BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe Ajaxleiding faalt of stuurt bewust aan op overgangsja(a) r(en)!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Stanley
 Stanley - maandag 05 november 2012 - 17:05   quote  deeplink  
Wanneer je als nieuwbakken Ajaxleiding je drie dragende spelers verkoopt en vervolgens geen actie onderneemt om het eerste team kwalitatief te versterken of doorselecteert.

Dan faal je en/of kies je bewust voor het laten lopen van de titel!

Sana kan je onmogelijk een versterking noemen, maar hopelijk een lange termijn investering...

Poulsen kunnen we toch onmogelijk een type Anita noemen...

Nee alles wat er is gekomen is per toeval aan komen waaien en kostte relatief niets. Behalve
Moisander, maar dat was een paniekaankoop toen duidelijk werd dat de achterhoede amperhamper het niveau van de Jupilerleague ontsteeg..

Ik voel me in de maling genomen...

Deze selectie is Ajax onwaardig en men speculeert op een dikke bankrekening als bewijs dat zij zoveel beter zijn dan de voorgangers. Hopende dat de talentvolle lichting die eraan komt het sportief wel weer rechtzet...!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2012 door Stanley --
bully
 bully - maandag 05 november 2012 - 17:12   quote  deeplink  
Hopende dat de talentvolle lichting die eraan komt het wel weer rechtzet...!!!???
zogauw er een doorbreekt tekenen ze niet meer bij dus elk jaar vertrekken er spelers die nog een jarig contract hebben.
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - maandag 05 november 2012 - 17:51   quote  deeplink  
Zoals we weten is ajax een nieuwe weg ingeslagen. De jeugd staat voorop. Dat betekent dat je de jeugd dus ook de kans moet geven en dus geen onnodige aankopen moet doen.
Ten tweede moest er ook gesaneerd worden, zoals Overmars had gezegd. Op dit moment was het dus ook niet verstandig om veel geld uit te geven aan bepaalde spelers. Zo heeft Overmars ook aangegeven dat wanneer Anita eerder verkocht was, Narshing misschien wel gehaald werd. De uitkomsten van dit nieuwe beleid zullen pas over een jaar of 3 duidelijk worden. En dus moeten we geduld hebben.
Het team is erg jong en onervaren en dan is de wisselvalligheid het gevolg. Dit was ook zo bij de voorgaande twee jaren en toch werden we kampioen.

En Moisander, dat was geen paniekaankoop. Vind hem absoluut geen slechte speler.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 november 2012 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 17:05 schreef Stanley het volgende:
Wanneer je als nieuwbakken Ajaxleiding je drie dragende spelers verkoopt en vervolgens geen actie onderneemt om het eerste team kwalitatief te versterken of doorselecteert.

Dan faal je en/of kies je bewust voor het laten lopen van de titel!

Sana kan je onmogelijk een versterking noemen, maar hopelijk een lange termijn investering...

Poulsen kunnen we toch onmogelijk een type Anita noemen...

Nee alles wat er is gekomen is per toeval aan komen waaien en kostte relatief niets. Behalve
Moisander, maar dat was een paniekaankoop toen duidelijk werd dat de achterhoede amperhamper het niveau van de Jupilerleague ontsteeg..

Ik voel me in de maling genomen...

Deze selectie is Ajax onwaardig en men speculeert op een dikke bankrekening als bewijs dat zij zoveel beter zijn dan de voorgangers. Hopende dat de talentvolle lichting die eraan komt het wel weer rechtzet...!!!
Zag het al aankomen alleen hoopte dat poulsen nog iets beter was. Sana Ja had leuk geweest voor deze prijs als ie iets beter had geweest! Helaas niet veel beter dan ebecillio gelukkig wel net zulk mooi haar! moïsander vond ik wel redelijke aankoop maar een scout had zijn missers wel moeten zien! Babel is ook niet super maar toch wel blij dat ie er is!(waarom niet in de spits?) Tja het had goed uit kunnen pakken en had je niemand gehoord plus dikke bankrekening! Nu dikke bankrekening en staat zelfs Utreg boven je! Mag je lekker iedere dag aanhoren als je uit die regio komt!:( Vind echt dat ze zich moeten schamen als je onze selectie ziet. Psv heeft een sterkere selectie twente zal echt niet minder zijn, vitesse bijna op elke positie beter bezet. Plek 4 en denk dat je dan nog in je handen mag klappen! Dat vind ik onacceptabel als je Ajax bent! Wij zijn ajax, wij zijn tevreden met plek 4! Klinkt ook ruk!
bully
 bully - maandag 05 november 2012 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 17:51 schreef Love-Ajax. het volgende:
Zoals we weten is ajax een nieuwe weg ingeslagen. De jeugd staat voorop. Dat betekent dat je de jeugd dus ook de kans moet geven en dus geen onnodige aankopen moet doen.
Ten tweede moest er ook gesaneerd worden, zoals Overmars had gezegd. Op dit moment was het dus ook niet verstandig om veel geld uit te geven aan bepaalde spelers. Zo heeft Overmars ook aangegeven dat wanneer Anita eerder verkocht was, Narshing misschien wel gehaald werd. De uitkomsten van dit nieuwe beleid zullen pas over een jaar of 3 duidelijk worden. En dus moeten we geduld hebben.
Het team is erg jong en onervaren en dan is de wisselvalligheid het gevolg. Dit was ook zo bij de voorgaande twee jaren en toch werden we kampioen.

En Moisander, dat was geen paniekaankoop. Vind hem absoluut geen slechte speler.
en jij denkt dat we drie jaar de tijd hebben?
3 jaar geen cl inkomsten.
3 jaar elk jaar je beste spelers verkopen omdat jaar daarop contract afloopt.
en die wisselvalligheid heb je over drie jaar ook nog steeds omdat je op deze manier doorblijft gaan met een zeer jong elftal met teweinig ervaring op niveau.
bully
 bully - maandag 05 november 2012 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 17:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zag het al aankomen alleen hoopte dat poulsen nog iets beter was. Sana Ja had leuk geweest voor deze prijs als ie iets beter had geweest! Helaas niet veel beter dan ebecillio gelukkig wel net zulk mooi haar! moïsander vond ik wel redelijke aankoop maar een scout had zijn missers wel moeten zien! Babel is ook niet super maar toch wel blij dat ie er is!(waarom niet in de spits?) Tja het had goed uit kunnen pakken en had je niemand gehoord plus dikke bankrekening! Nu dikke bankrekening en staat zelfs Utreg boven je! Mag je lekker iedere dag aanhoren als je uit die regio komt!:( Vind echt dat ze zich moeten schamen als je onze selectie ziet. Psv heeft een sterkere selectie twente zal echt niet minder zijn, vitesse bijna op elke positie beter bezet. Plek 4 en denk dat je dan nog in je handen mag klappen! Dat vind ik onacceptabel als je Ajax bent! Wij zijn ajax, wij zijn tevreden met plek 4! Klinkt ook ruk!
laat ik nou net ook uit die regio komen.
dus weet wat je bedoeld.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 18:55   quote  deeplink  
Ik vind het niet eerlijk om een talent als Sana nu al af te schrijven, ik vind het bij hem alleen jammer dat hij zijn acties van de eerste wedstrijden niet meer maakt.

Onze leiding is trouwens nog helemaal niet compleet, we hebben namelijk nog geen algemeen directeur.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 17:59 schreef bully het volgende:

[..]

en jij denkt dat we drie jaar de tijd hebben?
3 jaar geen cl inkomsten.
3 jaar elk jaar je beste spelers verkopen omdat jaar daarop contract afloopt.
en die wisselvalligheid heb je over drie jaar ook nog steeds omdat je op deze manier doorblijft gaan met een zeer jong elftal met teweinig ervaring op niveau.
Hoezo zouden we de tijd niet hebben, we zijn net twee keer op rij kampioen geworden na 7 slechte jaren met veel geld uitgeven.. Overigens is ons basiselftal een stuk ouder dan de afgelopen 2 jaar dus ik begrijp dat niet helemaal van je. Onze jongste basisspeler is met Eriksen 20 jaar oud, er lopen dus helemaal geen tieners in het elftal.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 18:59   quote  deeplink  
De leiding is dus nog helemaal niet compleet, daarbij is Overmars ook pas een paar maanden in dienst. En toch zijn er al weer "supporters" die deze mensen afschrijven.

Sorry hoor maar dat valt in mijn ogen onder de noemer "mensen de kans niet geven"
bully
 bully - maandag 05 november 2012 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 18:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo zouden we de tijd niet hebben, we zijn net twee keer op rij kampioen geworden na 7 slechte jaren met veel geld uitgeven.. Overigens is ons basiselftal een stuk ouder dan de afgelopen 2 jaar dus ik begrijp dat niet helemaal van je. Onze jongste basisspeler is met Eriksen 20 jaar oud, er lopen dus helemaal geen tieners in het elftal.
twee jaar kampioen was voor dit nieuwe beleid.
en hoe oud is de oudste?
de afgelopen jaren zat er wel meer ervaring bij.
wat je nu aan ervaring heb is een speler die geeneens zelf in dit systeem mee kan.
maar met zijn leeftijd wel het gemiddelde omhoog stuwt.
bully
 bully - maandag 05 november 2012 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 18:59 schreef remco k het volgende:
De leiding is dus nog helemaal niet compleet, daarbij is Overmars ook pas een paar maanden in dienst. En toch zijn er al weer "supporters" die deze mensen afschrijven.

Sorry hoor maar dat valt in mijn ogen onder de noemer "mensen de kans niet geven"
dus nu ligt het allemaal aan hetgeen dat leiding niet compleet is?
gaat over algemeen directeur die in nieuwe beleid ook niks meer met technische beleid temaken heeft.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:01 schreef bully het volgende:

[..]

twee jaar kampioen was voor dit nieuwe beleid.
en hoe oud is de oudste?
de afgelopen jaren zat er wel meer ervaring bij.
wat je nu aan ervaring heb is een speler die geeneens zelf in dit systeem mee kan.
maar met zijn leeftijd wel het gemiddelde omhoog stuwt.
En wie had die ervaring wel gehad dan?? Men roept van alles maar kan zelf niet 1 fatsoenlijke naam noemen voor de plek van Anita, Moisander wou iedereen graag hebben en Babel was iedereen ook erg blij mee.. Men wou graag Narsingh zien, maar die was voor Ajax te duur, en doet het bij PSV ook rampzalig..
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 18:55 schreef remco k het volgende:
Ik vind het niet eerlijk om een talent als Sana nu al af te schrijven, ik vind het bij hem alleen jammer dat hij zijn acties van de eerste wedstrijden niet meer maakt.

Onze leiding is trouwens nog helemaal niet compleet, we hebben namelijk nog geen algemeen directeur.
Sana is 23!! Lees 23 dan ben je geen talent meer beste remco
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:06 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie had die ervaring wel gehad dan?? Men roept van alles maar kan zelf niet 1 fatsoenlijke naam noemen voor de plek van Anita, Moisander wou iedereen graag hebben en Babel was iedereen ook erg blij mee.. Men wou graag Narsingh zien, maar die was voor Ajax te duur, en doet het bij PSV ook rampzalig..
We hebben voor Anita verschillende spelers. Boccara en Rits kunnen dat prima spelen. We zijn een opleidingsclub met een befaamde jeugdopleiding. Ik zie liever een Boccara of Rits fouten maken dan een Poulsen die nog even 8 ton komt ophalen en niks toevoegt. Rasmus Lindgren was ook zo'n zouteloze voetballer
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:03 schreef bully het volgende:

[..]

dus nu ligt het allemaal aan hetgeen dat leiding niet compleet is?
gaat over algemeen directeur die in nieuwe beleid ook niks meer met technische beleid temaken heeft.
Waar zeg ik dat het daar aan ligt?? Het ligt helemaal nergens aan, het beleid is prima en zal op de lange termijn zijn vruchten afwerpen.
bully
 bully - maandag 05 november 2012 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:06 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie had die ervaring wel gehad dan?? Men roept van alles maar kan zelf niet 1 fatsoenlijke naam noemen voor de plek van Anita, Moisander wou iedereen graag hebben en Babel was iedereen ook erg blij mee.. Men wou graag Narsingh zien, maar die was voor Ajax te duur, en doet het bij PSV ook rampzalig..
weet niet wie je met iedereen bedoeld?
en narsingh te duur?
wel vreemd dat toen hij rond was met psv,ajax dat bedrag wel wou betalen.
en zo rampzalig is hij bij psv nu ook niet.
heeft lange tijd daar vertrouwen moeten missen maar zag afgelopen wedstrijd weer iets terug van zijn klasse.
plus dat hij het bij het nederlandse elftal zeer goed deed.
ik ben geen scout en heb daar ook de kwaliteit voor.
dus kan ook niet zeggen wie anita zou moeten vervangen.
maar je zou verwachten dat de mensen die er nu zitten dat wel weten?
een anita en een vertongen waren niet meer tehouden.
maar dat je jansen laat gaan doordat er teweinig vertrouwen in hem word uitgesproken is naar mijn mening een grote fout.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 november 2012 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:06 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie had die ervaring wel gehad dan?? Men roept van alles maar kan zelf niet 1 fatsoenlijke naam noemen voor de plek van Anita, Moisander wou iedereen graag hebben en Babel was iedereen ook erg blij mee.. Men wou graag Narsingh zien, maar die was voor Ajax te duur, en doet het bij PSV ook rampzalig..
Als je als Ajax zijnde met al die middelen en scoutingsapperaten geen fatsoenlijke vervanger voor Anita kan halen vind ik dat veel erger.... Babel is ook best voor erbij en niet duur.. Narsingh had bij Ajax dus ook nooit geslaagd?? En Moisander tja als je af en toe een wedstrijdje van Az of een samenvatting kijk ja dan was Moisander best.. Vind hem een beetje tegenvallen nu je hem elke wedstrijd ziet spelen... Een Ajax scout moet hem beter kunnen beoordelen alleen heb ik daar geen hoge pet meer van op.. Omdat we veel te vaak troep kopen... Sana Konijn uit de hoge hoed moet je geluk mee hebben!
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 17:05 schreef Stanley het volgende:
Wanneer je als nieuwbakken Ajaxleiding je drie dragende spelers verkoopt en vervolgens geen actie onderneemt om het eerste team kwalitatief te versterken of doorselecteert.

Dan faal je en/of kies je bewust voor het laten lopen van de titel!

Sana kan je onmogelijk een versterking noemen, maar hopelijk een lange termijn investering...

Poulsen kunnen we toch onmogelijk een type Anita noemen...

Nee alles wat er is gekomen is per toeval aan komen waaien en kostte relatief niets. Behalve
Moisander, maar dat was een paniekaankoop toen duidelijk werd dat de achterhoede amperhamper het niveau van de Jupilerleague ontsteeg..

Ik voel me in de maling genomen...

Deze selectie is Ajax onwaardig en men speculeert op een dikke bankrekening als bewijs dat zij zoveel beter zijn dan de voorgangers. Hopende dat de talentvolle lichting die eraan komt het sportief wel weer rechtzet...!!!
Persoonlijk heb ik niks tegen een of twee overgangsjaren maar dan wel met jeugd en niet met Sana, Schone en Poulsen.
De A1 van vorig jaar was een fantastsiche lichting maar NIEMAND wordt gebruikt. Boccara is ook een groot talent/ Was tegen Heerenveen een van de beste!!
De lijn JC is een grote farce tot nu toe. We hebben Anderson, de jonge spits van AZ die topscoorder was bij de A1, Fischer enz.
Geef gvd de JEUGD de kans en ga niet over al voor een prikkie net-nietjes halen die de jeugd blokkeren. Er is geen ruk veranderd qua beleid. Ja er wordt minder betaald voor spelers maar het niveau is nog steeds zwaar klote.
Dus vanaf volgende week gaan we zo spelen en dan maar op onze bek gaan!! Wanneer je jeugdspelers niet in Ajax 1 gaat opstellen zullen het altijd talenten blijven en zullen ze zich NOOIT ontwikkelen.
Cilissen
Rhijn---Alderweireld---Moisander----Blind
-------Rits----Boccara
--------Eriksen---------
Andersen---------de Jong---------Fischer.

De Bank:
Vermeer
Denswil
Sprokslede
babel
Boerrigter
Gino van Kessel
De laatse mogen jullie invullen.

Kampioen worden we toch niet meer dus dan maar bouwen voor volgende jaren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2012 door Brandje --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 november 2012 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:16 schreef bully het volgende:

[..]

weet niet wie je met iedereen bedoeld?
en narsingh te duur?
wel vreemd dat toen hij rond was met psv,ajax dat bedrag wel wou betalen.
en zo rampzalig is hij bij psv nu ook niet.
heeft lange tijd daar vertrouwen moeten missen maar zag afgelopen wedstrijd weer iets terug van zijn klasse.
plus dat hij het bij het nederlandse elftal zeer goed deed.
ik ben geen scout en heb daar ook de kwaliteit voor.
dus kan ook niet zeggen wie anita zou moeten vervangen.
maar je zou verwachten dat de mensen die er nu zitten dat wel weten?
een anita en een vertongen waren niet meer tehouden.
maar dat je jansen laat gaan doordat er teweinig vertrouwen in hem word uitgesproken is naar mijn mening een grote fout.
+1
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sana is 23!! Lees 23 dan ben je geen talent meer beste remco
Daar heb je gelijk in, schreeuwen maakt het trouwens niet meer waar kerel.

Ik vind dat hij heel goed is begonnen alleen daarna ver is teruggezakt.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 november 2012 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik niks tegen een of twee overgangsjaren maar dan wel met jeugd en niet met Sana, Schone en Poulsen.
De A1 van vorig jaar was een fantastsiche lichting maar NIEMAND wordt gebruikt. Boccara is ook een groot talent/ Was tegen Heerenveen een van de beste!!
De lijn JC is een grote farce tot nu toe. We hebben Anderson, de jonge spits van AZ die topscoorder was bij de A1, Fischer enz.
Geef gvd de JEUGD de kans en ga niet over al voor een prikkie net-nietjes halen die de jeugd blokkeren. Er is geen ruk veranderd qua beleid. Ja er wordt minder betaald voor spelers maar het niveau is nog steeds zwaar klote.
Dus vanaf volgende week gaan we zo spelen en dan maar op onze bek gaan!!
Cilissen
Rhijn---Alderweireld---Moisander----Blind
-------Rits----Boccara
--------Eriksen---------
Andersen---------de Jong---------Fischer.

De Bank:
Vermeer
Denswil
Sprokslede
babel
Boerrigter
Gino van Kessel
De laatse mogen jullie invullen.

Kampioen worden we toch niet meer dus dan maar bouwen voor volgende jaren
Inderdaad alleen liever Babel spits en Aldeweireld aanvoeder!
Ps. Rits al fit dan?? of misschien Sorrero/Enoh op die plek??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2012 door Hummel10 --
bully
 bully - maandag 05 november 2012 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het daar aan ligt?? Het ligt helemaal nergens aan, het beleid is prima en zal op de lange termijn zijn vruchten afwerpen.
Onze leiding is trouwens nog helemaal niet compleet, we hebben namelijk nog geen algemeen directeur.
met deze opmerking ,maak je wel een link in die richting.
en of het nieuwe beleid prima is dat is wat jij denkt.
net als ik mijn bedenkingen daarover heb.
dus of het zijn vruchten zal afwerpen is voor ons beide nog een onzekerheid.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:16 schreef bully het volgende:

[..]

weet niet wie je met iedereen bedoeld?
en narsingh te duur?
wel vreemd dat toen hij rond was met psv,ajax dat bedrag wel wou betalen.
en zo rampzalig is hij bij psv nu ook niet.
heeft lange tijd daar vertrouwen moeten missen maar zag afgelopen wedstrijd weer iets terug van zijn klasse.
plus dat hij het bij het nederlandse elftal zeer goed deed.
ik ben geen scout en heb daar ook de kwaliteit voor.
dus kan ook niet zeggen wie anita zou moeten vervangen.
maar je zou verwachten dat de mensen die er nu zitten dat wel weten?
een anita en een vertongen waren niet meer tehouden.
maar dat je jansen laat gaan doordat er teweinig vertrouwen in hem word uitgesproken is naar mijn mening een grote fout.
Janssen had dan op de plek van de Jong of Eriksen moeten spelen, en het is in mijn ogen terecht dat de Boer heeft aangegeven aan Janssen dat hij niet alles zou gaan spelen. Ajax wou trouwens niet hetzelfde betalen als PSV, daar zat een paar ton verschil in zoals ik het begreep. Ik vond hem tegen Heracles ook niet goed spelen, verprutste heel veel aanvallen en voorzetten
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, schreeuwen maakt het trouwens niet meer waar kerel.

Ik vind dat hij heel goed is begonnen alleen daarna ver is teruggezakt.
Maar toen kwam hij vanaf links
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad alleen liever Babel spits en Aldeweireld aanvoeder!
Ps. Rits al fit dan?? of misschien Sorrero/Enoh op die plek??
Serero is in ieder geval geblesseerd en Enoh ben ik ook geen fan van!!
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:16 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als je als Ajax zijnde met al die middelen en scoutingsapperaten geen fatsoenlijke vervanger voor Anita kan halen vind ik dat veel erger.... Babel is ook best voor erbij en niet duur.. Narsingh had bij Ajax dus ook nooit geslaagd?? En Moisander tja als je af en toe een wedstrijdje van Az of een samenvatting kijk ja dan was Moisander best.. Vind hem een beetje tegenvallen nu je hem elke wedstrijd ziet spelen... Een Ajax scout moet hem beter kunnen beoordelen alleen heb ik daar geen hoge pet meer van op.. Omdat we veel te vaak troep kopen... Sana Konijn uit de hoge hoed moet je geluk mee hebben!
Dat ben ik met je eens, maar de leiding zit nu net en heeft ook weer tijd nodig om het scoutingsapparaat te beoordelen.. Talenten worden goed aangekocht, alleen heb je volkomen gelijk in het mislukken van spelers die er direct zouden moeten kunnen staan, van alle aankopen in de laatste jaren vind ik dat je alleen Huntelaar en Suarez als succes kan zien.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik niks tegen een of twee overgangsjaren maar dan wel met jeugd en niet met Sana, Schone en Poulsen.
De A1 van vorig jaar was een fantastsiche lichting maar NIEMAND wordt gebruikt. Boccara is ook een groot talent/ Was tegen Heerenveen een van de beste!!
De lijn JC is een grote farce tot nu toe. We hebben Anderson, de jonge spits van AZ die topscoorder was bij de A1, Fischer enz.
Geef gvd de JEUGD de kans en ga niet over al voor een prikkie net-nietjes halen die de jeugd blokkeren. Er is geen ruk veranderd qua beleid. Ja er wordt minder betaald voor spelers maar het niveau is nog steeds zwaar klote.
Dus vanaf volgende week gaan we zo spelen en dan maar op onze bek gaan!! Wanneer je jeugdspelers niet in Ajax 1 gaat opstellen zullen het altijd talenten blijven en zullen ze zich NOOIT ontwikkelen.
Cilissen
Rhijn---Alderweireld---Moisander----Blind
-------Rits----Boccara
--------Eriksen---------
Andersen---------de Jong---------Fischer.

De Bank:
Vermeer
Denswil
Sprokslede
babel
Boerrigter
Gino van Kessel
De laatse mogen jullie invullen.

Kampioen worden we toch niet meer dus dan maar bouwen voor volgende jaren
Helemaal mee eens..
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Janssen had dan op de plek van de Jong of Eriksen moeten spelen, en het is in mijn ogen terecht dat de Boer heeft aangegeven aan Janssen dat hij niet alles zou gaan spelen. Ajax wou trouwens niet hetzelfde betalen als PSV, daar zat een paar ton verschil in zoals ik het begreep. Ik vond hem tegen Heracles ook niet goed spelen, verprutste heel veel aanvallen en voorzetten
Ik begrijp niet waarom de Boer dat uberhaupt zegt!! Janssen is al aanvallende middenvelder vijf klasse beter dan de Jong. De Boer begon vorig seizoen met Eriksen en de Jong als aanvallende middenvelders en de Jong faalde destijds hopeloos!! Waarom dan is godsnaam weer opnieuw dat experiment aangaan?? Janssen was samen met Jantje en Vurnon de man van de tweede comp. helft. Die laat je toch altijd spelen. Sterker nog. Ik had janssen aanvoerder gemaakt. Hem had je belangrijk moeten maken. Dom was de Boer deed!!
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:23 schreef bully het volgende:

[..]

Onze leiding is trouwens nog helemaal niet compleet, we hebben namelijk nog geen algemeen directeur.
met deze opmerking ,maak je wel een link in die richting.
en of het nieuwe beleid prima is dat is wat jij denkt.
net als ik mijn bedenkingen daarover heb.
dus of het zijn vruchten zal afwerpen is voor ons beide nog een onzekerheid.
Nee hoor, voor mij een zekerheid.
bully
 bully - maandag 05 november 2012 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Janssen had dan op de plek van de Jong of Eriksen moeten spelen, en het is in mijn ogen terecht dat de Boer heeft aangegeven aan Janssen dat hij niet alles zou gaan spelen. Ajax wou trouwens niet hetzelfde betalen als PSV, daar zat een paar ton verschil in zoals ik het begreep. Ik vond hem tegen Heracles ook niet goed spelen, verprutste heel veel aanvallen en voorzetten
met jansen heb je laatste beetje ervaring op niveau laten gaan dus voind het grote fout.
eriksen laat al heel poosje zien dat dat zijn kwaliteiten er niet uitkomen.
dus een keer op scherp zetten zou geen kwaad kunnen.
als je alle berichtgeving heb gevolgt weet je ook dat ajax na dat narsingh rond was met psv,ajax ineens wel dat bedrag wou betalen.
en over de kansen die narsing verprutste,heeft ook temaken met wedstrijd ritme.
maar hij creeerde meeste kansen wel zelf.
dat heb ik bij Sana nog niet gezien,
buiten zijn leuke eerste wedstrijden tegen kleine clubs waar hij al liet zien een slechte bal aanname tehebben.
bully
 bully - maandag 05 november 2012 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor, voor mij een zekerheid.
dus jij bent een waarzegger die de toekomst kan voorspellen?
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar de leiding zit nu net en heeft ook weer tijd nodig om het scoutingsapparaat te beoordelen.. Talenten worden goed aangekocht, alleen heb je volkomen gelijk in het mislukken van spelers die er direct zouden moeten kunnen staan, van alle aankopen in de laatste jaren vind ik dat je alleen Huntelaar en Suarez als succes kan zien.
Eens alleen zegt JC al jaren dat je eerst in je eigen huis moet kijken of je een speler hebt. Heb je dat niet dan pas ga je kopen. Alles wat er nu gebeurd met sana,poulsen en schone druist daar tegenin. Dus wat is er dan veranderd vraag ik mij af want als wij geen jeugd hebben met meer potentie dan een schone of sana dan kunnen we de opleiding beter opdoeken. Het rare eraan is dat die spelers er JUIST WEL zijn maar waarom gebruitk FdB ze ze dan niet!! Ziet hij het niet terwij iedereen het wel ziet. net als vorig jaar toen hij met Janssen als cvm begon.
Trouwens wordt onze jeugdopleiding niet zwaar overschat!! Wie was de laatste die echt doorbrak en de hele opleiding heeft doorlopen?? Het is echt dramatisch!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2012 door Brandje --
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:24 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar toen kwam hij vanaf links
alleen de eerste twee wedstrijden, ik denk dat hij van beide kanten redelijk goed kan spelen, maar je hebt wel gelijk dat hij vanaf links het best is, misschien weer met Lukoki op rechts als hij dadelijk helemaal fit is en Babel in de spits.. Boccara met de Jong ernaast en Erikssen echt op 10???
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:39 schreef remco k het volgende:

[..]

alleen de eerste twee wedstrijden, ik denk dat hij van beide kanten redelijk goed kan spelen, maar je hebt wel gelijk dat hij vanaf links het best is, misschien weer met Lukoki op rechts als hij dadelijk helemaal fit is en Babel in de spits.. Boccara met de Jong ernaast en Erikssen echt op 10???
Eriksen echt op 10 is voor mij een absolute must. Andersen kan volgens mij ook prima van rechts spelen. Lukoki vind ik nog een mooiweer voetballer dus geen je hem de kans, laat hem dan ook tien wedstrijden staan en niet wanneer hij minder speelt direct weer naar de bank
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom de Boer dat uberhaupt zegt!! Janssen is al aanvallende middenvelder vijf klasse beter dan de Jong. De Boer begon vorig seizoen met Eriksen en de Jong als aanvallende middenvelders en de Jong faalde destijds hopeloos!! Waarom dan is godsnaam weer opnieuw dat experiment aangaan?? Janssen was samen met Jantje en Vurnon de man van de tweede comp. helft. Die laat je toch altijd spelen. Sterker nog. Ik had janssen aanvoerder gemaakt. Hem had je belangrijk moeten maken. Dom was de Boer deed!!
Daar ben ik het niet mee eens, de Boer had een plan en is daarmee aan de gang gegaan, Janssen had er ook voor kunnen kiezen te vechten voor zijn plek als hij zo zeker was van zijn zaak dat hij de betere was. Ik vind dat erg zwak van hem en absoluut geen eigenschap van de leider die dit elftal wel degelijk nodig heeft..
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:34 schreef bully het volgende:

[..]

dus jij bent een waarzegger die de toekomst kan voorspellen?
Voor MIJ een waarheid..
dege
 dege - maandag 05 november 2012 - 19:47   quote  deeplink  
de selectie waar nu mee gespeeld word voldoet niet, punt, dat ziet iedereen en het is een beetje voorbij dat tegenstanders bang zijn voor ajax, verleden jaar was dat wel het geval. Maar ik kan ook niet begrijpen dat de boer blijft volhouden aan het huidige basisteam, gooi de jeugd erin, dan gaan we maar op de bek, die ervaring hebben ze dan wel en zijn ze volgend jaar wel weer sterker, zowel fysiek als mentaal.
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, de Boer had een plan en is daarmee aan de gang gegaan, Janssen had er ook voor kunnen kiezen te vechten voor zijn plek als hij zo zeker was van zijn zaak dat hij de betere was. Ik vind dat erg zwak van hem en absoluut geen eigenschap van de leider die dit elftal wel degelijk nodig heeft..
Ik begrijp je insteek maar Janssen had het gevoel zeker te zijn van een basisplaats als je dan zoiets te horen krijgt dan valt dar rauw op je dak en ik zou misschien ook zo reageren. Theo zou bij mij ALTIJD spelen. Te meer omdat iedereen kan en kon zien dat de Jong totaal niet rendeert als aanvallende middenvelder in dit systeem. Dat kon je vorig jaar zien dus ik begrijp niet waarom fdb dat weer gaat proberen.
Ik denk dat fdb er moeite mee had dat Theo niet de ultieme prof is. So be it. het is een natuurlijk voetballer dus ik vind de "keuze" van fdb echt onbegrijpleke
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:47 schreef dege het volgende:
de selectie waar nu mee gespeeld word voldoet niet, punt, dat ziet iedereen en het is een beetje voorbij dat tegenstanders bang zijn voor ajax, verleden jaar was dat wel het geval. Maar ik kan ook niet begrijpen dat de boer blijft volhouden aan het huidige basisteam, gooi de jeugd erin, dan gaan we maar op de bek, die ervaring hebben ze dan wel en zijn ze volgend jaar wel weer sterker, zowel fysiek als mentaal.
+1
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens alleen zegt JC al jaren dat je eerst in je eigen huis moet kijken of je een speler hebt. Heb je dat niet dan pas ga je kopen. Alles wat er nu gebeurd met sana,poulsen en schone druist daar tegenin. Dus wat is er dan veranderd vraag ik mij af want als wij geen jeugd hebben met meer potentie dan een schone of sana dan kunnen we de opleiding beter opdoeken. Het rare eraan is dat die spelers er JUIST WEL zijn maar waarom gebruitk FdB ze ze dan niet!! Ziet hij het niet terwij iedereen het wel ziet. net als vorig jaar toen hij met Janssen als cvm begon.
Trouwens wordt onze jeugdopleiding niet zwaar overschat!! Wie was de laatste die echt doorbrak en de hele opleiding heeft doorlopen?? Het is echt dramatisch!!!
Ik denk niet dat het er tegen in druist, ik denk dat men en ervaring in de ploeg wou houden, en dat men wel gekeken heeft, maar dat men de oplossingen die er eventueel waren niet goed genoeg heeft bevonden.

v/d Wiel, Stekelenburg, van Rhijn, Heitinga, Vaart, Snijder, Urby, Anita, Alder, Vertonghen en Vermaelen. zijn toch volgens mij wel aardige voetballers.

Maar is die "slechte" opleiding niet juist waarom Cruijff zijn ding heeft gedaan omdat hij dat juist ook vond, en is juist die slechte opleiding niet de reden dat het ook niet binnen 2 jaar geregeld kan zijn..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 november 2012 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Serero is in ieder geval geblesseerd en Enoh ben ik ook geen fan van!!
Sorrero valt dus af! Heb ook geen shirt met Enoh erop hoor;-) Denk alleen dat ie meer duels wint dan Poulsen! Rits mag van mij ook best hoor als ie fit is!
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eriksen echt op 10 is voor mij een absolute must. Andersen kan volgens mij ook prima van rechts spelen. Lukoki vind ik nog een mooiweer voetballer dus geen je hem de kans, laat hem dan ook tien wedstrijden staan en niet wanneer hij minder speelt direct weer naar de bank
Bedoel je Andersen of Lukoki 10 wedstrijden laten staan? Van mij mag Lukoki wel een kans krijgen, ik vond hem lekker fris spelen aan het begin van het seizoen.

Maar de Boer gaat het niet omruilen, die blijft met twee aanvallende middenvelders denken, en dat is ook niet erg, maar zet dan Boccara erachter en laat hem daar gewoon de rest van het seizoen staan.
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het er tegen in druist, ik denk dat men en ervaring in de ploeg wou houden, en dat men wel gekeken heeft, maar dat men de oplossingen die er eventueel waren niet goed genoeg heeft bevonden.

v/d Wiel, Stekelenburg, van Rhijn, Heitinga, Vaart, Snijder, Urby, Anita, Alder, Vertonghen en Vermaelen. zijn toch volgens mij wel aardige voetballers.

Maar is die "slechte" opleiding niet juist waarom Cruijff zijn ding heeft gedaan omdat hij dat juist ook vond, en is juist die slechte opleiding niet de reden dat het ook niet binnen 2 jaar geregeld kan zijn..
Alder,Vertonghen en Vermealen vind ik geen eigen jeugd. Die zijn in de B-tjes(C-tjes) pas bij Ajax gekomen en komen voort uit een samenwerkingsverband.
De laatste twee zijn dus Sneijder en VDV en dat is meer dan TIEN jaar geleden dat die hun debuut maakten. Rhijn ok.
Brandje
 Brandje - maandag 05 november 2012 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Bedoel je Andersen of Lukoki 10 wedstrijden laten staan? Van mij mag Lukoki wel een kans krijgen, ik vond hem lekker fris spelen aan het begin van het seizoen.

Maar de Boer gaat het niet omruilen, die blijft met twee aanvallende middenvelders denken, en dat is ook niet erg, maar zet dan Boccara erachter en laat hem daar gewoon de rest van het seizoen staan.
Lukoki.
het gaat erom dat de jeugd stappen maakt en dat doet er nu geen een. Daarom ben ik ook geen fan van jong Ajax als concept. Wat goed is kwam vroeger direkt bij Ajax 1 en anders was het einde verhaal voor je. Tegenwoordig mag je nog op maadagavond meehobbelen maar daar wordt geen speler beter van. Maar dit is weer een heel andere discussie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2012 door Brandje --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 november 2012 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar de leiding zit nu net en heeft ook weer tijd nodig om het scoutingsapparaat te beoordelen.. Talenten worden goed aangekocht, alleen heb je volkomen gelijk in het mislukken van spelers die er direct zouden moeten kunnen staan, van alle aankopen in de laatste jaren vind ik dat je alleen Huntelaar en Suarez als succes kan zien.
Ja en dat waren toch wel spelers waar iedereen het al van kon zien.. Maar zelfs dat zegt niet alles want ik was ook blij met Sulejmani(al vond ik 16 miljoen erg overdreven).
Maher, Tadic, Mertens, Dost, Narsingh, Aissaidi dat soort spelers tja kosten iets meer maar kunnen er wel gelijk staan maar dan nog heb je geen garantie... Als je toch investeer dan liever in 23/24 jarige spelers en niet in die ouwe afgekeurde troep..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2012 door Hummel10 --
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:47 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik begrijp je insteek maar Janssen had het gevoel zeker te zijn van een basisplaats als je dan zoiets te horen krijgt dan valt dar rauw op je dak en ik zou misschien ook zo reageren. Theo zou bij mij ALTIJD spelen. Te meer omdat iedereen kan en kon zien dat de Jong totaal niet rendeert als aanvallende middenvelder in dit systeem. Dat kon je vorig jaar zien dus ik begrijp niet waarom fdb dat weer gaat proberen.
Ik denk dat fdb er moeite mee had dat Theo niet de ultieme prof is. So be it. het is een natuurlijk voetballer dus ik vind de "keuze" van fdb echt onbegrijpleke
de Boer wil echte hardwerkende profs in zijn elftal hebben die 100% voor de winst blijven gaan. Daarom mocht Ronaldinho ook bij Guardiola vertrekken. Ik kan me dat dus wel voorstellen..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 november 2012 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:57 schreef remco k het volgende:

[..]

de Boer wil echte hardwerkende profs in zijn elftal hebben die 100% voor de winst blijven gaan. Daarom mocht Ronaldinho ook bij Guardiola vertrekken. Ik kan me dat dus wel voorstellen..
Nou daar is ie dan aardig in geslaagd! Hardwerkende profs hahaha:-)
Misschien geven ze alles op de training dan en hebben ze tijdens de wedstrijden geen fut meer!
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Alder,Vertonghen en Vermealen vind ik geen eigen jeugd. Die zijn in de B-tjes(C-tjes) pas bij Ajax gekomen en komen voort uit een samenwerkingsverband.
De laatste twee zijn dus Sneijder en VDV en dat is meer dan TIEN jaar geleden dat die hun debuut maakten. Rhijn ok.
Urby en v/d Wiel vergeten? Die Belgen hebben 6/7 jaar in onze opleiding gespeeld, dat kun je toch wel volledig opleiden noemen.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja en dat waren toch wel spelers waar iedereen het al van kon zien.. Maar zelfs dat zegt niet alles want ik was ook blij met Sulejmani(al vond ik 16 miljoen erg overdreven).
Maher, Tadic, Mertens, Dost, Narsingh, Aissaidi dat soort spelers tja kosten iets meer maar kunnen er wel gelijk staan maar dan nog heb je geen garantie... Als je toch investeer dan liever in 23/24 jarige spelers en niet in die ouwe afgekeurde troep..
Persoonlijk vind ik Sigthorson een veel betere Ajax voetballer dan Dost en op zich dus wel een goede aankoop ware het niet dat die jongen achteraf van glas blijkt te zijn. Je noemt er in mijn ogen maar twee op die bij Ajax zouden kunnen slagen, Maher en Tadic.
remco k
 remco k - maandag 05 november 2012 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2012 - 19:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nou daar is ie dan aardig in geslaagd! Hardwerkende profs hahaha:-)
Misschien geven ze alles op de training dan en hebben ze tijdens de wedstrijden geen fut meer!
Die jongens werken keihard om het uiterste uit zichzelf te halen, dat geloof ik oprecht wel.

Alleen is het de laatste 10 jaar met Ajax gewoon altijd zo dat het lijkt alsof ze een mentaliteitsprobleem hebben. Dat was zelfs zo met jongens als Sneijder, Stam, Heitinga, Huntelaar en Davids in de ploeg.

Waar komt dat toch weg??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5894
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuwe Ajaxleiding faalt of stuurt bewust aan op overgangsja(a) r(en)!!!









0.0088379