BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Uitdaging KNVB inzake Ajax - AZ incident

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
hotjumper
 hotjumper - donderdag 22 december 2011 - 01:25   quote  deeplink  
Ajax az zadelt de knvb op met een dillemma
Aan de ene kant moet de thuisclub bestraft worden omdat er een supporter op het veld komt die een speler aanvalt, wat overéénkomt met het staafincident

voor de jonge lezertjes

Het staafincident was een ernstig geval van voetbalvandalisme, dat op 27 september 1989 plaatsvond in het Ajaxstadion De Meer. Tijdens een thuiswedstrijd van Ajax tegen Austria Wien werd de Oostenrijkse doelman Franz Wohlfahrt getroffen door een ijzeren staaf die het veld op was gegooid vanuit het vak van de F-Side. Ajax verloor reglementair en werd een jaar uitgesloten van Europese voetbalwedstrijden.

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Staafincident

aan de andere kant weigert AZ verder te spelen. De knvb houdt daar niet van. Hun vertegenwoordiger, de scheidsrechter, bepaald of er al dan niet gevoetbald wordt. Normaal gesproken kost dat je de wedstrijd en een fikse boete.

De scheidsrechter had de wedstrijd beter kunnen staken en Esteban geen kaart kunnen geven. Dan had de knvb maatregelen tegen Esteban kunnen nemen (actie waar de scheidsrechter niet op gereageerd heeft zoals laatst met Fernandez) en tegen ajax ivm hun security.

De beste actie die de knvb nu kan nemen is dat ze az en ajax allebei uit de beker zetten en de kaart van Esteban seponeren.

Het is dus in feite een zeer domme actie van verbeek geweest. Had hij met tien man door gespeeld dan was de kans reëel geweest dat ze achteraf regelementair een ronde verder waren gekomen.

Aan de knvb nu de taak hier een salomons oordeel over te vellen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 december 2011 door hotjumper --
Ajx
 Ajx - donderdag 22 december 2011 - 20:45   quote  deeplink  
Esteban is vrijgesproken en ik denk dat Ajax en Az niks te verwijten valt. Wedstrijd gewoon uitspelen en verder niks, maar die eikel keihard aanpakken!!
morkanne
 morkanne - donderdag 22 december 2011 - 21:08   quote  deeplink  
Wat mij betreft de simpelste straf:
Wedstrijd helemaal overspelen in Alkmaar
adriu
 adriu - vrijdag 23 december 2011 - 16:32   quote  deeplink  
(morkanne. ) idioot!
Ajx
 Ajx - zondag 25 december 2011 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 december 2011 - 21:08 schreef morkanne het volgende:
Wat mij betreft de simpelste straf:
Wedstrijd helemaal overspelen in Alkmaar
Waar slaat dat nou toch op, kan al helemaal niet....
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 december 2011 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 december 2011 - 20:45 schreef Ajx het volgende:
Esteban is vrijgesproken en ik denk dat Ajax en Az niks te verwijten valt. Wedstrijd gewoon uitspelen en verder niks, maar die eikel keihard aanpakken!!
Had dat tegen Ajax gezegd nou doen ze die Wesley nog een plezier ook om hem 30 jaar niet meer naar Ajax te laten gaan. Had pas een straf geweest als ze hem een seizoenskaart voor het leven hadden gegeven.
Maximus
 Maximus - zondag 25 december 2011 - 14:05   quote  deeplink  
Als de Knvb nou s in 2 wedstrijden gaat doen? Daar hebben ze ervaring in... 1x in amsterdam zonder az-publiek en 1x in alkmaar zonder ajax-publiek..
Ajx
 Ajx - maandag 26 december 2011 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 december 2011 - 13:58 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Had dat tegen Ajax gezegd nou doen ze die Wesley nog een plezier ook om hem 30 jaar niet meer naar Ajax te laten gaan. Had pas een straf geweest als ze hem een seizoenskaart voor het leven hadden gegeven.
hahahaha, nee naar de badkuip met zijn allen is een plezier voor de ogen????
bennie v/d tuuk van
 bennie v/d tuuk van - dinsdag 27 december 2011 - 13:36   quote  deeplink  
bij de stand van 1-0 doorgaan en esteban gewoon mee laten doen! En beloon hem met een bloemetje,En anders moet ajax maar zonder publiek spelen,ook al doet mij dat zeer want Ajax is mijn cluppie!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 december 2011 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 december 2011 - 13:46 schreef Ajx het volgende:

[..]

hahahaha, nee naar de badkuip met zijn allen is een plezier voor de ogen????
Ghehe gozert, ik kom daar al bijna 25 jaar met GROOT plezier. Wees eerlijk het is het mooiste stadion van Europa toch Ajx.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 28 december 2011 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 17:53 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ghehe gozert, ik kom daar al bijna 25 jaar met GROOT plezier. Wees eerlijk het is het mooiste stadion van Europa toch Ajx.
Overdrijf je niet een beetje??? Die van Bayern Munchen is toch echt wel veel mooier.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 28 december 2011 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 09:42 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Overdrijf je niet een beetje??? Die van Bayern Munchen is toch echt wel veel mooier.
Nee man ik overdrijf echt niet, maar dat is jouw mening, vind de Allianz wel een aardig stadion niet meer dan dat.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 28 december 2011 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 09:47 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Nee man ik overdrijf echt niet, maar dat is jouw mening, vind de Allianz wel een aardig stadion niet meer dan dat.
Dat kan he. Smaken verschillen natuurlijk.
Debiewl
 Debiewl - woensdag 28 december 2011 - 10:43   quote  deeplink  
De beslissing om het helemaal over te spelen slaat helemaal nergens op, Ajax stond 1-0 voor en omdat Az met 10 man kwam gingen ze weg. Nu word Ajax dik benadeeld want Az komt er goed mee weg.
Maximus
 Maximus - woensdag 28 december 2011 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 10:43 schreef Debiewl het volgende:
De beslissing om het helemaal over te spelen slaat helemaal nergens op, Ajax stond 1-0 voor en omdat Az met 10 man kwam gingen ze weg. Nu word Ajax dik benadeeld want Az komt er goed mee weg.
Haal die w eens uit je naam... piep piep hoi.. Je mag blij zijn dat ze ajax niet UIT de beker gehaald hebben.
adriu
 adriu - woensdag 28 december 2011 - 11:10   quote  deeplink  
wat ik niet snap. dat er geen een surporter van Ajax is die een aanklacht tegen Esteban in dient bij de Policie voor mishandeling!!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door adriu --
Maximus
 Maximus - woensdag 28 december 2011 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 11:10 schreef adriu het volgende:
wat ik niet snap. dat er geen een surporter van Ajax is die een aanklacht tegen Esteban in dient bij de Policie voor mishandeling!!!!!
Piep piep hoi... mishandeling???
Ajx
 Ajx - woensdag 28 december 2011 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 10:56 schreef Maximus het volgende:

[..]

Haal die w eens uit je naam... piep piep hoi.. Je mag blij zijn dat ze ajax niet UIT de beker gehaald hebben.
Kan je niet hetzelfde voor AZ zeggen?? Zij zijn toch zomaar van het veld gestapt!
Ajx
 Ajx - woensdag 28 december 2011 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 11:10 schreef adriu het volgende:
wat ik niet snap. dat er geen een surporter van Ajax is die een aanklacht tegen Esteban in dient bij de Policie voor mishandeling!!!!!
Onzin man, die eikel komt zelf het veld op en wilt Esteban verrot schoppen... levenslang stadionverbod en ook een tijdje in gevangenis, misschien doet dat hem goed.
Maximus
 Maximus - woensdag 28 december 2011 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 11:39 schreef Ajx het volgende:

[..]

Kan je niet hetzelfde voor AZ zeggen?? Zij zijn toch zomaar van het veld gestapt!
Zomaar???? Haal die balk eens voor je hoofd weg...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 28 december 2011 - 14:26   quote  deeplink  
Esteban schopt en raakt de supporter 2x....na beraad geeft de scheids rood aan Esteban...daarna loopt Verbeek met zijn AZ boos van het veld vanwge de rode kaart....

WAAROM KRIJGT AZ GEEN ENKELE STRAF ????

Ajax had tegen Real ook van het veld moeten lopen vanwege de twee onrechtmatige doelpunten...

Weet je we stappen met Ajax ook voortaan gewoon van het veld als we het er niet mee eens zijn.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door Jack Huntelaar --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 28 december 2011 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Esteban schopt en raakt de supporter 2x....na beraad geeft de scheids rood aan Esteban...daarna loopt Verbeek met zijn AZ boos van het veld vanwge de rode kaart....

WAAROM KRIJGT AZ GEEN ENKELE STRAF ????

Ajax had tegen Real ook van het veld moeten lopen vanwege de twee onrechtmatige doelpunten...

Weet je we stappen met Ajax ook voortaan gewoon van het veld als we het er niet mee eens zijn.....
Verbeek liep niet boos van het veld af vanwege die kaart, hij vond dat zijn spelers in een onveilige situatie zaten op dat moment, en ik geloof dat als hij dit niet gedaan had er nog meer Wesleys het veld opgekomen waren, gezien het applaus wat Wesley ontving na zijn actie. Verstandige keuze van Verbeek dus.
Ajax komt wel heel goed weg met deze straf.
Ik hoop dat ajax naar je luistert en het veld afgaat als ze weer ergens over te janken hebben.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 15:52 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Verbeek liep niet boos van het veld af vanwege die kaart, hij vond dat zijn spelers in een onveilige situatie zaten op dat moment, en ik geloof dat als hij dit niet gedaan had er nog meer Wesleys het veld opgekomen waren, gezien het applaus wat Wesley ontving na zijn actie. Verstandige keuze van Verbeek dus.
Ajax komt wel heel goed weg met deze straf.
Ik hoop dat ajax naar je luistert en het veld afgaat als ze weer ergens over te janken hebben.
+1
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 28 december 2011 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 09:42 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Overdrijf je niet een beetje??? Die van Bayern Munchen is toch echt wel veel mooier.
De Kuip in Rotterdam is volgens de stemmers van VI-enquête nog steeds het meest sfeervolle stadion van Nederland. Het stadion van Feyenoord bleef net het Rat Verlegh Stadion van NAC Breda voor.
Vind jij hetnniet het mooiste Marco, het is wel het sfeervolste in ieder geval.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 09:42 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Overdrijf je niet een beetje??? Die van Bayern Munchen is toch echt wel veel mooier.
Ja en Barcelona speelt echt het mooiste voetbal. Wat een droch reden.
Ajx
 Ajx - woensdag 28 december 2011 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 11:50 schreef Maximus het volgende:

[..]

Zomaar???? Haal die balk eens voor je hoofd weg...
Geen balk. Een schaal.
Ajx
 Ajx - woensdag 28 december 2011 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 15:52 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Verbeek liep niet boos van het veld af vanwege die kaart, hij vond dat zijn spelers in een onveilige situatie zaten op dat moment, en ik geloof dat als hij dit niet gedaan had er nog meer Wesleys het veld opgekomen waren, gezien het applaus wat Wesley ontving na zijn actie. Verstandige keuze van Verbeek dus.
Ajax komt wel heel goed weg met deze straf.
Ik hoop dat ajax naar je luistert en het veld afgaat als ze weer ergens over te janken hebben.
Niet waar, hij deed het door de kaart, want anders had hij wel veel eerder van het veld gestapt heh!!
Ajx
 Ajx - woensdag 28 december 2011 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 19:24 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Ja en Barcelona speelt echt het mooiste voetbal. Wat een droch reden.
????????
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 28 december 2011 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 15:52 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Verbeek liep niet boos van het veld af vanwege die kaart, hij vond dat zijn spelers in een onveilige situatie zaten op dat moment, en ik geloof dat als hij dit niet gedaan had er nog meer Wesleys het veld opgekomen waren, gezien het applaus wat Wesley ontving na zijn actie. Verstandige keuze van Verbeek dus.
Ajax komt wel heel goed weg met deze straf.
Ik hoop dat ajax naar je luistert en het veld afgaat als ze weer ergens over te janken hebben.
Het duurde 3 minuten voordat de rode kaart getoond werd...pas daarna trok Verbeek zijn manschappen van het veld af....Verbeek had binnen die 3 minuten moeten reageren....het was puur om die rode kaart....hoezo stonden er Wesley's klaar dan om het veld op te gaan...hoop idd dat Ajax in de Kuip van het veld afgaan als het 0-2 staat...als er een rotterdammer met muntjes of whatever aan het gooien is... iedereen kan nu zo maar van het veld aflopen zonder hier voor bestraft te worden!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door Jack Huntelaar --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 29 december 2011 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 23:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het duurde 3 minuten voordat de rode kaart getoond werd...pas daarna trok Verbeek zijn manschappen van het veld af....Verbeek had binnen die 3 minuten moeten reageren....het was puur om die rode kaart....hoezo stonden er Wesley's klaar dan om het veld op te gaan...hoop idd dat Ajax in de Kuip van het veld afgaan als het 0-2 staat...als er een rotterdammer met muntjes of whatever aan het gooien is... iedereen kan nu zo maar van het veld aflopen zonder hier voor bestraft te worden!!!
Goedemorgen Wesley Huntelaar, ik wil je via deze weg laten weten dat ik het niet netjes van je vind dat jij mensen hier aan het opruien ben om de wedstrijd Feyenoord-ajax te laten doen escaleren. Dit vind ik beneden alle peil van je Wesley Huntelaar, dat je daar de hoop voor uitspreekt. En een erg domme gedachte, daar het a) niet voor te stellen is dat ajax met 0-2 zal voorkomen en b) er niet van dat soort figuren als jouw in de Kuip worden toegelaten.
En Wesley Huntelaar vind ik het knap van je dat jij kan oordelen hoe Verbeek heeft moeten denken op de bank hoe nu te beslissen. 3 minuten zijn zo voorbij. Ik kan me heel goed voorstellen dat Gert-Jan eerst 1 minuut nodig had om van de schrik te bekomen van het gebeuren daar, vervolgens overleg pleegt met de rest van zijn staf en toen de beslissing nam om te stoppen. Dat Nijhuis dan net toevallig de rode kaart voor Esteban toont hoeft daar dus niets mee te maken hebben. Ik mag aannemen dat het een weloverwogen keuze is geweest van de AZ-staf.
rich Arnhem
 rich Arnhem - donderdag 29 december 2011 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 22:11 schreef Ajx het volgende:

[..]

????????
Ik reageerde omdat de discussie ineens over stadions en hoe gezellig en mooi die waren terwijl het topic heel ergens anders over gaat. Vandaar dat ik mijn cynisch commentaar niet voor mij kon houden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 29 december 2011 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 december 2011 - 09:58 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Goedemorgen Wesley Huntelaar, ik wil je via deze weg laten weten dat ik het niet netjes van je vind dat jij mensen hier aan het opruien ben om de wedstrijd Feyenoord-ajax te laten doen escaleren. Dit vind ik beneden alle peil van je Wesley Huntelaar, dat je daar de hoop voor uitspreekt. En een erg domme gedachte, daar het a) niet voor te stellen is dat ajax met 0-2 zal voorkomen en b) er niet van dat soort figuren als jouw in de Kuip worden toegelaten.
En Wesley Huntelaar vind ik het knap van je dat jij kan oordelen hoe Verbeek heeft moeten denken op de bank hoe nu te beslissen. 3 minuten zijn zo voorbij. Ik kan me heel goed voorstellen dat Gert-Jan eerst 1 minuut nodig had om van de schrik te bekomen van het gebeuren daar, vervolgens overleg pleegt met de rest van zijn staf en toen de beslissing nam om te stoppen. Dat Nijhuis dan net toevallig de rode kaart voor Esteban toont hoeft daar dus niets mee te maken hebben. Ik mag aannemen dat het een weloverwogen keuze is geweest van de AZ-staf.
Wie bemoeit zich wederom met de wedstrijd Ajax-AZ....juist al weer een kakkerlak.... Bemoei je voortaan met je eigen clubje....probeer eens meer van je eigen club te houden ipv Ajax te haten....je geniet meer als Ajax verliest dan wanneer Feijenoord wint...
Waarom deze reactie....omdat ik jou maar een zielig ventje vindt...kinderachtig om mij hier Wesley te noemen...hoe oud ben je snotneus...s
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 29 december 2011 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 december 2011 - 16:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wie bemoeit zich wederom met de wedstrijd Ajax-AZ....juist al weer een kakkerlak.... Bemoei je voortaan met je eigen clubje....probeer eens meer van je eigen club te houden ipv Ajax te haten....je geniet meer als Ajax verliest dan wanneer Feijenoord wint...
Waarom deze reactie....omdat ik jou maar een zielig ventje vindt...kinderachtig om mij hier Wesley te noemen...hoe oud ben je snotneus...s
Ghehe snotneus zegt Wesley tegen me, joh zo ben ik al in jaren niet meer genoemd. Trouwens ik bemoei me nergens mee hoor gassie ik meng me in dit topic, mag toch iedereen. Ik hou zielsveel van Feyenoord, zou me leven ervoor willen geven. Maar dat hoef ik jouw niet uit te leggen want wat jij voor Ajax voelt, voelt mijn pink alleen al voor Feyenoord. Ik geniet niet als Ajax verliest, dan is het hier in huis groot feest Wesley.
Ik ga hier niet lopen falen door te zeggen wat ik van jouw vind, denk datbdatboverigens wel duidelijk is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 december 2011 door RenatoBos --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Uitdaging KNVB inzake Ajax - AZ incident









0.0102849