BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Wat moet PSV doen om het tij te keren?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: PSV Nieuws
Pieter08
 Pieter08 - zondag 10 november 2013 - 19:46   quote  deeplink  
Na 13 wedstrijden staat PSV op een voor PSV onwaardige plaats acht in de ere-divisie. Het frisse succesvolle spel van de eerste weken is compleet verdwenen. Wat moet er gebeuren om PSV de weg naar boven weer te laten inslaan en het frisse goede spel van de eerste weken? Vast staat in iedergeval dat er iets moet gebeuren.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 10 november 2013 - 19:52   quote  deeplink  
raportje opstellen...
remco k
 remco k - zondag 10 november 2013 - 20:26   quote  deeplink  
Gewoon geduld hebben
dabber55
 dabber55 - zondag 10 november 2013 - 21:45   quote  deeplink  
Gewoon zo doorgaan. Ze hoeven niet perse het tij te keren om degradatie te voorkomen. Gewoon rustig blijven en dan is de 15e plaats veili gesteld
:D
Pieter08
 Pieter08 - zondag 10 november 2013 - 22:12   quote  deeplink  
Stijn Schaars snapt het tenminste. Volgens hem is dit onacceptabel en moet consequenties hebben. Speelt er soms meer? Zit de selectie en Cocu nog wel op 1 lijn
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 november 2013 - 23:06   quote  deeplink  
Eten wat de pot schaft..
mauricio7999
 mauricio7999 - maandag 11 november 2013 - 00:09   quote  deeplink  
Inderdaad vraag ik me af of het team op een lijn ligt met de trainer(s). Het is toch vreemd dat een schaars dit publiekelijk kenbaar moet maken. Ik vind ook dat de warmte van de club de drive de das om doet, de jaren dat PSV geen kwaliteit in huis had, won het ook nauwelijks op kracht. Zeker nu het gat met Europa groter wordt en de verschillen in Nederland kleiner is dat juist een vereiste. Ik pleit voor een vele stevigere aanpak (straftrainingen, verwijzingen naar de bank, trainerswissels,etc.) waarbij we juist af moeten stappen van het warme en zachte gedoe. Voetbal is business en topsport daar hoort een dito instelling bij! De warmte bij PSV is de reden waar Stevens en advocaat niet hebben kunnen slagen. Ik zou het toejuichen, straftrainingen morgen o.l.v. Stevens... ;-) dit kan toch niet die gasten lopen over watje Cocu heen... Lopen, sprinten, opdrukken, niet een keer maar strak houden die groep!
infamous psv
 infamous psv - maandag 11 november 2013 - 09:01   quote  deeplink  
Kalm blijven en steun vd supporters blijven krijgen.

In goede en slechte tijden.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 11 november 2013 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 09:01 schreef infamous psv het volgende:
Kalm blijven en steun vd supporters blijven krijgen.

In goede en slechte tijden.
klopt, busje opwachten:)
Pieter08
 Pieter08 - maandag 11 november 2013 - 20:01   quote  deeplink  
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...... Als Cocu niet oppast geldt dat ook voor hem.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 11 november 2013 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 20:01 schreef Pieter08 het volgende:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...... Als Cocu niet oppast geldt dat ook voor hem.
dafuq?

zoveel doet hij niet fout, stelt gewoon de juiste spelers op.
alleen over Maher en Toivonen is een kwestie, maar Toivonen laat blijkbaar op training zien beter te zijn dan Maher.

als je dan ook nog zit met een vormcrisis van Bakkali, geen scorende spits en wisselvaligheid van de jeugd kan hij er weinig aan doen als beginnend trainer.

momenteel draait PSV op Depay en Schaars, met PSV komt het ook wel goed... als Wijnaldum terug komt en Park er weer bij is scheelt PSV al heel wat. Narsingh komt weer in vorm en PSV gaat ook gewoon weer wedstrijden winnen.
mauricio7999
 mauricio7999 - maandag 11 november 2013 - 22:22   quote  deeplink  
Ach kom op mannen, dat watten gedoe, met Cocu doet niet veel verkeerd?? Gun hem wat krediet? Kom op zeg, wat denken jullie dat de kwaliteiten van een trainer zouden moeten zijn? Een goede (of eenzelfde) opstelling maken? haha... laat me niet lachen, dat kan een gemiddelde amateurtrainer ook... Nee heren, vind echt dat het niveau op zo'n forum ook te vergelijken is met de kwaliteit in de eredivisie... Is Hiddink, Mourinho, Guardiola, etc. ook goed genoeg omdat ze de juiste namen op papier zetten? Nee natuurlijk niet! Motiveren, begeleiden, sturen, professionaliseren, dat zijn taken van een leider, dat blijkt hij niet te kunnen, getuige het feit dat als het even minder gaat hij het tij niet kan keren, de instelling van die mannen (jongetjes) op de training is daar een duidelijke weergave van. Te triest voor woorden. Als je het mij vraagt zijn er foute keuzes gemaakt een onervaren groep en een onervaren leider. De groep ervarener maken, dat is een flink kostenplaatje, de trainer ervarener maken, pas zijn functie aan naar assistent en zet een type Hiddink naast hem... kunnen Faber en vd Weerden worden afgekocht, inpakken en wegwezen, helemaal niets aan!
mauricio7999
 mauricio7999 - maandag 11 november 2013 - 22:27   quote  deeplink  
Nog daargelaten hoe wattig Cocu reageert op de situatie Toivonen, getuigt ook niet van sterk leiderschap... en wij gaan als supporters dan roepen, oh ja... die heeft tijd nodig??? Frits Bovers van Fans united die zei het juist... dit is PSV onwaardig, je schaamt je kapot PSV supporter te zijn met dat mietengedrag. Kom op wordt eens wakker in het bedrijfsleven was je al lang buiten gedonderd! Kom op mannen, goed voorbeeld doet volgen, ben eens wat harder dan het wattengedrag dat we wekelijks te zien krijgen op de herdgang en in het stadion...
Pieter08
 Pieter08 - maandag 11 november 2013 - 23:08   quote  deeplink  
Cocu moet maar eens gaan kijken bij Langeler en kalezic met betrekking tot jong PSV. Jong PSV kwam er niet aan te pas in de Eerste divisie. Dat was niet op basis van voetbalkwaliteiten, maar op basis van mentaliteit. Deze twee heren schuwden grove maatregelen niet. Er kwamen zelfs talentvolle jongens vanuit de A1 in de plaats van meer ervaren spelers en zie hier jong PSV pakt gewoon 16 punten uit de laatste 7 duels en doet volop mee voor de periode titel. Langeler en Kalezic hebben leiderschap getoond en daarmee resultaat getoond. Nu Cocu nog.
sim
 sim - dinsdag 12 november 2013 - 01:01   quote  deeplink  
Crisis bij PSV: fans beginnen geduld te verliezen met trainer Phillip Cocu

Laatst gewijzigd: maandag 11 november 2013 - 17:53

EINDHOVEN - PSV verloor de laatste vier uitduels in de eredivisie en beleeft de slechtste seizoensstart sinds 1998. De nederlaag tegen NAC van afgelopen zondag in Breda (2-1) komt bij de PSV-fans keihard aan. "Dit mag een club als PSV niet overkomen. Het is gewoon een schande", aldus Frits Bovers van PSV Fans United.
De laatste uitwedstrijd die PSV won dateert van 3 augustus. Tegen ADO Den Haag werd het toen 3-2 voor de Eindhovenaren. De ploeg van trainer Phillip Cocu is inmiddels afgezakt naar de achtste plaats op de ranglijst.

Vertrekken als resultaten uitblijven
"Als de resultaten tegenvallen, gaat de trainer eruit. Zo werkt dat normaal gesproken in de voetballerij", zegt Bovers. "We zullen zien hoeveel geduld PSV heeft. In onze ogen hebben ze vaak iets te veel geduld. Als de resultaten zo blijven, mag hij van ons vertrekken. Ook al is het Cocu. Je schaamt je om PSV-supporter te zijn."
mauricio7999
 mauricio7999 - dinsdag 12 november 2013 - 08:56   quote  deeplink  
Pieterke die snapt het... ;-) Het is toch niets meer dan normaal dat er een zakelijke inslag is bij een topclub, dat kan toch niet anders zeker niet sinds de periode dat voetbal meer en meer gedomineerd wordt door geld (zie opkomst landen Rusland, Oekraine, etc.) Die Nederlandse school, daar word ik nu ook wel eens hartstikke ziek van. Vanuit de organisatie... ;-) Geef mij maar een Duitse of Italiaanse school... Het kwaliteitsverschil is zo klein, werklust, passie en motivatie maken het verschil. Ik geef Schaars gelijk, daar is een bepaalde druk voor nodig... maar dat kan Cocu niet, is toch een watje first class man! Kom op mannen, laat je eens horen!
Jan 3579
 Jan 3579 - dinsdag 12 november 2013 - 12:15   quote  deeplink  
Hoe kom je uit deze dip? Mentaliteit! Indien jonge spelers het niet redden, waarom niet Manolev en Zanka i p v Brenet/Arias en Hendrix. Inderdaad Kalezic weet vaak spelers te stimuleren. Spelers moeten wekelijks spelen om ritme te behouden. Langdurug geblesseerden hebben veel tijd nodig om weer op niveau te komen. Gebruik jong PSV om spelers optimaal te houden voor het eerste. Toivonen is inderdaad een probleem. Voetbal is een spel samenspel en niet voor individuen, zoals vaak bij Depay en Jozefzoon. Dus veel meer mentaliteit en af en toe door het stof gaan. Succes! Niet te veel praten, maar actie! Laar een ieder zijn verantwoording tonen!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 november 2013 - 19:34   quote  deeplink  
Van Bommel terug..

mauricio7999
 mauricio7999 - woensdag 13 november 2013 - 09:55   quote  deeplink  
Zojuist lees ik een stuk van Lex Muller op Voetbalzone.nl, maar die beste man beschrijft het heel netjes. Schaars wordt nu in een kwaad daglicht geplaatst maar die beste kerel heeft het wel bij het rechte eind. Weg met het mietengedrag, druk moet je voelen. Als een bank je een lening zou verschaffen zonder dat je het dient af te lossen of rente moet betalen, komt het geld nooit terug. Als je een topclub de druk ontneemt, gaat het niet presteren, ik geloof inderdaad dat daar ook het probleem van PSV zit en daar heeft Schaars helemaal gelijk in. Triest dat hij door sommige met de grond gelijk wordt gemaakt. Personen die reageren door te zeggen dat Schaars zelf de slechtste van het veld is, hebben totaal geen kijk op voetbal. Schaars speelt 8 van de 10 ballen vooruit (belangrijk als je als topclub dominerend wilt spelen) en is de enige die zich echt in positie loopt zonder bal! Als je alleen maar kijkt wat er met bal gebeurt, sla je de plank volledig mis. Voetbal is belangrijker in het aspect wat je zonder bal doet, dat zijn er namelijk 9 die aan dat spel meedoen, degene aan de bal wordt daardoor ook sterker door de vele afspeelmogelijkheden als ook de vrijheid om de ruimte in te duiken. Voetbal is zo simpel maar het wordt vaak te ingewikkeld gemaakt door voetbalminnend Nederland. Jammer. Afsluitend: Schaars geeft het juiste signaal, consequenties en de druk voelen om te kunnen presteren!
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 13 november 2013 - 13:27   quote  deeplink  
Schaars neemt het voortouw idd en daar zouden meerderen een voorbeeld aan moeten nemen met Cocu voorop. Degenen die Schaars in een kwaad daglicht willen plaatsen moeten eerst maar eens in de spiegel kijken. Zij die dat doen zijn namelijk de veroorzaker van alle ellende! Maar nogmaals Cocu moet NU leiderschap tonen en opstaan. Ik zeg het niet graag maar laat hem eens kijken naar Frank de Boer, die snapt het tenminste. Frank is zijn vriend, dus waarom niet een keer een bak koffie met hem drinken?
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 13 november 2013 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 november 2013 - 13:27 schreef Pieter08 het volgende:
Schaars neemt het voortouw idd en daar zouden meerderen een voorbeeld aan moeten nemen met Cocu voorop. Degenen die Schaars in een kwaad daglicht willen plaatsen moeten eerst maar eens in de spiegel kijken. Zij die dat doen zijn namelijk de veroorzaker van alle ellende! Maar nogmaals Cocu moet NU leiderschap tonen en opstaan. Ik zeg het niet graag maar laat hem eens kijken naar Frank de Boer, die snapt het tenminste. Frank is zijn vriend, dus waarom niet een keer een bak koffie met hem drinken?
Schaars is gewoon van de 11 van PSV 1 van de slechsten, logisch dat je die niet serieus neemt.
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 13 november 2013 - 17:36   quote  deeplink  
Schaars is een prima voetballer met een uitstekende wedstrijdmentaliteit. Wie dat niet ziet snapt niks van voetbal. Maar het is wel lastig als je teveel medespelers om je heen hebt die die mentaliteit niet hebben. Dat is vechten tegen de bierkaai. En hier ligt nu DE taak voor Cocu. Helaas pakt hij deze niet op. Om te beginnen duidelijkheid omtrent Toivonen: tekenen of naar de beloften. Toivonen is gewoon een rotte Appel in de selectie en heeft zijn toekomst toch niet meer in Eindhoven liggen. Als Cocu hier leiderschap toont kan hij weer stukje respect terugverdienen van de selectie en de supporters.
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 13 november 2013 - 17:38   quote  deeplink  
Daarnaast kan het toch niet waar zijn dat Cocu Toivonen maar blijft gebruiken in plaats van Maher. Je gooit hiermee de toekomst weg voor het verleden. Dit kan gewoon niet waar zijn.
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 14 november 2013 - 17:56   quote  deeplink  
Toivonen vindt een vertrek bij PSV in de winterstop een droomscenario. Cocu: laat hem svp maximaal op de bank plaatsnemen en geef Maher zijn plaats. Wellicht op de korte maar zeker op de wat langere termijn gaat dit de sleutel worden waar iedereen met een PSV hart naar smacht.
mauricio7999
 mauricio7999 - donderdag 14 november 2013 - 17:59   quote  deeplink  
Als toevoeging daarop: Zorg eens voor wat meer leiderschap in het team. Laat hen zien dat respect voor Stijn Schaars, ondanks zijn niet uitmuntende prestaties in het verleden, maar zeker op basis van ervaring, een vereiste is om een team te vormen. Een team zonder leiden is als zwarte pieten zonder Sinterklaas... die raken ook allemaal de weg kwijt... ;-)
Kakkerlak Brigade
 Kakkerlak Brigade - vrijdag 15 november 2013 - 02:01   quote  deeplink  
http://www.youtube.com/watch?v=CUD2YJ38Qbs
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 november 2013 - 12:47   quote  deeplink  
d:-)
Pieter08
 Pieter08 - zaterdag 16 november 2013 - 11:43   quote  deeplink  
Guus Hiddink geeft al aan. De spelers van PSV moeten vechten of vluchten! Cocu moet ze hiermee helpen en wie niet kan op de bank zetten of in jong PSV. Meer smaken zijn er niet meer. Kalezic en Langeler hadden dat bij jong PSV allang gezien en naar gehandeld. Dit zijn tenminste echte leiders! Nu Cocu nog. Doet hij dit niet dan zal hij ook niet meer lang trainer van PSV kunnen zijn.
mauricio7999
 mauricio7999 - zaterdag 16 november 2013 - 15:42   quote  deeplink  
Hèhè eindelijk iemand die het begrijpt. Als cocu nu gewoon deze letterlijke woorden overneemt en vraagt of ze voor hem willen vechten kun je bemerken of er respect is voor hem of dat ze het wel goed vinden met cocu omdat hij zo lief is...
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 16 november 2013 - 18:50   quote  deeplink  
ben ik de enige diet het opvalt dat bovenstaande accounts aangemaakt zijn op dezelfde dag en vrijwel altijd op elkaar reageren, soms zelfs minuten na elkaar?
vreemd...
mauricio7999
 mauricio7999 - zaterdag 16 november 2013 - 18:58   quote  deeplink  
Ja je bent de enige... Wij zijn echt twee verschillende personen maar delen dezelfde mening delen!
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 16 november 2013 - 22:28   quote  deeplink  
Is geen aanval, gewoon een normale constatering.
Pieter08
 Pieter08 - maandag 18 november 2013 - 17:32   quote  deeplink  
Helaas zijn er de afgelopen tijd weinig reacties. Zeker dit onderwerp zou de fans moeten aanspreken. Ik daag eenieder daarom uit om vooral je mening hier te ventileren!
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 17:36   quote  deeplink  
Misschien omdat er maar een paar PSVers komen hier..
Pieter08
 Pieter08 - maandag 18 november 2013 - 17:39   quote  deeplink  
Volgens mij genoeg. Alleen dat zijn de zogenaamde "viewers" en niet degenen die hun mening op ons forum plaatsen. Helaas.
Pieter08
 Pieter08 - dinsdag 19 november 2013 - 16:11   quote  deeplink  
"Het handhaven van Toivonen kost veel meer dan de opbrengst van een transfer"

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/218453/undefined#ixzz2l6XBjTzw
Philip wil jij dit ook lezen aub?!
remco k
 remco k - dinsdag 19 november 2013 - 17:34   quote  deeplink  
Denk jij dat alleen Philip dat bepaald?
Pieter08
 Pieter08 - dinsdag 19 november 2013 - 17:46   quote  deeplink  
Hij bepaalt in iedergeval de opstelling. Dus hij kan beginnen om Toivonen niet meer op te stellen en buiten de wedstrijdselectie te laten. De rest is idd aan de directie.
remco k
 remco k - dinsdag 19 november 2013 - 17:50   quote  deeplink  
Ik vind dat een trainer moet opereren vanuit het bestuur, als het bestuur bepaald dat hij niet meer mag spelen dan mag Cocu hem niet opstellen uiteraard. Als hij daar geen verbod op krijgt moet hij altijd de beste 11 opstellen in zijn optiek..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 november 2013 - 19:08   quote  deeplink  
maar ik dacht dat er allang was gemeld dat Toivonen uit de selectie zou gaan als hij niet zo bijtekenen? lekker consequent, 't zit even tegen en hij staat in de basis.
Pieter08
 Pieter08 - dinsdag 19 november 2013 - 22:10   quote  deeplink  
Je hebt gelijk. Hier kan Cocu een voorbeeld nemen aan Frank de Boer.
Pieter08
 Pieter08 - dinsdag 19 november 2013 - 22:10   quote  deeplink  
Je hebt gelijk. Hier kan Cocu een voorbeeld nemen aan Frank de Boer.
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 20 november 2013 - 19:25   quote  deeplink  
Zweden gaat niet naar het WK. Nu zal Toivonen alle tijd hebben met de tekenen van zijn contract. Dit gaat echt vervelend worden als PSV weer met zich laat sollen. WEG MET DIE ROTTE APPEL!!!
Peerke2
 Peerke2 - woensdag 20 november 2013 - 21:08   quote  deeplink  
Het komt allemaal goed. Rust en vertrouwen en zorgen dat de geblesseerden weer inzetbaar zijn.Dan staat eind januari 2014 PSV alweer bovenaan. Ensupporters.positief achter het team en de club blijven staan.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 - 22:10 schreef Pieter08 het volgende:
Je hebt gelijk. Hier kan Cocu een voorbeeld nemen aan Frank de Boer.
Frank heeft aangegeven dat bepaldende spelers voor het eerste elftal ook in hun laatste contractjaar zouden blijven spelen. Sulejmani was echter niet van een dusdanige orde dat hij hem hoefde op te stellen, hoorde niet bij de betere van de ploeg. Zo legde de Boer dit in ieder geval uit. Een Eriksen had dit jaar bijvoorbeeld echt gewoon gespeeld. Mounir was natuurlijk een ander verhaal.

Hoe Cocu over Toivonen denkt zou ik niet weten, voor hetzelfde geld vind Cocu hem nu een van de beste speler..
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 21 november 2013 - 12:55   quote  deeplink  
Ok Remco, jouw toevoeging was mij niet bekend. Mi valt Toivonen in de categorie Mounir en hierin heeft Frank zich consequent opgesteld in het belang van de club. Ook de voetbalkwaliteiten van Mounir stonden niet ter discussie net zoals Toivonen, maar wel zijn misselijkmakende gedrag net zoals Toivonen.
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 21 november 2013 - 12:56   quote  deeplink  
Peerke, je hebt hopelijk gelijk en ik heb dat gevoel eerlijk gezegd ook wel alhoewel ik besef dat ik een optimist ben. Wat vindt jij dan van de situatie omtrent Toivonen binnen de selectie?
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 21 november 2013 - 19:40   quote  deeplink  
ik denk dat PSV verliest in de kuip, niet om provocerend te zijn. maar ik geef ze weinig kans om in Januari weer bovenaan te staan gezien het wedstrijd programma.
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 21 november 2013 - 19:50   quote  deeplink  
Als er alleen in de kuip wordt verloren, maar de rest wordt gewonnen dan geloof ik er nog steeds in dat ze eind januari bovenaan staan. Dit omdat de hele top continue punten laat liggen. Belangrijk is om een eventuele achterstand op de koploper zo klein mogelijk te houden, want de kwaliteit die PSV in zijn selectie heeft moet er gewoon een keer uitkomen. Als ze maar na de laatste competitiewedstrijd bovenaan staan!
dynamite
 dynamite - zaterdag 23 november 2013 - 21:35   quote  deeplink  
psv moet piet de visser terug halen we moeten weer in zd amerika gaan kijken haal wat brazilianen zijn genoeg taletten daar met deze jonge jongens lach ajax ons uit omdat we de eerste 5 jaren alleen maar in rijtje 2 gaan meespelen titel kunnen we vergeten toen we brazilianen hadden waren we steeds kampioen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Wat moet PSV doen om het tij te keren?









0.0063700