BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Boëtius held topic !

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Wim2
 Wim2 - zondag 28 oktober 2012 - 13:08   quote  deeplink  
Boëtius begon met voetballen op straat in de buurt van het Henegouwerplein in Rotterdam. De andere voetballers op het plein adviseerden de moeder van Boëtius al snel om met profclubs te gaan bellen, aangezien het talent van de zesjarige speler groot was. Boëtius werd door zijn moeder aangeboden bij SBV Excelsior, Sparta Rotterdam en Feyenoord. Terwijl er bij de eerste twee geen plek was, mocht Boëtius bij Feyenoord wel meteen meetrainen. Dat ging goed en binnen vier dagen speelde hij al zijn eerste wedstrijd voor de Rotterdammers.[2]

Boëtius doorliep de gehele jeugdopleiding van Feyenoord. Door een zware knieblessure miste Boëtius het EK onder de 17 en zag hij een aantal teamgenoten debuteren voor het eerste elftal van Feyenoord waarmee hij al jaren speelde, zoals Terence Kongolo, Tonny Vilhena en Anass Achahbar. Boëtius zelf debuteerde meteen na zijn revalidatie op 28 oktober 2012 als basisspeler in de thuiswedstrijd tegen AFC Ajax. Hij scoorde bij zijn debuut (1-1) in de 23ste minuut nadat Christian Eriksen het bezoekende Ajax in de twaalfde minuut op voorsprong had gezet. Feyenoord speelde uiteindelijk 2-2. Graziano Pelle scoorde in de 90e minuut

Na zijn goede debuut blijft Ronald Koeman hem opstellen.

Boetius1.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 maart 2013 door Wim2 --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 28 oktober 2012 - 13:20   quote  deeplink  
Wat een balcontrole, dribbel, schot en pass. Hele complete buitenspeler.
Wim2
 Wim2 - zondag 28 oktober 2012 - 13:22   quote  deeplink  
Volgende pareltje in de jeugdopleiding. Gewoon meer speeltijd gunnen ook als Verhoek en Schaken fit zijn.
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 oktober 2012 - 13:22   quote  deeplink  
Laten staan.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 28 oktober 2012 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 13:22 schreef Stylzz het volgende:
Laten staan.
Rustig brengen. Schaken en Verhoek zullen vleugels bezetten en Boëtius en Goossens kunnen als invaller gebruikt worden.
Omekees
 Omekees - zondag 28 oktober 2012 - 15:41   quote  deeplink  
Wim, nu verwacht ik wel de nodige informatie!
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 28 oktober 2012 - 15:42   quote  deeplink  
De volgende van mijn lijst!! JEAN PAUL BOËTIUS
Nu Boy de Jong nog, die tegen doelpunten van vandaag waren bij deze Boy de Jong niet gevallen! Daar ben ik HEILIG van overtuigd ............
Omekees
 Omekees - zondag 28 oktober 2012 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 15:42 schreef lijdensweg het volgende:
De volgende van mijn lijst!! JEAN PAUL BOËTIUS
Nu Boy de Jong nog, die tegen doelpunten van vandaag waren bij deze Boy de Jong niet gevallen! Daar ben ik HEILIG van overtuigd ............
o oh oh......

Daarna Graafland?
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 28 oktober 2012 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 15:46 schreef Omekees het volgende:

[..]

o oh oh......

Daarna Graafland?
Graafland, ik weet niet wat ie doet bij Feyenoord eerlijk gezegd .............
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 28 oktober 2012 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 15:42 schreef lijdensweg het volgende:
De volgende van mijn lijst!! JEAN PAUL BOËTIUS
Nu Boy de Jong nog, die tegen doelpunten van vandaag waren bij deze Boy de Jong niet gevallen! Daar ben ik HEILIG van overtuigd ............
Lamprou zag er inderdaad twee keer niet goed uit en Boy de Jong maakt een goede indruk, met wat ik van hem gezien heb.
MMM
 MMM - zondag 28 oktober 2012 - 16:19   quote  deeplink  
Goed debuut!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 28 oktober 2012 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 16:19 schreef MMM het volgende:
Goed debuut!!
+1
van geil
 van geil - zondag 28 oktober 2012 - 16:54   quote  deeplink  
kan voetballen......op nivo
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 28 oktober 2012 - 16:57   quote  deeplink  
Wat een luxe. Ruime keus voorin.
Dit ventje staat er meteen. Mooie branie.

Definitief einde Fernandez. En voor Cissé? En Te Vrede?
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 28 oktober 2012 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 16:57 schreef FR-Henk het volgende:
Wat een luxe. Ruime keus voorin.
Dit ventje staat er meteen. Mooie branie.

Definitief einde Fernandez. En voor Cissé? En Te Vrede?
En Elabdellaoui!!

In de winterstop Elvis Manu terug halen en dan Fernandez naar Woudestein
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 28 oktober 2012 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 18:28 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

En Elabdellaoui!!

In de winterstop Elvis Manu terug halen en dan Fernandez naar Woudestein
Die nog niet.
Vind Verhoek nl. nog niet overtuigend.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 28 oktober 2012 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2012 - 18:28 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

En Elabdellaoui!!

In de winterstop Elvis Manu terug halen en dan Fernandez naar Woudestein
We hebben zat keuze op de flanken, waarom zouden we dan Manu terughalen, die is juist naar Excelsior gestuurd om wedstrijdervaring op te doen en zich te ontwikkelen. Bij ons zit hij waarschijnlijk op de bank of tribune. Manu doet het daar goed, dus ik zou zeggen, laat hem daar het seizoen afmaken en dan kan hij van de zomer in de voorbereiding voor een vaste plaats in Feyenoord 1 gaan.
sevillana
 sevillana - zondag 28 oktober 2012 - 21:03   quote  deeplink  
kanjer, .. komt er wel
Wim2
 Wim2 - zondag 28 oktober 2012 - 21:10   quote  deeplink  
Wat informatie toegevoegd.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 29 oktober 2012 - 02:50   quote  deeplink  
Leuke speler!
Kan een grote worden als hij dat inzicht qua passes/voorzetten kan blijven ontwikkelen!
lord - adonis
 lord - adonis - maandag 29 oktober 2012 - 05:55   quote  deeplink  
Speelde inderdaad een zeer goede eerste helft, tweede helft kreeg hij dubbele dekking.
als dit op z'n jonge leeftijd tegen 020 gebeurt wordt je een grote voetballer.

heeft overzicht, durf en een goede balbehandeling.

en P.S. Lijdensweg.

Ook bij Mulder waren die doelpunten niet gevallen, lamprou staat net als vorige week niet goed opgesteld. eerste doelpunt te dicht bij eerste paal dan dwing je de tegenstander de verre hoek te kiezen en dan doe je er niets mee. tweede nou laat maar leek wel een kangoeroe elke keer eerst dat sprongetje en dan te laat anticiperen PFFF maar helaas we zullen het er even mee moeten doen. Ik zal ook die Boy de Jong is gaan volgen
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 oktober 2012 - 07:19   quote  deeplink  
Heel goed, tweede helft minder omdat 020 een vleugel aanvaller offerde voor een middenvelder. Dat is dus zijn verdienste.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 oktober 2012 - 11:17   quote  deeplink  
Boëtius: "Ik heb neef Urby nog nooit ontmoet"

71215.jpg

Jean-Paul Boëtius beleefde zondag in de Klassieker tegen Ajax (2-2) een wervelend debuut op het hoogste niveau. Hoogtepunt van de verrassende basisspeler was zijn fraaie gelijkmaker (1-1) in de 23e minuut.

Urby Emanuelson vertelde op Twitter dat hij had genoten van het optreden van het talent van Feyenoord, die ook nog eens een verre neef van hem blijkt te zijn. "Heb een neefje bij Feyenoord spelen en hij scoort ook nog. Nu al een mooi debuut...", schreef de Oranje-international van AC Milan tijdens de Klassieker.

"Mijn vader en zijn moeder zijn familie", legt Boëtius, op zesjarige leeftijd begonnen in de F-junioren van Feyenoord, uit. "Nee, ik heb Urby nog nooit ontmoet. Mijn vader wel. Maar misschien gebeurt dat snel een keer. Wellicht wel op het voetbalveld."
Bron:FCUpdate
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 oktober 2012 - 11:35   quote  deeplink  
Van Hanegem: 'Boëtius speelde Van Rhijn zoek'

600x400-ms-1214279.jpg

Willem van Hanegem genoot tijdens de Klassieker tussen Feyenoord en Ajax (2-2) met name van Jean-Paul Boëtius. De 18-jarige aanvaller maakte zijn debuut en was direct belangrijk met een doelpunt. 'Hij speelde Van Rhijn helemaal ondersteboven,' zei Van Hanegem.
 
'Ik vond het hartstikke leuk. Zeker omdat hij tegen Van Rhijn speelde. In een interview zei hij: als we in De Kuip spelen en dat publiek gaat tekeer, dan word ik alleen maar beter. Dat gevoel had ik juist niet,' vervolgt De Kromme in FC Rijnmond. 'Boëtius speelde hem in de eerste helft helemaal ondersteboven. Dat was geweldig om te zien. Op dat moment vond ik hem de beste Feyenoorder op het veld.'
De voormalig speler en trainer van de Rotterdamse club was niet te spreken over de verdedigers Stefan de Vrij en Joris Mathijsen. 'Het centrum speelde heel zwak. Je weet van tevoren dat Ajax zonder spits speelt. Dan moet je sowieso veel meer door gaan dekken. Nu zag je ze steeds naar elkaar kijken. Je had mazzel dat Ajax ook niet echt bijzonder speelde.'
Van Hanegem vindt het zonde om te zien dat Kamohelo Mokotjo en Tonny Trindade de Vilhena niet spelen. 'Als ik weer zou gaan trainen, dan zou ik vragen of ik die twee spelers kan huren. Ik vind het twee geweldige spelers. Vilhena is helemaal een geweldenaar. Hij heeft alles in huis om een hele goede speler te worden. Als hij vertrekt dan gaat hij naar een hele grote club. In de categorie van Juventus.'
Ook voor Van Hanegem blijft de ontmoeting tussen beide aartsrivalen speciaal. 'Bij normale wedstrijden rijd ik altijd over de Van Brienenoordbrug en kijk ik uit over De Kuip. Bij dit soort wedstrijden heb ik een ander gevoel en ga ik door de stad. Dan zie je al die mensen naar dat stadion lopen. Dat is een verschrikkelijk mooi gezicht.'
Bron: Rijnmond.nl
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 oktober 2012 - 11:44   quote  deeplink  
Schaken: 'Koeman durft zulke risico's te nemen'

600x400-ms-1214857.jpg

Een smaakmaker aan Rotterdamse kant in de Klassieker tegen Ajax in De Kuip was A-junior Jean-Paul Boëtius. Op zijn zesde jaar al gescout door de jeugdopleiding van Feyenoord en omhoog geklommen met de reeks talenten, die de Stadionclub in de laatste twee seizoenen al lanceerde.
Boëtius, van nature rechtsbuiten, werd door Koeman plotseling voor de leeuwen geworpen. Het gros van de spelers in de selectie had pas afgelopen week op de training met hem kennis gemaakt.
Ruben Schaken had het zien aankomen. De Oranje-international worstelde zelf nog met vocht in zijn knie en begon op de bank. Wij hebben een trainer, zei Schaken, die risicos durft te nemen. In grote wedstrijden durft hij piepjonge spelers op te stellen. Jean-Paul was daarvan weer een voorbeeld. Ik zei tegen Jean-Paul dat hij ging scoren en dat hij helemaal zijn eigen ding moest doen.
Bron:FR12
Wim2
 Wim2 - maandag 29 oktober 2012 - 20:28   quote  deeplink  
Als ik Koeman zou zijn zou ik gewoon met hem gaan blijven spelen. Het is een speler voor de toekomst en denk dat hij volgende week tegen Twente ook van waarde is

Gewoon met Schaken Pellé Boetius spelen.
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 30 oktober 2012 - 16:21   quote  deeplink  
Niveau Vilhena, Kongolo en Achahbar.
We hebben denk ik een te hoge verwachting van die jongen na èèn wedstrijd.
Rustig brengen.
legrande
 legrande - dinsdag 30 oktober 2012 - 17:53   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd of Jean-Paul Boëtius het kan blijven waarmaken hij was tegen 020 sterk in passes en overzicht maar het 1 op 1 passeren moet ik nog even zien of dat blijft lukken. Wel heel tof weer zo'n speler erbij.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 31 oktober 2012 - 02:20   quote  deeplink  
Van mij mag ie er volgende keer wer gewoon staan..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 31 oktober 2012 - 02:20   quote  deeplink  
Boëtius blijft nuchter onder de aandacht

FeyAja281012_1133.JPG

Jean-Paul Boëtius debuteerde zondag op indrukwekkende wijze in de hoofdmacht van Feyenoord. De buitenspeler liet international Ricardo van Rhijn zweten in de spectaculaire Klassieker tegen Ajax.
De jonge Rotterdammer plofte zondagavond doodmoe op de bank neer. 'Jean-Paul blijft echt nuchter onder alle aandacht,' zegt moeder Boëtius tegen het AD. 'Ook van de aandacht van de pers raakt hij niet uit evenwicht.'
De jonge aanvaller verhuisde op 6-jarige leeftijd naar Feyenoord, nog voor hij bij HOV zijn eerste duel had afgewerkt. De getalenteerde straatvoetballers van het Rotterdamse Henegouwerplein adviseerden om de kleine Jean-Paul meteen naar een profclub te sturen. 'Ik belde met Sparta en Excelsior, maar die hadden geen plek voor hem,' vertelt zijn moeder tegen het AD. 'Bij Feyenoord mocht hij van Herman van der Graaff (werkzaam bij de jeugdopleiding, red.) meteen komen trainen. Vier dagen later speelde hij zijn eerste wedstrijd.'

Zware knieblessure
Boëtius was in 2011 op weg om met Oranje onder 17 jaar de Europese titel te veroveren in Servië. Nog voor de eerste groepswedstrijd ging het mis en liep hij een zware knieblessure op. Het kraakbeen was afgebroken. 'Hij miste het EK en het WK, zag vervolgens zijn leeftijdsgenoten Terence Kongolo, Anass Achahbar en Tonny Vilhena debuteren bij Feyenoord. Ik heb met hem gesproken, uitgelegd dat hij geduldig moest zijn,' zegt zijn moeder.
'Het logo van Feyenoord op hun lichaam getatoeëerd'
Van alle loftuitingen op televisie en in de kranten raakte haar zoon ook niet van slag. 'Nee hoor, maar hij vind het wel leuk. Dat doelpunt was natuurlijk prachtig. Het is mooi dat hij dit bij zijn droomclub meemaakt. Veel spelers kiezen op jonge leeftijd voor het buitenland, maar krijgen weinig speeltijd. Voor ons was het buitenland nog geen optie. Veel familie, vrienden en kennissen van Jean-Paul hebben het logo van Feyenoord op hun lichaam getatoeëerd. Het was voor iedereen duidelijk dat hij eerst hier moest doorbreken.'

Feyenoord wil het tot medio 2014 lopende contract met de jeugdinternational snel openbreken en met enkele seizoenen verlengen. 'Maar die gesprekken waren al opgestart voor zijn debuut tegen Ajax,' zegt technisch directeur Martin van Geel tegen het AD.
bron;ad.nl
JanM
 JanM - maandag 05 november 2012 - 00:45   quote  deeplink  
Hopelijk leert hij alleen maar van zo'n moeilijke wedstrijd als vandaag en gaat dit niet ten koste van zijn zelfvertrouwen ...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 05 november 2012 - 14:13   quote  deeplink  
Boëtius: 'Kan niet elke wedstrijd zo spelen als vorige week'

600x400-ms-1214279.jpg

Jean-Paul Boëtius beleefde vorige week een droomdebuut in de Klassieker met Ajax. De vleugelaanvaller van Feyenoord kreeg een basisplaats in de 'wedstrijd van het jaar' en beschaamde het vertrouwen van Ronald Koeman niet, door goed te spelen en te scoren. Zondag mocht Boëtius in de topper tegen FC Twente opnieuw starten, maar ditmaal kon hij zijn stempel niet drukken.
De vleugelaanvaller beleefde een moeizame middag tegen Roberto Rosales. "Ik had het moeilijk", gaf Boëtius toe in gesprek met De Telegraaf. "Dit was een ander type back dan Ricardo van Rhijn. Hij zat de hele tijd heel kort en kwam er voortdurend overheen. Ik wist van tevoren, dat het een heel andere tegenstander zou zijn, maar daar ben ik niet goed mee omgegaan."
Koeman haalde de achttienjarige Boëtius na een uur spelen naar de kant. De dribbelaar weet dat de lat hoogt ligt na de wedstrijd van vorige week tegen Ajax: "De verwachtingen zijn hooggespannen, maar je kunt niet elke wedstrijd zo spelen als ik vorige week heb gedaan. Het gaat met pieken en dalen", bleef Boëtius realistisch.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 november 2012 - 17:46   quote  deeplink  
33df199ffd233c85716c6296a43dc9d5.png

boetius.jpg

Jean-Paul Boëtius (18) liet bij zijn eerste optreden voor Feyenoord meteen de Kuip ontploffen in de Klassieker.

Een droom, een jongensboek. Maar dan? Wat doe je met een tiener die vol in de aandacht komt, maar vervolgens zal moeten wachten op een nieuwe kans?

Geen betere plek voor jongensdromen dan de eredivisie, de competitie waarin tieners zich soms even wereldster mogen wanen. De 18-jarige Jean-Paul Boëtius keek in zo'n beetje alle televisiecamera's in de Kuip.

Van anoniem talent naar nieuwe sensatie. Het schijnt een nuchtere jongen te zijn, maar toch kreeg hij dezelfde boodschap als zijn voorgangers: dit is pas het begin, ga niet zweven, blijf geduldig.

Routinier Ruben Schaken ontfermde zich over de vleugelspeler. ,,Je debuut maken is in relatieve zin nog makkelijk,'' zegt de international. ,,Dan speel je als een jeugdvoetballer, mag je fouten maken. Het publiek vindt alles prachtig. Nu begint het pas.''

Het is ook boeiend om te volgen hoe het nu verder gaat met Boëtius. ,,Er komt zoveel op je af, daar moet je mee om kunnen gaan,'' zegt trainer Ronald Koeman. ,,Dat is ook iets karakterologisch. Zelf speelde ik na mijn debuut voor FC Groningen eerst weer een paar weken in het tweede elftal. Het is nu zaak voor zijn omgeving daar behoren wij ook toe - om hem nuchter met alles om te laten gaan.''

De verwachting is dat de vleugelaanvaller van Feyenoord ook snel zijn contract zal verlengen.
,,Zijn salaris zou niet omlaag zijn gegaan na wat mindere weken,'' zegt technisch directeur Martin van Geel. ,,Dat gaat nu ook niet omhoog.''

Geduldig zijn, dat is de boodschap voor al die talentrijke debutanten.
Voorlopers van een generatie zeer zelfbewuste voetballers. Ze zijn voor niemand bang, maar willen liever gisteren dan vandaag de wereld veroveren.Boëtius lijkt nuchter genoeg voor een pas op de plaats.
Bron:FRFanatic
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 08 november 2012 - 17:47   quote  deeplink  
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 november 2012 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 november 2012 - 17:47 schreef Boudewijn het volgende:
[ filmpje ]
geweldige actie hè..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 09 november 2012 - 04:28   quote  deeplink  
Helaas wel zo'n beetje zijn enige bijdrage die wedstrijd. Niet raar voor zo'n jonge gast, maar toch...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 november 2012 door T-FeYeN00rD --
van geil
 van geil - vrijdag 09 november 2012 - 22:04   quote  deeplink  
lekker laten ballen,,,lukt t even niet,,,gewoon wisselen.
van geil
 van geil - vrijdag 09 november 2012 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2012 - 04:28 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Helaas wel zo'n beetje zijn enige bijdrage die wedstrijd. Niet raar voor zo'n jonge gast, maar toch...
maar toch??

heb die immers nu 15 wedstrijden aan zitten gluren..en daar gelden schijnbaar andere maatstaven voor.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 09 november 2012 - 23:54   quote  deeplink  
Een ooievaarT is een beschermend diersoort hè..
van geil
 van geil - zaterdag 10 november 2012 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2012 - 23:54 schreef RenatoBos het volgende:
Een ooievaarT is een beschermend diersoort hè..
oh,is dat het...
en vandaar dat ene been.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 10 november 2012 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 november 2012 - 22:05 schreef van geil het volgende:

[..]

maar toch??

heb die immers nu 15 wedstrijden aan zitten gluren..en daar gelden schijnbaar andere maatstaven voor.
Hoe kom je daarbij? Zowel Boëtius als Immers krijgen bij mij ruim de tijd hun waarde te bewijzen. Immers begint steeds meer een vaste kracht te worden, dus persoonlijk vind ik hem momenteel de beste keuze op die positie. Niet onomstreden, maar hij verbetert wel. Boëtius hoeft er in principe pas over een paar jaar te staan, dus die krijgt zeker nog ruim de tijd.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 november 2012 - 12:33   quote  deeplink  
Feyenoorder Boëtius: "Mijn debuut was als een droom"

thumb?url=http%3A%2F%2Fwww.soccernews.nl%2Fuploads%2Fjean-paul-boetius(feyenoord)(1).jpg&key=98b98ea8d17a25aa02b8be6e3cb1d4457f4601ad&tt=XL

De achttienjarige Jean-Paul Boëtius maakte dit seizoen een opvallend debuut in het shirt van Feyenoord. De Rotterdammer kreeg een basisplaats van Ronald Koeman in De Kuip tegen Ajax en wist dat vertrouwen terug te betalen door een doelpunt te maken. In gesprek met Soccernews vertelt de aanvaller over zijn huidige status, zijn ambities en dromen. 

Debuut
Ik heb voor mijn eerste wedstrijd goede gesprekken gehad met de trainers. Vooral met mijn trainers bij Jong Feyenoord. Zij gaven mij complimenten en zeiden dat ik goed presteerde. Daardoor kreeg ik veel vertrouwen, aldus Boëtius tegen Soccernews. Ik had echter nooit kunnen denken dat ik zo'n debuut zou beleven. Alleen in mijn dromen ging het zo. Het was echt geweldig. De aandacht van de media daarna was ook wel leuk, maar ik probeer me daar niet teveel mee bezig te houden. Je moet zorgen dat je niet gaat zweven.

Jean-Paul%20Boetius%20met%20Van%20Rhijn.jpg

Op de vraag of de jongeling een kans ziet om op internationaal niveau door te breken, antwoordt hij: Ik richt me momenteel op Feyenoord, een prachtige club. Ik wil proberen daar een vaste plek bij de selectie te veroveren voordat ik verder kijk. Uiteindelijk wil ik, net als iedere andere talentvolle speler, de Europese top halen. Maar eerst stap voor stap aan de slag bij Feyenoord. 

Leermeester Ruben Schaken
Boëtius is nog niet zeker van een vaste plaats in de opstelling van trainer Koeman, maar de vleugelaanvaller zegt niet teleurgesteld te zijn als hij niet speelt. Hij bekijkt het van de andere kant. Het was voor mij een verrassing dat ik bij de selectie zat tijdens de wedstrijden tegen Ajax en FC Twente. Ik ben alleen maar blij dat ik bij de selectie zit en vind het op dit moment helemaal niet erg om op de bank plaats te nemen, aldus de positief ingestelde Boëtius die zegt veel te leren van collega aanvaller Ruben Schaken. Ruben is mijn grote leermeester bij Feyenoord. Ik leer veel van hem, bijvoorbeeld individuele acties of het verbeteren van mijn voorzetten. 

Schaken%20Feyenoord2_0.jpg

Oranje
Het jeugdexponent van Feyenoord kwam al twee keer uit voor Oranje onder negentien en droomt van het bereiken van het Nederlands elftal, Dat is een van mijn dromen, spelen voor Oranje. Ik denk dat als ik gewoon hard blijf werken mijn kans over een jaar over vier wel moet komen. Dan zijn de huidige buitenspelers toch een dagje ouder geworden.

600x400-vi-856192.jpg

Met Oranje -19 richt Boëtius zich op het EK in Litouwen. Als we ons goed ontwikkelen dan denk ik dat we een goede kans maken om ons te plaatsen voor het EK in Litouwen. We hebben veel individuele kwaliteiten en werken nu hard om ook de speelwijze op ieders kwaliteiten aan te laten sluiten, zo besluit de tweevoudig international voor Oranje onder negentien jaar.
Bron:Soccernews
van geil
 van geil - dinsdag 20 november 2012 - 20:48   quote  deeplink  
coentje
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 november 2012 - 23:41   quote  deeplink  
Die naam is ook door mijn gedachte gegaan bij de naam Boëtius..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 21 november 2012 - 11:57   quote  deeplink  
Boëtius reageert snel op aanbieding Feyenoord

600x400-pj-1220754.jpg

Boëtius reageert deze week op de eerste aanbieding die Feyenoord hem onlangs heeft gedaan. De club wil het contract van de talentvolle buitenspeler openbreken en verlengen. Jean-Paul Boëtius heeft in De Kuip een verbintenis tot de zomer van 2014. 'Maar we zijn zeer tevreden over zijn ontwikkeling,' zegt Martin van Geel tegenover Voetbal International. 'Onlangs hebben we gesproken met Jean-Paul en zijn zaakwaarnemer Winnie Haattrecht. Deze week hopen we van ze te horen. De gesprekken verliepen in een zeer goede sfeer.'

Haattrecht: 'We gaan eerst met de familie om de tafel zitten, iedereen die mag meepraten kan zijn zegje doen. Op basis daarvan nemen we contact op met Feyenoord. Het eerste gesprek met de club dateerde van vóór Jean-Pauls debuut tegen Ajax. Daarna ben je benieuwd hoe alles zich verder ontwikkelt.  Vaak blijft het bij een eenmalig optreden of moeten spelers terug naar de jeugd, maar bij Jean-Paul ging het zoals we hoopten. Deze week komen we terug bij Feyenoord.'
Bron:FR12
tomson
 tomson - woensdag 21 november 2012 - 12:54   quote  deeplink  
Hopelijk eentje die verstandig is en gewoon lekker bijtekent.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 21 november 2012 - 12:58   quote  deeplink  
Ik verwacht het wel bij hem..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 21 november 2012 - 15:03   quote  deeplink  
Anders ook optiefen.
tomson
 tomson - woensdag 21 november 2012 - 15:32   quote  deeplink  
Dat dan weer wel.
Xapter
 Xapter - woensdag 21 november 2012 - 19:48   quote  deeplink  
Nu al beter dan Verhoek, benieuwd waar hij volgend jaar staat in zijn ontwikkeling

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Boëtius held topic !









0.0081050