BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Zwanenzang of victorie? De wraak van de Kabel en meer. Speelronde 29

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 01 april 2011 - 12:50   quote  deeplink  
Veranderen Cruijff en Bergkamp of Coronel en van de Boog in een stervende zwaan?


Ajax is het meest gebaat bij een gelijkspelletje in de topper Twente-PSV. Maar dan moet er wel gewonnen worden van Heracles. Ze gaan er bij Ajax vanuit dat dit wel zal lukken maar gezien eerdere vertoningen thuis tegen de Graafschap en VVV is een verrassing niet uit te sluiten. Het gemis van de ijzeren hand van Jol, de briljantie van Suarez, de gooltjes van Pantelic, de inzet en klasse van Urby en het keeperswerk van Stekelenburg doen zich gevoelen. Buiten het veld is het ook hommeles.

Johan Cruijff liet geen spaan heel van Ajax assistent-trainer Danny Blind. Cruijff zou hebben gezegd dat Blind in alle functies heeft gefaald en onbetrouwbaar is. Blind gelooft echter in het goede van de mens en denkt dat Cruijff alle kritiek ingefluisterd heeft gekregen.

Ik denk dat ik wel weet wie dat zijn. Blind lijkt me zo iemand die niet door iedereen aardig gevonden wordt omdat hij met alle winden meewaait. Na het wegwerken van Jol na een fluistercampagne zijn de krokodillentranen van Danny (en zijn vrouw) pathetisch te noemen.

Weten jullie nog wie de speler was die Sturing uit de selectie van '88 hield en degene die volgens Davids in 1996 op het EK "his head deep in the ass of the trainer sticks". Good old Danny. De wraak van de kabel daalt eindelijk op hem neer. Vito Wormgoor zit ook vast in de groep Cruijff.

Olde Riekerink kan ook maar beter niet naar Almere City gaan en het waarom moet je maar bij FC Emmen navragen.

De Gouwe lul van deze week is wat mij betreft voor Johan Cruijff.



Maar Cruijff heeft de slag nog niet gewonnen want niet alle Ajacieden zitten in de bloedgroep van de Betondorper. Zijn uitstapje naar Feyenoord ligt in bepaalde kringen nog steeds gevoelig. Cruijff heeft Ajax, en het Nederlands voetbal, echt op de kaart gezet. Hij heeft Barcelona uit de schaduw van Real Madrid weten te werken. De welvaart van vele voetballers is te danken aan de voetbalvisie van deze eenvoudige volksjongen uit Betondorp.

In principe deel ik de visie van Cruijff. De basis van het eerste elftal moet gevormd worden door eigen jeugd. Aangevuld met uitzonderlijk talent van buiten. Met de nadruk op uitzonderlijk. In principe moet het zo zijn dat het toptalent uit een regio al in de jeugd speelt.



Dit zo geformuleerd hebbende kom je tot de conclusie dat dit nog steeds het geval is bij Ajax, waar het wel zo is dat er na Cruijff, Rep, van Basten, Bosman, Bergkamp en Kluivert geen echte topspits meer uit eigen jeugd is doorgebroken. Daar wringt de schoen bij Cruijff waarschijnlijk. Of deze titanenstrijd leidt tot een zwanenzwang of victorie voor de levende legende staat in de sterren. Mijn zegen heeft ie. Zeker is dat het Ajax-bestuur slechts de functie ter beschikking heeft gesteld. Ze zitten er gewoon nog en saillante details van het optreden van de Cruijff groep worden op zo'n manier naar buiten gebracht dat het conflict op een ordinaire vechtpartij is uitgedraaid. Het zou mij niet verbazen als de Telegraaf Media Groep inmmiddels een groot belang heeft verworven in de N.V. Ajax.

Let wel mensen: een baantje bij de NV Ajax schuift goed.

Over naar de orde van de dag, de 29e speelronde en hier op hoop en gevoel de voorspellingen. Voor professionele koffiedikkijkers zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.


Ronde 29

De Graafschap - NAC Breda 2-2
Ik hou het op een gelijkspelletje.

Feyenoord - AZ 2-2
Wat voor een AZ zullen we voorgeschoteld krijgen? Mario 'de prater' Been gelooft nog steeds in de playoffs. Voor de EL wel te verstaan. Na zijn tactische zetten in Kerkrade geloof ik daar niet meer in. In een avondwedstrijd in de Kuip met een uitgeruste Meeuwis zal een puntje haalbaar zijn voor de A1aangevuld.

sc Heerenveen - Excelsior 2-1
Een nederlaag en het pensioen van Foppe wordt weer onderbroken. Meer tijd voor gezin bij Foppe is meer tijd voor sc Hearenfean.

Willem II - Roda JC 1-3
De doodsteek voor de Tilburgers.

FC Twente - PSV 2-1
Beide teams scoren moeilijk. De winnaar heeft de zekerheid dat Ajax op gepaste achterstand blijf.

Ajax - Heracles Almelo 4-2
Vertonghen geschorst, Aldeweireld en Stekelenburg geblesseerd maar met de vele vierkante centimeters op doel blijft de 2e plaats in zicht.

Vitesse - N.E.C. 2-2
Gelijkspelletje.

FC Groningen - VVV-Venlo 3-1
VVV zal zich definitief plaatsen voor de playoffs vanwege eerdere resultaten.

FC Utrecht - ADO Den Haag 1-3
Dat het allemaal niet uitmaakt.

Oma Wijnaldum's Recept van de week (Gio op wintersport in voormalig Nederlazulends Nieuw Guinea)

Surinaamse Bami met kip:


Ingrediënten voor Surinaamse bami met kip
1 pak spaghetti
7 eetlepels olijfolie
knoflook
1 ui
4 eetlepels sojasaus (pikant)
2 eieren
1 eetlepel suiker
2 blokje kippenbouillon
1/2 theelepel zwarte peper
10 takjes selderij
15 peultjes
1 paksoi
4 kippenbouten
2 laurierblaadjes
10 pimentkorrels
1/4 thelepel aji no moto
2 turkse komkommers
azijn
1 grote rode paprika
1 madame jeannet

Bereidingswijze Kip:
Kip ontvetten met 1 scheutje azijn en daarna afspoelen. Ui snijden en aanbraden, knoflook erbij.Toevoegen: sojasaus, kippenbouillon, peper, aji no moto, salemblaadje, pimentkorrels. Lekker laten sudderen tot kip lekker gaar is. Water toevoegen voor de smaak. Bij opdienen salemblaadje en pimentkorrels verwijderen.
Bami:
Spaghetti koken met zout en salemblaadje. Eieren klutsen en roerbakken in de wok. Eieren op bordleggen. Ui braden, knoflook toevoegen, bouillonblokje erbij. Vuur laag draaien. Spaghetti erbij.Suiker, peper, sojasaus toevoegen en alles om roeren. Vuur hoog en op bakken. Ei erdoor roeren.Peulen aanbakken in koekenpan en dan door de bami. Paksoi aanbakken en dan ook door de bami.Peterselie erdoor roeren. Als alles goed door en door heet is opdienen in een schaal.
Turkse komkommer:
In plakjes snijden, overgieten met heet water, toevoegen azijn, 2 eetlepels suiker en wat zout.
Sambal:
1 grote zoete paprika wassen en door midden snijden. 1 rode madam jeanet, pitjes verwijderen. Paprika en peper koken tot dat deze gaar zijn. Purereren. In pannetjes olie doen en puree erbij doen. Koken. Suiker toevoegen naar smaak Als het gaat bubbelen is het klaar.

Samen met vrienden en een kratje Heineken (aanbieding AH) nuttigen bij Studio Sport.



Uri Coronel voor de escalatie.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl, www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig (maar hou het vanaf nu in de gaten). Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse (politie-)troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Zwanenzang of victorie? De wraak van de Kabel en meer. Speelronde 29









0.0147311