BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Vitesse / topic: Vitesse bezig met nieuw stadion

Headliner: Vitesse Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 26 september 2012 - 05:37
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Vitesse bezig met nieuw stadion (De Telegraaf)

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 26 september 2012 - 06:21   quote  deeplink  
Vitesse bezig met nieuw stadion

ARNHEM - Vitesse is in het diepste geheim plannen aan het uitwerken voor de bouw van een splinternieuw stadion op een andere locatie in Arnhem. Dat gebeurt uit onvrede over het feit dat de provincie Gelderland niet toestaat dat de club Gelredome overneemt. Het stadion is zoals bekend geen eigendom van Vitesse. Vastgoedbedrijf Eurocommerce, dat tot deze zomer eigenaar was van het stadion van Vitesse, is afgelopen maand failliet verklaard.

De huur wordt sinds die tijd overgemaakt aan de FGH Bank, onderdeel van de Rabo Groep in Utrecht. BV Eurocommerce kocht in 2006 het stadioncomplex van de gemeente Arnhem voor tien miljoen euro. Bij de koop werd een langjarige sponsorverbintenis met Vitesse afgesloten ter waarde van 800.000 euro per jaar. Die sponsorinkomsten is Vitesse nu ook kwijt.

Groter stadion
Omdat de club ook geen enkele mogelijkheid heeft om het stadion verder te exploiteren, is het economisch niet langer interessant om in Gelredome te blijven. Vitesse-eigenaar Merab Jordania overweegt nu dus de bouw van een groter stadion in gang te zetten als de club met Gelredome in een situatie terechtkomt die onverantwoord is voor de bedrijfsvoering van Vitesse.

Nieuw trainingscentrum
Jordania heeft met de bouw van een miljoenencomplex op Papendal trainingscentrum en opleidingsaccommodatie al laten blijken dat hij een degelijk fundament onder Vitesse wil plaatsen. Met een eigen stadion zullen in de toekomst de exploitatiemogelijkheden veel groter worden.
tomson
 tomson - woensdag 26 september 2012 - 07:19   quote  deeplink  
Echt zinvol. Helemaal geen verspilling ook.
john vitesse fan
 john vitesse fan - woensdag 26 september 2012 - 08:52   quote  deeplink  
niet erg realitisch maar ik zou het mooi vinden en die extra druk zetten geloof ik ook gelijk want ik geloof echt niet dat jordania er 200 milj in ga stoppen voor de bouw van een groter stadion
hippy
 hippy - maandag 01 oktober 2012 - 15:31   quote  deeplink  
Zucht...
hippy
 hippy - maandag 01 oktober 2012 - 15:32   quote  deeplink  
Tweede newcastle united... Succes in de jupiler league ;))
Rubels
 Rubels - maandag 01 oktober 2012 - 23:02   quote  deeplink  
Laat BAM het maar bouwen.
tomson
 tomson - woensdag 03 oktober 2012 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 23:02 schreef Rubels het volgende:
Laat BAM het maar bouwen.
Aandelen ?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Vitesse Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Vitesse / topic: Vitesse bezig met nieuw stadion









0.0057818