BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Lange neus van Dries, de speciale en gehakt van PSV. Speelronde 32

Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 21 april 2011 - 22:36   quote  deeplink  

Ok zullen mensen zeggen Andries Jonker kwam in het gespreide bedje van Louis maar deze, tot in de eeuwigheid aan VI's borreltafel belachelijk gemaakte, trainer beleefde zijn grootste moment als interim van de Rekordmeister. Van portier tot directeur zak maar zeggen. Heel mooi. En reken maar dat Louis nog dagelijks aan de lijn hangt met Dries.



De Gouwe lul van deze week is wat mij betreft voor Mourinho, tovenaarsleerling van Louis van G., die laat zien dat het niet gek is de angel uit het vijandelijk spel te halen om resultaat te boeken. Nederlandse coaches opgelet. Op naar de tigste Europcup 1 met Real Madrid.



In de vaderlandse competitie bijt Twente van de titelkandidaten vrijdag het spits af. Als ze winnen wordt de druk op Ajax en PSV lekker opgevoerd en bij verlies of gelijkspel blijft het zeker nog allemachtig spannend. Ik hou het voorlopig op een prolongatie van het kampioenschap door Twente.

ADO, Feyenoord en Excelsior kunnen spelbederver spelen want laten we eerlijk zijn: veel valt er niet meer te winnen voor deze clubs.

Feyenoord zal toch moeten proberen wraak te nemen voor de zwartste dag uit de geschiedenis van de club. Elke wedstrijd tegen PSV moet vanaf nu op het scherpst van de snede uitgevochten worden. Tegen 10 man de score zo opvoeren, tja dat vraagt om vergelding met medewerking van de voetbalgoden.

Ajax heeft op papier komende zondag de zwakste tegenstander maar Excelsior lijkt toch beter in vorm dan ADO bijvoorbeeld.

Mijn dochter vraagt wel eens aan mij als ik naar een wedstrijd zonder Feyenoord kijk: 'wie wil je dat er wint'. Mijn standaardantwoord is dan: 'van mij mogen ze allebei verliezen'.

Over naar de orde van de dag, de 32e speelronde en hier op hoop en gevoel de voorspellingen. Voor professionele koffiedikkijkers zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.



ADO Den Haag - FC Twente 1-4
Twente, uitgerust, met Theo keihard werkend voor een klappertje vlak over de Duitse grens en een ADO dat op tilt is geslagen wordt dit een gebakken eitje voor de Tukkers. Bryan Ruiz heeft in België in een titelstrijd eerder een cruciale penalty gemist. Dus Theo draagt de last.

Willem II - AZ 3-6
Waarom niet?

VVV-Venlo - sc Heerenveen 2-1
Mooie overwinning van de Venlonaren.

Heracles Almelo - De Graafschap 4-1
Hier weten Peter Bosz cs wel raad mee.

Roda JC - NAC Breda 4-1
NAC toekomst hangt nog steeds aan een zijden draadje. Degradatie zou misschien een uitkomst kunnen zijn van dure contracten af te komen. Fans pikken zoiets niet.

Ajax - Excelsior 2-2
Excelsior bulkt van het talent, is in vorm en heeft niets te verliezen.

FC Groningen - N.E.C. 4-1
De banden zijn bij NEC vorige week leeg gelopen.

FC Utrecht - Vitesse 3-0
Eindelijk weer winst

Feyenoord - PSV 5-1
5x Wijnaldum. Het Benfica aan de Maas gaat gehakt maken van dat klote PSV. Hier spreekt het gevoel van een geemotioneerde fan en voorzitter van de vereniging PSV nooit meer kampioen! In geen duizend jaar.

Oma Wijnaldum's Recept van de week (Gio op wintersport in voormalig Nederland Nieuw Guinea)

Surinaamse loempia



De surinaamse loempia is anders dan de Chinese of Javaanse loempia. Het is wel afgeleid daarvan maar door de typische surinaamse kouseband die erin zit maakt het tot een hele andere loempia.

loempia vuling
Benodigdheden:
1 kipfilet
2 uien
2 teentjes knoflook
1 takje selderij
3 1/2 maggiblokjes ( of 3 eetlepels tuinkruidenbouillon)
1 halve theelepel witte peper
250 gram witte kool
250 gram kouseband
250 gram taugé
+/_ 20 loempia vellen (uit de diepvries van de toko)
2 grote lepels olie
1theelepel geraspte gember
olie voor het frituren (zonnebloem olie)
Bereiding:

1.Als eerste wordt de kipfilet gekookt. Doe in een klein potje de kipfilet met water. Daarin 1 teentje knoflook, 1 ui (beiden schillen maar wel heel laten), 2 maggiblokjes en 1 takje soepgroenten. Laat de kipfilet 15 minuten gaar koken. Daarna laten afkoelen en dan pluizen in fijne stukjes. Leg de kip even apart. Haal dan de loempia vellen uit de vriezer en doe het pakje in een doek zodat ze kunnen ontdooien.
2.Snij daarna de kouseband in kleine stukjes van 3cm en leg deze apart. Neem daarna de witte kool en snij deze fijn het liefst zo fijn mogelijk ( in bokjes of reepjes maakt niet uit) leg deze ook even apart. Maak dan de taugé schoon door de wortels te verwijden en de zaaddopjes. Versnipper daarna de ui. En pers 1 knoflook teentje.
3.Neem een ruime pan (ik gebruik een wok) en doe de lepels olie hierin. Vervolgens fruit je de ui en de knoflook. Als ze een beetje glazig zijn doe je de gepluisde kipfilet erbij. Marineer de kip met de gember, witte peper en 1 maggiblokje. Laat dit alles 5 minuten al roerend goed bakken. Doe daarna de witte kool erbij en 3 minuten meebakken. Dan kan de kouseband erin tezamen met nog 1 maggiblokje wederom 5 minuten laten bakken. Als laaste gaat de tauge erin roerbak het geheel en dan afproeven. De loempia vulling is klaar. Laat het een half uurtje afkoelen voordat je de loempias gaat maken.
4.De loempia vellen zijn inmiddels goed ontdooid. Neem een 1 vel er voorzichtig vanaf. Leg het voor je met de punt naar beneden. Neem een lepel vulling en plaats dat in het midden van de loempia vel. Vouw daarna de punt die het dichtst bij jou staat over de vulling heen en daarna sluit je de puntjes ermee (zoals een envelop) rol nu voorzichtig de loempia van je af. Bevochtig je vinger met wat water en plak dan de loempia dicht.
5.De loempias bak je dan kort in hete olie. Let wel op het gaat heel snel dus blijf erbij!

Met een Palmpje, Gulpener of de Leeuw biertje wegspoelen tijdens Studio Sport of Studio Voetbal.



Pascal Bosschaart. Underachiever en stapper voor zijn interview. Eervolle vermelding: de journalist die dit alles weer kritiekloos optekent.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl, www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig (maar hou het vanaf nu in de gaten). Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse (politie-)troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5926
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Utrecht Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Utrecht / topic: Lange neus van Dries, de speciale en gehakt van PSV. Speelronde 32









0.0078110