BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Sven van Beek Topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 januari 2013 - 17:14   quote  deeplink  
Sven van Beek

600x400-wd-1320505.jpg

Sven van Beek (28 juli 1994) is een Nederlands betaald voetballer die bij voorkeur als centrale verdediger speelt. In januari 2013 heeft hij een contract tot medio 2014 getekend als profvoetballer.

Feyenoord
in het seizoen 2012-2013 mocht hij onder Ronald Koeman voor het eerst meetrainen met de selectie. In het oefenduel tegen AGOVV speelde hij voor het eerste mee. In de bekerwedstrijd tegen PSV maakt hij zijn debuut in een officiële wedstrijd, hij verving de zieke Darryl Janmaat in de basis.



Als Van Beek in zijn nog prille loopbaan iets heeft bewezen, is het dat hij in mentaal opzicht ijzersterk is. Nadat Sparta, waar hij een deel van de jeugdopleiding doorloopt, aangeeft het niet in hem te zien zitten, lijken ook de kansen op een doorbraak bij Feyenoord te slinken op het moment dat Van Beek een extra jaar in B2 moet spelen. Dat gegeven zorgt voor extra motivatie bij de verdediger, die vervolgens grote stappen zette in zijn ontwikkeling. Nadat de eerste beloning daarvoor al volgt in de vorm van een contract, sluit hij in het seizoen 2013-2014 vast aan bij de eerste selectie.

In de jeugd zat ik elk jaar in spanning of ik bij Feyenoord mocht blijven
Sven van Beek
Kort na het tekenen van zijn contract debuteert de jeugdinternational in het eerste elftal van Feyenoord, in de bekerwedstrijd tegen PSV. De echte doorbraak van Van Beek volgt een seizoen later, als hij tot tien optredens komt in de Eredivisie. Ook maakt hij zijn Europese debuut in de uitwedstrijd tegen Kuban Krasnodar (1-0), in de play-off ronde van de Europa League. Van Beek maakt veel indruk bij zijn optredens in de hoofdmacht. Ook tegen de sterkste tegenstanders laat hij zijn hoofd geen moment op hol brengen en is hij een rustpunt in de defensie van Feyenoord. Bovendien laat Van Beek zien dat hij niet alleen centraal in de verdediging uit de voeten kan, maar ook zonder problemen als rechtsback kan spelen.

Tijdens het seizoen 2013-2014 mag Van Beek verschillende keren de complimenten in ontvangst nemen van trainer Ronald Koeman. Die stelt dan al dat Feyenoord met Van Beek een uitstekende verdediger voor de toekomst in huis heeft. Dat wordt nog maar eens onderstreept door het feit dat hij al in november 2013 minder dan een jaar na het tekenen van zijn eerste profcontract in De Kuip een nieuwe verbintenis signeert. Van Beek is daardoor nu tot medio 2016 aan de club verbonden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 februari 2016 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 januari 2013 - 17:14   quote  deeplink  
Van Beek ondertekent contract bij Feyenoord: droom die uitkomt

vanbeek02.jpg

Sven van Beek heeft dinsdagmiddag zijn handtekening gezet onder zijn eerste profcontract bij Feyenoord. De 18-jarige verdediger, die al eerder overeenstemming bereikte met de club, ligt daardoor voor anderhalf jaar vast, met een optie voor nog een jaar. Van Beek sprak zelf van een droom die uitkomt. Hier heb ik acht jaar lang hard voor gewerkt, zei hij. Tijdens het afgelopen trainingskamp in Marbella wilde ik mezelf heel graag laten zien. Dat ik nu beloond word met een contract geeft een heel goed gevoel.

Sven van Beek heeft dinsdagmiddag zijn handtekening gezet onder zijn eerste profcontract bij Feyenoord. De 18-jarige verdediger, die al eerder overeenstemming bereikte met de club, ligt daardoor voor anderhalf jaar vast, met een optie voor nog een jaar. Van Beek sprak zelf van een droom die uitkomt. Hier heb ik acht jaar lang hard voor gewerkt, zei hij. Tijdens het afgelopen trainingskamp in Marbella wilde ik mezelf heel graag laten zien. Dat ik nu beloond word met een contract geeft een heel goed gevoel.

Van Beek, die afgelopen zondag tegen FC Twente voor het eerst bij de wedstrijdselectie zat, had dinsdagmiddag onder meer zijn vriendin en verschillende familieleden uitgenodigd om bij de ondertekening aanwezig te zijn. Dat was niet voor niets. Zij hebben mij de afgelopen jaren altijd heel goed gesteund, zei hij.

De verdediger verwees daarbij onder meer naar zijn periode in de jeugd, waarbij hij verschillende tegenslagen moest overwinnen. Ik heb een jaar langer in B2 gespeeld, omdat Feyenoord mij toen nog niet goed genoeg vond om door te schuiven naar een hoger elftal, zei hij. Achteraf gezien heeft dat jaar goed uitgepakt. Het voelt ook als een persoonlijke overwinning dat ik nu hier sta en een contract heb kunnen tekenen.

Ook technisch directeur Martin van Geel refereerde na de feestelijke ondertekening van het contract aan de periode van Van Beek in de jeugd. Hij was nooit het grootste talent, maar is door zijn wilskracht en mentaliteit altijd blijven knokken voor zijn plaats. Tijdens het afgelopen trainingskamp in Marbella heeft Sven zich prima staande gehouden. Wij hebben er veel vertrouwen in dat hij de komende jaren kan doorgroeien bij ons.
Bron:network.to
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 januari 2013 - 17:15   quote  deeplink  
Van Geel over jongeling Van Beek: "Is een echte ouderwetse verdediger"

sven-van-beek(feyenoord)(1).jpg

Martin van Geel is blij dat Feyenoord erin geslaagd is om Sven van Beek langer aan de club te binden. De bestuurder van de Rotterdammers denkt dat de achttienjarige mandekker misschien wel eens voor een verrassing kan gaan zorgen.

"Sven is een echte ouderwetse verdediger, die heel taakbewust is, die precies weet wat hij kan en die ook weet wat hij niet kan. Hij is niet bestempeld als het allergrootste talent vanuit Varkenoord, dan kijk je toch vaker naar de aanvallers, middenvelders, de creatieve middenvelders, maar hij is typisch zo'n verdediger die op wat latere leeftijd echt opvalt. Hij heeft zich de laatste tijd goed ontwikkeld", aldus Van Geel aan Feyenoord TV.

"Het is er eentje die nooit opgeeft, hij zat natuurlijk ook in een ongelofelijk sterke lichting, waarin negentig procent nu bij het Nederlands elftal of jeugdelftallen speelt. Hij heeft nooit opgegeven en is altijd doorgegaan en is boven komen drijven. We hebben hem nu voor anderhalf jaar gecontracteerd, daarnaast nog een eenzijdige optie om hem nog een jaar voor Feyenoord te houden. We gaan hem begeleiden en we gaan kijken hoe hij zich ontwikkelt, maar hij kan ons zomaar eens verrassen", aldus Van Geel.
Bron:Feyenoord tv
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 januari 2013 - 17:15   quote  deeplink  
Heeft nog een eind te gaan, hopelijk rijpt ie een beetje snel..
van geil
 van geil - donderdag 31 januari 2013 - 17:31   quote  deeplink  
leuk.we gaan t zien.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 31 januari 2013 - 17:45   quote  deeplink  
Voor de toekomst zeker,kan een aanwinst worden.wat ik nu mis achterin is een echte ervaren leider voor deze linie
Ook een speler die de spelers op scherp'zet.dat zou het verschil knnen maken volgend seizoen.tusse plaats 4 of 1
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 februari 2013 - 02:27   quote  deeplink  
Van Beek: 'Dromen ontwikkelen zich met je mee'

600x400-wd-1320505.jpg

Debuteren in de kwartfinale van de strijd om de KNVB Beker daags nadat je voor de eerste keer in je leven een handtekening onder een contract bij een BVO mocht zetten. Het zijn momenteel droomweken voor Feyenoord-talent Sven van Beek. Bij de stadionclub is de Gouwenaar inmiddels één van de vele talenten voor wie een doorbraak in de hoofdmacht bij de Rotterdamse club lonkt.

Nu is dit een droom die is uitgekomen, maar die dromen ontwikkelen zich natuurlijk met je mee. Er is steeds iets nieuws te bereiken', vertelt Van Beek tegenover het Algemeen Dagblad. Een vaste plaats in de selectie van de Rotterdammers bijvoorbeeld, of een basisplaats in de iets verdere toekomst.

Ik speelde in de jeugd in een lichting met Kyle Ebecilio en Nathan Aké, jongens die naar het buitenland zijn vertrokken. Maar ook met jeugdspelers die de laatste maanden doorbraken. Potverdorie, dacht ik dan als ik ze zag spelen, dat wil ik ook. Nu krijg ik de kans om mezelf te bewijzen.

In dat proces is vader Van Beek een trotse toeschouwer, maar vooral ook een criticaster. Eigenlijk spreken we alles samen door', vertelt René van Beek. Alle wedstrijden die ik van hem zie bespreken we na. Het mooie is dat Sven dat van mij accepteert. Zeker toen hij jong was hebben we heel wat balletjes getrapt. Het is iets wat er bij hem al van jongs af aan in zit. De bal zat al snel aan zijn voet vastgeplakt. En hij bleek er dus ook aanleg voor te hebben. Dat hij het zo ver heeft geschopt is te danken aan zijn kwaliteiten.
Bron:FR12
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 15 februari 2013 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 januari 2013 - 17:45 schreef piet de paler het volgende:
Voor de toekomst zeker,kan een aanwinst worden.wat ik nu mis achterin is een echte ervaren leider voor deze linie
Ook een speler die de spelers op scherp'zet.dat zou het verschil knnen maken volgend seizoen.tusse plaats 4 of 1
- 1. Zoals zovelen onderschat je Mathijsen in dezen... Ik heb het hier over leiderschap hoor.
Van Beek zou zomaar een goeie kunnen worden..., maar dan moet hij wat geluk hebben en een kans krijgen. Dat zie ik niet direct gebeuren. Hij zal dus geduld moeten hebben. Er zullen vast wel wat verdedigers verkocht worden de komende twee jaren.... (BMI, De Vrij). En als hij al de kans zal krijgen, moet hij zich ook nog maar doorontwikkelen.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 13:37   quote  deeplink  
0ab0af9bbeb69d7f648da10141dec4d1.png

sven_vanbeek1.jpg

Al op vierjarige leeftijd trapte hij, in het kielzog van broer Sander, een balletje op het trainingsveld van DONK. Nu, veertien jaar later, tekende hij zijn eerste profcontract bij het grote Feyenoord.

Een jongensdroom ging in vervulling. Alle reden dus voor een interview met Sven van Beek.

We spreken af in het ouderlijk huis van Sven. Logisch toch? Een echte Feyenoorder speelt graag een thuiswedstrijd. Ik besluit vanaf mijn huis in Gouderak te gaan lopen, via de nieuwe Gouderaksebrug over de gewijde grond van het voormalige DONK-complex waar Sven zijn eerste voetbalschreden zette. Dat geeft een apart gevoel.

Sven doet zelf open en ik sta tegenover een 1.90 meter lange, slanke jongeman. We gaan aan tafel zitten; Svens familie is op de achtergrond aanwezig. Moeder zorgt voor heerlijke koffie met een cakeje.

Vertel eens, Sven, hoe is het allemaal zo gelopen?
Ik begon met voetballen bij DONK toen ik vier jaar oud was. Op mijn zevende ben ik naar een open dag van Sparta geweest. Die hebben me lang in spanning laten zitten, maar uiteindelijk werd ik uitgekozen om daar stagetrainingen te gaan volgen. Een keer per week training bij DONK en een keer per week training bij Sparta. Mijn moeder of mijn broer Sander brachten me meestal naar Rotterdam. Na een jaar werd ik ingedeeld bij Sparta bij de E-tjes.

Bij DONK heb ik een heel leuk afscheid gekregen met als cadeaus een schilderij en een bal met de handtekeningen van mijn teamgenoten.

Herinner je je nog wat van die trainingen bij DONK. Heb je nog een paar trainers op je netvlies?
Wie ik me in ieder geval nog herinner is meneer Berlijn. Die heeft me op een gegeven moment gevraagd om wat minder hard te schieten. Het was te gevaarlijk voor de jongens..

Hoe ben je bij Feyenoord terecht gekomen?
Bertus Melkert, mijn schoolvoetbalbegeleider, heeft mijn naam doorgespeeld naar Feyenoord. Ze zijn een keertje naar me wezen kijken en toen was het direct voor elkaar: ik mocht naar de voetbalschool van Feyenoord. Het was daar prima geregeld, ook met halen en brengen. Drie keer per week trainden we.

Ik las op de site van DONK dat het in de B-junioren allemaal niet zo makkelijk is gegaan. Vertel eens?
Het is logisch dat je bij overgang naar de B-junioren in de B-2 begint. Maar het jaar daarop werd ik weer in de B-2 opgesteld. Door keihard te knokken en in mezelf te geloven heb ik alsnog de B-1 gehaald.

Heb je veel leuke reacties gehad toen je DONK achter je liet en koos voor het grotere voetbalavontuur?
O, zeker! Maar ook minder leuke reacties. Er is veel jaloezie, het lijkt wel of sommige mensen het je niet gunnen. Het is best moeilijk om daar mee om te gaan.

Je kunt goed uit de voeten als centrale verdediger en als rechtsback. Was je als kleine jongen ook al een verdediger?
Nee, ik ben begonnen als rechtsbuiten. Op die plek speelde ik bij DONK en bij Sparta. Bij Feyenoord ben ik omgeturnd tot verdediger. Ik kan als rechtsback en als centrale verdediger goed uit de voeten. Een man uitschakelen ligt me goed, maar ik schuif ook graag in.

In welk elftal van Feyenoord speel je nu?
Nog in de A-1. We staan bovenaan. Ik heb ondertussen wel twee keer met de beloften meegedaan.

En kort geleden natuurlijk je debuut in de hoofdmacht van Feyenoord tegen AGOVV!
Ja, mijn officieuze debuut. Prachtig natuurlijk in De Kuip met 30.000 mensen op de tribune. Binnen vijf minuten moest ik al een slechte terugspeelbal corrigeren met een zogenaamde professionele overtreding. Resultaat: een gele kaart. Maar het ging lekker in die wedstrijd, in een verdediging met verder Janmaat, Martins Indi en Nelom. Het publiek heb ik nauwelijks gehoord. Ik concentreer me volledig op mijn spel.

Je was kennelijk goed in het pulletje gevallen, want je mocht met de selectie mee op trainingskamp naar Marbella. Hoe ging dat tussen die grote namen?
Prima, ik ben heel goed opgevangen en heb een geweldige week achter de rug. Ik heb als invaller ook nog een paar minuten mogen maken tegen Club Brugge.

Praatten de trainers veel met je? Zeg je U tegen hen?
De trainers zeiden niet veel tegen me. Ze kijken vooral erg goed. En ja, ik zeg inderdaad U of trainer.

Je hebt nu een contract getekend voor anderhalf jaar met een optie voor nog een jaar. Wat zijn je verwachtingen?
Ik hoop dat ik kansen zal krijgen.

Heb jij een idool in het voetbal?
Idool is een groot woord. Daar ben ik eigenlijk te nuchter voor. Maar ik ben wel onder de indruk van spelers als Pujol en Sergio Ramos. Bij Feyenoord steek ik veel op van Stefan de Vrij.

Even terug naar DONK: heb jij nog tips voor de jeugd van DONK?
Keihard blijven trainen, in jezelf blijven geloven en niet alles wat tegen je gezegd wordt voor zoete koek aannemen. Iedereen vindt wel wat anders, daar kan je stapelgek van worden. Je moet wel je eigen plan blijven trekken.

Denk je nog wel eens terug aan je oude club?
Natuurlijk! Bij DONK ben ik opgegroeid en dat vergeet ik niet. Bovendien spelen er nog veel vrienden van mij in de A-2. DONK heeft me aangeboden om op trainingsgebied iets met de D3 te gaan doen, maar dat zag ik niet zo zitten. Ik had gehoopt op de D1, dat had volgens mij meer voor de hand gelegen. Maar ik wil nergens aan vast zitten.

Nu ben je officieel profvoetballer. Hoe staat het met je privéleven?
We trainen nu vier of vijf keer per week, maar ik heb heus nog wel tijd voor een privéleven. Ik kan echt nog wel regelmatig leuke dingen doen met mijn vrienden, al hou ik er natuurlijk rekening mee dat ik profvoetballer ben. Ik rook niet en ik drink geen druppel alcohol. Natuurlijk is er in korte tijd wel van alles veranderd in mijn leven. Gelukkig heb ik een niveau-3 diploma op zak, maar ik ben gestopt met de vervolgopleiding. Die kan ik niet meer combineren met het voetbal. Binnenkort hoop ik ook mijn rijbewijs te halen. Dat is ook weer een hele verandering.

Is er na de ondertekening van je contract veel belangstelling van de pers?
Nog niet. Dit is mijn eerste interview! Zondag, als Feyenoord in De Kuip tegen FC Twente speelt, mag ik aanschuiven bij meneer Schinkel van Radio Gouwestad. Maar er is een kans dat ik bij de selectie zit. Dan moet ik Radio Gouwestad afzeggen.

Ik neem afscheid van een broodnuchtere Donkiaan die Feyenoorder is geworden en die zijn jongensdroom verder hoopt waar te maken. Aan zijn mentaliteit zal het niet liggen. Het is een koele kikker, een ijskonijn roepen vader Rene en broer Sander in koor. Van ons heeft ie dat niet!
Bron:svdonk.nl
Milo
 Milo - maandag 25 maart 2013 - 13:53   quote  deeplink  
lekker nuchter!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 16:14   quote  deeplink  
Van Beek: Mooi maar zuur"

2290806.jpg

Sven van Beek maakte in de aRENa zijn competitiedebuut voor Feyenoord, nadat hij vorig seizoen in de bekerwedstrijd tegen PSV al zijn officiële debuut had gemaakt in het eerste elftal. Voor mezelf is dat mooi, maar door de nederlaag sta ik hier met een zuur gevoel, sprak de talentvolle verdediger na afloop. Als kleine jongen heb ik er altijd van gedroomd om een Ajaks Feyenoord te mogen spelen. Daarom had ik gezonde spanning voor deze wedstrijd, maar op wat kleine slippertjes na denk ik dat ik tevreden mag zijn over mijn spel.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 18 augustus 2013 - 20:41   quote  deeplink  
Lekker idee dat van Beek prima mee kan, mocht Janmaat voor de hoofdprijs vertrekken binnenkort of winterstop/einde seizoen.
Peckerwood
 Peckerwood - zondag 18 augustus 2013 - 20:59   quote  deeplink  
Hij mag van mij ook een avondje te veel zuipen en dan zn nest onderkotsen en dan een uurtje janken omdat ie heeft verloren van een elftal wat de man meer situatie zoals altijd optimaal benut.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2013 - 20:41 schreef Vincent1970 het volgende:
Lekker idee dat van Beek prima mee kan, mocht Janmaat voor de hoofdprijs vertrekken binnenkort of winterstop/einde seizoen.
Straalt rust uit, en ging vandaag zeker niet onderuit (op die panna na dan)..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 oktober 2013 door RenatoBos --
MMM
 MMM - zondag 18 augustus 2013 - 22:45   quote  deeplink  
Prima.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 augustus 2013 - 22:48   quote  deeplink  
MMM
 MMM - donderdag 22 augustus 2013 - 20:30   quote  deeplink  
Gewoon weer prima hoor.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 22 augustus 2013 - 20:31   quote  deeplink  
Jep beste speler vandaag met uitstekende en bepalende acties.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 22 augustus 2013 - 20:42   quote  deeplink  
2 zekere goals gered. Fris en naar voren gericht spel.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 september 2013 - 15:44   quote  deeplink  
VAN BEEK VOOR HET EERST IN VOORSELECTIE JONG ORANJE

c99347629eba4a7fbb47f52f2e50054e_660_300_crop.jpg

Sven van Beek is voor de eerste keer opgenomen in de voorlopige selectie van Jong Oranje. De verdediger maakt onderdeel uit van de voorselectie van het hoogste nationale jeugdelftal voor de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Jong Georgië en het oefenduel met Jong Oostenrijk. Ook Tonny Vilhena en Terence Kongolo behoren tot de in totaal dertig spelers die kans maken op een definitieve uitnodiging.

De ploeg van KNVB coach Albert Stuivenberg neemt het op donderdag 10 oktober in Tbilisi op tegen Jong Georgië. Het EK-kwalificatieduel begint die avond om 18.00 uur. De oefeninterland tegen de leeftijdgenoten van Oostenrijk wordt op maandag 15 oktober gespeeld in de Adelaarshorst in Deventer en vangt aan om 18.30 uur.

Naast Van Beek, Vilhena en Kongolo maken ook de oud-Feyenoorders Luc Castaignos, Kyle Ebecilio en Nathan Aké deel uit van de voorlopig selectie. Stuivenberg maakt op vrijdag 4 oktober zijn definitieve selectie bekend.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
van geil
 van geil - vrijdag 27 september 2013 - 07:26   quote  deeplink  
leuk.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 27 september 2013 - 08:12   quote  deeplink  
Was m.i. een verbetering t.o.v. Mathijsen.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 27 september 2013 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 september 2013 - 08:12 schreef Stylzz het volgende:
Was m.i. een verbetering t.o.v. Mathijsen.
Luisterde ook Rijnmond. En hoorde alleen maar waardering over hem.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 02 oktober 2013 - 12:33   quote  deeplink  
Sven van Beek maakt indruk op Ronald Koeman

sven-van-beek(feyenoord)(1).jpg

Sven van Beek maakt indruk op Ronald Koeman. Een speler zonder franje, eigenlijk een simpele verdediger die gewoon heel veel goed doet. Hij kan goed verdedigen, heeft een prima inspeelpass en kan ook nog eens voetballen, zoals je zag bij de derde goal tegen FC Dordrecht. Hij bevalt me wel.
Bron:VI
van geil
 van geil - zaterdag 05 oktober 2013 - 10:46   quote  deeplink  
Goedemorgen Sven.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 05 oktober 2013 - 10:51   quote  deeplink  
Van dit soort spelers word ik blij, lekker ( nu nog) ongecompliceerd.Geen overbodige bewegingen en doet wat hij moet doen. Ik denk dst dit een nieuwe generstie spelers gaat worden die verdedigend feyenoord kan terugbrengen en zelfs het Nederlandse voetbal ( verdeigend) alleen hij moet nog veel leren en met beide voetjes op de grond blijven staan.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 november 2013 - 15:48   quote  deeplink  
FEYENOORD EN VAN BEEK AKKOORD OVER NIEUW CONTRACT

b91fd2ac4d802699510a8ab16153721d_660_300_crop.jpg

Feyenoord heeft met Sven van Beek overeenstemming bereikt over een nieuw contract. De huidige verbintenis van de negentienjarige talentvolle verdediger, die liep tot 2014, wordt opengebroken en verlengd tot medio 2016, met een optie tot 2017. Van Beek zal op korte termijn zijn handtekening zetten onder het nieuwe, gedetailleerde spelerscontract, dat op 1 januari 2014 in zal gaan.

Door mijn contract te verlengen spreekt de club veel vertrouwen in mij uit, reageerde Van Beek, die blij is met zijn nieuwe verbintenis. Het geeft rust en zekerheid dat ik tweeënhalf jaar langer aan Feyenoord verbonden ben. Ik merk dat ik in alle opzichten steeds beter word, daarom zie ik dit contract als een beloning voor mijn ontwikkeling. Bovendien krijg ik hiermee de kans om de komende jaren verder door te groeien bij de club.

Met de contractverlenging van Van Beek heeft Feyenoord opnieuw een talent uit de eigen jeugdopleiding voor langere tijd aan de club weten te binden. Technisch directeur Martin van Geel toonde zich dan ook bijzonder content met de nieuwe verbintenis van de jeugdinternational. Sven is een zeer talentvolle verdediger, die succesvol de stap heeft gemaakt vanuit de jeugdopleiding naar de A-selectie. Hij zet grote stappen in zijn ontwikkeling. Niet voor niets behoort hij tijdens de huidige interlandperiode opnieuw tot de selectie van Jong Oranje. We hebben er alle vertrouwen in dat hij de komende jaren bij Feyenoord kan uitgroeien tot een vaste waarde.

Van Beek speelt al vanaf de D-jeugd voor Feyenoord. Zijn ontwikkeling in de jeugdopleiding op Varkenoord werd begin dit kalenderjaar beloond met een eerste profcontract. De centrale verdediger, die ook als rechtsback uit de voeten kan, had op dat moment al zijn debuut gemaakt in het eerste elftal, in het bekerduel met PSV. Vanaf dit seizoen maakt hij vast deel uit van de selectie van trainer Ronald Koeman. Van Beek kreeg tot dusver onder meer speeltijd in de Klassieker tegen Ajaks en in het Europa League-duel met Kuban Krasnodar, terwijl hij vorige maand in de oefeninterland tegen Jong Oostenrijk zijn debuut maakte voor Jong Oranje.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 november 2013 - 15:49   quote  deeplink  
Top..!!!!!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 12 november 2013 - 16:47   quote  deeplink  
In verdedigend opzicht lijken gelukkig de vervangers klaar te staan. Behalve dan rechtsback.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 november 2013 - 16:53   quote  deeplink  
Klopt, mocht Stefan niet vertrekken is dat nog een optie..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 12 november 2013 - 17:01   quote  deeplink  
Kan. Sven dan op rechtsback. Maar in principe zal er een nieuwe moeten komen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 november 2013 - 17:04   quote  deeplink  
Geen overbodige luxe inderdaad..
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 12 november 2013 - 18:44   quote  deeplink  
Van Geel is weer goed bezig. Twee jeugdcontracten weer verlengd: Joey Sleegers en Sven van Beek.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 november 2013 - 15:19   quote  deeplink  
ONDERTEKENING CONTRACT NIEUW HOOGTEPUNT VOOR VAN BEEK

4ef165d5a66fc5817215edd817738578_660_300_crop.jpg

Sven van Beek heeft vrijdag zijn nieuwe contract ondertekend. In het bijzijn van onder andere zijn ouders, broer, vriendin en zaakwaarnemer zette de negentienjarige talentvolle verdediger in De Kuip zijn handtekening onder een verbintenis tot medio 2016, met een optie tot 2017. Feyenoord en Van Beek hadden eerder deze maand al overeenstemming bereikt over een langer verblijf in De Kuip.

Voor Van Beek betekent zijn nieuwe contract een nieuw hoogtepunt in het voor hem toch al bijzondere jaar 2013. Kort na zijn debuut in het eerste elftal tegen PSV in januari tekende hij zijn eerste contract bij Feyenoord, waarna in oktober zijn debuut in Jong Oranje volgde. Dit seizoen maakt hij vast deel uit van de selectie van trainer Ronald Koeman, wat hem in diverse (top)wedstrijden al speelminuten opleverde. Ze zeggen dat 13 een ongeluksgetal is, maar dat geldt niet voor mij, glimlachte Van Beek, verwijzend naar het afgelopen jaar. Ik kan niet kiezen welk moment ik het mooiste vind. Alles klopte.

Ik zie dit contract vooral als een beloning voor mijn ontwikkeling, vervolgde de jeugdinternational, die in de D-jeugd instroomde in de jeugdopleiding op Varkenoord. De club spreekt hiermee veel vertrouwen in mij uit, zeker omdat het mijn tweede contract in nog geen jaar tijd is. Ik ben heel blij dat ik ook de komende jaren voor Feyenoord speel.

Ook Martin van Geel sprak zijn blijdschap uit over het feit dat Van Beek voor de komende jaren aan de club verbonden is. Sven is op zijn plek bij Feyenoord, lichtte de technisch directeur toe. Hij is een echte verdediger, met een fantastische mentaliteit en bovendien uit het juiste hout gesneden. Het gaat de laatste tijd erg hard met zijn ontwikkeling, wat onder meer heeft geleid tot zijn debuut in Jong Oranje. Als Ronald Koeman hem nodig heeft, kan hij moeiteloos een beroep doen op hem. Dat heeft Sven zelf afgedwongen. Wij hebben er heel veel vertrouwen in dat Sven de komende jaren kan doorgroeien tot een vaste waarde voor Feyenoord.

Direct na het zetten van alle handtekeningen hief Van Beek met zijn naasten het glas op zijn nieuwe contract, maar de champagne zelf was niet aan hem besteed. Ik drink geen druppel alcohol, bekende de verdediger, die zijn ouders een etentje had beloofd ter afsluiting van de bijzondere dag. Tot slot blikte hij nog even kort vooruit op zijn eigen toekomst. Ik focus me volledig op Feyenoord en hoop zoveel mogelijk speelminuten te maken. Op de trainingen laat ik mezelf zoveel mogelijk zien en verder wacht ik op mijn kans. Als ik die krijg, moet ik er staan.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 22 november 2013 - 17:59   quote  deeplink  
En nou van de basis laten proeven!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 01 december 2013 - 23:59   quote  deeplink  
Jammer dat ie die kans niet verzilverde, had mooi geweest voor hem..
MMM
 MMM - maandag 02 december 2013 - 09:27   quote  deeplink  
Had hem gewoon voor moeten geven, belachelijk om zelf te schieten vanuit die hoek..
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 december 2013 - 09:32   quote  deeplink  
Ja dat vond ik dus ook, actie was goed, maar er stonden 3 man te wachten voor de goal.
van geil
 van geil - maandag 02 december 2013 - 13:26   quote  deeplink  
Yep ,en de verre hoek lag ook volledig open.
jammer
beuk
 beuk - maandag 02 december 2013 - 13:48   quote  deeplink  
zeikerds, als de paas op voorhoede speler fout was gegaan had ie zelf moeten schieten. Prima schot, jammer dat ie naast ging
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 december 2013 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 13:48 schreef beuk het volgende:
zeikerds, als de paas op voorhoede speler fout was gegaan had ie zelf moeten schieten. Prima schot, jammer dat ie naast ging
t was een slecht schot, t was hard en blind recht vooruit geschoten en hij had alle tijd.

Maar dat geeft niets, is nog jong.
MMM
 MMM - maandag 02 december 2013 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 13:48 schreef beuk het volgende:
zeikerds, als de paas op voorhoede speler fout was gegaan had ie zelf moeten schieten. Prima schot, jammer dat ie naast ging
Ok Hans, dankje.

derksen.jpg?w=257&h=300

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 december 2013 door MMM --
tomson
 tomson - maandag 02 december 2013 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 13:48 schreef beuk het volgende:
zeikerds, als de paas op voorhoede speler fout was gegaan had ie zelf moeten schieten. Prima schot, jammer dat ie naast ging
Zeikers zowiezo.. goeie bijdrage !
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 02 december 2013 - 14:54   quote  deeplink  
Ghehe..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 02 december 2013 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 13:48 schreef beuk het volgende:
zeikerds, als de paas op voorhoede speler fout was gegaan had ie zelf moeten schieten. Prima schot, jammer dat ie naast ging
Tegen een beuk kun je goed zeiken.
van geil
 van geil - maandag 02 december 2013 - 22:32   quote  deeplink  
effe pissen
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 december 2013 - 22:44   quote  deeplink  
Goaltje geprikt
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 09 december 2013 - 22:22   quote  deeplink  
Van Beek: 'Finnbogason onschadelijk gemaakt'

600x400-01140310.jpg

Met jongeling Sven van Beek in de achterhoede als de vervanger van de zieke Stefan de Vrij, slaagde Feyenoord erin Eredivisie-topschutter Alfred Finnbogason van scoren af te houden. De negentienjarige verdediger voldeed daarmee aan zijn opdracht.

Van Beek maakte zich niet druk over het duel met Heerenveen-spits Finnbogason. "Ik heb best al een paar grote wedstrijden in het eerste van Feyenoord gespeeld, dat helpt", zegt hij tegen Metro. "Het belangrijkste tegen een dergelijke spits is dat ik hem geen enkele ruimte moest geven en altijd scherp moest blijven. Iedereen weet dat hij uit het niets kan toeslaan."

"Ik heb hem onschadelijk gemaakt, al kreeg hij nog wel een grote kans. Gelukkig redde Erwin ons", vervolgt Van Beek. Hierdoor bleef het bij 1-2 en nam Feyenoord de punten mee naar Rotterdam. Een primeur voor Van Beek. "Het is voor mij extra mooi dat we hier hebben gewonnen, want de vorige keren dat ik in de basis mocht starten, gingen we onderuit."

Joris Mathijsen, die bij afwezigheid van De Vrij aan Van Beek gekoppeld was, oordeelde lovend over het optreden van zijn collega. "Als hij speelt, staat hij er altijd voor het elftal. Ook nu heeft hij het weer heel goed gedaan. Het is een zeer geruststellend gevoel als er iemand afhaakt en zijn vervanger het zonder problemen invult."
Bron:Voetbalprimeur
van geil
 van geil - maandag 09 december 2013 - 22:51   quote  deeplink  
speelde aardig ,maar zat goed mis met de goal.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 09 december 2013 - 22:53   quote  deeplink  
Nou verkopen dan maar..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Sven van Beek Topic









0.0092260