BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
craven
 craven - donderdag 06 september 2012 - 11:27   quote  deeplink  
ik denk dat het niet te voorkomen was....
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 06 september 2012 - 11:28   quote  deeplink  
Ja man, want sinds zij een nieuw stadion hebben, zijn die al jaren op rij ongeslagen en zijn ze al triljoenmiljard keer kampioen geworden.
craven
 craven - donderdag 06 september 2012 - 11:30   quote  deeplink  
beetje kort door de bocht..
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 06 september 2012 - 11:33   quote  deeplink  
Ik ben heel benieuwd hoe alles gerealiseerd gaat worden.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 11:28 schreef Bosifyable het volgende:
Ja man, want sinds zij een nieuw stadion hebben, zijn die al jaren op rij ongeslagen en zijn ze al triljoenmiljard keer kampioen geworden.
Wil het niet horen d:-) typische successupporters..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 11:39   quote  deeplink  
Feyenoord kiest VolkerWessels voor nieuwbouw

20120906_volkerwessels_vk_scaled_7.jpg

Consortium VolkerWessels is door de Feyenoord-familie geselecteerd als partner voor de bouw van Het Nieuwe Stadion (HNS). De betaald voetbalorganisatie, stadion Feijenoord en de sportclub zullen de komende maanden met het genoemde bouwconsortium plannen uitwerken voor een nieuw onderkomen voor de proftak. De voorkeurslocatie van Consortium VolkerWessels voor het nieuwe stadion is Varkenoord.

De afgelopen weken bestudeerde de top van de Feyenoord-familie de voorstellen van Consortium VolkerWessels alsmede die van BAM, Siemens en Eneco (Feyenoord Founders Consortium). Deze partijen waren uitgenodigd om een business case uit te werken voor HNS. Beide bouwsconsortia leverden een sluitende business case op en gaven daarmee aan dat een nieuw stadion in alle opzichten financieel haalbaar is en vervolgens ook goed rendabel valt te exploiteren.
 
Dat Consortium VolkerWessels vooralsnog de voorkeur krijgt, is vooral omdat zij voor Feyenoord en vooral de gemeente de meest gunstige en minst risicovolle financiële constructie heeft gemaakt. Ook voor wat betreft inkomsten voor Feyenoord voor de toekomst kwam het business model van Consortium VolkerWessels het beste uit de bus.
 
De volgende fase is nu om te onderzoeken of de business case ook in de praktijk volledig uitvoerbaar is. Vooral zal worden bezien of de financiering in de praktijk rond te krijgen is, zoals voorgesteld door Consortium VolkerWessels, en dus met weinig risico voor gemeente en club. Voor dit vervolgonderzoek wordt twee tot drie maanden uitgetrokken, zodat het hele plan nog dit jaar aan de gemeente ter besluitvorming kan worden aangeboden.
 
Voor Het Nieuwe Stadion zijn in deze fase nog geen ontwerpen gemaakt. Wel zijn belangrijke uitgangspunten bepaald. Zo is in de plannen uitgegaan van een  capaciteit van 63.000 toeschouwers, van 1.500 parkeerplaatsen onder het stadion en zal sprake zijn van een uitschuifbaar dak. De totale kosten zullen circa 300 miljoen euro bedragen, waarvan verreweg het grootste deel volgens de plannen van Consortium VolkerWessels uit het bedrijfsleven zal komen.
 
Het Nieuwe Stadion gaat volgens de plannen integraal onderdeel uitmaken van de nieuw te creëren sportcampus Varkenoord. De breedtesport zal een volwaardige plek krijgen naast Het Nieuwe Stadion. In de plannen van Consortium VolkerWessels is zelfs sprake van gedeelde voorzieningen om amateur- en topsport zo veel mogelijk hand in hand te laten gaan.
 
Het huidige Stadion Feijenoord/De Kuip wordt in het plan van Consortium VolkerWessels onderdeel van de stedenbouwkundige gebiedontwikkeling Stadiondriehoek. Deze gebiedsontwikkeling krijgt pas zijn beslag na de oplevering van Het Nieuwe Stadion, welke op zijn vroegst in 2018 voorzien is.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2012 - 20:37 schreef Wim2 het volgende:
Zolang het maar groter wordt dan de 020 ufo.
Tostieijzer!!!!!...ufo's bestaan immers niet....;)))
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 september 2012 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:15 schreef hippy het volgende:

[..]

Tostieijzer!!!!!...ufo's bestaan immers niet....;)))
Galmbak.

En het hoeft niet groter, zo lang er maar meer sfeer in komt.
Want de meeste sfeer ooit in de aRENa was tijdens een uitvaart, wil wat zeggen.
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:17 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Galmbak.

En het hoeft niet groter, zo lang er maar meer sfeer in komt.
Want de meeste sfeer ooit in de aRENa was tijdens een uitvaart, wil wat zeggen.
Dat kan je niet weten, want je bent er tijdens een wedstrijd van ajax niet vaak geweest denk ik zo...;)))
plannetje
 plannetje - donderdag 06 september 2012 - 12:21   quote  deeplink  
De sfeer maak je zelf dus dat komt helemaal goed!! even wennen...
ar
 ar - donderdag 06 september 2012 - 12:27   quote  deeplink  
Het komt helemaal goed,want je hebt namelijk HET perfecte voorbeeld hoe het niet moet!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 september 2012 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:19 schreef hippy het volgende:

[..]

Dat kan je niet weten, want je bent er tijdens een wedstrijd van ajax niet vaak geweest denk ik zo...;)))
ik zap langs eredivisie live. Als ik mijn ogen dicht doe, kan ik altijd precies horen wanneer het een thuiswedstrijd van Ojoks is.
Dan hoor ik namelijk niets, of gefluit.
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:29 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik zap langs eredivisie live. Als ik mijn ogen dicht doe, kan ik altijd precies horen wanneer het een thuiswedstrijd van Ojoks is.
Dan hoor ik namelijk niets, of gefluit.
Is niet het hetzelfde...ik ga niet elke week, maar het is iedere keer genieten van het sfeervak...:)))
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 september 2012 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:32 schreef hippy het volgende:

[..]

Is niet het hetzelfde...ik ga niet elke week, maar het is iedere keer genieten van het sfeervak...:)))
Als je van dat soort showtjes houdt snap ik dat, ik hou niet zo van halfblote zwetende dansende 'mannen' die OEH en AAH schreeuwen..
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:35 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Als je van dat soort showtjes houdt snap ik dat, ik hou niet zo van halfblote zwetende dansende 'mannen' die OEH en AAH schreeuwen..
Ik ben er wel voor te porren...;p...
Zo heb iedereen wat...;))
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 06 september 2012 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:32 schreef hippy het volgende:

[..]

Is niet het hetzelfde...ik ga niet elke week, maar het is iedere keer genieten van het sfeervak...:)))
Ik vind dat jullie die cultuur ook zo moeten houden sfeervak hahaha
hitec fr 1971
 hitec fr 1971 - donderdag 06 september 2012 - 13:16   quote  deeplink  
Net een paar goede artikelen over gelezen op lunatic, wie de KUIP sloopt, Sloop ik en dat is geen bluf.Goedemidag.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 06 september 2012 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 13:16 schreef hitec fr 1971 het volgende:
Net een paar goede artikelen over gelezen op lunatic, wie de KUIP sloopt, Sloop ik en dat is geen bluf.Goedemidag.
Kan je beter de plannen gaan lezen want de kuip blijft behouden...goedemiddag.
hitec fr 1971
 hitec fr 1971 - donderdag 06 september 2012 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 13:22 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Kan je beter de plannen gaan lezen want de kuip blijft behouden...goedemiddag.
Mag ik je bril effe lenen?
WDO
 WDO - donderdag 06 september 2012 - 13:24   quote  deeplink  
Misschien wil twente de kuip kopen :s

Naja, het zal toch een keer moeten komen dat er een nieuw stadion komt.
Ik denk dat Feyenoord er goed aan doen.

En uiteindelijk moet je de sfeer zelf ook maken.
Een andere club als voorbeeld zou in de kuip ook de sfeer niet krijgen als de Feyenoord supprters dat doen.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:32 schreef hippy het volgende:

[..]

Is niet het hetzelfde...ik ga niet elke week, maar het is iedere keer genieten van het sfeervak...:)))
Sfeervak///Gayvak 410..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 13:14 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik vind dat jullie die cultuur ook zo moeten houden sfeervak hahaha
d:-)) eenserT d:-))
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 06 september 2012 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 13:24 schreef hitec fr 1971 het volgende:

[..]

Mag ik je bril effe lenen?
We gaan alleen voetbal kijken in dat nieuwe ernaast..geen regenjas meer..
STS
 STS - donderdag 06 september 2012 - 13:35   quote  deeplink  
newaerial.jpg
0629_12246_10_08_HUN1_PSa_Interior.jpg

Zou een voorbeeldje kunnen zijn.
Ben er een mand terug geweest. Het heeft iets weg van de oude Van Nelle fabrieken. Volgens mij moeten we juist geen bouwsel neerzetten wat "iets" wegheeft van de oude kuip. Dit stadion heeft een erg industrialistisch gehalte, past mooi bij de stad denk ik!
STS
 STS - donderdag 06 september 2012 - 13:40   quote  deeplink  
2485709103_bf1f8874e9.jpg
lucas-oil-stadium.jpg

Specs; exact 63.000 man/vrouw capaciteit, uitbreidbaar tot 70.000 mocht t nodig zijn. Verder een complete ring met "skyboxen" (al noemen ze dat daar toch net even anders), veel entourage, parkeerkelder en ruimte genoeg voor goede horeca. Het stadion is verder voorzien van 4 gesponsorde ingangen, allemaal inkomsten dus.
Tis maar een tip.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 september 2012 door STS --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 13:41   quote  deeplink  
Leefbaar Rotterdam blijft voor renovatie Kuip

Leefbaar Rotterdam vindt het veel te vroeg om over een nieuw voetbalstadion te praten.

De partij ziet nog altijd meer in renovatie van De Kuip, zegt fractievoorzitter Ronald Schneijder.

Hij reageert op de toekomstplannen die Feyenoord en de stadiondirectie donderdag bekendmaakten. De club wil een nieuw stadion laten bouwen op sportpark Varkenoord.

'Kuip hoort bij Rotterdam'
Schneijder vindt dat de mogelijkheden voor renovatie van het huidige stadion nog steeds niet goed zijn onderzocht. Bovendien hoort De Kuip volgens hem bij Rotterdam en vinden veel supporters nieuwbouw een slechte zaak. Het is ook maar de vraag wat er na de nieuwbouw met het oude stadion moet gebeuren.

Andere partijen in de Rotterdamse gemeenteraad willen in de eerste plaats meer duidelijkheid over het plan van Feyenoord en de stadiondirectie. Belangrijke punten daarbij zijn de financiële risicos voor de gemeente en de mogelijkheden voor amateurvoetbal en andere sporten op Varkenoord. De meeste partijen reageren wel positief op het kostenplaatje.
Bron: rijnmond.nl 
 
010-78
 010-78 - donderdag 06 september 2012 - 13:44   quote  deeplink  
Supporters maken de sfeer, dus dat maakt niet uit of je dat in een nieuw stadion doet.
En zijn al die mensen nou Feyenoord supporter of Kuip supporter?
Als ze nou gewoon elke thuiswedstrijd een groot videoscherm in de Kuip zetten, kunnen die nostalgico's lekker in De Kuip blijven zitten.
Ga ik wel lekker naar het nieuwe stadion om naar mijn Feyenoord te kijken.
010-78
 010-78 - donderdag 06 september 2012 - 13:44   quote  deeplink  
En ik heb de verkeerde avatar gekregen.
Maar dat ter zijde.
piet
 piet - donderdag 06 september 2012 - 13:47   quote  deeplink  
De Supportersvereniging van Feyenoord heeft niet bepaald positief gereageerd over het plan van een nieuw stadion. Namens de supporters laat Henk van den Dungen weten dat zij de situatie betreuren.

Het feit al dat het nieuws wereldkundig gemaakt is via internet zonder dat de supporters het wisten betreurt de supportersvereniging. ''Wij zijn niet geïnformeerd. Met zo'n grote achterban verwacht je niet dat je het via internet te weten moet komen, maar voortijdig geïnformeerd wordt.

Van den Dungen is bang dat de echte sfeer die in de Kuip gecreëerd wordt verloren gaat in het nieuwe stadion. Onder de supporters wordt er gevreesd dat de sfeer niet over genomen kan worden'', zei hij tegen Voetbal International.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 13:44 schreef 010-78 het volgende:
En ik heb de verkeerde avatar gekregen.
Maar dat ter zijde.
Die zou ik maar heel snel laten veranderen, want deze is al vergeven aan iemand uit de Bijlmer..d:-)))))
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 13:48   quote  deeplink  
Nieuwe Kuip biedt Nederland weer kans op een CL-finale

Zodra het nieuwe Feyenoord-stadion in 2018 in gebruik is genomen, bestaat de kans dat de Champions League-finale weer naar Nederland komt. De UEFA stelt daarvoor als eis dat een stadion meer dan zestigduizend plaatsen telt. 

Enkele maanden geleden liet KNVB-directeur Bert van Oostveen al weten de komst van een nieuw en groter stadion in Rotterdam toe te juichen. 'Er is behoefte aan een groot stadion in Nederland waarin de Champions League-finale kan worden gespeeld.' 

De capaciteit van de nieuwe Kuip zal 63 duizend zitplaatsen tellen. Elf Europese landen variërend van Spanje tot Griekenland, hebben nu een stadion dat wel aan de eisen voor een CL-finale voldoet. 'Die ontwikkeling baart ons zorgen', zei Van Oostveen destijds. 

'Wij zijn het land geweest met de meeste Europese finales. De Kuip, De Arena en het Philips Stadion waren podia van internationaal formaat. We zijn nu tien, vijftien jaar verder en worden ingehaald door andere landen.'

Wembley

Eind dit seizoen, op 25 mei 2013, is het nieuwe Wembley (90.000 plaatsen) het decor van de eindstrijd van het miljoenenbal. In 2014 wordt de belangrijkste Europese hoofdprijs voor clubteams uitgereikt in het Estádio da Luz. Het stadion van de Portugese topclub Benfica in Lissabon kan ruim 65 duizend toeschouwers herbergen.

De laatste keer dat er op Nederlandse bodem een Europa Cup voor landskampioenen werd uitgereikt was in 1998, toen Real Madrid in de Amsterdam Arena Juventus met 1-0 versloeg (foto onder). Sindsdien waren stadions uit Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje twee keer organisator van de CL-finale, terwijl Griekenland, Rusland, Schotland en Turkije allen één keer aan de beurt kwamen.
Bron:VI
piet
 piet - donderdag 06 september 2012 - 13:52   quote  deeplink  
Reactie op nieuwbouwplan Stadion Feijenoord van VolkerWessels

Paul Groenendijk - 06-09-2012

Vandaag zijn de plannen van de Kuip bekend gemaakt in de media. Bij deze een reactie van onze kant.

Het besluitvormingstraject gaat nu pas beginnen, wij roepen iedereen op om juist nu onze petitie te ondertekenen!
Er is geen ontwerp volgens de heer Van Merwijk, waar is dan de calculatie van 300 miljoen op gebaseerd?
Het plan gaat volledig voorbij aan wensen van de supporters.
Het plan betekent op termijn sloop van een gemeentelijk monument.
Blokkeert de ontwikkeling van amateursport in Rotterdam Zuid (op Varkenoord).
Ons onafhankelijke plan kost 117 miljoen en is een stuk realistischer in deze tijden van bezuinigingen.
Wij vinden het opmerkelijk te lezen dat er een beslissing genomen zou zijn en vragen ons af of alle aandeelhouders hierin gekend zijn?
Welke bevoegdheden statutair aan de directie en Raad van Commissarissen is toegekend is niet bekend. Of en in hoeverre het binnen de bevoegdheid van de directie ligt om besluiten te nemen over nieuwbouw of afstoting van het huidige stadion zonder daarvoor de toestemming algemene vergadering van aandeelhouders te hebben kan op dit moment niet worden gezegd. Binnen de statuten zijn deze bevoegdheden over het algemeen duidelijk vastgelegd en afgekaderd.

Geeft grote financiële risicos voor de gemeente Rotterdam

Er wordt in de interviews in de krant en op Radio Rijnmond slechts gesproken over de financiering van het nieuwe stadion. Waarbij er geen geld van de Gemeente Rotterdam nodig zou zijn, en dat deze slechts voor een klein gedeelte van de bancaire financiering garant zou moeten staan. Hoe groot of klein deze garantstelling zou moeten zijn wordt niet vermeld en evenmin wordt gesproken over de risicos die aan een dergelijke garantstelling zijn verbonden. De RDM affaire binnen het Havenbedrijf Rotterdam ligt niet zover achter ons, ook hier hebben garantstellingen tot aanzienlijke schade geleid!

Over de bestemming van het huidige stadion wordt nauwelijks gesproken, terwijl de gebouwen, installaties en inventaris per 30 juni 2011 toch een (balans) waarde vertegenwoordigen van ca 24 miljoen. Indien op deze balanswaarde van 24 miljoen afwaarderingen moeten gaan plaatsvinden dan kan het best zo zijn dat er aanzienlijke schade zal ontstaan voor de Gemeente Rotterdam. De Gemeente heeft immers leningen verstrekt aan de vennootschap ter grootte van ca 8,7 miljoen (cijfers 30 juni 2011) en heeft zich bovendien nog garantgesteld voor een bedrag van 5,3 miljoen voor de bancaire financiering. Totaal derhalve een bedrag van ca 14 miljoen. wij zijn benieuwd op welke wijze hier in de nieuwbouwplannen rekening mee is gehouden!

Wie betaalt de kosten voor de nieuwe infrastructuur?

bron: reddekuip.nl
dobias
 dobias - donderdag 06 september 2012 - 14:06   quote  deeplink  
De kosten van de infrastructuur zijn al ondertekend. Dat ligt allang vast.
Dat heb ik als bron van sport en recreactie rotterdam te horen gekregen.

Ik heb dit al eerder gezegd. Politiek spelletje het staat al minimaal een jaar vast dat het nieuwe stadion gaat er komen. Ik ken een hoge piet bij sport en recreatie.

Er staan allang handtekeningen onder contracten voor infrastructuur en een boulevard van zuiplein naar de kuip 2.0.

Een groot toneelstuk dit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 september 2012 door dobias --
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 13:24 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Sfeervak///Gayvak 410..
Lipje...:((((...;))
King - 010
 King - 010 - donderdag 06 september 2012 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 13:48 schreef RenatoBos het volgende:
Nieuwe Kuip biedt Nederland weer kans op een CL-finale

Zodra het nieuwe Feyenoord-stadion in 2018 in gebruik is genomen, bestaat de kans dat de Champions League-finale weer naar Nederland komt. De UEFA stelt daarvoor als eis dat een stadion meer dan zestigduizend plaatsen telt. 

Enkele maanden geleden liet KNVB-directeur Bert van Oostveen al weten de komst van een nieuw en groter stadion in Rotterdam toe te juichen. 'Er is behoefte aan een groot stadion in Nederland waarin de Champions League-finale kan worden gespeeld.' 

De capaciteit van de nieuwe Kuip zal 63 duizend zitplaatsen tellen. Elf Europese landen variërend van Spanje tot Griekenland, hebben nu een stadion dat wel aan de eisen voor een CL-finale voldoet. 'Die ontwikkeling baart ons zorgen', zei Van Oostveen destijds. 

'Wij zijn het land geweest met de meeste Europese finales. De Kuip, De Arena en het Philips Stadion waren podia van internationaal formaat. We zijn nu tien, vijftien jaar verder en worden ingehaald door andere landen.'

Wembley

Eind dit seizoen, op 25 mei 2013, is het nieuwe Wembley (90.000 plaatsen) het decor van de eindstrijd van het miljoenenbal. In 2014 wordt de belangrijkste Europese hoofdprijs voor clubteams uitgereikt in het Estádio da Luz. Het stadion van de Portugese topclub Benfica in Lissabon kan ruim 65 duizend toeschouwers herbergen.

De laatste keer dat er op Nederlandse bodem een Europa Cup voor landskampioenen werd uitgereikt was in 1998, toen Real Madrid in de Amsterdam Arena Juventus met 1-0 versloeg (foto onder). Sindsdien waren stadions uit Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje twee keer organisator van de CL-finale, terwijl Griekenland, Rusland, Schotland en Turkije allen één keer aan de beurt kwamen.
Bron:VI
Ik snap niet dat als er dan toch een nieuwe Kuip komt, de capaciteit maar 63.000 plaatsen betreft. Nu is dat het minimum voor Europese finales en dat zal in 2018 ruim erboven zitten. Men moet echt gaan denken aan een multifunctioneel stadion die in no-time van 63.000 zitplaatsen omgetoverd kan worden naar een stadion van bijv. 75.000 tot 80.000 zitplaatsen.

Trouwens, vind dit wel een mooie uitstraling voor de Nieuwe Kuip.
Dit is het Dalian Stadium in China (alleen wel voor maar 40.000 man)

Dalian-Football-Stadium-by-UNStudio-7.jpg

Dalian-Football-Stadium-by-UNStudio-6.jpg

Dalian-Football-Stadium-by-UNStudio-2.jpg

Dalian-Football-Stadium-by-UNStudio-4.jpg
tomson
 tomson - donderdag 06 september 2012 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 13:35 schreef STS het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zou een voorbeeldje kunnen zijn.
Ben er een mand terug geweest. Het heeft iets weg van de oude Van Nelle fabrieken. Volgens mij moeten we juist geen bouwsel neerzetten wat "iets" wegheeft van de oude kuip. Dit stadion heeft een erg industrialistisch gehalte, past mooi bij de stad denk ik!
Wel een stoer stadion STS. Echt wat van een oude stilo er in geeft zo'n ding veel meer karakter..
STS
 STS - donderdag 06 september 2012 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 14:31 schreef tomson het volgende:

[..]

Wel een stoer stadion STS. Echt wat van een oude stilo er in geeft zo'n ding veel meer karakter..
Vond ik ook toen ik dr voor stond. Is echt iets heel anders dan alle stadions van de laatste tijd. Overigens is het helemaal fraai als ze de ramen aan de beide korte zijden open schuiven. Je kijkt rechtstreeks op de sky-line van Indianapolis, zou in Rotterdam ook zomaar kunnen. Toen ik het zag moest ik gelijk aan de Van Nelle fabriek denken, ook zo een uitstraling. Ik denk echt dat het fraai zou zijn.
De sfeer binnenin is ook redelijk "intiem" voor zo een groot stadion.
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 14:56   quote  deeplink  
Is het van libresse gemaakt???
STS
 STS - donderdag 06 september 2012 - 14:57   quote  deeplink  
Vind je 't zo zuigen dan?
tomson
 tomson - donderdag 06 september 2012 - 14:59   quote  deeplink  
Mijn vrees is dat er zo "weinig" budget is dat alles zo praktisch en goedkoop mogelijk neergeplempt gaat worden. zou niet ten goede komen aan de uitstraling en sfeer iig..
STS
 STS - donderdag 06 september 2012 - 15:01   quote  deeplink  
Ik heb geen bouwkunde gestudeerd o.i.d, maar toen ik door t stadion liep zag ik niet anders dan beton, staal en her en der bakstenen. Toch had het wel een enorme uitstraling. Kennelijk kan t dus wel!
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 14:57 schreef STS het volgende:
Vind je 't zo zuigen dan?
Was niet in me op gekomen...;)))(
Hierboven, die foto...
Net allemaal mandverbandjes...
STS
 STS - donderdag 06 september 2012 - 15:07   quote  deeplink  
Uh, dat stadion in China moet er nog komen denk ik. Dat in Indianapolis is al 3 jaar in gebruik. Schuifdak, 63000 man (wel HEEL toevallig), parkeergarage, uitstraling.... en nu ga ik erover ophouden!
tomson
 tomson - donderdag 06 september 2012 - 15:07   quote  deeplink  
Beetje een spin off van het vogelnest in Peking.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 september 2012 door tomson --
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - donderdag 06 september 2012 - 16:27   quote  deeplink  
Ik vind het een beetje raar dat mensen zeggen dat ze zo bang zijn voor de sweer?
Wtf jo? Dat hebben wij zelf in de hand! Als iedereen zingt is er niets aan de hand.
Daarom ben ik er juist niet bang voor eigenlijk.
Ik heb er ook zowiezo 1000.000000% vertrouwen op dat daar rekening mee wordt gehouden?
Wij krijgen een stadioon waar je bang van wordt als tegenstandert!
Wij krijgen elk stadion aan het dansen. 10000%
Mijn collega's allemaal JODEN en Necers! En die zijde allemaal vanmiddag in de pauze
dat de Feyenoord suporters genoeg in hun mars hebben om daar een nog beter sweer te krijgen als in de Kuip. We moeten beginnen bij ons zelf, en niet bij het Stadion.
En zowiezo moet Feyenoord rekening houden met de gele zijden en ons allemaal bijmekaar houden dan ben je al een heeel eind
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 14:59 schreef tomson het volgende:
Mijn vrees is dat er zo "weinig" budget is dat alles zo praktisch en goedkoop mogelijk neergeplempt gaat worden. zou niet ten goede komen aan de uitstraling en sfeer iig..
PvdA-raadslid: 'Nieuwe Kuip wordt geen eyecatcher aan de Maas'

Feyenoord wil een nieuw stadion bouwen. De nieuwe Kuip wordt gefinancierd door investeerders en het bouwconcern zelf, maar ook de gemeente moet betalen. Voetbal International sprak hierover met PvdA-raadslid Tom Harreman.

"Ik ben blij dat er een idee op tafel ligt en dat de intentie er is. Ook is het positief dat de investering honderdvijftig miljoen euro lager uitvalt, van vierhonderdvijftig naar driehonderd miljoen", zegt Harreman.
"Financieel wordt het een stapje haalbaarder. Het moet alleen niet ten koste gaan van de breedtesport in dat gebied. Het wordt geen eyecatcher aan de Maas."
"Ik weet niet welk bedrag de gemeente garant kan stellen, want daar is het nog veel te vroeg voor. Ik hoorde ergens honderd miljoen voorbij komen, maar dat gaat te ver. Als het dan mis gaat zit de stad na twee jaar met een fors financieel verschil. Hoe gezonder het plan is, hoe aantrekkelijker het wordt voor beleggers en hoe minder de gemeente hoeft bij te springen. De zet is nu niet aan ons. Er moet een goed plan komen dat financieel haalbaar is. Daarnaast zullen we ook moeten kijken hoe we het gaan aanpakken met parkeerplaatsen en het openbaar vervoer", aldus Harreman.
Bron:Elfvoetbal.nl
de kromme2
 de kromme2 - donderdag 06 september 2012 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:29 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik zap langs eredivisie live. Als ik mijn ogen dicht doe, kan ik altijd precies horen wanneer het een thuiswedstrijd van Ojoks is.
Dan hoor ik namelijk niets, of gefluit.
of je hoort dat debiele lalalalalalalalalala
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 17:08   quote  deeplink  
Lalalalalalalaaaaaa bij ajaks zijn ze dom
Lalalalalalalaaaaaa bij ajaks zijn ze dom..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 17:42   quote  deeplink  
'Red de Kuip' bekritiseert besluit Feyenoord

Feyenoord maakte vandaag bekend dat het gekozen heeft voor een nieuw stadion dat vanaf 2016 moet verrijzen op het huidige Varkenoord. Een week geleden kwam een initiatiefgroep met het plan om De Kuip te gaan renoveren. Deze renovatie zou goedkoper zijn dan een nieuwbouw stadion en bovendien blijft de magie van het stadion daardoor behouden. Hieronder de reactie van initiatiefgroep 'Red de Kuip' op de beslissing van Feyenoord:
-Het besluitvormingstraject gaat nu pas beginnen, wij roepen iedereen op om juist nu onze petitie te ondertekenen!
- Er is geen ontwerp volgens de heer Van Merwijk, waar is dan de calculatie van 300 miljoen op gebaseerd?
- Het plan gaat volledig voorbij aan wensen van de supporters.
- Het plan betekent op termijn sloop van een gemeentelijk monument.
- Blokkeert de ontwikkeling van amateursport in Rotterdam Zuid (op Varkenoord).
- Ons onafhankelijke plan kost 117 miljoen en is een stuk realistischer in deze tijden van bezuinigingen.
- Wij vinden het opmerkelijk te lezen dat er een beslissing genomen zou zijn en vragen ons af of alle aandeelhouders hierin gekend zijn?

Welke bevoegdheden statutair aan de directie en Raad van Commissarissen is toegekend is niet bekend. Of en in hoeverre het binnen de bevoegdheid van de directie ligt om besluiten te nemen over nieuwbouw of afstoting van het huidige stadion zonder daarvoor de toestemming algemene vergadering van aandeelhouders te hebben kan op dit moment niet worden gezegd. Binnen de statuten zijn deze bevoegdheden over het algemeen duidelijk vastgelegd en afgekaderd.
Geeft grote financiële risicos voor de gemeente Rotterdam
Er wordt in de interviews in de krant en op Radio Rijnmond slechts gesproken over de financiering van het nieuwe stadion. Waarbij er geen geld van de Gemeente Rotterdam nodig zou zijn, en dat deze slechts voor een klein gedeelte van de bancaire financiering garant zou moeten staan. Hoe groot of klein deze garantstelling zou moeten zijn wordt niet vermeld en evenmin wordt gesproken over de risicos die aan een dergelijke garantstelling zijn verbonden. De RDM affaire binnen het Havenbedrijf Rotterdam ligt niet zover achter ons, ook hier hebben garantstellingen tot aanzienlijke schade geleid!
Over de bestemming van het huidige stadion wordt nauwelijks gesproken, terwijl de gebouwen, installaties en inventaris per 30 juni 2011 toch een (balans) waarde vertegenwoordigen van ca 24 miljoen. Indien op deze balanswaarde van 24 miljoen afwaarderingen moeten gaan plaatsvinden dan kan het best zo zijn dat er aanzienlijke schade zal ontstaan voor de Gemeente Rotterdam. De Gemeente heeft immers leningen verstrekt aan de vennootschap ter grootte van ca 8,7 miljoen (cijfers 30 juni 2011) en heeft zich bovendien nog garantgesteld voor een bedrag van 5,3 miljoen voor de bancaire financiering. Totaal derhalve een bedrag van ca 14 miljoen. wij zijn benieuwd op welke wijze hier in de nieuwbouwplannen rekening mee is gehouden!
Wie betaalt de kosten voor de nieuwe infrastructuur?
 Bron:FR12.nl
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 17:47   quote  deeplink  
Clubs Varkenoord hopen op duidelijkheid

De amateursportverenigingen op sportpark Varkenoord hopen dat met de stadionkeuze van Feyenoord een einde komt aan de onduidelijkheid over hun toekomst. De locatie van de nieuwe Kuip bepaalt immers waar die ligt.

De nieuwe Kuip komt namelijk mogelijk op de plek te liggen waar nu nog de amateurs van Overmaas, DHZ, Lombardijen, Maasstad Tediro, Besiktas en Sportclub Feyenoord hun wedstrijden spelen. De exacte plaats wordt pas bekend als Feyenoord het nieuwe plan ontvouwt.

Breedtesport
De gemeente Rotterdam heeft Feyenoord al eerder laten weten dat het plan Varkenoord alleen groen licht krijgt indien met de toekomst van de breedtesport, amateursporters, rekening wordt gehouden. Voor de amateurclubs betekenen dat zes kunstgrasvelden, een gezamenlijke kantine en een kleedaccommodatie.

Ook moet rekening worden gehouden met een atletiekbaan, een kracht- en vechtsportcentrum en wellicht een ijsbaan. Daarnaast moeten de clubs tijdens de gefaseerde aanleg van de nieuwe Kuip wel hun wedstrijden op Varkenoord kunnen blijven spelen.

Fusie
De gemeente Rotterdam en de KNVB hebben al eerder aangestuurd op een fusie tussen de verenigingen op Varkenoord. Maar omdat de clubs sinds 2006 al wachten op duidelijkheid over hun toekomst, zijn de samensmeltingen nog niet doorgegaan. Nu lijkt het onvermijdelijk. Secretaris Ap van Cutsen van DHZ: "We hadden gehoopt ons eeuwfeest op Varkenoord te vieren, maar dat kunnen we nu wel vergeten."

Aad Tuk, voorzitter van Overmaas, is geen voorstander van een fusie. "We zijn met zeshonderd leden een vitale vereniging. We zijn niet tegen een verplaatsing, maar er moet wel rekening worden gehouden met onze wensen. Dat is nog steeds niet volledig gebeurd. Zon Kuip-plan is wel bijzonder: daar gaat het om 300 miljoen, wij moeten zeuren om vijf euro voor een blik verf."
Bron:FR-Fanatic

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0135741