BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Vitesse / topic: Velthuizen: 'Doen niet onder voor de top'

Headliner: Vitesse Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 12 november 2012 - 07:44
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Velthuizen: "Doen niet onder voor de top" (Goal.com)

Thomas
 Thomas - maandag 12 november 2012 - 11:29   quote  deeplink  
Wilfried Bony steelt vaak de show bij Vitesse, maar op de achtergrond is Piet Velthuizen ook van grote waarde. De doelman hield tegen FC Twente voor de zevende keer de nul.

Ruim een jaar geleden keerde Velthuizen terug op het oude nest. Een uitstap naar Spanje liep anders dan verwacht en de Nijmegenaar wilde in Arnhem de draad weer oppikken. Daarin is hij geslaagd. Dit seizoen is Velthuizen een steunpilaar voor Vitesse, mede door slechts negen tegendoelpunten op de derde plek terug te vinden. In de topper tegen concurrent Twente wist de goalie zijn doel opnieuw schoon te houden (0-0).

Poep in de broek
"Ik had niet veel te doen", beaamde Velthuizen tegenover Goal.com. "Dat betekent dat de organisatie goed stond. We geven weinig weg dit seizoen. Vertrouwen is daarin belangrijk. Dat hebben we vorige week getankt in de ArenA. We merken in deze wedstrijden dat we niet onder doen voor Ajax en Twente. We waren opnieuw de betere ploeg. Alleen zonde dat we dat niet in de score konden uitdrukken. In de eindpass ging het mis."

De doelman vindt niet dat Vitesse te veel terugvalt op Bony. "Hij is belangrijk voor ons, maar we hebben meer spelers die kunnen scoren. Dat gebeurde tegen Twente alleen niet. Ze hebben ook niet hele grote kansen gekregen. Ik zit blijf wel met een tweestrijdig gevoel achter door het resultaat", aldus doelman, die opmerkte dat trainer Fred Rutten een duidelijke boodschap had voor de start van de wedstrijd. "De trainer zei dat we niet met poep in de broek moesten spelen. Dat was zeker niet geval bij ons", weet Velthuizen.

De huidige vorm is volgens de keeper het bewijs dat er veel mogelijk is bij Vitesse. "We zijn een club die blijft groeien. We zijn er nog lang niet, maar we zijn erg gewaagd aan de andere clubs bovenaan de ranglijst. Waar dit eindigt? Eerst maar kijken hoe de zaken ervoor staan in de winterstop. Bij de start van de tweede seizoenshelft moeten we Bony missen. Dat zijn zaken voor later. We leven nu van wedstrijd tot wedstrijd."

Rustige aanloop
De volgende wedstrijd van Vitesse is zondag tegen aartsrivaal en nummer zeven NEC. Velthuizen kijkt uit naar de derby. "NEC doet het ook goed, dat vind ik alleen maar leuk. Dat betekent dat het een extra heet potje wordt. Ik heb al zo'n vijftien derby's meegemaakt. Ik weet dus wel hoe dat eraan toe gaat. We moeten aan de bak", zei Velthuizen, die in de buurt van Nijmegen woont. "Er wordt al veel over gepraat. Het leeft al."

De goalie kan in alle rust toewerken naar NEC. Ondanks blessures van Maarten Stekelenburg en Michel Vorm kwam de 26-jarige Velthuizen niet in beeld bij het Nederlands elftal. De enkelvoudig international was eigenlijk niet verrast dat hij ook tegen Duitsland geen kans krijgt. "Ik kijk er niet meer van op. Ik ben ook nooit gebeld door de bondscoach. Oranje houdt me nu ook niet meer bezig. Misschien wel in de toekomst."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 november 2012 door Thomas --
hippy
 hippy - dinsdag 20 november 2012 - 14:18   quote  deeplink  
Je speelde alleen tegen een totaal afgemat ajax...
Thomas
 Thomas - dinsdag 20 november 2012 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 - 14:18 schreef hippy het volgende:
Je speelde alleen tegen een totaal afgemat ajax...
Sneek uit was ook wel erg lastig met een B-ploeg. Dan snap ik wel dat de A-spelers erg afgemat waren voor deze wedstrijd...
hippy
 hippy - dinsdag 20 november 2012 - 23:20   quote  deeplink  
Juist jij begrijpt het...je begrijpt alleen het sarcasme niet...;)))
@fey@010
 @fey@010 - zaterdag 02 februari 2013 - 19:01   quote  deeplink  
haha.....malle pietje.....!
el triste
 el triste - zondag 03 februari 2013 - 14:46   quote  deeplink  
en nu PIET ? JIJ doet in ieder geval wel onder voor de TOP
Room
 Room - zondag 03 februari 2013 - 16:58   quote  deeplink  
Piet je moet wakker worden bekijk de beelden dan zie je dat je niet onder de lat van (topploeg) thuishoort.
Je maakt net als Kallas en Kashia te vaak een fout in de wedstrijd.
infamous psv
 infamous psv - zondag 03 februari 2013 - 18:38   quote  deeplink  
Geen zorgen...
Ivoorkust heeft van Nigeria verloren dus Bony zal volgende week weer meedoen..
tomson
 tomson - zondag 03 februari 2013 - 19:42   quote  deeplink  
Of hij gaat zijn transfer naar Rusland afronden. Als je het sfeertje eens bekijkt heb je al gegeten en gedronken uiteraard.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 februari 2013 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 18:38 schreef infamous psv het volgende:
Geen zorgen...
Ivoorkust heeft van Nigeria verloren dus Bony zal volgende week weer meedoen..
pech voor jullie...
dan herinnert vitesse zich ineens hoe je moet voetballen..
el triste
 el triste - zondag 03 februari 2013 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 20:22 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

pech voor jullie...
dan herinnert vitesse zich ineens hoe je moet voetballen..
Met of zonder bony maakte voor jullie toch niet zoveel uit in de competitie???
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 03 februari 2013 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 21:00 schreef el triste het volgende:

[..]

Met of zonder bony maakte voor jullie toch niet zoveel uit in de competitie???
kwamen toch makkelijk 2-0 voor en eerst had Vitesse aanvallend niet veel in te brengen..
was in de ArenA toen wel anders...
eindhovenpsv1
 eindhovenpsv1 - zaterdag 09 februari 2013 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 - 18:23 schreef Thomas het volgende:

[..]

Sneek uit was ook wel erg lastig met een B-ploeg. Dan snap ik wel dat de A-spelers erg afgemat waren voor deze wedstrijd...
+10
vaktheo
 vaktheo - maandag 23 maart 2015 - 00:35   quote  deeplink  
vitesse valt echt niet terug zonder bony,alles is nu gericht op daddy cool.tijdens de afrikacup zal reis zeker scoren voor vitesse,dan zijn de ogen gericht op hem door zijn medespelers.en vaak de aan speel punt zijn.ookreis moet je niet te veel kansen geven,want dan kan die voor iedere verdediging een nachtmerry worden

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Vitesse Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Vitesse / topic: Velthuizen: 'Doen niet onder voor de top'









0.0091300