BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Maaskant nieuwe trainer FC Groningen

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 23 mei 2012 - 13:03
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Maaskant nieuwe trainer FC Groningen (Officiële FC Groningen Clubsite)

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 23 mei 2012 - 15:11   quote  deeplink  
Maaskant nieuwe trainer FC Groningen

FC Groningen heeft Robert Maaskant aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. De 43-jarige oefenmeester tekende in Euroborg een contract voor één seizoen. Maaskant is een ervaren trainer, die in Nederland werkzaam was bij RBC Roosendaal, Go Ahead Eagles, Willem II, MVV en NAC Breda en internationale ervaring opdeed bij het Poolse Wisla Krakow en Texas Dutch Lions in de Verenigde Staten.

Met Wisla Krakow werd Maaskant in 2011 kampioen van Polen en miste hij met zijn ploeg slechts op het nippertje de groepsfase van de Champions League. In april 2012 vertrok Maaskant naar de VS om daar per 1 mei aan de slag te gaan als trainer en adviseur bij Texas Dutch Lions, dat in de derde divisie van de Amerikaanse voetbalcompetitie uitkomt. Maaskant bedong in het contract dat hij met de Amerikanen sloot een clausule, die hem de ruimte bood in te gaan op belangstelling van clubs uit Europa, waaronder dus ook Nederland. Hierdoor kon FC Groningen hem losweken, zodat Maaskant op zondag 24 juni voor de groep kan staan als FC Groningen in Haren om 14.30 uur start met de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

In Nederland promoveerde Maaskant in 2000 en 2002 met RBC Roosendaal naar de Eredivisie, in 2005 behaalde hij met Willem II de KNVB-bekerfinale en met NAC Breda kwalificeerde hij zich in 2009 voor Europees voetbal, waarbij hij met zijn ploeg in de halve finales van de play-offs FC Groningen uitschakelde. Maaskant was als voetballer actief voor Go Ahead Eagles, FC Emmen, FC Zwolle, Excelsior en het Schotse Motherwell FC.

Manager technische zaken Henk Veldmate licht de keuze voor Maaskant als volgt toe: We hebben na het vertrek van Pieter Huistra een duidelijke voorkeur uitgesproken voor een externe kandidaat. Wij vinden dat de huidige sportieve situatie vraagt om een nieuwe frisse wind en wij denken dat de trainer en persoon Robert Maaskant dé aangewezen man is om daaraan invulling te geven. Hij heeft veel ervaring op het hoogste niveau en voor onze groep kan dat van toegevoegde waarde zijn. Daarnaast is Robert een trainer, die flair en een gezonde brutaliteit en zelfvertrouwen uitstraalt en ook die impuls kunnen wij op dit moment goed gebruiken.
tomson
 tomson - woensdag 23 mei 2012 - 15:36   quote  deeplink  
Dan mogen die van Schijndel wel oppassen :P
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 23 mei 2012 - 15:40   quote  deeplink  
En blij dat ie ermee is
maaskant_622358d.jpg
infamous psv
 infamous psv - zondag 03 juni 2012 - 23:07   quote  deeplink  
Lachende Zeefuik: "Ze wilden de bal niet geven"

Género Zeefuik leverde afgelopen vrijdag een topprestatie door namens Jong Oranje drie keer te scoren tegen Jong Luxemburg. Het betekent dat Zeefuik de afgelopen acht duels één op één loopt.

Zeefuik was daar zelf niet eens van op de hoogte, vertelt hij aan OnsOranje: "Dat van die acht goals wist ik, maar ik was even kwijt hoeveel wedstrijden ik gespeeld heb."

Het is de ongeschreven regel dat een speler die een hattrick scoort, de wedstrijdbal mee naar huis mag nemen. De Luxemburgers wilden er echter niets van weten. "Er is nog om gevraagd door iemand van de begeleidingsstaf, maar ze wilden hem niet geven", lacht Zeefuik.

Zeefuik hoopt zijn productiviteit bij Jong Oranje mee te nemen naar FC Groningen. Bij die club tekende hij onlangs een contract: "Ik zie dat, ondanks dat ze dit seizoen onder NEC eindigden, toch als een stap omhoog. Ik heb een goed gesprek gehad, ook met Leandro Bacuna en Virgil van Dijk die ik ken van Jong Oranje, en het trok me gewoon aan."
infamous psv
 infamous psv - zondag 03 juni 2012 - 23:08   quote  deeplink  
Succes Zeefuik
infamous psv
 infamous psv - zondag 22 juli 2012 - 22:52   quote  deeplink  
Maaskant haalt uit na mislopen prijs: 'Ik ben woedend'

FC Groningen gaf zondag bij de Zuid-Koreaanse Peace Cup tegen Sunderland een zekere zege en daarmee de derde prijs van honderdduizend dollar uit handen. Het werd 2-3. Robert Maaskant accepteerde de prestatie van zijn ploeg niet. 'Ik ben woedend.'

De nieuwe coach van De Trots van het Noorden vond het onacceptabel dat zijn team in de laatste drie minuten nog twee doelpunten incasseerde. 'Dit toont aan dat sommige spelers een gebrek aan overlevingsdrang hebben', haalde Maaskant uit.

Wat hij eraan gaat doen? 'Als dit niet verbetert, ga ik met andere jongens spelen. Iedereen wordt beoordeeld op falen of presteren. Deze instelling past bij jeugdvoetbal of de amateurs, niet bij wat wij willen. In de kleedkamer heb ik aangegeven dat ik nu wel snap waarom ze vorig seizoen soms door de tegenstander werden weggespeeld.'

In de kokende hitte van Suwon speelde FC Groningen, ondanks een vroege achterstand, een goede wedstrijd. De ploeg domineerde lang. Via een prachtige omhaal van publieksidool Hyun-Jun Suk en een mooie treffer van Mitchell Schet kwam de ploeg op voorsprong. Sunderland leek geklopt, maar kwam via doelpunten van Campbell (88ste minuut) en Noble (90ste) alsnog langszij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 juli 2012 door infamous psv --
tomson
 tomson - zondag 22 juli 2012 - 22:57   quote  deeplink  
Zet dit stukkie weer in een heel ander licht:

Aangezien de spelers van tegenwoordig zich niet alleen maar onderscheiden met hun prestaties op de grasmat, is een weekje op stap met een Eredivisieclub ook buiten trainingen en wedstrijden de moeite waard. Zij die zich profvoetballer mogen noemen zijn immers de stijliconen van de 21ste eeuw. En waar zie je de strakke kapsels, trendy outfits en nieuwste gadgets nou beter dan in de lobby van het hotel?

Dat is bij FC Groningen niet anders. De Trots van het Noorden mag dan de club van de nuchterheid zijn; handtasjes, koptelefoons met Mickey Mouse-oren en kekke koppies zijn ook hier geen uitzondering.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 juli 2012 - 01:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 juli 2012 - 22:57 schreef tomson het volgende:
Zet dit stukkie weer in een heel ander licht:

Philipslampen doen wonderen hè..
infamous psv
 infamous psv - zondag 19 augustus 2012 - 15:53   quote  deeplink  
Maaskant: "Dan het tegen PSV maar laten zien"

Auteur: Jurre de Ruiter Gepubliceerd:Vandaag om 15:26Categorie:Reactie

FC Groningen deed zondagmiddag niet aan klantenbinding. De noorderlingen, die nog de nodige seizoenkaarten hopen te slijten, kwamen in eigen huis niet voorbij Willem II. Robert Maaskant constateerde dat er nog een hoop werk te verrichten is.

Jurre de Ruiter
GRONINGEN

De in de Euroborg debuterende hoofdtrainer toonde zich na afloop teleurgesteld. "We hadden hier namelijk kunnen winnen", zei hij. "We speelden in de eerste helft in een redelijk tempo en komen verdiend op voorsprong."

Na de onderbreking zakte het niveau van de thuisploeg echter ver terug. "Het is voor mij een raadsel hoe wij naar buiten kwamen en de tweede helft hebben aangepakt. Ik zei al tegen mijn ploeg dat Willem II druk zou gaan zetten, waardoor er op het middenveld iemand vrij zou komen. Die hebben we echter geen moment gezocht."

"Vervolgens lukte het niet om collectief druk te zetten, wat misschien ook wel door de hitte kwam. Maar er is in elk geval nog een hooop werk te doen", aldus de coach na de één uit twee. Een vervelende start dreigt. "Dan moeten we het volgende week tegen PSV maar laten zien", besluit Maaskant.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 augustus 2012 door infamous psv --
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - zondag 19 augustus 2012 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2012 - 15:53 schreef infamous psv het volgende:
Maaskant: "Dan het tegen PSV maar laten zien"

Auteur: Jurre de Ruiter Gepubliceerd:Vandaag om 15:26Categorie:Reactie

FC Groningen deed zondagmiddag niet aan klantenbinding. De noorderlingen, die nog de nodige seizoenkaarten hopen te slijten, kwamen in eigen huis niet voorbij Willem II. Robert Maaskant constateerde dat er nog een hoop werk te verrichten is.

Jurre de Ruiter
GRONINGEN

De in de Euroborg debuterende hoofdtrainer toonde zich na afloop teleurgesteld. "We hadden hier namelijk kunnen winnen", zei hij. "We speelden in de eerste helft in een redelijk tempo en komen verdiend op voorsprong."

Na de onderbreking zakte het niveau van de thuisploeg echter ver terug. "Het is voor mij een raadsel hoe wij naar buiten kwamen en de tweede helft hebben aangepakt. Ik zei al tegen mijn ploeg dat Willem II druk zou gaan zetten, waardoor er op het middenveld iemand vrij zou komen. Die hebben we echter geen moment gezocht."

"Vervolgens lukte het niet om collectief druk te zetten, wat misschien ook wel door de hitte kwam. Maar er is in elk geval nog een hooop werk te doen", aldus de coach na de één uit twee. Een vervelende start dreigt. "Dan moeten we het volgende week tegen PSV maar laten zien", besluit Maaskant.
yep!! we pakken die stadsmensen!
infamous psv
 infamous psv - maandag 10 december 2012 - 14:21   quote  deeplink  
Gaat toch niet helemaal lekker daar
tomson
 tomson - maandag 10 december 2012 - 20:57   quote  deeplink  
joh
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 17 december 2012 - 11:37   quote  deeplink  
Wat kan 1 zo'n man een hele ploeg/stad/provincie te kakken zetten...blij dat ie daar zit en niet bij ons.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5186
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Maaskant nieuwe trainer FC Groningen









0.0116569