BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Doe mij maar een portie Cabralletjes. Speelronde 3

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 18 augustus 2011 - 23:27   quote  deeplink  
Menig Rotterdams café heeft nu Cabralletjes op de snackkaart staan. Zoiets als vlammetjes. Ik vond hem tegen Excelsior al de beste man van het veld maar toen ging de eer naar Fer. Afgelopen zaterdag was hij onbetwist de beste man met 2 doelpunten en een assist. Als hij nou af en toe de bal iets beter voortrekt en de spitsen op maat bedient kunnen de tijden van Coen, Cor en Ove terugkeren.



De bloemen voor speler van de week gaan dus naar Jerson, het Kaapverdische lefgozertje. Of was het Madeira..wa ever


Op internationaal gebied viel het niet mee voor de Nederlandse clubs. Het zal nog een hele klus worden voor in ieder geval AZ zich te kwalificeren voor de groepsfase van de EL. Twente zie ik niet winnen in Lissabon maar je weet het niet.

Aan het transfer-front roeren de clubs met zakken geld zoals PSV en Vitesse zich danig en de koek lijkt in Arnhem en Eindhoven nog niet op. Feyenoord en Twente voeren een episch gevecht om de gunsten van Fer waarvan de uitkomst nog wel eens heel verrassend kan zijn.

Ajax zal tot de winterstop geen spelers verliezen en er wordt in Amsterdam geduimd dat Jol El Hamdaoui verlost uit het tweede. Het zou mij overigens niet verbazen als de Rotterdamse sportvoddenhandelaar zich weer in de selectie van het eerste speelt.

ADO weet zich voorlopig nog verzekerd van de diensten van J-hunter Lex en Wesley Verhoek. De neerwaartse spiraal zal dit weekeinde kunnen worden doorbroken.

Na de laatste playoff wedstrijden voor de EL en CL kunnen de fans zich opmaken voor de 5 wilde transferdagen.

In de komende ronde zal nog meer duidelijk worden over hoe de prestaties uit de vorigen te waarderen. Daarom nu over naar de orde van de dag, de 3e speelronde en op hoop en gevoel de voorspellingen. Voor professionele koffiedikkijkers zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.

Roda JC - RKC Waalwijk 3-1
Roda werd vorige week nogal gecraballed in de Kuip. Tot overmaat van ramp vertrok Tyton naar PSV. Waarschijnlijk is RKC het juiste medicijn.

sc Heerenveen - FC Twente 2-2
De verdediging van Heerenveen is net Geitenkaas: het stinkt. Een nederlaag voor het huurlingenlegioen van Haerenfean zal een vertrek van Ron Jans verder bespoedigen. Voor het verstrijken van de transferperiode zullen Dost, Aissaidi en anderen Friesland verlaten.

Vitesse - FC Utrecht 1-3
Verrassing in de maak.

NAC Breda - FC Groningen 2-2
Het kleine dikke kanon is misschien weer fit samen met etterbuil Lurling. Dat scheelt.

Excelsior - De Graafschap 3-1
Twee fraaie momentjes van Sportdwaas favoriet Platje werden Excelsior fataal. Als de Kralingers wat vlotter uit de startblokken komen dan in de afgelopen 2 wedstrijden kunnen de 3 punten in Rotterdam blijven.

VVV-Venlo - Ajax 1-5
Eerlijk gezegd verwacht ik geen verrassingen hier. Boerrigter is een verademing en zou misschien ook in de spits kunnen.

Heracles Almelo - Feyenoord 1-3
Vorig jaar verliepen de half een wedstrijden allemaal moeizaam voor de grootmacht uit Rotterdam-Zuid. Ik ben benieuwd of Koeman cs er iets op gevonden hebben. De verdediging van Heracles is gehavend vanwege blessures en daar liggen dus kansen voor de watervlugge aanvallers van Feyenoord.

AZ - N.E.C. 2-2
Bij de BBC werd geconstateerd dat Rooney was afgevallen en er goed uit ziet. Platje is zijn evenbeeld. De constante stroom vertrekkers bij AZ lijken inmiddels toch hun tol te eisen. Martens kan een volgend doelwit zijn van een club op zoek naar een goede voetballer.

ADO Den Haag - PSV 3-1
Wijnaldum staat er bij en kijkt ernaar. Van een nummer 10 verwacht je meer betrokkenheid bij het spel. Tot nu toe zit ie in 2010 Feyenoord vorm en dat is goed nieuws voor de Hagenezen die opgefleurd aan deze wedstrijd beginnen met Lex en Wesley.



Borrelnootjes voor de selectie van Feyenoord, in het Almeloose hotel, uit het Moluks marine kookboek:

Katjang Goreng


Benodigdheden:
1 kilo ongebrande pinda's zonder vlies
4 teentjes knoflook
1 afgestreken eetlepel zout
3 eetlepels water
olie

Bereiding:
Doe de pinda's in een kom.
Maak de knoflook schoon en stamp ze fijn in de tjobe.
Meng de pinda's met de knoflook, het zout en het water en laat het ongeveer 15 minuten staan
Frituur de pinda's onder af en toe roeren heel lichtbruin: tijdens het afkoelen worden ze donkerder.
Laat de pinda's op keukenpapier uitlekken

Lekker bij het vele voetbal dit weekeinde en wegspoelen met zuiver Hollands, Tjsechisch, Thais of Duits bier.


Wijnaldum vanwege de uitspraak: leuk voor Feyenoord maar wij spelen in Europa. Laat eens wat goed voetbal zien mannetje.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl, www.lostpinio.blogspot.com, twitter @sportdwaas

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig (maar hou het vanaf nu in de gaten). Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse (politie-)troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 augustus 2011 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Doe mij maar een portie Cabralletjes. Speelronde 3









0.0063459