BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Groningen is niet meer

Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - maandag 13 augustus 2012 - 20:12   quote  deeplink  
l_d3671e580a.jpg

Groningen is niet meer

Met pijn in mijn hart heb ik moeten concluderen dat Groningen geen topclub meer is. Streden ze de laatste jaren nog vaak met het kampioensschap, zijn die tijden vervlogen. De tijden waar je kon juichen zijn voorbij, de tijden waar je moet huilen zijn nabij.

Groningen is niet meer wat het was en zal het ook nooit meer worden. Eens top nu een flop, wat is er toch gebeurd. 6-0 winnen 4-1 verliezen, huilen is een feit lachen verleden tijd. Tijden worden anders, spelers vertrekken. Tadic gaat weg en scoort daarna zonder overleg..

Nu is de tijd aangebroken waar we moeten huilen zonder pret. De tijden zijn geweest, Groningen is zonder geest.
Juichen voor FC blijft altijd nog een pret, teminste zonder dat je eerst er 4 tegenhebt.

Hoewel het nu moeilijk is, blijf ik ze steunen, want zonder FC in mijn hart blijf ik onbewogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2012 door albert ten vrijde --
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 20:22   quote  deeplink  
Dit is jouw mening neem ik aan of een copy/paste van een interview met Maaskant? (de foto zorgt nl enigzins voor verwarring)
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - maandag 13 augustus 2012 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 20:22 schreef Boudewijn het volgende:
Dit is jouw mening neem ik aan of een copy/paste van een interview met Maaskant? (de foto zorgt nl enigzins voor verwarring)
Nee zijn mijn gevoelens voor fc groningen, en die foto is maaskant die verdrietig is..
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 20:38   quote  deeplink  
Ok... volgende keer misschien [Column] ervoor zetten, als je het zo wilt noemen iig.
arikanari
 arikanari - donderdag 16 augustus 2012 - 04:25   quote  deeplink  
Zoals we hier in Twente zeggen, Albert ie bint nie wies.
infamous psv
 infamous psv - zondag 19 augustus 2012 - 15:52   quote  deeplink  
Opnieuw bittere pil voor FC Groningen en Maaskant

Auteur: Jurre de Ruiter Gepubliceerd:Vandaag om 14:21Categorie:Wedstrijdverslag

FC Groningen is er zondagmiddag niet in geslaagd zich te revancheren voor de zware nederlaag van vorige week. Na een prima eerste helft vergat de thuisploeg de klus tegen Willem II af te maken. De promovendus kreeg de kans zich terug te knokken en greep die dankbaar: 1-1.

Jurre de Ruiter
GRONINGEN

Trainer Robert Maaskant gaf vooraf al aan dat hij bij zijn thuisdebuut in de Euroborg wilde knallen met zijn elftal. Wat dat betreft zaten de omstandigheden niet mee. Al bij de aftrap om half één was de thermometer in Groningen de grens van dertig graden al gepasseerd. De thuisploeg had er ogenschijnlijk weinig last van en trok direct het initiatief naar zich toe.

FC Groningen was dat ook aan zijn stand verplicht. De noorderlingen willen zich dit jaar revancheren voor het teleurstellende voorgaande seizoen. Op bezoek bij FC Twente werd in de openingsronde echter direct een pijnlijke 4-1 nederlaag geleden. Maaskant richtte zijn woede na afloop op zijn verdedigende linie, met name Emil Johansson moest het daarbij ontgelden.

De linksback kon volgens zijn trainer nog geen kut dekken, toch stond hij zondag weer aan de aftrap. Johansson speelde een verdienstelijke eerste helft. De Zweed stond verdedigend zijn mannetje en liet zich ook aanvallend een aantal keer zien. Na een half uur ontving hij zelfs een applausje van Maaskant. Het echte gevaar moest echter van Mitchell Schet en David Texeira komen. Met name Schet liet zich in de openingsfase zien, zijn voorzetten waren evenwel nog niet op maat.

Maaskant stuurde zijn elftal de wei in met de opdracht om voorzetten de zestien in te brengen en afstandsschoten af te vuren. Gedurende de eerste helft bleek waarom. De defensie van Willem II leek wat instabiel en keeper David Meul oogde onzeker. Een schot van Texeira kon hij nog eenvoudig grijpen, even later had hij meer moeite met een poging van Bacuna. Daardoor kreeg Genero Zeefuik in de rebound een enorme kans, die via-via over de goal verdween.

Even later kwam de verdiende voorsprong er dan toch. Aanvoerder Kees Kwakman bereikte Schet, die het overzicht behield en doorkopte op de aan de aandacht van Ruud van der Rijt ontsnapte Texeira. De Uruguayaan kon vervolgens probleemloos binnenwerken: 1-0. Willem II, dat vorige week rivaal NAC Breda met fris voetbal nog op 1-1 hield, kon daar weinig tegenover stellen, ook omdat Groningen er telkens direct bovenop zat. Zelfs doelpuntenmaker Texeira wist voor de pauze meerdere ballen te veroveren.

Na de rust kwam Willem II scherper voor de dag. Johansson moest al snel op een gevaarlijke plek een vrije trap toestaan, die door Marc Höcher net over werd geschoten. Het bleek een waarschuwing, die door de thuisploeg niet werd opgepikt. Drie minuten na rust dook de middenvelder op in de tweede linie. Höcher aarzelde niet en liet met zijn schot doelman Luciano da Silva kansloos: 1-1.

Slechts één minuut na de gelijkmaker was Groningen dicht bij een nieuwe voorsprong. Zeefuik, in de eerste helft nagenoeg onzichtbaar, draaide goed weg, maar zag zijn schot in de linkerhoek gekeerd worden door Meul. De doelman wist een kwartier later ook knap redding te brengen op een gevaarlijke vrije trap van Bacuna.

De fans van de thuisploeg schreeuwden om alles-of-niets, maar een echt slotoffensief van de de lome Groningers kwam er niet. De echte overtuiging ontbrak en de aanvallen waren niet flitsend genoeg, waardoor Willem II relatief weinig moeite had om de 1-1 vast te houden. In de allerlaatste minuut was Texeira nog het dichtst bij de overwinning. Het schot van de gevaarlijkste man op het veld zeilde echter net langs het doel.
netsurfer
 netsurfer - zaterdag 17 september 2016 - 22:32   quote  deeplink  
Dramatisch.
VVout
 VVout - zondag 18 september 2016 - 14:33   quote  deeplink  
Of wa

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Groningen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Groningen / topic: Groningen is niet meer









0.0110270