BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Op welke plaats eindigt Oranje op het WK 2014?

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Janika
 Janika - zondag 29 december 2013 - 13:38   quote  deeplink  
Hoe hoog zijn de verwachtingen? Iedereen weet nog dat op het laatste WK in 2010 we waren heel erg dichtbij om de WK titel te binnen halen. Maar helaas het ging even mis. De grote vraag is dus; Wat brengt de volgende WK voor de Oranje?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 december 2013 door Boudewijn --
VVout
 VVout - zondag 29 december 2013 - 14:55   quote  deeplink  
We worden 2e in de poule als we geluk hebben maar dan worden we er toch echt uit gekegeld. Als we Chili onderschatten gaan we zelfs gewoon gelijk naar huis.

Erg jammer maar meer zit er niet in voor het WK 2014.
remco k
 remco k - zondag 29 december 2013 - 21:55   quote  deeplink  
Ik heb het vermoeden dat van Gaal deze jongens heel goed kan voorbereiden en er in die korte tijd dat ie heeft er een heel erg hecht elftal van kan maken.

Als dan de oude garde vorm heeft, en de jonge gasten ook hun niveau halen, dan kan NL nog wel eens voor een verassing gaan zorgen.

Ik verwacht het niet, maar acht ons zeker niet kansloos.
Eide
 Eide - maandag 30 december 2013 - 01:19   quote  deeplink  
Normaal gesproken is dit Oranje minder ver dan Duitsland en Brazilië die in mijn ogen de grote kanshebbers zijn (veilige gok, samen verreweg de meeste WK's gewonnen ;) ) In 2010 geloofde echter ook niemand in onze verdediging en was het optreden tegen bijvoorbeeld Japan nu niet bepaald goed te noemen.

Beetje geluk hebben en net de goede vorm en dan zijn er altijd gekke dingen mogelijk. Maar normaal gesproken is het aankomend WK toch voornamelijk een bak ervaring veel hele goede jonge jongens.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 30 december 2013 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 01:19 schreef Eide het volgende:
Normaal gesproken is dit Oranje minder ver dan Duitsland en Brazilië die in mijn ogen de grote kanshebbers zijn (veilige gok, samen verreweg de meeste WK's gewonnen ;) ) In 2010 geloofde echter ook niemand in onze verdediging en was het optreden tegen bijvoorbeeld Japan nu niet bepaald goed te noemen.

Beetje geluk hebben en net de goede vorm en dan zijn er altijd gekke dingen mogelijk. Maar normaal gesproken is het aankomend WK toch voornamelijk een bak ervaring veel hele goede jonge jongens.
2010 was gewoon drama. Echt een wonder dat we toen de finale hebben bereikt.
remco k
 remco k - maandag 30 december 2013 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 01:19 schreef Eide het volgende:
Normaal gesproken is dit Oranje minder ver dan Duitsland en Brazilië die in mijn ogen de grote kanshebbers zijn (veilige gok, samen verreweg de meeste WK's gewonnen ;) ) In 2010 geloofde echter ook niemand in onze verdediging en was het optreden tegen bijvoorbeeld Japan nu niet bepaald goed te noemen.

Beetje geluk hebben en net de goede vorm en dan zijn er altijd gekke dingen mogelijk. Maar normaal gesproken is het aankomend WK toch voornamelijk een bak ervaring veel hele goede jonge jongens.
En vervolgens worden we over twee jaar Europees kampioen onder Hiddink, en kan van Gaal uitleggen dat hij hier de grondlegger van is... Bah bah bah..
remco k
 remco k - maandag 30 december 2013 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 11:52 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

2010 was gewoon drama. Echt een wonder dat we toen de finale hebben bereikt.
Vond dat wel meevallen, waren in vrijwel alle wedstrijden de betere ploeg, alleen niet in de finale.
dennie
 dennie - maandag 30 december 2013 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 01:19 schreef Eide het volgende:
Normaal gesproken is dit Oranje minder ver dan Duitsland en Brazilië die in mijn ogen de grote kanshebbers zijn (veilige gok, samen verreweg de meeste WK's gewonnen ;) )

Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Volgens mij heeft Duitsland er 3, Italie 4 en Brazilie 5.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 30 december 2013 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 13:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Vond dat wel meevallen, waren in vrijwel alle wedstrijden de betere ploeg, alleen niet in de finale.
Misschien de betere ploeg, maar het spel was niet om aan te zien.
Eide
 Eide - maandag 30 december 2013 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 14:03 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Misschien de betere ploeg, maar het spel was niet om aan te zien.
Anderzijds wordt je geen kampioen door mooi te voetballen, je wordt kampioen door te winnen. Zo is het wel.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 30 december 2013 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 14:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Anderzijds wordt je geen kampioen door mooi te voetballen, je wordt kampioen door te winnen. Zo is het wel.
Kan wel, maar dan had ik het niet verdiend gevonden.
dennie
 dennie - maandag 30 december 2013 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 15:13 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Kan wel, maar dan had ik het niet verdiend gevonden.
Okee vreemde conclusie man, dus mooi voetbal geeft je meer recht om te winnen dan de betere ploeg zijn..
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 30 december 2013 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 15:26 schreef dennie het volgende:

[..]

Okee vreemde conclusie man, dus mooi voetbal geeft je meer recht om te winnen dan de betere ploeg zijn..
Ik denk dat het een combinatie is. En dan bedoel ik dat je door goed voetbal de betere ploeg zou moeten zijn.
Persoonlijk vond ik de wedstrijd tegen Brazilië goed (misschien ook tegen Uruguay, maar dat kan ik me niet meer herinneren), verder was het kut.
Als we hadden gewonnen van Spanje in de finale dan was de vreugde niet minder, maar dan had ik absoluut erna gezegd dat het kut was en dat ik het niet heb begrepen. Vond Spanje daarom ook de terechte winnaar.
dennie
 dennie - maandag 30 december 2013 - 15:49   quote  deeplink  
Ik zie mooi voetbal meer als een speelstijl, zoals verzorgd voetbal met goed combinatiespel. Ik denk dat een club als Ajax over het algemeen 'mooier' voetbal speelt dan een puur Engels team, wat niet weg neemt dat Engelse topclubs toch in 90% van de wedstrijden zullen domineren. Zo bekeken ben ik het dan ook niet met je eens.
dennie
 dennie - maandag 30 december 2013 - 15:50   quote  deeplink  
Overigens spreek je nu over Goed voetbal, wat weer wat anders is dan mooi voetbal, al heeft het natuurlijk wel met elkaar te maken ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 december 2013 door dennie --
remco k
 remco k - maandag 30 december 2013 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 14:03 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Misschien de betere ploeg, maar het spel was niet om aan te zien.
het is maar waar je van houd, Nederland heeft daar gespeeld als een defensieve "counterploeg" en dat heeft resultaat gehad..
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 30 december 2013 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 15:49 schreef dennie het volgende:
Ik zie mooi voetbal meer als een speelstijl, zoals verzorgd voetbal met goed combinatiespel. Ik denk dat een club als Ajax over het algemeen 'mooier' voetbal speelt dan een puur Engels team, wat niet weg neemt dat Engelse topclubs toch in 90% van de wedstrijden zullen domineren. Zo bekeken ben ik het dan ook niet met je eens.
Klopt, alleen ben ik fan van het eerste, en zou dat ook het liefst bij het Nederlands Elftal willen zien ;)
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 30 december 2013 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 16:34 schreef remco k het volgende:

[..]

het is maar waar je van houd, Nederland heeft daar gespeeld als een defensieve "counterploeg" en dat heeft resultaat gehad..
En dat is gewoon lelijk haha
remco k
 remco k - maandag 30 december 2013 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 17:18 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

En dat is gewoon lelijk haha
Dat wel, en het is ook niet mijn type spel, maar als je een finale van een WK haalt, dan heb je het simpelweg gewoon geweldig goed gedaan..

En alleen in Nederland hebben wij met zijn allen het lef om over de spelwijze te klagen..

heb ik Italianen of Duiters nog nooit zien doen, en die hebben de gehele vorige eeuw dat soort voetbal laten zien.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 30 december 2013 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 18:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat wel, en het is ook niet mijn type spel, maar als je een finale van een WK haalt, dan heb je het simpelweg gewoon geweldig goed gedaan..

En alleen in Nederland hebben wij met zijn allen het lef om over de spelwijze te klagen..

heb ik Italianen of Duiters nog nooit zien doen, en die hebben de gehele vorige eeuw dat soort voetbal laten zien.
Heb je gelijk in ja.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 december 2013 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 december 2013 - 18:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat wel, en het is ook niet mijn type spel, maar als je een finale van een WK haalt, dan heb je het simpelweg gewoon geweldig goed gedaan..

En alleen in Nederland hebben wij met zijn allen het lef om over de spelwijze te klagen..

heb ik Italianen of Duiters nog nooit zien doen, en die hebben de gehele vorige eeuw dat soort voetbal laten zien.
Klopt...in eerste instantie zo ver mogelijk komen...maar als je dan zo ver bent dan maar direct Wereldkampioen worden....3x 2e !!! Als we nu wereldkampioen worden dan maakt het voor mij niet uit hoe ze het geklaard hebben....inderdaad Italie en Duitsland hebben altijd van uit de counter gevoetbald....en dat heeft toch zijn vruchten af geworpen...
Eide
 Eide - woensdag 01 januari 2014 - 12:47   quote  deeplink  
Uiteindelijk moet je spelen zoals gaat, niet zoals je graag zou willen. Daarbij moet je wel vasthouden aan je principes en opvattingen maar toch...

Iemand als Nigel de Jong vertegenwoordigd niet bepaald de Nederlandse manier van voetballen. Snoeihard, veel tackles en elke bal meteen inleveren omdat hij voetballend niet zo goed is. En toch heb je zo iemand op het WK straks gewoon nodig.
remco k
 remco k - woensdag 01 januari 2014 - 13:18   quote  deeplink  
Yep helemaal mee eens..
Janika
 Janika - woensdag 01 januari 2014 - 23:35   quote  deeplink  
De voorhoede is nog steeds best wel goed ze kunnen wel scoren. Ik denk we kunnen van ze wel wat doelpunten verwachten. Maar onze achterhoede, nou dat is wel kwetsbaar hoor...ik bedoel al die jonge gasten zijn ook goed, maar ze maken redelijk veel onnodige,kinderachtige fouten. Hoop dit zal niet vaak op het WK geburen...
Mijn mening: Brazilie - Duitsland (finale)
remco k
 remco k - donderdag 02 januari 2014 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 januari 2014 - 23:35 schreef Janika het volgende:
De voorhoede is nog steeds best wel goed ze kunnen wel scoren. Ik denk we kunnen van ze wel wat doelpunten verwachten. Maar onze achterhoede, nou dat is wel kwetsbaar hoor...ik bedoel al die jonge gasten zijn ook goed, maar ze maken redelijk veel onnodige,kinderachtige fouten. Hoop dit zal niet vaak op het WK geburen...
Mijn mening: Brazilie - Duitsland (finale)
Ik zie Blind Veltman vd Wiel en Jan Maat niet zo veel fouten maken... Met een de Jong en Strootman daarvoor wordt het alleen maar beter..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Op welke plaats eindigt Oranje op het WK 2014?









0.0073781