BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / The Voice of Holland / topic: Javier Colon winnaar The Voice USA!

Headliner: Voice of Holland Plaats een nieuw antwoord  
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 30 juni 2011 - 04:09   quote  deeplink  
Javier Colon winnaar The Voice USA!

John de Mol had het eerder al gezegd: 'Net als dat hier Ben Saunders was, is het daar Javier Colon, die by far de favoriet is. Hij heeft al twee hits gehad in de Download Top 100 hier'.

Javier Colon heeft dus gewonnen, ik moet de finale show nog kijken (wachtend op de HD download versie) maar te lezen op the-voice.headliner.org is het blijkbaar Javier geworden en ook op Twitter is #javier wereldwijd flink trending.

Nu trok ik eerder al de mening van John de Mol in twijfel want niet Javier Colon, maar Dia Frampton (mijn persoonlijke favoriet) had de best scorende iTunes verkopen in de afgelopen weken en ook tot een uur geleden stond Dia Frampton met haar finale lied (Inventing Shadow) op nummer 1 in the iTunes USA top 100, gevolgd door Javier Colon op 2. Maar als je verder in de top 100 lijst kijkt zie je staan:

USA Top 100:
1. Dia Frampton - Inventing Shadow
2. Javier Colon - Stitch by Stitch
6. Adam Levine & Javier Colon - Man in the Middle
(8. Maroon 5 - Moves like Jagger - The Voice performance)
12. Blake Shelton & Dia Frampton - I Won't Back Down
16. Christina Aguilera & Beverly McClellan - Beautiful (persoonlijk mijn finale hoogtepuntje omdat het vooral ook om een statement gaat bij McClellan)
36. Beverly McClellan - Lovesick
42. Dia Frampton - Losing my Religion
48. Dia Frampton - Heartless (naar mijn idee de beste performance uit de gehele Voice USA reeks)
55. Javier Colon - Fix You
83. Javier Colon - Time after Time
86. Vicci Martinez - Dog Days are Over

Nu is Adam Levine een grotere ster in de USA dan country zanger Blake Shelton dus dat het duet van hem en Dia Framton lager staat is niet vreemd.
Maar verder zie je duidelijk dat naast het finale lied zelfs de performances van afgelopen week en de week ervoor van Dia Frampton (een stuk) hoger staan dan die van Javier Colon.
Ook in de afgelopen weken was het telkens Dia Frampton die boven de andere kandidaten uitsteeg dus hoe kan het dan dat John de Mol zegt dat Colon 'by far' de favoriet is?

Blijkbaar krijgt Colon een stuk meer sms-ers (of eigenlijk alleen de bellers in de usa) op z'n hand dan Frampton (die tweede is geworden) en blijkbaar is dat wat John de Mol doorgekregen heeft over de populairiteit van de kandidaten.
Nu zou het grote verschil tussen The Voice en Idols de kwaliteit van de zang - The Voice - moeten zijn maar helaas is dat in de USA niet zo gebleken want ik zou meer waarde hechten aan echte betaalde iTunes downloads dan (gratis) bellers.

Maargoed, al met al een goed seizoen met The Voice in Amerika!

Mijn opmerkingen in vergelijking met de Nederlandse versie:
- beter en mooier podium
- kleinere studio met heb ik zo het idee veelal ingehuurd publiek in de voorrondes
- betere 'hand', ziet er professioneler uit
- betere coaches (grappiger, meer interactie, meer competitie, meer uitgesproken en krijgen meer respect van de kandidaten en hebben meer zin in optredens: vooral Cee Lo Green!)
- slechtere presentatie (Carson Daly), maar misschien is dat amerikaans
- betere coach stoelen, die lelijke speakers aan de zijkant zijn weg
- te korte afleveringen, hier in NL was het echt een hele avond genieten, maar misschien komt dat doordat ik het zonder de (enorm vele) reclames bekijk
- minder afleveringen, zal wel aan het budget liggen en zal voor seizoen 2 vast meer zijn gezien het enorme succes ook daar!
- minder tijd voor de 'red room' waar een vrij irritant vrouwtje in zeer korte tijd wat onzinnige twitter berichtjes voorleest en amper iets vraagt aan de kandidaten (ik denk dat als Jeroen Koningsbrugge dat hier in NL gaat doen het een stuk leuker zal zijn)
- Xtina

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 juni 2011 door Boudewijn --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voice of Holland Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / The Voice of Holland / topic: Javier Colon winnaar The Voice USA!









0.0053820