BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: BENELIGA....

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
infamous psv
 infamous psv - woensdag 26 december 2012 - 10:59   quote  deeplink  
"Ajax, PSV, Anderlecht en Club rond over BeNeLiga"

Auteur: Jurre de Ruiter Gepubliceerd:26 december 2012 om 10:20Categorie:Aan het woord

Standard Luik-voorzitter Roland Duchatelet dringt niet voor de eerste keer aan op de komst van de BeNeLiga. Ajax, PSV Anderlecht en Club Brugge zouden zelfs al akkoord zijn over het plan om de Nederlandse en Belgische competitie samen te voegen.

"Er zijn momenteel vijf grote Europese competities, of zes in de nabije toekomst als Rusland blijft groeien", zegt Duchatelet in Sudpresse. "De rest is gedoemd om te verdwijnen. Tenzij we samen met Nederland de BeNeliga starten, zal het Belgische voetbal een natuurlijke dood sterven op Europees vlak."

Portugal
In Europa is de laatste tijd zoveel gebeurd, dat het in de ogen van de preses voor Belgische en Nederlandse clubs niet meer mogelijk is om met de grootmachten te concurreren. In zijn voorstel komt er een BeNeLiga met twintig teams, waarvan twaalf uit Nederland en acht uit België.

De nood is volgens Duchatalet hoog. "We moeten absoluut vermijden af te glijden naar het voorbeeld van Portugal, waar zes van de zestien clubs voor minder dan 3.000 toeschouwers spelen. Als we te lang wachten, mag België zich aan hetzelfde scenario verwachten."

Dreigement
"We moeten zo snel mogelijk beginnen met het opzetten van deze competitie", dringt hij vervolgens aan. "Realistisch gezien kan het over twee jaar klaar zijn. Anderlecht, Club Brugge, Ajax en PSV zijn alvast akkoord over de Beneliga."

Voor Standard Luik is het menens, zo blijkt wel uit het dreigement waarmee de voorzitter afsluit. "Als het project mislukt, zal Standard vragen om te mogen aansluiten bij de Franse Ligue 1. Zoiets is wettelijk mogelijk, als de Fransen het goedkeuren..."
bron:voetbalprimeur

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 december 2012 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - woensdag 26 december 2012 - 11:21   quote  deeplink  
Vraag me af of de nood in Nederland zo hoog is om die competities samen te voegen...
denk dat het onzin en identiteitsverlies is van onze competitie..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 december 2012 door infamous psv --
Eide
 Eide - woensdag 26 december 2012 - 12:29   quote  deeplink  
Anderzijds win je aan kwaliteit.
infamous psv
 infamous psv - woensdag 26 december 2012 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 december 2012 - 12:29 schreef Eide het volgende:
Anderzijds win je aan kwaliteit.
k vind de Belgische competitie een stuk minder en heeft die al jaren ''een soort van identiteitscrisis''..

De Eredivisie staat toch voor ''en altijd al '' voor aanvallend voetbal en de Belgische ploegen zijn n stuk verdedigender ingesteld...
Ook word er al sinds jaar en dag '' al is het niveau nu een heel stuk minder'' geshopt in de Eredivisie en zeker ook naar de Nederlandse spelers..
In Belgie heb je zelfs nog meer dan hier 2e rangs buitenlandse spelers en zijn de Belgen al '' stuk jonger zelfs dn in Nederland'' al weg ..
PSV heeft n Manolev en n Marcelo maar in Belgie lopen er daar wel 50 van..
Ook doen de Nederlandse clubs het '' mijn club dit jaar niet in ieder geval'' het altijd meer dan redelijk in Europa..
Denk ipv deze rare totstandkomingen dat ze het grote geld maar eens moeten aanpakken en de Financiel Fair play eens door moeten zetten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 december 2012 door infamous psv --
Eide
 Eide - woensdag 26 december 2012 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 december 2012 - 12:31 schreef infamous psv het volgende:

[..]

k vind de Belgische competitie een stuk minder en heeft die al jaren ''een soort van identiteitscrisis''..

De Eredivisie staat toch voor ''en altijd al '' voor aanvallend voetbal en de Belgische ploegen zijn n stuk verdedigender ingesteld...
Ook word er al sinds jaar en dag '' al is het niveau nu een heel stuk minder'' geshopt in de Eredivisie en zeker ook naar de Nederlandse spelers..
In Belgie heb je zelfs nog meer dan hier 2e rangs buitenlandse spelers en zijn de Belgen al '' stuk jonger zelfs dn in Nederland'' al weg ..
PSV heeft n Manolev en n Marcelo maar in Belgie lopen er daar wel 50 van..
Ook doen de Nederlandse clubs het '' mijn club dit jaar niet in ieder geval'' het altijd meer dan redelijk in Europa..
Denk ipv deze rare totstandkomingen dat ze het grote geld maar eens moeten aanpakken en de Financiel Fair play eens door moeten zetten
Je kan toch niet ontkennen dat clubs als Anderlecht, Genk, Luik en Brugge kwalitatief gewoon beter zijn dat PEC Zwolle, Willem II, Roda etc. De hoogste klasse zou kwalitatief absoluut beter zijn dan de huidige eredivisie. Omdat de verschillen kleiner zouden worden zou dat ook een impuls kunnen opleveren om beter te worden.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 26 december 2012 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 december 2012 - 13:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Je kan toch niet ontkennen dat clubs als Anderlecht, Genk, Luik en Brugge kwalitatief gewoon beter zijn dat PEC Zwolle, Willem II, Roda etc. De hoogste klasse zou kwalitatief absoluut beter zijn dan de huidige eredivisie. Omdat de verschillen kleiner zouden worden zou dat ook een impuls kunnen opleveren om beter te worden.
't zou inderdaad meer krakers opleveren, maar voor die clubs PEC Willem en Roda lijkt me een voorbestaan haast onmogelijk als ze de 2e of 3e klasse gaan spelen...
infamous psv
 infamous psv - woensdag 26 december 2012 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 december 2012 - 20:14 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

't zou inderdaad meer krakers opleveren, maar voor die clubs PEC Willem en Roda lijkt me een voorbestaan haast onmogelijk als ze de 2e of 3e klasse gaan spelen...
Mr onze Nederlandse clubs hoeven niet de dupe van de Belgen te worden...
Eide
 Eide - woensdag 26 december 2012 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 december 2012 - 20:14 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

't zou inderdaad meer krakers opleveren, maar voor die clubs PEC Willem en Roda lijkt me een voorbestaan haast onmogelijk als ze de 2e of 3e klasse gaan spelen...
Dat is een keerzijde inderdaad, hoewel ik denk dat een gezonde club dat ook wel zou overleven hoor. Bovendien is de dichtheid aan BVO's in bepaalde regio's toch al absurd. Brabant en Limburg zijn samen goed voor 16% van de bevolking maar leveren 33% van de BVO's.

Ik zou me eerder zorgen maken om de jupiler league en de vraag of prof voetballen op dat niveau nog mogelijk zou zijn. nu al zijn er heel erg veel amateurs actief in de Jupiler league.
Eide
 Eide - donderdag 27 december 2012 - 13:34   quote  deeplink  
Wat vinden wij van een tussenoplossing?

Denk aan bijvoorbeeld een BeNe beker toernooi. Daar zou je vanaf een bepaald punt er voor kunnen kiezen om een gezamenlijke loting te gaan doen.

Ten slotte denk ik dat de voordelen uiteindelijk de nadelen overschaduwen. ja, het gaat sommige BVOs de kop kosten maar 10 miljoen Belgen + 16 miljoen Nederlanders levert uiteindelijk een veel breder draagvlak voor een hoogste klasse van beide afzonderlijk.

Dat sommige clubs het dan heel lastig krijgen is zondemeer waar in hoeverre is dat nu echt slecht? Moet je een club waar wekelijks maar 3.000 man op af komt bewaren voor het hoogste niveau in Nederland? Zouden die 3.000 man niet meer komen als die club een klasse lager speelt? Is het niet veelzeggend dat topklasse clubs met regelmaat (veel) meer toeschouwers trekken dan BVO's uit de Jupiler league?

Voetbal is aartsconservatief. Het liefst zouden we alles bij het oude laten, zie ook hoeveel moeite de invoer van technische hulpmiddelen kost. Maar verandering kan gewoon heel erg goed zijn. En dus kan dat dus ook zijn.
john doe
 john doe - donderdag 27 december 2012 - 14:15   quote  deeplink  
in België zelf werken ze al met een soort splitsing de top 6 na zoveel speel ronde speelt in een comp tegen elkaar voor het kampioenschap
dit kunnen ze dan combineren met onze comp. want de top 6 van ons en van hun is beter dan de eredivisie dus de Nederlandse ploegen worden er sterker door. zou het de BeNe competite dan ook zeer toejuichen
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 28 december 2012 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 december 2012 - 13:34 schreef Eide het volgende:
Wat vinden wij van een tussenoplossing?

Denk aan bijvoorbeeld een BeNe beker toernooi. Daar zou je vanaf een bepaald punt er voor kunnen kiezen om een gezamenlijke loting te gaan doen.

Ten slotte denk ik dat de voordelen uiteindelijk de nadelen overschaduwen. ja, het gaat sommige BVOs de kop kosten maar 10 miljoen Belgen + 16 miljoen Nederlanders levert uiteindelijk een veel breder draagvlak voor een hoogste klasse van beide afzonderlijk.

Dat sommige clubs het dan heel lastig krijgen is zondemeer waar in hoeverre is dat nu echt slecht? Moet je een club waar wekelijks maar 3.000 man op af komt bewaren voor het hoogste niveau in Nederland? Zouden die 3.000 man niet meer komen als die club een klasse lager speelt? Is het niet veelzeggend dat topklasse clubs met regelmaat (veel) meer toeschouwers trekken dan BVO's uit de Jupiler league?

Voetbal is aartsconservatief. Het liefst zouden we alles bij het oude laten, zie ook hoeveel moeite de invoer van technische hulpmiddelen kost. Maar verandering kan gewoon heel erg goed zijn. En dus kan dat dus ook zijn.
Bekertoernooi,, zouden Clubs toch echt wel een beschermde status moeten krijgen of vrijloten.. niemand zit te wachten op AJax tegen een laagvlieger uit Belgie.... ook onhandig voor de competitite dat weekend...
infamous psv
 infamous psv - maandag 07 januari 2013 - 11:30   quote  deeplink  
Van den Brom: "Wens BeNeliga in België groter"

Auteur: Fabian Bijman Gepubliceerd:07 januari 2013 om 10:59Categorie:Reactie

Anderlecht-trainer John van den Brom heeft zijn visie betreffende de intrede van de BeNeliga aangepast. Als coach van Vitesse en ADO Den Haag zag de Nederlander geen brood in een Belgisch-Nederlandse competitie, als coach van Anderlecht ziet hij dat wél.

"Maar zoals ik het nu zie, ben ik wel een voorstander van de BeNeliga", zegt Van den Brom in gesprek met De Telegraaf. "Ik denk dat het voor de topclubs goed zou zijn, omdat ze dan een stuk meer wedstrijden op hoog niveau spelen. Maar ik besef dat die wens in België misschien wel groter is dan in Nederland."

"Ik ben wel nieuwsgierig hoe we het tegen de top van Nederland zouden doen. Het grote verschil tussen Belgen en Nederlanders is dat ploegen in België spelen om niet te verliezen. Onze cultuur is dat iedereen wil winnen. Ik durf wel te zeggen dat we met Anderlecht zouden meedoen om het kampioenschap."
bron:voetbalprimeur
Eide
 Eide - maandag 07 januari 2013 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 december 2012 - 01:14 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Bekertoernooi,, zouden Clubs toch echt wel een beschermde status moeten krijgen of vrijloten.. niemand zit te wachten op AJax tegen een laagvlieger uit Belgie.... ook onhandig voor de competitite dat weekend...
Hoezo, gebeurt nu toch ook met ONS Sneek tegen Ajax?
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 08 januari 2013 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 21:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo, gebeurt nu toch ook met ONS Sneek tegen Ajax?
ja maar dat trekt nog Ajax-fans uit aan Sneek, en andere die een mooie voetbal wedstrijd zien van een erediviosinist... maar in Belgie zitten ze daar natuurlijk minder op te wachten...
pat
 pat - woensdag 09 januari 2013 - 16:33   quote  deeplink  
als ik dit zo lees denk ik dat jullie denken dat er iets wordt gedaan met jullie mening. :-)
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 09 januari 2013 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2013 - 16:33 schreef pat het volgende:
als ik dit zo lees denk ik dat jullie denken dat er iets wordt gedaan met jullie mening. :-)
juist niet, wij gaan met elkaar de discussie aan over onze ideeën... het gaat er hier toch om wat wij vinden en die mening kunnen we met elkaar delen..
Eide
 Eide - vrijdag 11 januari 2013 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2013 - 17:25 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

ja maar dat trekt nog Ajax-fans uit aan Sneek, en andere die een mooie voetbal wedstrijd zien van een erediviosinist... maar in Belgie zitten ze daar natuurlijk minder op te wachten...
Mwah, denk als Ajax, Feyenoord, PSV of van de andere zijde Anderlecht of Club Brugge langs komt je de toko altijd vol gaat krijgen hoor. Dat zijn gewoon aanprekende ploegen. En een stukje België - Nederland rivaliteit is ook leuk dacht ik zo.
Eide
 Eide - vrijdag 11 januari 2013 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2013 - 18:16 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

juist niet, wij gaan met elkaar de discussie aan over onze ideeën... het gaat er hier toch om wat wij vinden en die mening kunnen we met elkaar delen..
Doelloos uit het raam kijken is ook zoiets. Dan maar over voetbal praten.
laziojohnny
 laziojohnny - vrijdag 11 januari 2013 - 20:54   quote  deeplink  
word moe van dat sentimentele gelul! zou een kwaliteits verbetering zijn om tegen anderlecht,club,genk en luik te spelen dan tegen zwolle,rkc,willemII en vvv. zowel sportief als financieel.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 12 januari 2013 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2013 - 20:54 schreef laziojohnny het volgende:
word moe van dat sentimentele gelul! zou een kwaliteits verbetering zijn om tegen anderlecht,club,genk en luik te spelen dan tegen zwolle,rkc,willemII en vvv. zowel sportief als financieel.
in welk opzicht financieel?
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 12 januari 2013 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2013 - 01:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Doelloos uit het raam kijken is ook zoiets. Dan maar over voetbal praten.
.. of aan je piemel trekken?:p
Eide
 Eide - zaterdag 12 januari 2013 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 januari 2013 - 14:43 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

in welk opzicht financieel?
Financieel zie ik ook niet meteen een verbetering hoor, zeker niet vannuit Nederland waar het voetballend echt aan z'n sociaal-maatschappelijk plafond zit.
Wim2
 Wim2 - woensdag 16 januari 2013 - 19:16   quote  deeplink  
Belgen stinken..
remco k
 remco k - vrijdag 01 februari 2013 - 21:24   quote  deeplink  
Gollem ook.
eyx
 eyx - maandag 18 maart 2013 - 15:00   quote  deeplink  
Reden voor:
- Meer kwaliteit
- Meer kans opboksen tegen topclubs champions league

Reden tegen:
- Ontwikkeling Nederlands team
- Minder Derby's

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: BENELIGA....









0.0099759