BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Wie helpt wie. De brief van Ajax en meer. Speelronde 33

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 29 april 2011 - 12:38   quote  deeplink  
Iedereen kan nou wel zeggen dat de CL het beste voetbal biedt maar om naar te kijken waren de wedstrijden in de EL tussen Porto en Villareal, Braga en Benfica vele malen leuker.
Geef mij maar de Hulk en Falcao boven de welgekapte Ronaldo en de gemanierde Messi. Porto is een machine die dit jaar de UEFA cup wint en volgend jaar de CL. Het team lijkt niet te stuiten. Jammer dat die versierde strafschop van Falcao over het hoofd werd gezien.

De voetballerij laat, als afspiegeling van de samenleving, zien dat valsspelen loont. Als je het niet probeert ben je een sukkel.



De Barcelona spelers grepen na elk tikje naar hun hoofd of ledematen en dit gedrag bracht Madrid en de scheidsrechters uit hun evenwicht. Als vaker gezegd het systeem van gele en rode kaarten werkt dit in de hand. De scheidsrechters worden te machtig en spelers en trainers maken het aansmeren van kaarten tot onderdeel van hun taktiek. Beter zou zijn te switchen naar een systeem van verplichte wissels na bewezen grove overtredingen.

Bjorn Kuipers floot verder een puike partij in Porto gisteren net als afgelopen zondag. Een foutje is snel gemaakt en Engelaar kwam gewoon wild in en speelde bal en man. In mijn visie was een reprimande voldoende geweest maar in het huidige systeem waarin de scheids snel moet beslissen was de beslissing begrijpelijk op dat moment en achteraf ook verdedigbaar.

PSV heeft de titel niet verloren door dat moment. Als ze hem al verliezen.

Bij de laatste 2 competitieronden staat er nog veel op het spel voor de meeste clubs, alleen NAC heeft niets meer te winnen of te verliezen. NEC en Heerenveen hebben nog slechts een kleine kans op de playoffs voor de EL en hetzelfde geldt voor het ontlopen van de promotie/degradatie wedstrijden voor Excelsior.

De rest kan maar beter winnen.

De Gouwe lul van deze week is wat mij betreft voor Falcao van Porto.



Door de wanprestatie van AZ in Tilburg vorige week is de strijd om de vierde plek ook nog boeiend en Sportdwaas verwacht niet dat dit voor de laatste speelronde beslist zal zijn.

Voor de 8e plaats die recht geeft op deelname aan playoffs voor de EL dicht ik, en het doet me pijn dit te moeten concluderen, FC Utrecht de beste kansen toe. Bij Excelsior gingen bij de omhaal van S. de Jong in de Arena de lichten uit en op de laatste speeldag treffen de Domstedelingen het wisselvallige voormalige DSB1.



Interessant nieuws vanuit de burelen van het Maasgebouw deze week waar de volgende conversatie zich afspeelde in het diepste geheim tussen Pim Blokband, Wout Gudde en de nieuwe TD, zuiderling en misdienaar Martin van Geel (per telefoon).



"Rik" zei Blokband, in de weer met een wasknijper en een leesbril: "kent jij deze brief met Ajax logo effe hardop voorlezen want me dubbelfocus werkt niet goed"
Gudde neemt de brief en leest hakkelend de brief voor:

Amsterdam, 25 april 2011

Fijne Feyenoordvrienden. Veel dank voor het goede werk afgelopen zondag tegen de club uit Eindhoven. Wij hebben in Zeist het onze gedaan maar hierover kunnen wij geen mededelingen doen.

Wij zullen de Rotterdamse generositeit van onze kant natuurlijk niet onbeantwoord laten. Materieel zijn wij niet in de positie iets te doen. Hoewel we het intern hebben gehad over een transfervrije aftocht van de Marokkaanse vedette in onze selectie lijkt het ons toch beter deze winkelier te verkopen aan Queens Park Rangers. Zoals jullie in Rotterdam onbekend is zijn wij hier in de hoofdstad gebonden aan strenge beursregels.

Daarom gaan wij niet verder dan deze waarschuwing voor een van onze voormalig technisch directeuren van G.

Deze man heeft er een puinhoop van gemaakt bij ons. Dus let op.

Wij wensen jullie veel succes toe bij de strijd om de 8e tot en met de 15e plaats en zullen er alles aan doen de twee, ook voor ons niet onbelangrijke, laatste wedstrijden winnend af te sluiten en hebben dienaangaand Danny en Frank duidelijke instructies gegeven.

Helaas zijn waarschijnlijk niet persoonlijk aanwezig bij de volgende klassieker.

Hoogachtend,

Rik van den Boog Uri Coronel
Directeur Voorzittert

Heeft van Geel bij Ajax gewerkt? bromde Pim Blokband. Hij heeft er in ieder geval wel gespeeld dacht ik zei Gudde, maar het kan natuurlijk ook van Gaal zijn chef. Chef chef ik zit hier als vriend van Feyenoord Wout en niets anders. We moeten Martin bellen.

ff later

Martin je staat op de speaker. Hier Rick en Pim. We hebben een vertrouwelijke brief ontvangen van bepaalde mensen die er iets van zouden kunnen weten. Ze claimen dat jij er bij Ajax een zooitje van hebt gemaakt. Hoe zit dat want je begint zondag bij ons toch?

Daar is geen woord van geloogen klonk het zangerig in dat prachtige zuidelijk accent uit de speaker.

Waaat?

Ik hou namelijk van Feyenoord. Heel veel. Kan ik nu verder met dat scoutingsrapport van Israel.

Halen we daar ook spelers vandaan?

Blokband streek door zijn geyelde haar zette zijn bril af, boog zich voorover, wenkte Gudde en fluisterde..laat die brief uitlekken ...via RTV Rijnmond. En Rik ken je die cassetterecorder op dit kantoor laten repareren want ik kan Stef Meeder niet meer afspelen.



Over naar de orde van de dag, de 33e speelronde en hier op hoop en gevoel de voorspellingen. Voor professionele koffiedikkijkers zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.



Excelsior - FC Utrecht 1-3
Utrecht moet dit af kunnen maken.

FC Twente - Willem II 4-2
Van onderschatting zal na het verlies van AZ in Tilburg geen sprake meer zijn.

sc Heerenveen - Ajax 3-2
Heerenveen kan vrijuit spelen en dat is niet gunstig voor de Mokummers.

VVV-Venlo - Feyenoord 1-4
Feyenoord wint niet vaak in Venlo. Het zou de derde keer kunnen worden. Dat is een mooi streven voor het team in vorm..

NAC Breda - Heracles Almelo 1-3
NAC richt zich op het komend seizoen.

PSV - Vitesse 4-1
4x Engelaar.

AZ - De Graafschap 2-1
Hakken over de sloot.

ADO Den Haag - FC Groningen 2-2
Gelijkspelletje

N.E.C. - Roda JC 1-4
Martin van Geel is in Venlo.

Oma Wijnaldum's Recept van de week (Gio op wintersport in voormalig Nederland Nieuw Guinea)

Surinaamse kerriekip met gebakken banaan

Benodigd voor 2 personen: * 200 gram rijst * 2 tomaten * 6 drumsticks * 1 gote ui * 2 teentjes knoflook * 1 el Surinaamse Kerrie Masala (Chan's) * 150 gram aardappels * 3 bananen * olie * bloem

Bereiding
Snipper de uien en snijd de knoflook fijn. Snijd de tomaten in kleine blokjes en de aardappels in stukken. Verwarm de olie in een ruime pan en bak de drumsticks rondom bruin aan. Voeg de ui, knoflook en tomaat toe en bak ze 1 minuut mee. Zet ondertussen de waterkoker aan. Voeg de Surianaamse kerrie toe aan de pan en daarbij gelijk 125 ml heet water. Doe de aardappels erbij en laat alles 35-40 minuten staansudderen tot de kip en de aardappels gaar zijn. Rijst koken volgens aanwijzingen op de verpakking. Snijd de gepelde bananen in dunne schuine plakken. Wentel ze door wat bloem en bak ze in zonnebloemolie in 3-5 minuten goudbruin. Leg alles bij elkaar op een bord.

Met een glaasje Champagne wegspoelen tijdens Studio Sport of Studio Voetbal.


Ook voor Falcao voor zijn schwalbe tegen Villareal. Stop daar nou mee jongens.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKRĀ©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl, www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig (maar hou het vanaf nu in de gaten). Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse (politie-)troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Wie helpt wie. De brief van Ajax en meer. Speelronde 33









0.0059440