BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Darts / topic: BDO-wereldkampioen Bunting stapt over naar PDC

Headliner: Dart Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 23 januari 2014 - 11:03
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

BDO-wereldkampioen Bunting stapt over naar PDC (Algemeen Dagblad)

Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 11:27   quote  deeplink  
Veel nieuws de laatste tijd.

Als iemand moeite heeft met de inmiddels vele aangemaakte topics hoor ik dat graag.

Bunting stapt dus direct na zijn wereldkampioenschap over naar de PDC, Stompe en Hankey gaan de omgekeerde weg.

is dit de juiste keuze?

Hij speelt momenteel erg goed en kan denk ik de stap uiteindelijk wel aan.
Maar is her verschil tussen de BDO en PDC nier veeeeel en veeeeel te groot aan het worden?
Sinds Van Barneveld en King de overstap maakte heb ik zelden nog een succesvolle overstap gezien, alleen Chisnall en Webster doen het redelijk.

Is dit niet gewoon je carrière naar de klote werken?

Ik zou bijna zeggen, weg met de BDO, niveau is waardeloos, het publiek moet stil zijn, de callers zijn waardeloos.
snoopert
 snoopert - donderdag 23 januari 2014 - 12:57   quote  deeplink  
Co heeft het al die tijd wel vreselijk gemist zei hij, het voelt aan als een warm nest.. Weet niet wat ik van die Bunting moet vinden, vind het maar een apart mannetje, die wel redelijk kan darten ja, dat dan weer wel.. Ik kijk ook verschrikkelijk uit naar 6 januari, wie klopt wie, pff effe wachten nog :p
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 23 januari 2014 - 14:19   quote  deeplink  
Denk dat niemand in de BDO iets te zoeken heeft in de PDC... Top 15/20 van de PDC wint makkelijk van een Bunting,Norris,Adams of Wilson.
Op een uitzondering daar gelaten natuurlijk.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 23 januari 2014 - 14:21   quote  deeplink  
Begrijpelijk dat Co en Hankey terug gaan, hadden nooit moeten gaan...
Martin Adams begrijpt dat!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 23 januari 2014 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 14:21 schreef hoogvliet010 het volgende:
Begrijpelijk dat Co en Hankey terug gaan, hadden nooit moeten gaan...
Martin Adams begrijpt dat!
Tsja, Martin Adams heeft het inzicht om te zien dat het nooit een succes gaat worden als hij gaat. Hoewel hij jaren geleden op zijn top misschien nog wel redelijk mee had gekund in de middenmoot, misschien subtop van de PDC. Nu is daar geen enkele kans meer op. Het verschil wordt wel erg groot. Maarja, wat als je nog jong bent, geen geld hebt om bij de PDC te gaan gooien? Dan ga je dus naar de BDO. Dus in die zin is het wel nuttig. Maar veelal mislukt de overstap toch. Al zijn er uiteraard uitzonderingen.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 23 januari 2014 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 11:27 schreef Loetje het volgende:
Veel nieuws de laatste tijd.

Als iemand moeite heeft met de inmiddels vele aangemaakte topics hoor ik dat graag.

Bunting stapt dus direct na zijn wereldkampioenschap over naar de PDC, Stompe en Hankey gaan de omgekeerde weg.

is dit de juiste keuze?

Hij speelt momenteel erg goed en kan denk ik de stap uiteindelijk wel aan.
Maar is her verschil tussen de BDO en PDC nier veeeeel en veeeeel te groot aan het worden?
Sinds Van Barneveld en King de overstap maakte heb ik zelden nog een succesvolle overstap gezien, alleen Chisnall en Webster doen het redelijk.

Is dit niet gewoon je carrière naar de klote werken?

Ik zou bijna zeggen, weg met de BDO, niveau is waardeloos, het publiek moet stil zijn, de callers zijn waardeloos.
Tsja, dat is waar. Heb ik ook al meermaals gezegd dat het niveauverschil te groot wordt. Maar zei jij zelf niet een aantal weken geleden dat een Harms, Dekker en Bunting de overstap wel moesten kunnen maken?
Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 17:00 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, dat is waar. Heb ik ook al meermaals gezegd dat het niveauverschil te groot wordt. Maar zei jij zelf niet een aantal weken geleden dat een Harms, Dekker en Bunting de overstap wel moesten kunnen maken?
Klopt maatje, maar zat er over na te denken... aantal wedstrijden terug gekeken en gemiddeldes opgezocht en eerlijk gezegd is mijn mening volledig omgedraaid. Wat een verschil. BDO is echt ongelooflijk slecht
Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 16:59 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, Martin Adams heeft het inzicht om te zien dat het nooit een succes gaat worden als hij gaat. Hoewel hij jaren geleden op zijn top misschien nog wel redelijk mee had gekund in de middenmoot, misschien subtop van de PDC. Nu is daar geen enkele kans meer op. Het verschil wordt wel erg groot. Maarja, wat als je nog jong bent, geen geld hebt om bij de PDC te gaan gooien? Dan ga je dus naar de BDO. Dus in die zin is het wel nuttig. Maar veelal mislukt de overstap toch. Al zijn er uiteraard uitzonderingen.
Klopt wel. Maar ik denk dat je uiteindelijk je carrière naar de klote werkt
Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 14:21 schreef hoogvliet010 het volgende:
Begrijpelijk dat Co en Hankey terug gaan, hadden nooit moeten gaan...
Martin Adams begrijpt dat!
Hankey had destijds met King mee moeten gaan, toen had een Hankey in vorm nog kans op een 3e ronde of kwartfinale. Nu helemaal niet meer
Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 14:19 schreef hoogvliet010 het volgende:
Denk dat niemand in de BDO iets te zoeken heeft in de PDC... Top 15/20 van de PDC wint makkelijk van een Bunting,Norris,Adams of Wilson.
Op een uitzondering daar gelaten natuurlijk.
Klopt. Norris vind ik trouwens scorend wel echt goed als het loopt. Gebeurd echter veel te weinig en komt dus tekort.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 12:57 schreef snoopert het volgende:
Co heeft het al die tijd wel vreselijk gemist zei hij, het voelt aan als een warm nest.. Weet niet wat ik van die Bunting moet vinden, vind het maar een apart mannetje, die wel redelijk kan darten ja, dat dan weer wel.. Ik kijk ook verschrikkelijk uit naar 6 januari, wie klopt wie, pff effe wachten nog :p
Ghehe wordt spannend!
Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 17:13   quote  deeplink  
Ook die sfeer daar. Bij de BDO moet het publiek stil zijn. Kijk eens bij de PDC
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 23 januari 2014 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 17:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klopt maatje, maar zat er over na te denken... aantal wedstrijden terug gekeken en gemiddeldes opgezocht en eerlijk gezegd is mijn mening volledig omgedraaid. Wat een verschil. BDO is echt ongelooflijk slecht
Tsja, ik weet niet precies wat hij altijd gooit, maar weet wel dat hij op het WK ook wel in de 90 gemiddeld gooide. Daarmee kun je bij de PDC toch zeker meedoen in de middenmoot. De echte top gooit natuurlijk hoger, maar het is ook niet heel slecht. Alleen vermoed ik wel dat hij dit niet constant staat te gooien.
En je mening kan inderdaad veranderen. Dat mag. Maar ik denk zelf wel dat het compleet zinloos is dat een Kist of een Benito van de Pas de overstap hebben gemaakt. Die gaan niet ver komen en zitten over een paar jaar waarschijnlijk weer bij de BDO. Of hebben inderdaad helemaal geen carrière meer in het darts. Bunting zal misschien nog niet helemaal aan de grond komen te zitten. Die gooit vermoedelijk wel wat hoger.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - donderdag 23 januari 2014 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 17:13 schreef Loetje het volgende:
Ook die sfeer daar. Bij de BDO moet het publiek stil zijn. Kijk eens bij de PDC
Ja, ongelofelijk dat je daar nog altijd stil moet zijn. Wat een wereld van verschil met de PDC. Daar gaan de darters die overstappen in het begin ook aan moeten wennen. Bij de PDC is het namelijk nooit stil ;)
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 23 januari 2014 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 17:13 schreef Loetje het volgende:
Ook die sfeer daar. Bij de BDO moet het publiek stil zijn. Kijk eens bij de PDC
Ben in 2000 naar de Embassy geweest, was toen wel anders :))
Toen ik nog thuis was lag v Barneveld er al uit hahaha die werd gepiepeld door Chris Mason (hoe is het daarmee trouwens?) gelukkig deed Co het toen nog ff lekker..
Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 17:15 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, ik weet niet precies wat hij altijd gooit, maar weet wel dat hij op het WK ook wel in de 90 gemiddeld gooide. Daarmee kun je bij de PDC toch zeker meedoen in de middenmoot. De echte top gooit natuurlijk hoger, maar het is ook niet heel slecht. Alleen vermoed ik wel dat hij dit niet constant staat te gooien.
En je mening kan inderdaad veranderen. Dat mag. Maar ik denk zelf wel dat het compleet zinloos is dat een Kist of een Benito van de Pas de overstap hebben gemaakt. Die gaan niet ver komen en zitten over een paar jaar waarschijnlijk weer bij de BDO. Of hebben inderdaad helemaal geen carrière meer in het darts. Bunting zal misschien nog niet helemaal aan de grond komen te zitten. Die gooit vermoedelijk wel wat hoger.
Ik denk dan, je gaat darten om in de prijzen te vallen. Het niveau Bunting is van 2e ronde WK. Dan kun je beter majors winnen bij de BDO en daar geld verdienen. Dan hou je het plezier er ook in. Bij de PDC worden vanaf de laatste 16 toch vaak gemiddeldes van 97 tot 100 afgeleverd. Bunting haalt net de 94
Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 17:16 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Ja, ongelofelijk dat je daar nog altijd stil moet zijn. Wat een wereld van verschil met de PDC. Daar gaan de darters die overstappen in het begin ook aan moeten wennen. Bij de PDC is het namelijk nooit stil ;)
Belachelijk ook. King had er een oplossing voor. Oordoppen in. Resultaat, meest gehate speler bij de PDC samen met Wade hahahahaha
Loetje
 Loetje - donderdag 23 januari 2014 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 17:18 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Ben in 2000 naar de Embassy geweest, was toen wel anders :))
Toen ik nog thuis was lag v Barneveld er al uit hahaha die werd gepiepeld door Chris Mason (hoe is het daarmee trouwens?) gelukkig deed Co het toen nog ff lekker..
Was dat niet het jaar dat Co tot de halve finale kwam?
BDO is ook veel veranderd. Weinig toernooien, weinig prijzengeld en te weinig concurrentie om elkaar naar de top te loodsen
Je hebt elkaar tenslotte toch nodig Hoogie. Publiek muisstil, enkel daarvoor zet ik de tv al uit.

Mason kwam vast te zitten, raakte aan de drugs en raakte zijn hoofdsponsor kwijt. Niemand wilde hem nog sponsoren en is het dus einde carrière
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 23 januari 2014 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 20:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Was dat niet het jaar dat Co tot de halve finale kwam?
BDO is ook veel veranderd. Weinig toernooien, weinig prijzengeld en te weinig concurrentie om elkaar naar de top te loodsen
Je hebt elkaar tenslotte toch nodig Hoogie. Publiek muisstil, enkel daarvoor zet ik de tv al uit.

Mason kwam vast te zitten, raakte aan de drugs en raakte zijn hoofdsponsor kwijt. Niemand wilde hem nog sponsoren en is het dus einde carrière
Ja klopt..en Hankey met 7-0 van Baxter won in de finale, en zijn laatste drie pijlen waren een 170 finish.

Maar idd BDO stelt geen reet meer voor, maar in 2000 was het nog wel leuk.
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 januari 2014 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 21:50 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Ja klopt..en Hankey met 7-0 van Baxter won in de finale, en zijn laatste drie pijlen waren een 170 finish.

Maar idd BDO stelt geen reet meer voor, maar in 2000 was het nog wel leuk.
Heb jij de DVD let's play darts? Daar staat hij op.
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 januari 2014 - 12:18   quote  deeplink  
2000 had je ook veel betere spelers daar.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 24 januari 2014 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 januari 2014 - 12:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heb jij de DVD let's play darts? Daar staat hij op.
Nee, die heb ik niet...maak ook verder niet uit, was toen leuk!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 24 januari 2014 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 januari 2014 - 12:18 schreef Loetje het volgende:
2000 had je ook veel betere spelers daar.
Dat is ook zo, zou het nu niet meer in me hoofd halen om naar Frimley Green te gaan.
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 januari 2014 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 januari 2014 - 17:19 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Dat is ook zo, zou het nu niet meer in me hoofd halen om naar Frimley Green te gaan.
Inderdaad. Was het toen geen purfleet of was dat de oude locatie van de PDC voor het WK?
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 25 januari 2014 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 januari 2014 - 23:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Inderdaad. Was het toen geen purfleet of was dat de oude locatie van de PDC voor het WK?
Je bent in de war, was en is Frimley Green :)))
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 januari 2014 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 januari 2014 - 00:36 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Je bent in de war, was en is Frimley Green :)))
Dan was het oude PDC WK in purfleet. Mijn excuses
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 januari 2014 - 15:07   quote  deeplink  
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/PDC_World_Darts_Championship_2007
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 februari 2014 - 06:17   quote  deeplink  
De world darts trophy is terug bij de BDO. Nu in Engeland in plaats van in Nederland (Utrecht). Heel apart
Loetje
 Loetje - zaterdag 08 februari 2014 - 22:53   quote  deeplink  
Heeft zijn eerste toernooi gewonnen. Knap hoor!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Dart Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Darts / topic: BDO-wereldkampioen Bunting stapt over naar PDC









0.0129849