BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiele Martin van Geel topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
hotjumper
 hotjumper - woensdag 14 september 2011 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 september 2011 - 22:15 schreef MMM het volgende:

[..]

En Mokotjo dan?
Ik ben bang dat die de weg van Kermit Erasmus gaat volgen.....
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 30 september 2011 - 12:44   quote  deeplink  
Martin van Geel kan met een goed gevoel terugkijken op de afgelopen transferperiode. Op de slotdag van de transfermarkt verkocht Feyenoord Leroy Fer voor een uitstekende prijs aan FC Twente, terwijl Otman Bakkal en John Guidetti op huurbasis werden vastgelegd. Tijd om tevreden achterover te leunen is er niet voor de technisch directeur, die hard blijft werken om Feyenoord daar te krijgen waar het thuis hoort. Deze maand komt Van Geel uitgebreid aan het woord in Feyenoord Magazine. Lees hieronder een voorproefje uit het interview.

Op een supporterssite viel te lezen: eindelijk is Feyenoord eens als winnaar uit een transferperiode gekomen. Kunt u dat gevoel begrijpen?
Deels. Als je dit soort bedragen krijgt voor een speler als Fer, die nog tien maanden contract had, mag je daar tevreden over zijn. De keerzijde van het verhaal is dat twee van onze grootste talenten naar respectievelijk PSV en FC Twente zijn gegaan. Dat maakt ons ook een beetje verliezer. In de toekomst moeten dat soort spelers niet meer naar een Nederlandse club toe. Dat plaatst Feyenoord en als Feyenoorder doet mij dat pijn. Deze spelers moeten naar het buitenland. En dan liever niet op een leeftijd zoals Luc Castaignos, maar pas nadat ze drie of vier jaar in het eerste hebben gespeeld. Gezien de omstandigheden hebben we dus maximaal gepresteerd tijdens de transferperiode, maar eigenlijk moeten dit soort deals over een paar jaar niet meer gedaan worden. Dan moeten de Fers en Wijnaldums naar een grote buitenlandse club.

Als Feyenoord afgelopen seizoen geen tiende was geworden, waren deze spelers misschien gebleven?
Als we afgelopen seizoen Europees voetbal hadden gespeeld, waren er misschien bepaalde argumenten van deze spelers van tafel gehaald, dat klopt. Maar je moet ook constateren dat Feyenoord elk jaar terugloopt in de begroting. FC Twente is wat dat betreft over Feyenoord heen gegaan. Terwijl Feyenoord in principe de meeste potentie van heel Nederland heeft. Natuurlijk is het dramatisch dat spelers kiezen voor een overstap naar Twente of PSV, maar dat betekent niet dat Feyenoord tot in lengte van jaren een middenmoter of subtopper zal zijn. Het is mijn stellige overtuiging dat Feyenoord terug naar de top gaat. Vanwege die potentie en de aantrekkingskracht die er nog altijd is.

De realiteit op dit moment is dat Feyenoord bij de eerste vijf hóópt te spelen.
Laatst kwam ik tijdens een overleg in contact met supporters. Zij zeiden: Martin, als we dit jaar niet degraderen en we overleven financieel zijn we dik tevreden. Voor mezelf geldt dat totaal niet. Ik wil het hoogst mogelijke halen. Ik zou zeer teleurgesteld zijn als we geen Europees voetbal halen. Wat dat betreft ben ik nooit tevreden. Zo was ik als voetballer ook. Ik heb denk ik 450 wedstrijden in het betaald voetbal gespeeld, maar ben er over nog geen drie tevreden geweest. Altijd kon het beter en zo is het nu ook. Wat dat betreft ben ik een perfectionist.
serge-fr
 serge-fr - vrijdag 30 september 2011 - 13:18   quote  deeplink  
Dus zit de juiste man op de juiste plek, bij de juiste club.
JanM
 JanM - dinsdag 04 oktober 2011 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 september 2011 - 13:18 schreef serge-fr het volgende:
Dus zit de juiste man op de juiste plek, bij de juiste club.
Vind ik ook. Verwacht dat we heel snel berichten zullen lezen van de eerste contractverleningen!
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 30 december 2011 - 08:32   quote  deeplink  
30-12-2011 Terugblik: Het jaar van Martin van Geel

20111230_tblik_geel_vk_scaled_7.jpg

In de laatste week van 2011 blikt Feyenoord.nl met vier Feyenoorders uit verschillende geledingen terug op het afgelopen jaar, aan de hand van hun persoonlijke hoogte- en dieptepunten. Voor ieder van hen was 2011 een jaar om niet snel te vergeten. In deel IV (slot): Martin van Geel. Per 1 mei startte de voormalige aanvoerder van Feyenoord als technisch directeur in De Kuip.

Mijn dienstverband bij Feyenoord begon hectisch met binnen een paar weken de explosie in Ermelo. Wat daar is gebeurd heeft me totaal verrast, maar gelukkig hebben we snel een nieuwe technische staf met ervaring en autoriteit weten te formeren. We hadden de hoop en de verwachting dat het eerste elftal daardoor beter zou renderen.

Uiteindelijk is het nog beter gegaan dan verwacht. Het is knap hoe snel het team en de spelers individueel zich de afgelopen maanden prima hebben ontwikkeld. Het elftal moest stabieler worden, overtuigd van eigen kunnen zijn. Ronald Koeman heeft dat met zijn staf weten te realiseren. Daar verdienen ze de complimenten voor.

Topvoetbal is niet vrijblijvend. We moeten ambitieus zijn, het hoogste nastreven. Ronald Koeman weet die overtuiging over te brengen. Hij is daar de belangrijkste man in. Nu de eerste seizoenshelft erop zit, mogen we concluderen dat zijn komst perfect heeft uitgepakt. We hebben hoogte- en dieptepunten gekend, maar als je alle resultaten onder elkaar zet, dan mogen we voor dit moment tevreden zijn.

Ron Vlaar en Stefan de Vrij spraken aan het begin van de zomer bij hun contractverlenging als eersten hun vertrouwen uit in de toekomst van Feyenoord. Dat was een mooi signaal. Leroy Fer en Georginio Wijnaldum dachten dat zij zich bij een andere Nederlandse club beter konden ontwikkelen en vertrokken. Dat spelers zon stap maken mag in de toekomst nooit meer gebeuren.

De afgelopen tijd merk ik dat het vertrouwen van spelers in Feyenoord steeds groter wordt. Voetballers zien dat je hier beter kan worden. Dat heeft geleid tot contractverlenging van Jordy Clasie, Kostas Lamprou, Kaj Ramsteijn en Ruben Schaken. Dat het goed gaat met de club, maakt het niet alleen makkelijker om spelers te binden, maar ik merk ook dat voetballers van andere clubs graag bij Feyenoord willen spelen.

Ruud Vormer had bij andere clubs veel meer geld kunnen verdienen, maar kiest bewust voor Feyenoord. Niet alleen omdat hij hier sportief kan renderen, maar ook omdat hij graag voor deze club met historie en geweldige achterban wil spelen. Ik begrijp dat volkomen, ben zelf ook blij dat ik voor deze prachtige club mag werken. De supporters hebben de afgelopen jaren geduld moeten hebben, maar gelukkig hebben we de weg omhoog weer ingezet. Dat is fantastisch en moeten we blijven vasthouden. We zijn dit jaar absoluut de goede weg ingeslagen met Feyenoord.

bron:Feyenoord.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 december 2011 door FR-Elmo --
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 30 december 2011 - 08:43   quote  deeplink  
hulde aan v geel, de staf, trainert spelers en overige directie!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 30 december 2011 - 08:52   quote  deeplink  
voor zover ik kan zien eens!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 30 december 2011 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 december 2011 - 08:52 schreef Leon FR1908 het volgende:
voor zover ik kan zien eens!
Ik ook, ben tot nu toe, lekker eensgezind!!
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 30 december 2011 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 december 2011 - 08:54 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Ik ook, ben tot nu toe, lekker eensgezind!!
een kudde schaap noemt men dat! ;-)
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 30 december 2011 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 december 2011 - 09:00 schreef FR-Han het volgende:

[..]

een kudde schaap noemt men dat! ;-)
Oke!! Bedankt Albert!:)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 december 2011 - 10:35   quote  deeplink  
Van Geel/// held
Fr patatje 010
 Fr patatje 010 - vrijdag 30 december 2011 - 16:11   quote  deeplink  
Weer een stukje op ad over martin van geel en over koeman zal kijken voor de link
Fr patatje 010
 Fr patatje 010 - vrijdag 30 december 2011 - 16:11   quote  deeplink  
http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/3099441/2011/12/30/Komst-Koeman-perfect-uitgepakt.dhtml
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 20 januari 2012 - 08:20   quote  deeplink  
http://www.fr12.nl/nieuws/nieuws/17136--van-geel-goud-waard-voor-feyenoord-.html

'Van Geel goud waard voor Feyenoord'

Onderstaand artikel troffen wij aan op de website van NUsport. Sander van Hal, Feyenoord-watcher van NUsport, benadrukt hierin de waarde van technisch directeur Martin van Geel. Van Geel heeft namelijk een zeer groot aandeel in de sportieve verbetering van de stadionclub.

De komst van technisch directeur Martin van Geel in mei 2011 is het beste dat de Stadionclub in jaren is overkomen. Ga maar na.
Hoewel de Feyenoord-begroting voor aanvang van dit seizoen werd teruggeschroefd van 38 naar 34 miljoen euro, het budget voor spelerssalarissen werd verlaagd van twaalf naar tien miljoen euro en er welgeteld nul euro te besteden viel op de transfermarkt, slaagde Van Geel erin om een selectie te formeren die in de eerste seizoenshelft liefst veertien meer punten behaalde dan het Feyenoord van vorig seizoen.
Lef kon hem daarbij niet worden ontzegd. Van Geel zette zijn pokerface op en verkocht na het verlengen van de contracten van Stefan de Vrij en Ron Vlaar met Georginio Wijnaldum (vijf miljoen euro) en Leroy Fer (5,5 miljoen euro) twee van zijn beste spelers voor de absolute hoofdprijs.
Mede daardoor daalde de schuldenlast van Feyenoord spectaculair en staat de Stadionclub vanaf april hoogstwaarschijnlijk niet langer onder curatele van de KNVB.

Castaignos

Sportief leek Feyenoord door de lucratieve verkoop van Wijnaldum en Fer een pas op de plaats te moeten maken. Dat kón bijna niet anders. Doordat clubtopscorer Luc Castaignos al eerder was vertrokken, waren in één zomer immers de drie grootste Feyenoord-talenten De Kuip uit gewandeld.
En ter opvulling van de kraters in de selectie mocht Van Geel van de nationale voetbalbond alleen spelers huren of transfervrij overnemen.
Dat bleek voor de Brabander echter geen enkel probleem. Met John Guidetti loodste hij op de dag dat Fer werd verkocht de grootste spelersaanwinst van Feyenoord in jaren De Kuip binnen.De Zweedse spits groeide de laatste maanden uit tot een fenomeen dat in de eerste seizoenshelft elf doelpunten maakte, meer dan Castaignos en Wijnaldum in de eerste helft van vorig seizoen tezamen.

Clasie

Eerder had Van Geel al Jordy Clasie teruggehaald van Excelsior. De 'td' deed dat in de wetenschap dat de kleine middenvelder niet slechter kon zijn dan Marcel Meeuwis, wiens enorme Borussia Mönchengladbach-salaris in de tweede helft van vorig seizoen deels door Feyenoord moest worden opgehoest. Vanaf wedstrijd één verrast Clasie dit seizoen alles en iedereen.
Nog constanter dan hem presteert Karim El Ahmadi, de middenvelder van wie Feyenoord vorig seizoen met een verhuur aan een woestijnclub al bijna afscheid had genomen. Van Geel ontving hem met open armen en sprak het volste vertrouwen in hem uit.
Nu vormt de Marokkaanse international op het Feyenoord-middenveld al een half seizoen lang een supertrio met Clasie én de door Van Geel van PSV gehuurde Otman Bakkal.

Koeman

De vele nieuwe basisspelers ontwikkelen zich stormachtig onder de vleugels van trainer Ronald Koeman, die óók al door Van Geel werd vastgelegd.
De directeur beloonde de veeleisende coach voor zijn getoonde vakmanschap begin deze week met een nieuw jaarcontract. Daarmee creëerde Van Geel vroegtijdig duidelijkheid voor Koeman én diens spelers.
Daarnaast liet de 'td' zich recent gelden door met Ruud Vormer en John Goossens twee transfervrije eredivisievoetballers in de bloei van hun leven aan te trekken voor volgend seizoen. Slim gedaan.
Vormer kon bij Vitesse veel meer geld gaan verdienen dan bij Feyenoord, Goossens schoof een lucratieve aanbieding van Swansea City terzijde. Beide spelers vielen echter voor het positieve verhaal van Van Geel, die hen voorspiegelde dat hij van Feyenoord de komende jaren weer een topclub wil maken die uiterlijk in 2016 weer om de landstitel moet strijden.

Winst

Of Vormer en Goossens gaan slagen in Rotterdam-Zuid, moet nog blijken. Maar gezien hun transfervrije komst, hun relatief jonge leeftijd en hun contract van vier jaar kan Feyenoord op termijn vrijwel zeker flink geld aan ze verdienen.
Van Geel realiseert zich als geen ander dat het enige overgebleven kapitaal van Feyenoord zich op het veld bevindt. Nog voor de winterstop verlengde hij daarom het contract van de onder Koeman doorgebroken Ruben Schaken, brak hij de verbintenis met toekomstig international Clasie open en laat hij Kamohelo Mokotjo binnenkort zo goed als zeker weten de optie in diens aflopende contract voor twee extra jaren te zullen lichten.
Ook opende Van Geel alvast de gesprekken met Bruno Martins Indi, Jerson Cabral en Kelvin Leerdam over een langer verblijf, al liggen zij nog vast tot medio 2013.

Lege portemonnee

Regeren is vooruitzien, dat hoef je Van Geel niet te vertellen. Binnen negen maanden heeft de 'td' die bij Feyenoord minder salaris opstrijkt dan hij bij Roda JC deed, zichzelf al lang en breed terugverdiend. En dat met een lege portemonnee.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 januari 2012 door FR-Elmo --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 juni 2012 - 13:43   quote  deeplink  
Kom op Marin met die nieuwe spits..
bode
 bode - donderdag 28 juni 2012 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 juni 2012 - 13:43 schreef RenatoBos het volgende:
Kom op Marin met die nieuwe spits..
gewoon afwachten denk ik, eerst kijken wat K E opbrengt
dan verder kijken
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 juni 2012 - 13:58   quote  deeplink  
O K..
JanM
 JanM - donderdag 28 juni 2012 - 14:13   quote  deeplink  
K.E.A.
MMM
 MMM - donderdag 28 juni 2012 - 19:40   quote  deeplink  
I
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 juli 2012 - 01:49   quote  deeplink  
Van Geel: "Vlaar houd je niet aan het lijntje"

Feyenoord-verdediger Ron Vlaar vond dat hij te lang moest wachten op Aston Villa. Hij besloot zichzelf niet meer voor deze club beschikbaar te stellen. Hij vindt daarin steun.

Martin van Geel, technisch directeur van Feyenoord, vindt dat Vlaar goed heeft gehandeld. "Vlaar was het beu om te blijven wachten op Aston Villa. Ik denk dat hij daarin groot gelijk heeft gerkegen, een grote speler als hij houd je namelijk niet op zo'n manier aan het lijntje", aldus Van Geel tegenover NOS.

"Hij heeft nu zelf het initiatief genomen en dat is hartstikke goed. Ook voor ons betekent het goed nieuws, maar we moeten natuurlijk wel beseffen dat het nog lang geen 1 september is. Dat duur nog wel even en er kan nog van alles gebeuren", zo voegde de beleidsbepaler van de Rotterdammers eraan toe.

"We hebben goede hoop dat we Vlaar nu binnenboord kunnen houden en daar zullen we alles aan doen. We hebben vorige week al gezegd: misschien kunnen we wel praten over het openbreken van zijn verbintenis. Daar staan wij voor open en Ron misschien ook weer, na deze vervelende ervaring. Maar nogmaals, voorlopig is het nog lang geen 1 september."

Bron: goal.com
JanM
 JanM - maandag 23 juli 2012 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 juli 2012 - 01:49 schreef RenatoBos het volgende:
Van Geel: "Vlaar houd je niet aan het lijntje"

Feyenoord-verdediger Ron Vlaar vond dat hij te lang moest wachten op Aston Villa. Hij besloot zichzelf niet meer voor deze club beschikbaar te stellen. Hij vindt daarin steun.

Martin van Geel, technisch directeur van Feyenoord, vindt dat Vlaar goed heeft gehandeld. "Vlaar was het beu om te blijven wachten op Aston Villa. Ik denk dat hij daarin groot gelijk heeft gerkegen, een grote speler als hij houd je namelijk niet op zo'n manier aan het lijntje", aldus Van Geel tegenover NOS.

"Hij heeft nu zelf het initiatief genomen en dat is hartstikke goed. Ook voor ons betekent het goed nieuws, maar we moeten natuurlijk wel beseffen dat het nog lang geen 1 september is. Dat duur nog wel even en er kan nog van alles gebeuren", zo voegde de beleidsbepaler van de Rotterdammers eraan toe.

"We hebben goede hoop dat we Vlaar nu binnenboord kunnen houden en daar zullen we alles aan doen. We hebben vorige week al gezegd: misschien kunnen we wel praten over het openbreken van zijn verbintenis. Daar staan wij voor open en Ron misschien ook weer, na deze vervelende ervaring. Maar nogmaals, voorlopig is het nog lang geen 1 september."

Bron: goal.com
En dan een contract zonder gelimiteerde transfersom of anders minimaal € 10 miljoen!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 juli 2012 - 10:59   quote  deeplink  
MINIMAAL..!!
MMM
 MMM - zaterdag 28 juli 2012 - 11:41   quote  deeplink  
Een spits Martin!!
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 28 juli 2012 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 juli 2012 - 11:41 schreef MMM het volgende:
Een spits Martin!!
Alleen een goeie dan.
MMM
 MMM - zaterdag 28 juli 2012 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 juli 2012 - 13:47 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Alleen een goeie dan.
Eens.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 30 juli 2012 - 18:23   quote  deeplink  
Van Geel: "We blijven Guidetti volgen"

John-Guidetti.jpg

Martin van Geel heeft de hoop op een terugkeer van John Guidetti nog niet opgegeven. Feyenoord houdt de situatie van de Zweedse spits nauwlettend in de gaten.

Feyenoord is nog altijd op zoek naar een vervanger voor de 20-jarige Guidetti, die vorig seizoen met twintig doelpunten en acht assists schitterde in het shirt van de Rotterdammers. Met Anass Achahbar, Guyon Fernandez en Mitchell Te Vrede heeft de club momenteel drie pure spitsen, maar het is geen geheim dat Van Geel nog een spits aan de selectie van Ronald Koeman wil toevoegen.

Een terugkeer van Manchester City's Guidetti is nog altijd een mogelijkheid. "We zitten op het vinkentouw", vertelt Van Geel aan RTV Rijnmond. "Het zegt wel iets dat hij bij City rugnummer 60 heeft gekregen. Dat zou bij ons anders zijn. Ik wil echter niemand blij maken, maar we volgen hem wel." Guidetti herstelt momenteel van een blessure die hem naar schatting nog twee à drie maanden langs de kant houdt.

Eerder lukte het Feyenoord niet om Luc Castaignos tot een terugkeer in De Kuip te bewegen. De spits van Internazionale tekende bij FC Twente. Ook Dmitry Bulykin vertrok naar die club, terwijl hij naar verluidt ook welkom was bij Feyenoord.
Bron:Soccernews.nl
craven
 craven - maandag 30 juli 2012 - 18:28   quote  deeplink  
vestig me hoop er niet op...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 30 juli 2012 - 18:39   quote  deeplink  
Ik ook niet maar ik kan hem maar niet uit mijn kop krijgen Craaf..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 01 augustus 2012 - 20:08   quote  deeplink  
 
"Kampioen worden we niet, verschil in begroting met Ajax en PSV is te groot"

Het optimisme bij de supporters ten spijt, Feyenoord staat aan het einde van het seizoen niet met de kampioensschaal op een bomvolle Coolsingel. Dat is althans de verwachting van technisch directeur Martin van Geel. Het afgelopen seizoen eindigden de Rotterdammers op een tweede positie en die prestatie evenaren wordt lastig zat, vindt Van Geel.

De beleidsbepaler gaat in Voetbal International in op de eventuele titelkansen van de Stadionclub. "Kampioen worden we niet", zegt de bestuurder resoluut. "Daarvoor is het verschil in begroting met Ajax en PSV te groot. Om tweede te worden is ook een wondertje nodig, maar het kan wel."

"De leegte van Vlaar, Guidetti, Bakkal en El Ahmadi zal dan moeten worden opgevuld, dat biedt kansen voor de spelers die er nu zijn. Ik hoop dat ze die gaan grijpen", vervolgt Van Geel, die aangeeft dat de selectie wel wat ervaring kan gebruiken. "Als we derde doelman Ronald Graafland niet meetellen, is onze selectie gemiddeld 21,5 jaar. Dat is jong, té jong. Extreem talentvol, dat wel, maar zo is onze selectie volstrekt niet in balans. Duidelijk een punt van aandacht. We hebben nog wel wat nodig."
Bron:Soccernews.nl
infamous psv
 infamous psv - woensdag 01 augustus 2012 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2012 - 20:08 schreef RenatoBos het volgende:
 
"Kampioen worden we niet, verschil in begroting met Ajax en PSV is te groot"

Het optimisme bij de supporters ten spijt, Feyenoord staat aan het einde van het seizoen niet met de kampioensschaal op een bomvolle Coolsingel. Dat is althans de verwachting van technisch directeur Martin van Geel. Het afgelopen seizoen eindigden de Rotterdammers op een tweede positie en die prestatie evenaren wordt lastig zat, vindt Van Geel.

De beleidsbepaler gaat in Voetbal International in op de eventuele titelkansen van de Stadionclub. "Kampioen worden we niet", zegt de bestuurder resoluut. "Daarvoor is het verschil in begroting met Ajax en PSV te groot. Om tweede te worden is ook een wondertje nodig, maar het kan wel."

"De leegte van Vlaar, Guidetti, Bakkal en El Ahmadi zal dan moeten worden opgevuld, dat biedt kansen voor de spelers die er nu zijn. Ik hoop dat ze die gaan grijpen", vervolgt Van Geel, die aangeeft dat de selectie wel wat ervaring kan gebruiken. "Als we derde doelman Ronald Graafland niet meetellen, is onze selectie gemiddeld 21,5 jaar. Dat is jong, té jong. Extreem talentvol, dat wel, maar zo is onze selectie volstrekt niet in balans. Duidelijk een punt van aandacht. We hebben nog wel wat nodig."
Bron:Soccernews.nl
realistisch..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 augustus 2012 - 12:59   quote  deeplink  
Van Geel beantwoordt brandende Feyenoord-vragen

Komt Joris Mathijsen echt naar De Kuip? Is Stefan de Vrij de terechte nieuwe aanvoerder? Wat gebeurt er met Jerson Cabral en Kelvin Leerdam? Op al die vragen kan de Feyenoord-fan vanavond wel eens antwoord krijgen.

Dan zendt RTV Rijnmond voor de eerste keer de voetbaltalkshow FC Rijnmond uit. Technisch directeur Martin van Geel van de Rotterdammers schuift aan en verder is er een reportage te zien over de nieuwe captain De Vrij.
FC Rijnmond zal elke vrijdag rond 17.25 uur te zien op TV Rijnmond. Daarna wordt de uitzending ieder uur herhaald. Zodra de competitie weer is begonnen zal ook de zondagavondeditie van FC Rijnmond terugkeren.
Bron:Elfvoetbal.nl
MMM
 MMM - vrijdag 03 augustus 2012 - 13:06   quote  deeplink  
Komt er nog een spits? Is mijn vraag..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 augustus 2012 - 13:07   quote  deeplink  
Die vraag miste ik ook in het rijtje ja..
Rotterdam22
 Rotterdam22 - vrijdag 03 augustus 2012 - 13:16   quote  deeplink  
martin doet het wel aardig, maar hij moet niet teveel vriendjes gaan binnenhalen. zoals goossens waar we niks aan hebben en die mathijsen kan ook beter weg blijven als hij meer wil verdienen als clasie en de vrij
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 augustus 2012 - 14:18   quote  deeplink  
Met Jerson Cabral en Kelvin Leerdam heeft Feyenoord nog slechts twee pijnpunten voor de toekomst.
Waar eerder alle aflopende contracten werden verlengd, bereikte de Rotterdamse club nog geen overeenstemming met de laatste twee spelers. Beide spelers uit de eigen jeugdopleiding ging niet in op de aanbieding van Martin van Geel en dreigen transfervrij De Kuip uit te lopen.
We zijn niet voornemens Cabral en Leerdam te verkopen, laat Martin van Geel weten in de nieuwe uitgave van Voetbal International. Mits er een goed aanbod komt, dan zullen we er anders naar kijken dan naar spelers met een langdurige verbintenis.
Na de sluiting van de transferwindow zal ik opnieuw in alle rust met beide spelers gaan praten. Ze zijn allebei nog jong en hebben inmiddels al de nodige ervaring. Cabral kan met zijn spel iets forceren en Leerdam is multifunctioneel inzetbaar. Ondanks dat het aanbod is ingetrokken willen we nog steeds met hun praten en kijken hoe zij erin staan.
Bron: FRfanatic
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 augustus 2012 - 20:04   quote  deeplink  
Van Geel: "Transferwindow moet dicht bij begin competitie"

 Feyenoord heeft nog altijd interesse in een nieuwe verhuurperiode van John Guidetti, terwijl ook Joris Mathijsen op het verlanglijstje staat. Bij laatstgenoemde speler, die wellicht transfervrij mag vertrekken bij Málaga CF, is de intentie goed, verzekert Martin van Geel tegenover RTV Rijnmond.

"Hij zou bij ons passen, dat vindt hij andersom ook. Wij volgen de financiële situatie van Málaga met veel interesse", aldus de technisch directeur, die aangeeft dat Feyenoord niet bij machte is om Mathijsen een deadline op te leggen. "Op 1 september sluit de transferwindow en daar zijn we vaak erg blij mee. Ik vind dat dat sowieso veel te lang duurt."

"Als de competitie begint, moet elke club weten: met deze selectie beginnen wij aan het seizoen", vindt Van Geel, die ook ingaat op de situatie rondom Guidetti. "We hebben een heel goed scoutingsapparaat, maar transfervrije spitsen, die in ons salarisbudget passen én twintig doelpunten of meer maken, zijn zeer schaars. We gaan kijken hoe Guidetti zich ontwikkelt", zegt Van Geel, refererend aan zijn blessure die hem nog twee tot drie maanden aan de kant houdt.

"Als hij snel fit raakt, is dat voor Feyenoord misschien niet gunstig", aldus de beleidsbepaler. "Dan komt hij weer op de markt en kunnen financieel daadkrachtige clubs zich melden. Als hij bij Manchester City blijft en veel later fit wordt, is het ook minder interessant. Hij moet op het juiste moment fit worden, dan is het een overweging waard. Vinden wij geen speler die meer kan brengen dan de mensen die wij al hebben, dan doen wij het niet. Dan gaan we spelers als Guyon Fernandez het vertrouwen geven."
Bron:Soccernews.nl
Kung-fu Fraser
 Kung-fu Fraser - vrijdag 03 augustus 2012 - 20:35   quote  deeplink  
https://rapidshare.com/files/2929796612/Feyenoord De Grootste Legioen Hits 2012.rar
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 07 augustus 2012 - 11:31   quote  deeplink  
Laat ik nog een keer duidelijk zijn: risicos neemt Feyenoord niet meer

De terugkeer van Joris Mathijsen in de Eredivisie komt steeds dichterbij; de Oranje-international zou zelf al een akkoord hebben bereikt met Feyenoord, terwijl de Rotterdamse club nog onderhandelt met Málaga, de huidige werkgever van de verdediger. Martin van Geel wil echter niet te vroeg juichen.

De technisch directeur van Feyenoord benadrukt dat Mathijsen gezien wordt als een absolute versterking, maar dat de Rotterdammers zeker niet bereid zijn zich wederom in de schulden te steken. We doen er alles aan hem te halen, geeft Van Geel toe in gesprek met Voetbal International. Inhoudelijk ga ik niet op de voorwaarden in, maar als we al een afkoopsom betalen is het een geringe en past die binnen onze financiële grenzen.

Laat ik nog een keer duidelijk zijn: risicos neemt Feyenoord niet meer, maakt de beleidsbepaler duidelijk. Mathijsen zou bij Feyenoord de opvolger moeten worden van Ron Vlaar, die naar Aston Villa is vertrokken. Onze selectie is nu gewoon te jong, daarom zou Joris ontzettend welkom zijn. Niet alleen neemt hij die ervaring mee, hij past qua karakter en persoonlijkheid ook nog eens bij Feyenoord.
Bron: voetbalzone.nl
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 augustus 2012 - 14:59   quote  deeplink  
Van Geel tevreden over de huidige selectie Feyenoord

 Feyenoord begon het nieuwe Eredivisie-seizoen met een knappe overwinning bij FC Utrecht (0-1). Martin van Geel is dan ook zeer te spreken over de huidige selectie van Feyenoord. Van Geel wilt alleen nog de spitspositie versterken, maar dat is niet dringend nodig volgens de technisch directeur.

"We geven alle vertrouwen aan de spelers die we tot onze beschikking hebben. In iedere linie hebben we veel goede spelers, waaronder veel verschillende type spelers," aldus de technisch directeur van de Rotterdammers in gesprek met RTV Rijnmond. 'Onze technische staf kan op tactisch gebied behoorlijk variëren. Als er blessures of schorsingen zijn kunnen we dat goed opvangen. Daar zijn we erg tevreden over". 

Feyenoord zoekt alleen nog naar een speler voor in de voorste linie, maar er is geen hoog budget beschikbaar voor een aankoop. "We kunnen nauwelijks voldoen aan een transfersom. Dan wordt het dus huren of een transfervrije speler halen". Feyenoord hoopt nog altijd publiekslieveling John Guidetti, werd gehuurd van Manchester City, van het vorige seizoen binnen te halen. Guidetti is momenteel nog herstellende van een zenuwblessure die hij eind vorig seizoen opliep.
Bron:Soccernews.nl
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 augustus 2012 - 23:38   quote  deeplink  
Van Geel: Immers gaat dit seizoen tien tot vijftien goals maken

Eindelijk was het zover. Zondag schoot Lex Immers zijn eerste treffer in het shirt van Feyenoord binnen. Heracles Almelo werd onder meer door zijn treffer met 1-2 verslagen.

Een mooie revanche voor de aanvallende middenvelder, die afgelopen zomer werd overgenomen van ADO Den Haag. De kritiek beogn langzaam aan te zwengelen dat zijn eerste doelpunt maar niet viel. Volgens Martin van Geel, technisch directeur van Feyenoord, is Immers nu los.

Hij zal dit seizoen tien tot vijftien doelpunten maken. Daarvan ben ik nog steeds overtuigd, vertelt hij in NUsport. Lex heeft bewezen dat hij de gave heeft om in scoringspositie te komen. Hij ziet het juiste moment om diep te gaan, heeft duel- en kopkracht en verzet bergen werk.

Met zulke kwaliteiten kom je in een seizoen altijd aan je doelpunten. Morgenavond (donderdag) gaat Feyenoord op bezoek bij Sparta Praag. In de Tsjechische hoofdstad moet de Rotterdamse scoren, na de 2-2 in de heenwedstrijd van afgelopen donderdag.
Bron:Fr-Fanatic
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 augustus 2012 - 23:39   quote  deeplink  
Europees succes niet van invloed op 'gunstige' financiële positie Feyenoord 

Feyenoord gaat donderdag op jacht naar een plek in de groepsfase van de Europa League. De Rotterdammers hopen het ticket na de 2-2 remise tegen Sparta Praag binnen te slepen in Tsjechië. Een 3-3 gelijkspel of een zege volstaat, maar financieel gezien is uitschakeling geen onoverkomelijk probleem voor Feyenoord. 

De Stadionclub mag bij plaatsing 140 duizend euro bijschrijven op de balans, waarvan het zo'n vijftigduizend euro overhoudt na het betalen van de vliegkosten. Het totale bedrag loopt, afhankelijk van de prestaties, op in de groepsfase. Die inkomsten zijn echter niet opgenomen in de begroting, zo laat Martin van Geel woensdag weten.

"Het is absoluut ons streven om in Tsjechië te winnen", aldus de strijdvaardige technisch directeur in Voetbal International. "We hebben de recettes van de thuiswedstrijden tegen Dinamo Kiev en Sparta Praag niet opgenomen in onze begroting, dus is succes in Europa niet van invloed op onze financiële positie. Die is sowieso gunstig op dit moment."

Vooral het sportieve aspect telt mee voor Van Geel. Feyenoord werd na een uitstekend seizoen uitgeschakeld in de voorrondes van de Champions League. De Europa League vormt de laatste kans om actief te blijven in Europa. "We snakten vorig seizoen met zn allen naar Europees voetbal en dan is het jammer als zoiets na twee ronden voorbij is. De club wil zich heel graag op dit platform presenteren en het is ook erg goed voor de ontwikkeling van de spelers als ze in de Europa League ervaring opdoen."
Bron:Soccernews.nl
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 31 augustus 2012 - 18:43   quote  deeplink  
klasse werk weer van Martin!! die man hebben we een hele hoop aan!
Wim2
 Wim2 - vrijdag 31 augustus 2012 - 18:44   quote  deeplink  
Martin heeft weer een gok gedaan, en ben benieuwd of dit weer een schot in de roos is. De tijd zal het leren. Ik oordeel nog niet.
Omekees
 Omekees - vrijdag 31 augustus 2012 - 18:54   quote  deeplink  
///HELD!
Alexmem
 Alexmem - vrijdag 31 augustus 2012 - 19:55   quote  deeplink  
Vergeleken met Been(hakker) doet deze man eigenlijk alles goed. Geen financiele risico's, nauwelijks totaal onbekende spelers.
Bol.Ron
 Bol.Ron - vrijdag 31 augustus 2012 - 20:01   quote  deeplink  
Van Geel is nog steeds de beste aankoop, wat die man gepresteerd heeft met de beperkte middelen die er zijn, dat kan je alleen maar respecteren. Toppertje.
henkie1969
 henkie1969 - vrijdag 31 augustus 2012 - 20:11   quote  deeplink  
Ik moet toegeven dat ik de laatste weken weinig snapte van van Geel. Immers en Mathijsen blijven voor mij grote vraagtekens. Maar nu hij Pelle en Verhoek binnen heeft gehaald ben ik van mening veranderd. Deze 2 kunnen Feyenoord verder helpen.
Ik hoop nog steeds dat ik het fout heb met Immers en Mathijsen.
van geil
 van geil - vrijdag 31 augustus 2012 - 20:29   quote  deeplink  
heel feyenoord verdient n pluim....
bode
 bode - vrijdag 31 augustus 2012 - 20:37   quote  deeplink  
Zal er nog wat gebeuren in de Kuip vanavond of blijft het rustig tot 24.00 uur
van geil
 van geil - vrijdag 31 augustus 2012 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2012 - 20:37 schreef bode het volgende:
Zal er nog wat gebeuren in de Kuip vanavond of blijft het rustig tot 24.00 uur
fernandez naar liverpool
en cisse naar trabzonspor

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiele Martin van Geel topic









0.0108778