BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Scootmobiel, Instapmodel, Panda en meer. Speelronde 4

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 26 augustus 2011 - 13:41   quote  deeplink  
Supporters van Top Oss op weg naar hun werk:


Ik zie Benfica als een van de 12 sterkste teams in Europa. Het verlies van Twente was dus te verwachten. Het kwaliteitsverschil en instelling tijdens de wedstrijd gaf te denken. Je had geen enkel moment het gevoel dat ze kans hadden te winnen. Adriaanse had het over zijn team als een Fiat Panda. Ik dacht meer aan een scootmobiel.

Gelukkig voor het Nederlands voetbal lieten PSV en AZ zich niet verrassen.

Best een leuk karretje zo'n 4x4 Panda:


Nu de kaarten voor de EL en CL zijn geschud verwacht ik dat de transfer-carrousel op volle toeren gaat raken en dat meer Nederlandse clubs kwaliteit gaan inboeten. Aissaidi, Dost, Ruiz, Chadli, Vormer, Immers, Fer, Vertonghen, van der Wiel, El Hamdaoui, Biseswar en Engelaar zouden zomaar in een ander shirtje kunnen lopen volgende week donderdag.

Bij Feyenoord hopen de supporters, gevoed door van Geel, nog altijd op een versterking voor de spitspositie. Ik weet niet of Guidetti, die niet wil doorbreken bij Mancity, de oplossing is. In Amoah en Vennegoor of Hesselink zie ik geen toegevoegde waarde. Elvis Manu, Achabar, Ishoufi en ook Biseswar lijken mij voldoende om G. Fernandez scherp te houden. Het is jammer dat Cabralletje vanwege al dat gedribbel Fernandez nogal eens over het hoofd ziet anders had hij er 2 meer kunnen maken. G. Fernandez is snel, krachtig en heeft een goede techniek. Het kaatsen kan nog beter maar dat gaat komen.

Ruben Schaken krijgt de bloemen voor Feyenoordspeler van de week met zijn uitstekende invalbeurt tegen Heracles. Schaken is een prima speler die nooit zeurt.

Nu over naar de orde van de dag, de 4e speelronde en op hoop en gevoel de voorspellingen. Voor professionele koffiedikkijkers zoals bookmakers verwijs ik naar o.a. www.betfair.com.

Ajax - Vitesse 3-1
Vorig jaar was het ADO van John van den Brom een ware plaag voor Ajax. VVV uit was een nuttige waarschuwing. Ik verwacht Anita in de basis in de plaats van de zoon van en een reguliere overwinning voor Ajax.

FC Utrecht - Roda JC 3-1
Twee teams die geteisterd zijn door de uitverkoop die is gehouden. FC Utrecht maakte tot nu toe op mij een goede indruk.

FC Twente - VVV-Venlo 4-2
VVV heeft net als vorige week niks te verliezen. Als de Nigerianen het op hun heupen krijgen kunnen ze het de backs van Twente aardig lastig maken. Toch gewoon winst voor de Porsche rijder Co.


RKC Waalwijk - NAC Breda 2-2
Brabants spektakel.

N.E.C. - Heracles Almelo 2-2
NEC zakte tegen AZ door het ijs en Heracles hield Feyenoord in de tang. Gelijkspelletje met doelpunten van Plet en Platje.

FC Groningen - AZ 1-3
Groningen is niet in staat 90 minuten constant te voetballen. AZ is met Martens, Altidore en al die Scandinaviers te sterk.

Feyenoord - sc Heerenveen 3-1
Na Heracles uit staat de jeugd hopelijk weer met beide benen op de grond. Winst zou een grote stap zijn richting een goed seizoen.

De Graafschap - ADO Den Haag 1-1
Net als Roda en Utrecht is ADO ernstig verzwakt door de leegloop maar met Toornstra, Immers en Leeuwin moet een gelijkspel op de Vijverberg haalbaar zijn.

PSV - Excelsior 4-0
De Eindhovenaren zijn opeens in vorm en pas volgende week mag Excelsior de Feyenoordhuurlingen begroeten.



Vanwege zijn puike spel, verbeterde inzet en passie tijdens de Ramadan hier voor Karim El Ahmadi lekker eten voor en na zonsopgang.

Ingrediënten
1 pakje Marokkaanse Lassie couscous
300 gram ongezouten gehakt
1 courgette
1 grote ui
1 ei
1 blik tomatenstukjes
50 gram groene olijven
25 gram cashewnoten
3 eetl. paneermeel
1 mestpuntje chilipoeder
2 eetl. verse peterselie
2 eetl. olie
zout en peper
water

Bereiding
Voorbereiding:

Snipper de ui en snij de courgette in kleine blokjes.
Kneed in een kom het ei, paneermeel, de helft van de ui, chilipoeder, zout en peper door het gehakt.
Rol van het gehaktmengsel mooie kogelronde balletjes.
Snij de olijven in ringen en maak de cashewnoten iets fijn.


Bereidingswijze:
Breng het water aangegeven op de verpakking aan de kook en haal de pan van het vuur.
Roer de couscous door het kokende water en laat deze 5 minuten staan met de deksel op de pan.
Na de 5 minuten even de couscous doorroeren en nogmaals 5 minuten met afgesloten deksel laten staan en de couscous is klaar voor verdere verwerking.
Verhit de olie in een pan en bak hierin de gehaktballetjes in 5 minuten rondom goudbruin.
Voeg de overige ui aan de balletjes toe en fruit deze 2 minuten op zacht vuur mee.
Bak de courgette 3 minuten mee.
Schep de tomatenstukjes bij het gehakt en laat deze 5 minuten op zacht vuur sudderen.
Roer de couscous een keer goed door en schep deze op een schaal.
Schep de gehaktsaus hierover en garneer met de olijven, peterselie en cashewnoten.

Lekker bij de halfvijf wedstrijd, eredivisie live, studio sport en wegspoelen met Earl Grey of groene thee.

Horsedick of the Week:

De eindredacteur van Studio Sport voor haastwerk bij AZ samenvatting. Zijn daar eigenlijk alleen geinteresseerd in Barcelona en Messi lijkt wel.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEKR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen: www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl, www.lostpinio.blogspot.com, twitter @sportdwaas

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig (maar hou het vanaf nu in de gaten). Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse (politie-)troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

Dan moet het maar in Rio gebeuren!
Nijhuis naar de Jupiler League!
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - vrijdag 26 augustus 2011 - 14:37   quote  deeplink  
Leuk stukje!!!

Supporters van Top Oss op weg naar het stadion ja!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 augustus 2011 door AFCA MARCO --
Ajx
 Ajx - vrijdag 26 augustus 2011 - 21:46   quote  deeplink  
weet iemand hier hoe ik een beledigend bericht moet melden?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 augustus 2011 door Ajx --
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 26 augustus 2011 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2011 - 21:46 schreef Ajx het volgende:
weet iemand hier hoe ik een beledigend bericht moet melden?
Rechtsonderin bij een bericht??
craven
 craven - zaterdag 27 augustus 2011 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2011 - 21:46 schreef Ajx het volgende:
weet iemand hier hoe ik een beledigend bericht moet melden?
beledigend??? waar dan?
Ajx
 Ajx - zaterdag 27 augustus 2011 - 18:56   quote  deeplink  
Ik heb het over een persoonlijk bericht.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 27 augustus 2011 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 - 18:56 schreef Ajx het volgende:
Ik heb het over een persoonlijk bericht.
bij mij via PM (prive bericht) onder mijn nickname
Ajx
 Ajx - zondag 28 augustus 2011 - 18:23   quote  deeplink  
Ooh, oke. dan doe ik dat.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Scootmobiel, Instapmodel, Panda en meer. Speelronde 4









0.0077800