BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Entertainment Algemeen / topic: Film1 komt met kanaal voor series - Mijn eigen picks voor het komende seizoen!

Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 14 december 2011 - 00:05
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Film1 lanceert in januari vijfde tv-kanaal (Totaal TV)

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 14 december 2011 - 00:57   quote  deeplink  
Film1 lanceert in januari vijfde tv-kanaal

quote:
Het aantal tv-kanalen van de filmzender Film1 wordt op dinsdag 17 januari naar vijf uitgebreid. Dat heeft de filmzender onderdeel van Chello Benelux vandaag bekend gemaakt. Het nieuwe kanaal krijgt de naam Film1 Series.

Met deze nieuwe stap lijkt Film1 de blik vooruit te richten op de nieuwe toekomst. Daarbij krijgt de filmzender zo goed als zeker concurrentie op de Nederlandse tv-markt. De Amerikaanse mediagroep HBO gaat in 2012 zo goed als zeker mogelijk in samenwerking met het Nederlandse mediabedrijf Ziggo de Nederlandse tv-markt betreden. Zo kunnen Nederlandse tv-zenders geen series en films meer uit de HBO-stal aankopen. Hierdoor krijgt Film1 voor het eerste te maken met een vorm van concurrentie bij het aanbieden van premium filmcontent.

Dat Film1 kiest voor een extra tv-kanaal dat zich op het uitzenden van series richt is niet toevallig. HBO staat namelijk bekend om de kwalitatief goede series die men in het contentportofolio heeft zitten. Officieel luidt het argument van Film1 dat er in Nederland een groeiende interesse is voor het bekijken van kwalitatief goede tv-series met in de hoofdrollen bekende acteurs en hogere budgetten voor cast, crew en aankleding. Film1 belooft de abonnee dat men ongestoord en reclamevrij naar top-series op Film1 Series kan kijken. In de programmering is dagelijks om 22.30 uur plaats voor een nieuwe aflevering van een internationale serie die nog nooit op de Nederlandse tv te zien is geweest.

De eerste vijf producties zijn Once Upon A Time, Revenge, Borgen, Necessary Roughness en Bomb Girls. De herhalingen zijn op de avond na de eerste uitzending om 20.30 uur te bekijken. Ook gaan de tv-series die op Film1 Series worden uitgezonden onderdeel van het voor abonnees gratis bij sommige tv-aanbieders beschikbare Film1 on Demand aanbod uitmaken. Na de start in januari wordt het aanbod van top-series op Film1 Series gestaag uitgebreid. In april starten onder meer The Bridge en het derde seizoen van Breaking Bad.

Op dit moment bestaat het aanbod van Film1 uit vier zenders: Film1 Première, Film1 Action, Film1 Family en Film1 Festival. De filmkanalen Film1 Première en Film1 Action zijn bij diverse aanbieders ook in HD-kwaliteit beschikbaar.
Once Upon A Time best aardige serie. Revenge vind ik persoonlijk een heel goede serie. Breaking Bad is niet mijn ding (seizoen 1 geprobeerd maar ik kom er maar niet doorheen) en Borgen, Necessary Roughness en Bomb Girls heb ik niet bekeken (de laatste is overigens nog niet op tv geweest)

Mijn eigen picks voor het komende seizoen:
Aanraders naar mijn idee zijn nog:

Homeland (uitgezonden in Amerika op Showtime): enorm goede psychologische thriller


Terra Nova (Fox): zeer goede sci-fi combinatie van Lost en Jurassic park


Hell on Wheels (AMC): drama, net aan begonnen en is zeer belovend.


The Secret Circle (The CW): spannend drama over jonge 'heksen'


Suits (USA): eerste seizoen is al een tijdje afgelopen, maar volgens mij heeft nog niemand het opgepikt. Een erg goede advocaten serie.


Falling Skies (TNT): ook hier is het eerste seizoen al van een tijdje geleden, maar toch een goede serie die je een kans moet geven. Start een beetje traag naar mijn idee maar wordt later goedgemaakt als je meer in het plot zit. Verwacht alleen het eerste seizoen niet meteen enorm veel actie.


en als laatste DE hit van het afgelopen jaar van HBO dus zal waarschijnlijk pas volgend jaar worden uitgezonden op het HBO/Ziggo kanaal:
Game of Thrones (HBO): Soort van Lord of the Rings in de middeleeuwen maar daarmee doe ik de serie erg tekort. Deze serie MOET je gewoon gezien hebben!

Ik kan niet wachten totdat seizoen 2 gaat beginnen! Helaas pas in April.

verder nog mogelijke aanraders die ik binnenkort zeker ga bekijken:

Boss (Starz):


The Fades (BBC):


en series die ook nog de moeite waard zijn om te proberen:
A Gifted Man
Person of Interest
Unforgettable
Ringer
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - zaterdag 07 januari 2012 - 22:52   quote  deeplink  
heb een abbo van film1
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - zaterdag 07 januari 2012 - 22:52   quote  deeplink  
met upc: GEWELDIG!!! AANBEVELING

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Entertainment Algemeen / topic: Film1 komt met kanaal voor series - Mijn eigen picks voor het komende seizoen!









0.0058341