel assemwater
1/2 liter water

bereiding

snijdt het vlees in dunne schuine plakjes
uien,knoflook,trasssie en verse pepers in keukenmachine en maak ze fijn
fruit het uien-mengsel samen met dekunir,laos en sereh in olie
voeg vlees,bouillontabletten,gezeefd assemwater en water toe
uurtje zachtjes koken(moet inkoken)

Lekker bij witte rijst of over de patat als je in Maaskantje woont.

Opeten op zondag rond zeven uur,gewoon Feyenoord-shirt aan en lekker Hup-Weinaldum
roepen met je kinderen!



Slijmbal paardenlul van de week:
Mario Been. Mario heeft de beschikking over louter jeugdinternationals, ex-internationals, toekomstige internationals, geflipte aanvallers en verdedigers. Na de komst van drie bankzitters in de winterstop en een getalenteerd Japannertje is zijn keuzemogelijkheid nog uitgebreid. In de handen van Mario lijkt alles te veranderen in zenuwachtige besluiteloze spelers die alles doen behalve als team samenspelen. Na een kleine nederlaag en de komst van weer een aanvaller (het wordt druk voorin bij Feyenoord1) die moet wachten op een voorzet, steekbal of anderzins spreekt Mario zijn tevredenheid uit. Veel woorden weinig daden. Ik zeg: spanbandenkoning grijp in voor het te laat is...

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKRĀ©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl www.lostpinio.blogspot.com Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse (politie-)troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!

netsurfer
 netsurfer - zaterdag 17 september 2016 - 22:32   quote  deeplink  
He is here he is there. Sportdwaas is everywhere.
VVout
 VVout - zondag 18 september 2016 - 14:33   quote  deeplink  
Dolle boel

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Toegevoegde waarde, sportvoddenkoning en meer. Eredivisie speelronde 22









0.0060977