BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Darts / topic: Het officiële PDC WK 2014 topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Dart Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2013 - 03:05   quote  deeplink  
Vrijdag 13 December is het PDC WK weer begonnen. Wordt Taylor voor de 17e keer wereldkampioen of pakt Van Gerwen zijn eerste? Of krijgen we een verassende winnaar?

In dit topic kunnen we live praten tijdens de wedstrijden, uitslagen plaatsen en filmpjes uploaden.

Veel succes!
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2013 - 03:06   quote  deeplink  
Gelijk op de 2e dag 2 negendarters. Opvallend is ook dat degene die een 9 darter gooit wederom zijn wedstrijd niet wint!
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2013 - 03:11   quote  deeplink  
Feyenoord!! En snoopert, ik reken op jullie hé :-)
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 15 december 2013 - 13:07   quote  deeplink  
Uiteraard! Eindelijk is het WK weer begonnen. Ik vind het alleen zo jammer dat je in de eerste week vooral partijen ziet tegen veel (in ieder geval voor mij) onbekende spelers. En ook zijn er natuurlijk nogal wat mindere spelers die wel bekend zijn. Daarom moet ik ook bekennen dat ik in de eerste week nooit alles kijk. Ik volg via internet e.d. wel de uitslagen en wat er gebeurd, maar ik zal niet alles kijken. Dat komt vanaf de tweede week meer en meer. Live praten tijdens de wedstrijden zal ik vermoedelijk ook niet veel doen, maar ik zal zeker regelmatig meepraten hier voor en na de wedstrijden.

Erg mooi om nu al twee negendarters te hebben gehad. Die waren lange tijd niet op tv te zien. Ik heb ze teruggezien en het is inderdaad opvallend dat beide heren vervolgens eruit liggen. Maarja, vergeet niet: een negendarter is maar één leg, terwijl er op het WK in sets wordt gespeeld. Dus het heeft wel minder waarde dan dat je hem bijvoorbeeld in de premier league gooit. Maar het blijft opvallend. Zeker van Jenkins had ik wel verwacht dat hij de eerste ronde door zou komen.

Maar goed, het toernooi is nog lang. En met vanavond weer twee Nederlanders op het podium, gaat het beslist weer interessant worden. Hopen maar dat zowel Barney als Klaassen de volgende ronde gaat halen. Al heb ik daar wel vertrouwen in.
snoopert
 snoopert - zondag 15 december 2013 - 14:47   quote  deeplink  
middag loetje en feyenoord!! ;)ik volg alle partijen , heb al weken naar het wk uitgekeken haha :p, zijn toch al leuke verassingen geweest nu al :)heel jammer dat Terry Jenkins zijn partij verloren heeft..:( kijk al weer uit naar vanavond om van Barneveld en Klaasen in actie te zien. Ik denk persoonlijk ook dat de titel is weggelegd voor 1 van "de grote drie " ;)ook van de partij van Anderson genoten :) kan niet wachten tot dinsdag om onze grote vriend van Gerwen in actie te zien ;)
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2013 - 16:16   quote  deeplink  
Waren de eerste 2 van het jaar feyenoord!
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2013 - 16:16   quote  deeplink  
Goed dat er dartsliefhebbers zijn hier
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2013 - 16:17   quote  deeplink  
Www.rtl7.nl/darts voor als het niet op tv is he...
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 15 december 2013 - 17:06   quote  deeplink  
Zelf denk ik dat ook snoopert. Taylor, van Gerwen en Lewis steken ook wel boven de rest uit. Maar er kunnen er sowieso maximaal 2 van in de finale komen. Dus dat gaat allemaal nog heel interessant worden. Maar goed, eerst vanavond maar eens onze Nederlandse vrienden door de eerste ronde heen komen.

En het waren inderdaad de eerste 2 negendarters op tv van het jaar. De vorige dateerde van het WK vorig jaar. Toen was onze eigen Mighty Mike de laatste die een negendarter wist te gooien. Nu al weer 2 gezien. Op hoeveel zullen we gaan uitkomen?
Jacques Nieuwlaat voorspelde er 4, Frank Visschraper 6. Wie weet heeft één van beide heren wel gelijk.

En de livestream op rtl7darts.nl is inderdaad heel erg handig en fijn. Heb ik vorig jaar ook veel gebruik van gemaakt en gebruik ik ook altijd ten tijde van de premier league waar op tv vaak slechts de samenvattingen op vrijdag worden uitgezonden ipv de hele wedstrijden op donderdag.

Maar goed: als ik jullie mag vragen naar een winnaar, wie zeggen jullie dan? Als je één van de drie moet kiezen, snoopert?

Zelf verwacht ik toch een spectaculaire finale tussen Taylor en van Gerwen. Waarbij ik denk dat van Gerwen gaat winnen. Al is hier de hoop misschien ook een beetje de vader van de gedachte ;)
snoopert
 snoopert - zondag 15 december 2013 - 17:15   quote  deeplink  
op dit moment van Gerwen, no doubt... hij geeft ook in engeland aan dat het z'n tijd is nu voor de titel, als hij z'n top spel kan spelen verslaat hij iedereen.. kijk er zo naar uit hem in actie te zien...:p
snoopert
 snoopert - zondag 15 december 2013 - 17:24   quote  deeplink  
al denk ik dat ie tegen Taylor meer kans maakt dan tegen lewis, tegen lewis wilt ie naar mijn inziens nog wel eens te veel haasten
snoopert
 snoopert - zondag 15 december 2013 - 17:29   quote  deeplink  
kijk ook eens op google.uk nieuwsbericht steve beaten over van gerwen, heerlijk..;) ben niet chauvinistisch hoor...:p
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2013 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 december 2013 - 17:29 schreef snoopert het volgende:
kijk ook eens op google.uk nieuwsbericht steve beaten over van gerwen, heerlijk..;) ben niet chauvinistisch hoor...:p
Over Beaton gesproken, die man heeft de mooiste stijl in darts. Zo simpel kan het zijn
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2013 - 17:56   quote  deeplink  
Toch vind ik het een vreemd toernooi.... Eerste week komt iedereen in actie, dan zowat een week vrij en weer verder. Uiteraard komt dit door de feestdagen maar ik blijf het enorm raar en vreemd vinden
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zondag 15 december 2013 - 22:47   quote  deeplink  
Mooie overwinning Barney, maar blijf moeite hebben om naar hem te kijken.
Loetje
 Loetje - maandag 16 december 2013 - 00:28   quote  deeplink  
Barney heeft ook telkens nieuw materiaal. Zegt ook genoeg over zijn zelfvertrouwen
Loetje
 Loetje - maandag 16 december 2013 - 00:29   quote  deeplink  
Klaasen had nog moeten wachten met zijn overstap naar de PDC
snoopert
 snoopert - maandag 16 december 2013 - 01:16   quote  deeplink  
tsja, vond van Barneveld best goed gooien, kan best nog een paar ronden verder komen, al zie ik hem niet als halve finalist.., mede door zijn gebrek aan zelfvertrouwen. Klaasen vond ik echt slecht gooien,heb hem ook wel heel wat beter zien doen, denk bv aan de kwartfinale tussen hem en van Gerwen tijdens het European Darts Championship, daar speelden beiden echt een prachtpartij!, Dit was nogal teleurstellend vanavond, maar ja.. Al bij al toch weer heerlijk genoten vanavond ;)
Loetje
 Loetje - maandag 16 december 2013 - 06:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 december 2013 - 01:16 schreef snoopert het volgende:
tsja, vond van Barneveld best goed gooien, kan best nog een paar ronden verder komen, al zie ik hem niet als halve finalist.., mede door zijn gebrek aan zelfvertrouwen. Klaasen vond ik echt slecht gooien,heb hem ook wel heel wat beter zien doen, denk bv aan de kwartfinale tussen hem en van Gerwen tijdens het European Darts Championship, daar speelden beiden echt een prachtpartij!, Dit was nogal teleurstellend vanavond, maar ja.. Al bij al toch weer heerlijk genoten vanavond ;)
Toch acht ik Barney volledig kansloos tegen een Van Gerwen in vorm
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 16 december 2013 - 11:09   quote  deeplink  
Barney zal nog beter moeten, maar het is goed dat hij een ronde verder is. Hij zal ook nog wel beter kunnen, maar de halve finale gaat Barney denk ik niet redden. Volgens mij zou hij van Gerwen ook in de kwartfinale tegenkomen als beide zover geraken. In dat geval lijkt het me einde toernooi voor van Barneveld. Van Gerwen is gewoon een (of meerdere) klasse(s) beter. Jammer voor Klaasen, maar vermoedelijk was hij niet heel erg ver gekomen. De Nederlandse eer lag toch al niet in zijn handen. Nu dan maar kijken hoe van Gerwen het gaat doen in zijn eerste partij. Dan weten we een beetje hoe de kaarten voorlopig liggen. Taylor verloor al direct een set in zijn eerste wedstrijd, maar dat zegt bij deze man helemaal niks. Het toernooi is nog lang. Maar wat is het lekker dat we weer begonnen zijn!
Loetje
 Loetje - maandag 16 december 2013 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 december 2013 - 11:09 schreef feyenoord!!! het volgende:
Barney zal nog beter moeten, maar het is goed dat hij een ronde verder is. Hij zal ook nog wel beter kunnen, maar de halve finale gaat Barney denk ik niet redden. Volgens mij zou hij van Gerwen ook in de kwartfinale tegenkomen als beide zover geraken. In dat geval lijkt het me einde toernooi voor van Barneveld. Van Gerwen is gewoon een (of meerdere) klasse(s) beter. Jammer voor Klaasen, maar vermoedelijk was hij niet heel erg ver gekomen. De Nederlandse eer lag toch al niet in zijn handen. Nu dan maar kijken hoe van Gerwen het gaat doen in zijn eerste partij. Dan weten we een beetje hoe de kaarten voorlopig liggen. Taylor verloor al direct een set in zijn eerste wedstrijd, maar dat zegt bij deze man helemaal niks. Het toernooi is nog lang. Maar wat is het lekker dat we weer begonnen zijn!
Ik kan me op dit moment ook niet voorstellen dat Barney van Michael wint. Van Gerwen is echt goed.
Taylor begint heel vaak heel slap aan het toernooi, maar groeit er bijna altijd belachelijk sterk in. Taylor kun je vaak beter in de 1e of 2e ronde treffen
snoopert
 snoopert - dinsdag 17 december 2013 - 02:16   quote  deeplink  
Ik vind op dit moment King meer indruk maken dan van Barneveld
snoopert
 snoopert - dinsdag 17 december 2013 - 17:32   quote  deeplink  
van Gerwen door zonder legverlies? ;)
snoopert
 snoopert - woensdag 18 december 2013 - 00:56   quote  deeplink  
grrr... een hele leg afgestaan, slecht hoor..;) feyenoord, loetje? :|
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 18 december 2013 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 december 2013 - 00:56 schreef snoopert het volgende:
grrr... een hele leg afgestaan, slecht hoor..;) feyenoord, loetje? :|
Yup, prutser! ;)
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 18 december 2013 - 09:48   quote  deeplink  
vd Voort moet tegen Lewis?

Die is dus klaar!
snoopert
 snoopert - woensdag 18 december 2013 - 14:19   quote  deeplink  
mwa... waarschijnlijk wel ja, maar vergis je niet. In snelle partijen is v/d Voort een hele andere speler. In oefenpartij tegen van Gerwen gooide hij 115 gemiddeld en ook niet zo lang geleden gaf hij van Gerwen een prima partij, die hij overigens wel verloor, dat dan weer wel..
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 18 december 2013 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 december 2013 - 14:19 schreef snoopert het volgende:
mwa... waarschijnlijk wel ja, maar vergis je niet. In snelle partijen is v/d Voort een hele andere speler. In oefenpartij tegen van Gerwen gooide hij 115 gemiddeld en ook niet zo lang geleden gaf hij van Gerwen een prima partij, die hij overigens wel verloor, dat dan weer wel..
Oke, dat weet ik dan weer niet, maar dan moet het wel wat beter dan gisteren.
Ik vind het z`n chaoot! Maar wat je zegt, snelle partij.... wie weet?
snoopert
 snoopert - donderdag 19 december 2013 - 09:19   quote  deeplink  
chaotisch zeker, en zo negatief, net als van Barneveld.. Rijp voor de psychiater die 2 :| Sterke pot van Lewis gisteren, pfff :p. Zijn echt met z'n 3en ( van Gerwen, Lewis, Taylor)de besten, zie daar niemand tussen komen.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 19 december 2013 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 december 2013 - 09:19 schreef snoopert het volgende:
chaotisch zeker, en zo negatief, net als van Barneveld.. Rijp voor de psychiater die 2 :| Sterke pot van Lewis gisteren, pfff :p. Zijn echt met z'n 3en ( van Gerwen, Lewis, Taylor)de besten, zie daar niemand tussen komen.
Ach vreselijk dat negatieve! Maar bij v Barneveld ben ik er zo goed als klaar mee.
Ligt altijd aan een ander, of aan ze materiaal, of slecht geslapen. Zal nou nooit eens zeggen dat de ander beter was.. Jankert bah!

Top 3 is overduidelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 december 2013 door hoogvliet010 --
snoopert
 snoopert - donderdag 19 december 2013 - 11:35   quote  deeplink  
van Gerwen en v/d Voort niet tevreden met hun optreden.. Heb het idee dat van Gerwen meer dan tevreden is met z'n optreden in de eerste ronde, hij won overtuigend! Wordt hem m.i aangepraat door derden dat ie gelijk met de volle 100% ertegenaan moet gaan.. Vind dat ie meer dan tevreden kan zijn, waarom meer geven als er niet meer gevraagd wordt, wat vinden jullie er van?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 19 december 2013 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 december 2013 - 11:35 schreef snoopert het volgende:
van Gerwen en v/d Voort niet tevreden met hun optreden.. Heb het idee dat van Gerwen meer dan tevreden is met z'n optreden in de eerste ronde, hij won overtuigend! Wordt hem m.i aangepraat door derden dat ie gelijk met de volle 100% ertegenaan moet gaan.. Vind dat ie meer dan tevreden kan zijn, waarom meer geven als er niet meer gevraagd wordt, wat vinden jullie er van?
Was een paar avonden pas heel laat thuis, vandaar even niet gereageerd. Heb toevallig wel het laaste stukje van vd Voort gezien en de partij van Mighty Mike. vd Voort speelde ook niet heel geweldig hoorde ik. Al ging het laatste stukje wat ik zag helemaal niet zo slecht. Maar goed, tegen Lewis zie ik hem niet winnen. Heb de partij van Lewis niet gezien, maar ik begrijp uit jullie woorden dat Lewis goed bezig was. Dat is mooi voor het darten, maar minder voor de kansen van onze Nederlandse vriend.
Van Gerwen vond ik prima spelen. Niet zijn beste spel, maar dat hoeft in de eerste ronde nog niet. Bovendien is er tijd om te groeien in het toernooi. En je kan natuurlijk niet het gehele WK een gemiddelde van 115 ofzo gooien. Van Gerwen speelde gewoon meer dan degelijk. Het kan nog beter, maar hij is geen moment echt in de problemen geweest. Één leg verloren, het kan beduidend slechter. Prima wedstrijd, geen reden om ontevreden te zijn. Al zal Michael zelf gewoon elke wedstrijd zijn absolute topniveau willen laten zien. Maar dat is nu nog niet nodig. Dat komt later in het toernooi nog wel.
Loetje
 Loetje - donderdag 19 december 2013 - 19:12   quote  deeplink  
Nu gaat het spektakel beginnen. Leuke wedstrijden zitten erbij.
Loetje
 Loetje - zaterdag 21 december 2013 - 01:52   quote  deeplink  
Phil Taylor eruit. Dat had niemand denk ik verwacht. Michael Smith tot noch toe vaak alleen goed op de vloertoernooien.
Van Gerwen zal zijn kans ruiken maar dat is ook gevaarlijk.

Ook Barney was bijzonder zwak. Met alle respect voor Jamie Caven maar dit moet gewoon 4-0/4-1 worden.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 21 december 2013 - 03:28   quote  deeplink  
Wat is een vloertoernooi en hoe heet het huidige toernooi dan?
Loetje
 Loetje - zaterdag 21 december 2013 - 03:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 03:28 schreef Boudewijn het volgende:
Wat is een vloertoernooi en hoe heet het huidige toernooi dan?
Dat jij ooit nog eens interesse zou hebben in darts :-)
Vloertoernooien zijn de toernooien zonder tv camera's.
Dit is het PDC WK. Het grootste toernooi ter wereld.
Loetje
 Loetje - zaterdag 21 december 2013 - 03:50   quote  deeplink  
Toch al veel grote namen gesneuveld.
Taylor, Chisnall en Jenkins.
Ook Wade lag er bijna uit
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 21 december 2013 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 01:52 schreef Loetje het volgende:
Phil Taylor eruit. Dat had niemand denk ik verwacht. Michael Smith tot noch toe vaak alleen goed op de vloertoernooien.
Van Gerwen zal zijn kans ruiken maar dat is ook gevaarlijk.

Ook Barney was bijzonder zwak. Met alle respect voor Jamie Caven maar dit moet gewoon 4-0/4-1 worden.
Ja, daar gaat jouw grote favoriet, Loetje! Taylor was vorige week al zwak en deze week was het ook niets. En dan ga je dus gewoon een keer onderuit. Prima wedstrijd van Michael Smith die toch echt wel een lekker potje kan darten. Van Gerwen zal zeker zijn kansen zien, maar zit hij niet aan dezelfde kan van het schema met Lewis? In dat geval gaat de halve finale min of meer de finale worden denk ik. In elk geval zijn de kansen op de zege voor van Gerwen gisteren niet minder geworden.

Ik heb de wedstrijd van Barney niet gezien, maar na de wedstrijd tegen Taylor hadden ze het er nog even over en vonden ze hem toch wel goed. vd Voort en Stompé vonden het zelfs een niveau waarmee je wereldkampioen kon worden. Nou vond ik dat wat voorbarig bij een gemiddelde van 99, maar bijzonder zwak lijkt me dat nu ook weer niet. Al ben ik het met je eens dat Barney zo'n wedstrijd makkelijker moet winnen met toch zeker minimaal 2 sets verschil.
En voor Hoogvliet: ik vond zijn interview gisteren helemaal niet zo slecht. Vond het best meevallen allemaal. Je kunt ook overal over vallen hè.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 december 2013 door feyenoord!!! --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 21 december 2013 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 03:50 schreef Loetje het volgende:
Toch al veel grote namen gesneuveld.
Taylor, Chisnall en Jenkins.
Ook Wade lag er bijna uit
Tsja, het blijft het WK. Het toernooi waar ook verrassingen bij horen. En Wade, tsja, die gaat ook nog wel sneuvelen. Die vind ik de laatste tijd sowieso al niet overtuigen.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 21 december 2013 - 14:35   quote  deeplink  
Trouwens is het schema aan de kant waar Taylor zat wel een heel stuk lichter dan de andere kant. Aan de ene kant heb je nu nog Newton, Thornton, Hamilton, Huybrechts en Whitlock. Eigenlijk vind ik alleen Whitlock daarvan echte top. Maar ook die zie ik echt het WK niet winnen. En aan de andere kant: Van Gerwen, Van Barneveld, Wade, Lewis, Pipe . En dan King en Anderson nog buiten beschouwing gelaten. Het is wel duidelijk dat Whitlock (en co) zich nu in de handen wrijven. Die finaleplaats is aan die kant zeker te halen. De andere kant is echter lood en loodzwaar. Met in de kwartfinale waarschijnlijk van Gerwen tegen van Barneveld en de winnaar daarvan (waarschijnlijk van Gerwen) zal in de halve finale waarschijlijk gaan spelen tegen Lewis. Nee, van Gerwen is er nog lang niet. Het zwaartepunt ligt dit jaar denk ik in de halve finale voor onze vriend.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2013 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 14:25 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Ja, daar gaat jouw grote favoriet, Loetje! Taylor was vorige week al zwak en deze week was het ook niets. En dan ga je dus gewoon een keer onderuit. Prima wedstrijd van Michael Smith die toch echt wel een lekker potje kan darten. Van Gerwen zal zeker zijn kansen zien, maar zit hij niet aan dezelfde kan van het schema met Lewis? In dat geval gaat de halve finale min of meer de finale worden denk ik. In elk geval zijn de kansen op de zege voor van Gerwen gisteren niet minder geworden.

Ik heb de wedstrijd van Barney niet gezien, maar na de wedstrijd tegen Taylor hadden ze het er nog even over en vonden ze hem toch wel goed. vd Voort en Stompé vonden het zelfs een niveau waarmee je wereldkampioen kon worden. Nou vond ik dat wat voorbarig bij een gemiddelde van 99, maar bijzonder zwak lijkt me dat nu ook weer niet. Al ben ik het met je eens dat Barney zo'n wedstrijd makkelijker moet winnen met toch zeker minimaal 2 sets verschil.
En voor Hoogvliet: ik vond zijn interview gisteren helemaal niet zo slecht. Vond het best meevallen allemaal. Je kunt ook overal over vallen hè.
Zo raar is het toch niet dat ik Taylor als favoriet zie. Ben blij dat hij eruit ligt. Hoop dat Van Gerwen nu niet naast zijn schoenen gaat lopen
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2013 - 13:02   quote  deeplink  
Ook Kim Huybrechts eruit. Dit gebeurt zelden dat er zoveel grote namen al zo vroeg sneuvelen
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 22 december 2013 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2013 - 13:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zo raar is het toch niet dat ik Taylor als favoriet zie. Ben blij dat hij eruit ligt. Hoop dat Van Gerwen nu niet naast zijn schoenen gaat lopen
Haha, nee natuurlijk niet. De 16-voudig wereldkampioen die al jarenlang de beste ter wereld is als topfavoriet zien is alles behalve raar. Het zou veel gekker zijn als je hem geen kans zou hebben gegeven. Mijn punt is alleen wel dat ook Taylor er dus gewoon vroeg uit kan liggen als hij een slechte dag heeft(of meerdere slechte dagen). Ik ben ook blij dat hij eruit ligt. Van Gerwen moet inderdaad niet naast zijn schoenen gaan lopen, maar dat gaat denk ik niet gebeuren. Die weet maar al te goed dat hij eerst nog langs van Barneveld moet en dat daarna Lewis zal wachten in de halve eindstrijd. Bovendien zal die zich eerst focussen op zijn wedstrijd van vanavond. Als van der Voort nu ook nog kan stunten morgen tegen Lewis, gaat het helemaal een mooi toernooi worden!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 22 december 2013 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2013 - 13:02 schreef Loetje het volgende:
Ook Kim Huybrechts eruit. Dit gebeurt zelden dat er zoveel grote namen al zo vroeg sneuvelen
Tsja, bizar he. Eerst hadden we al Jenkins en Chisnall. Toen kregen we Taylor die eruit ging, wat helemaal een sensatie was. En gisteren kwam daar nog eens de uitschakeling van Huybrechts, maar ook Hamilton bij. Wat mijn verhaal over de verdeling van de sterktes van de kanten van het speelschema alleen maar versterkt. Die Whitlock zal zich goed in de handen wrijven. Maarja, dan moet hij wel zijn goede spel naar boven halen en het laten zien. En dan is er altijd nog de finale....

Maar het is inderdaad ongelofelijk hoeveel goede darters, en dus inderdaad ook grote namen, al zijn gesneuveld zo vroeg in het toernooi. En dan te bedenken dat er nog genoeg spelers zijn die kantje boord goed weg zijn gekomen. Denk maar aan een van Barneveld bijvoorbeeld. Het is echt een raar toernooi aan het worden. Maar voor ons Nederlanders voorlopig zeker nog niet minder leuk!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2013 door feyenoord!!! --
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2013 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2013 - 14:07 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, bizar he. Eerst hadden we al Jenkins en Chisnall. Toen kregen we Taylor die eruit ging, wat helemaal een sensatie was. En gisteren kwam daar nog eens de uitschakeling van Huybrechts, maar ook Hamilton bij. Wat mijn verhaal over de verdeling van de sterktes van de kanten van het speelschema alleen maar versterkt. Die Whitlock zal zich goed in de handen wrijven. Maarja, dan moet hij wel zijn goede spel naar boven halen en het laten zien. En dan is er altijd nog de finale....

Maar het is inderdaad ongelofelijk hoeveel goede darters, en dus inderdaad ook grote namen, al zijn gesneuveld zo vroeg in het toernooi. En dan te bedenken dat er nog genoeg spelers zijn die kantje boord goed weg zijn gekomen. Denk maar aan een van Barneveld bijvoorbeeld. Het is echt een raar toernooi aan het worden. Maar voor ons Nederlanders voorlopig zeker nog niet minder leuk!!
Wat me het meest opvalt is dat ze uitgeschakeld worden door spelers waarvan je het totaal niet verwacht.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2013 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2013 - 14:03 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Haha, nee natuurlijk niet. De 16-voudig wereldkampioen die al jarenlang de beste ter wereld is als topfavoriet zien is alles behalve raar. Het zou veel gekker zijn als je hem geen kans zou hebben gegeven. Mijn punt is alleen wel dat ook Taylor er dus gewoon vroeg uit kan liggen als hij een slechte dag heeft(of meerdere slechte dagen). Ik ben ook blij dat hij eruit ligt. Van Gerwen moet inderdaad niet naast zijn schoenen gaan lopen, maar dat gaat denk ik niet gebeuren. Die weet maar al te goed dat hij eerst nog langs van Barneveld moet en dat daarna Lewis zal wachten in de halve eindstrijd. Bovendien zal die zich eerst focussen op zijn wedstrijd van vanavond. Als van der Voort nu ook nog kan stunten morgen tegen Lewis, gaat het helemaal een mooi toernooi worden!
Ik hoop zo dat Lewis uitgeschakeld wordt. Ik mag hem niet. Wie moet dan nog wereldkampioen worden behalve Van Gerwen? Hooguit Wade, maar dat zie ik ook niet snel gebeuren. De rest heeft weinig ervaring met lange wedstrijden
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2013 - 14:44   quote  deeplink  
Taylor wint toch meestal wel de helft van de grand slam toernooien. Dus dit is zéér verrassend
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 23 december 2013 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2013 - 14:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat Lewis uitgeschakeld wordt. Ik mag hem niet. Wie moet dan nog wereldkampioen worden behalve Van Gerwen? Hooguit Wade, maar dat zie ik ook niet snel gebeuren. De rest heeft weinig ervaring met lange wedstrijden
Haha, ik ben het hierin geheel met je eens. Ik mag die Lewis ook totaal niet. Enige jammere is dat de man wel verschrikkelijk goed kan gooien. Ik ben dan ook bang dat het gewoon op Michael zelf zal aankomen. Die zal hem in de halve finale denk ik zelf naar huis moeten sturen. Maar dat kan hij zeker. Ik heb hem gisteren ook weer gezien. Niet altijd top, maar daar waar het nodig was, haalde hij het hogere niveau wel even naar boven. Zo heb ik erg genoten van de derde set. Na de 1-1 zette hij McDine vervolgens weer even keurig terug op zijn plaats met een 3-0 in legs. Toen stond hij ook wel even echt heel goed te gooien. Hoewel het misschien wat voorbarig is, omdat van Gerwen eerst ook nog langs Anderson en van Barneveld zal moeten, denk ik eigenlijk dat Lewis van alle spelers die er nog zijn de enige is die van Gerwen zou kunnen afhouden van zijn eerste wereldtitel. Maar goed, laten we het maar wedstrijd voor wedstrijd bekijken. En vanavond flink duimen voor Vincent van der Voort!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 23 december 2013 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2013 - 14:44 schreef Loetje het volgende:
Taylor wint toch meestal wel de helft van de grand slam toernooien. Dus dit is zéér verrassend
Tsja, nu ik er zo over nadenk. Dit jaar geen premier league gewonnen, geen players championships en nu ook het WK niet. Dat zal even zwaar zijn voor hem. En helemaal wanneer van Gerwen het WK wint en daarmee ook nog eens de nieuwe nummer 1 van de wereld is. Dat gaat een klap worden voor Taylor, zeg! Maar dan moet Michael het eerst nog even uitvoeren.
snoopert
 snoopert - maandag 23 december 2013 - 14:13   quote  deeplink  
en niet te vergeten het EK, die ging naar Lewis.., van Gerwen torenhoog favoriet, maar pfff, hij heeft nog wel een aantal flinke obstakels te gaan.., waarschijnlijk Anderson, van Barneveld,Lewis of Wade.. niet zo maar gedaan, maar wat zou het geweldig zijn als hij doorstoot;)kijk nu al weer uit naar de wedstrijd tegen Anderson, zal wel een krakertje worden..:p

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Dart Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Darts / topic: Het officiële PDC WK 2014 topic









0.0090501