BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 23 februari 2014, 14:30); 4 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 19 februari 2014 - 23:32   quote  deeplink  
194663_Ajax-AZ_600x338.jpg

In een periode met lastige en vooral ook belangrijke wedstrijden heeft Ajax in AZ een tegenstander waar het de afgelopen jaren moeite mee heeft gehad. Een overwinning tegen AZ betekent niet alleen 3 belangrijke punten maar ook een mentale stap voor de ploeg van Frank de Boer. Een stap waarmee Ajax kan aantonen te zijn gegroeid dit jaar ten opzichte van de voorgaande jaren.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 78 duels tegen AZ. Daarvan won Ajax er 48 en gingen er 12 verloren. 18 Duels eindigden in een gelijk spel. Sinds het seizoen 2011/12 won Ajax slechts 1 maal van AZ, 4 keer werden de punten gedeeld en AZ trok maar liefst 3 keer aan het langste eind. De competitiewedstrijd eerder dit seizoen werd door Ajax met 2-3 verloren.

AZ staat na 24 speelrondes 7e in de competitie. Met 38 goals voor en 37 tegen doet de ploeg van Dick Advocaat het eigenlijk op alle fronten gemiddeld. Met het vertrek van verbeek kwam de rust ook terug bij AZ waarmee de ploeg voor elke tegenstander in Nederland een lastige horde kan vormen, en niet alleen in Nederland. AZ is naast Ajax de enige andere Nederlandse ploeg die nog actief is in Europa. De Alkmaarders hebben van meet af aan de Europa League serieus genomen en komen, net als Ajax, donder in actie.
In Aaron Johansson heeft AZ een makkelijk scorende spits die reeds 14 goals heeft gemaakt. Daarnaast heeft AZ in Roy Beerens een onberekenbare speler die nauw bewaakt moet worden. Sterkhouder Nemanja Gudelj is geschorst voor het duel met Ajax.

Als gezegd heeft Ajax het al tijden moeilijk met AZ. Dit wordt deels veroorzaakt omdat AZ voor Ajax een gewone tegenstander is, maar voor de Alkmaarders is Ajax de grote rivaal in de regio. AZ is dus een ploeg, net als bijvoorbeeld Utrecht, die zich tegen Ajax bijzonder op kan laden.
Bij Ajax zijn Serero en Boilesen vraagtekens. Beide spelers zijn niet opgenomen in de wedstrijdselectie voor het duel tegen Red Bull Salzburg en kampen met lichte klachten. Hun beschikbaarheid tegen AZ is ook onzeker. Daarmee is de invulling van met name het middenveld toch een vraagteken. Kiest De Boer voor Poulsen of Riedewald indien Boilesen niet mee doet? Op het middenveld lijkt een basisplaats voor Duarte logisch bij eventuele afwezigheid van Serero. Voorin is Schone al tijden onbesproken, zal Siem waarschijnlijk weer de voorkeur krijgen en zal de keuze waarschijnlijk tussen Bojan of Fischer zijn.

De beelden van de van de wedstrijd eerder dit seizoen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 februari 2014 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 19 februari 2014 - 23:39   quote  deeplink  
Het lijkt nog zo ver weg, maar het is aanstaande zondag middag al!!
Dat heb je weer mooi gedaan gap!!
Ik ga deze keer voor een 3-0 overwinning!!
Eide
 Eide - woensdag 19 februari 2014 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 - 23:39 schreef Ronald 1960 het volgende:
Het lijkt nog zo ver weg, maar het is aanstaande zondag middag al!!
Dat heb je weer mooi gedaan gap!!
Ik ga deze keer voor een 3-0 overwinning!!
Het is momenteel maximaal schrijven want er staan wel erg veel potjes op het program ;)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 19 februari 2014 - 23:55   quote  deeplink  
als ze dan maar overeind blijven....een hele belangrijke fase...bedankt weer Eide!!
remco k
 remco k - donderdag 20 februari 2014 - 12:22   quote  deeplink  
Superbelangrijke wedstrijd in aanloop naar Feyenoord uit volgende week.. Als je verliest kan Feyenoord op 3 punten komen en dus volgende week gelijk... Ajax MOET dus winnen..
remco k
 remco k - donderdag 20 februari 2014 - 12:22   quote  deeplink  
Super gedaan weer Eide, zeg het maar weinig, maar dta komt omdat het al gewend is inmiddels, maar het ziet er altijd erg goed uit..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 februari 2014 - 13:51   quote  deeplink  
1-1 angstgegner.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 februari 2014 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 12:22 schreef remco k het volgende:
Superbelangrijke wedstrijd in aanloop naar Feyenoord uit volgende week.. Als je verliest kan Feyenoord op 3 punten komen en dus volgende week gelijk... Ajax MOET dus winnen..
Volgens mij moet je terug naar school. Het verschil is nu 7 punten, dus als je verliest en die kakkies winnen is het verschil nog steeds 4! ;-)
Pietje
 Pietje - donderdag 20 februari 2014 - 14:00   quote  deeplink  
Wow, Eide, opnieuw heb je er iets moois van gemaakt.
Ajax heeft principieel veel moeite met provinciegenoot AZ. Het zal beslist niet gemakkelijk worden. Ik ben het 100% eens met Remco: Ajax moet winnen, omdat volgende week Feyenoord ons opwacht. Ik hoop dat de spelers zich dat realiseren.
Ik hoop op een mooie zege, maar mijn verstand zegt wat anders...
Jaccio
 Jaccio - donderdag 20 februari 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Ajax gaat deze wedstrijd vrij gemakkelijk winnen, ook al hebben we het normaal altijd erg lastig tegen AZ.

Tegen Feyenoord gaan we wel tegen puntverlies oplopen. Het word spannend wat Twente gaat doen tegen Feyenoord dit weekend.
sjarrel
 sjarrel - donderdag 20 februari 2014 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 14:07 schreef Jaccio het volgende:
Ajax gaat deze wedstrijd vrij gemakkelijk winnen, ook al hebben we het normaal altijd erg lastig tegen AZ.

Tegen Feyenoord gaan we wel tegen puntverlies oplopen. Het word spannend wat Twente gaat doen tegen Feyenoord dit weekend.
en az moet helemaal uit oost europa terugkomen .speelt hopelijk ook mee.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 20 februari 2014 - 15:01   quote  deeplink  
Wij moeten eigenlijk helemaal geen makkelijke wedstrijden hebben, dan gaan we alleen maar de tegenstander onderschatten.
Gewoon erop en er over. Klaar!
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 20 februari 2014 - 17:33   quote  deeplink  
Wordt lastig, ook nog EL vandaag dus zal wel gelijkspelletje worden...
Ik hoop op 2-1, net genoeg om met het hoofd aan de grond te blijven.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 20 februari 2014 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 12:22 schreef remco k het volgende:
Superbelangrijke wedstrijd in aanloop naar Feyenoord uit volgende week.. Als je verliest kan Feyenoord op 3 punten komen en dus volgende week gelijk... Ajax MOET dus winnen..
Is veel positieve druk voor Ajax, zij kunnen het gat vergroten, zij hebben negatieve druk want zij moeten.
Zoals Pellegrini zei voir City Chelsea, geldt ook voor ons, voor hun is het beslissend voorons niet.
jariheld
 jariheld - donderdag 20 februari 2014 - 17:45   quote  deeplink  
Mooi wedstrijdtopic idd Eide!
Zondag gaan we Az verslaan met 3-2 met als matchwinner Siggi vijf minuten voor tijd.
:-) Op voorhand teken je ervoor..in deze fase is drie punten het enige wat telt.
Het liefst met goed voetbal en anders dan maar niet..:-D
jodocus
 jodocus - donderdag 20 februari 2014 - 21:38   quote  deeplink  
az bij deze alvast gefeliciteerd , wat een blamage zeg , t word 0-3
Peterhs
 Peterhs - donderdag 20 februari 2014 - 21:47   quote  deeplink  
0-4
Eide
 Eide - donderdag 20 februari 2014 - 21:54   quote  deeplink  
Trieste reacties zeg. AZ is geen Salzburg. Wat een flauwekul zeg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 februari 2014 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 20 februari 2014 - 21:56   quote  deeplink  
4-0, onverwachte revanche....
Eide
 Eide - donderdag 20 februari 2014 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 21:56 schreef NatjosFC het volgende:
4-0, onverwachte revanche....
Nou ja, Ajax is maar matig in vorm maar AZ is ook bepaald geen wereldploeg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 februari 2014 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 21:54 schreef Eide het volgende:
Trieste reacties zeg. AZ is geen Salzburg. Wat een flauwekul zeg.
Gelukkig was mijn reactie al voor de wedstrijd! ;-)
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 20 februari 2014 - 23:08   quote  deeplink  
Ja, dat Ajax Europees gezien een matige voetbalclub is, dat weet heel veel voetballiefhebbers wel. In Nederland gaat dat nog, maar Europees met de huidige selectie ???????? Iedereen weet dat we met de huidige selectie niet de finale spelen.
Pietje
 Pietje - donderdag 20 februari 2014 - 23:10   quote  deeplink  
Eerder schreef ik 2-1 voor Ajax, maar na vanavond draai ik dat om: 1-2
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 20 februari 2014 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 23:10 schreef Pietje het volgende:
Eerder schreef ik 2-1 voor Ajax, maar na vanavond draai ik dat om: 1-2
Ouwe draaikont...
remco k
 remco k - vrijdag 21 februari 2014 - 03:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 13:55 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Volgens mij moet je terug naar school. Het verschil is nu 7 punten, dus als je verliest en die kakkies winnen is het verschil nog steeds 4! ;-)
Oja hahaha. Nou ja. Dan kunnen ze bij winst op ons op 1 punt komen.
Brandje
 Brandje - vrijdag 21 februari 2014 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 21:56 schreef NatjosFC het volgende:
4-0, onverwachte revanche....
Dan zou az vier keer in eigen goal moeten schieten want ik zou niet weten wie ze voor ajax zou moeten maken
Brandje
 Brandje - vrijdag 21 februari 2014 - 08:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 21:54 schreef Eide het volgende:
Trieste reacties zeg. AZ is geen Salzburg. Wat een flauwekul zeg.
Je kan alles wel steeds met de mantel der liefde blijven bedekken maar zoals ajax gisteren te kijk is gezet is ronduit schandalig. Een paar dolle Oostenrijkers en ze raakten, af en toe op Blind na, allemaal in paniek.
Schone die ik dit seizoen niet meer in aktie verwacht. Nee het wordt een zwaar einde van het seizoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 februari 2014 door Brandje --
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - vrijdag 21 februari 2014 - 08:21   quote  deeplink  
Nee, het was een bewijs dat het Nederlandse voetbal Europees gezien niet opgewassen is. Laten we maar bij ons eigen Mikkie Mousecompetitie houden. Het is niet voor niets dat heel veel voetballiefhebbers voetbal kijken op Sport1, dan zien we wel goed buitenlands voetbal.
remco k
 remco k - vrijdag 21 februari 2014 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 februari 2014 - 08:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je kan alles wel steeds met de mantel der liefde blijven bedekken maar zoals ajax gisteren te kijk is gezet is ronduit schandalig. Een paar dolle Oostenrijkers en ze raakten, af en toe op Blind na, allemaal in paniek.
Schone die ik dit seizoen niet meer in aktie verwacht. Nee het wordt een zwaar einde van het seizoen
Misschien dat Kishna het lichtpuntje kan worden
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - vrijdag 21 februari 2014 - 08:39   quote  deeplink  
Laten we dat hopen. Doe ik ook.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 21 februari 2014 - 08:49   quote  deeplink  
0-2 tenzij deboer nu De juiste opstelling kiest... Geen siggy geen poulsen en geen dejong... Sorry voor dejong liefhebbers maar daar zijn deze wedstrijden te belangrijk voor en niet om in je ritme tekomen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 februari 2014 door nummer10 --
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - vrijdag 21 februari 2014 - 08:54   quote  deeplink  
De vermoeden met De Jong had ik ook gister.
Laat Ajax maar eerst 2 goede basisspelers erbij halen.
Maar ja, zolang Ajax dat niet doet, dan kom je ook geen stap verder.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 21 februari 2014 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 februari 2014 - 08:54 schreef nieuwe ajax het volgende:
De vermoeden met De Jong had ik ook gister.
Laat Ajax maar eerst 2 goede basisspelers erbij halen.
Maar ja, zolang Ajax dat niet doet, dan kom je ook geen stap verder.
Helemaal mee eens te beginnen met een rappe creatieve spits..
Een kostic had rechtsbuiten ook niet misstaan in ons team..
Krijg Sigthorsson ook af en toe een bal..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 21 februari 2014 - 09:29   quote  deeplink  
------------Cilissen(vond hem voor het eerst echt slecht tegen rb)----
vanRhijn---vd Hoorn(veltman wekelijks slecht) Moisander--Riedewald

---------------------------------Blind------------
Klaassen------------------------------------Sorrero (fit anders Duarte)
Schone (Fit?) Kishna --------Bojan -

Veltman weekje rust geven kost al paar keer dure punten
Utrecht, Zwolle, Redbull. Moisander haalt eigenlijk ook al weken zijn niveau niet
Linksback toch maar starten met Riedewald.
De jong, Sigthorsson, Fischer ook maar even passeren die gasten zijn
zo uit vorm het doet gewoon pijn aan je ogen.. De sa kan ipv van schone ook weer keertje proberen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 februari 2014 door Hummel10 --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 21 februari 2014 - 11:07   quote  deeplink  
Ik snap ook niet helemaal waarom Riedewald niet gewoon als LB werd neergezet. Frank de Boer heeft toch zelf gezegd dat hij 2e keus is....

Kom dan je belofte na en stel hem zondag dan ook op als Boilesen idd nog geblesseerd is!!
remco k
 remco k - vrijdag 21 februari 2014 - 11:18   quote  deeplink  
Ik denk dat Riedewald al meer gespeeld heeft dan dat de bedoeling was. Hij is back-up van boiliesen. Maar de Boer had denk ik niet verwacht dat Boilesen weer zo veel weg zou zijn. Riedewald had wat invalbeurten en een paar kleinere wedstrijden gekregen. Dat lijkt me ook logisch.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 21 februari 2014 - 11:32   quote  deeplink  
Dan moet Frank niet zeggen dat ie 2e keus is, maar af en toe speelminuten gaat krijgen. Dan kan Frank ook makkelijker rouleren. Ook niet Duarte op LB zetten
jariheld
 jariheld - vrijdag 21 februari 2014 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 februari 2014 - 09:29 schreef Hummel10 het volgende:
------------Cilissen(vond hem voor het eerst echt slecht tegen rb)----
vanRhijn---vd Hoorn(veltman wekelijks slecht) Moisander--Riedewald

---------------------------------Blind------------
Klaassen------------------------------------Sorrero (fit anders Duarte)
Schone (Fit?) Kishna --------Bojan -

Veltman weekje rust geven kost al paar keer dure punten
Utrecht, Zwolle, Redbull. Moisander haalt eigenlijk ook al weken zijn niveau niet
Linksback toch maar starten met Riedewald.
De jong, Sigthorsson, Fischer ook maar even passeren die gasten zijn
zo uit vorm het doet gewoon pijn aan je ogen.. De sa kan ipv van schone ook weer keertje proberen
Als je ze gisteren zo bezig zag kun je net zo goed het hele team wisselen;-)
Mag toch hopen dat ze nu voor de wedstrijd tegen Az tot op het bot gemotiveerd zijn
Onder de noemer eerherstel voor zover je hiervan kunt spreken na de blamage van gisteren.
Niets ten nadele van Salzburg trouwens want die vond ik erg goed.
nora
 nora - vrijdag 21 februari 2014 - 13:55   quote  deeplink  
Ach ik denk toch aan een kleine overwinning voor Ajax voor onze MM comp/zijn wij nog sterk genoeg en ik heb gisteren AZ gezien nou daar wordt je ook niet vrolijk van hebben geen kans gecreeerd tegen de nr 7 van Tjech/en een mazzel doelpunt in de slotminuut, en ook niet onbelangrijk hun beste man Gudelje is geschorst tegen Ajax dus blijft er weinig over.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 21 februari 2014 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 februari 2014 - 13:55 schreef nora het volgende:
Ach ik denk toch aan een kleine overwinning voor Ajax voor onze MM comp/zijn wij nog sterk genoeg en ik heb gisteren AZ gezien nou daar wordt je ook niet vrolijk van hebben geen kans gecreeerd tegen de nr 7 van Tjech/en een mazzel doelpunt in de slotminuut, en ook niet onbelangrijk hun beste man Gudelje is geschorst tegen Ajax dus blijft er weinig over.
Wanneer een tegenstander zijn beste speler mist heeft Ajax het moeilijk. Hiermee verwijs ik je naar de wedstrijden tegen Utrecht en Zwolle.
Brandje
 Brandje - vrijdag 21 februari 2014 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 februari 2014 - 11:18 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat Riedewald al meer gespeeld heeft dan dat de bedoeling was. Hij is back-up van boiliesen. Maar de Boer had denk ik niet verwacht dat Boilesen weer zo veel weg zou zijn. Riedewald had wat invalbeurten en een paar kleinere wedstrijden gekregen. Dat lijkt me ook logisch.
Nou nee want ten eerste kom hij zijn woorden niet na en ten tweede laat hij Duarte(die ik persoonlijk beter vind dan Serero!) verpieteren als linksback die ook nog eens een negatief applaus kreeg toen hij eruit ging dus hij breekt Duarte ook nog eens. Schandalige aktie van het publiek want het is geen back maar ook zeer dom van de Boer om hem daar neer te zetten!
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 21 februari 2014 - 17:02   quote  deeplink  
Az is en blijft een ploeg die Ajax niet ligt. Wanneer ze direct fel beginnen, kan Ajax het knap lastig krijgen. Belang van winst is groot, de Boer moet laten zien dat hij door verlies Ajax weer op de rit krijgt. Als Boilesen niet kan spelen kun je Blind het beste op de linksback positie zetten i.p.v. op het middenveld.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 21 februari 2014 - 17:34   quote  deeplink  
Mijn eventuele opstelling voor de wedstrijd tegen AZ. Een aantal ingrepen. Zo zou ik Veltman eens rust geven, want die jongen zit er de laatste tijd niet lekker in. Ik zou gewoon kiezen voor Riedewald op linksback ipv het middenveld weer te wijzigen. Serero mits fit weer laten starten, anders Duarte op zijn plaats. Voor de rechterflank heb ik gewoon gekozen voor De Sa. Kan met zijn snelheid nog voor een beetje gevaar zorgen in de verdediging van AZ. De Jong mag wat mij betreft op de bank plaatsnemen. Je moet alleen geheel fit zijn in zulke duels en niet om ritme op te doen.

======================Cillessen=========================

Van Rhijn=======Denswil=========Moisander========Riedewald

========================Blind===========================

==========Klaassen===================Serero=============

De Sa===================Bojan====================Fischer

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 februari 2014 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 21 februari 2014 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 februari 2014 - 16:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nou nee want ten eerste kom hij zijn woorden niet na en ten tweede laat hij Duarte(die ik persoonlijk beter vind dan Serero!) verpieteren als linksback die ook nog eens een negatief applaus kreeg toen hij eruit ging dus hij breekt Duarte ook nog eens. Schandalige aktie van het publiek want het is geen back maar ook zeer dom van de Boer om hem daar neer te zetten!
T is ook nooit goed spelers moeten er maar eens mee om leren gaan dat een publiek ook eens gaat morren. Tuurlijk je kan het Duarte totaal niet verwijten dat hij niet presteerde als linksback. Maar het was een reactie(emotie) van het publiek en uitte de frustratie op deze manier.. Ondanks de zeer slechte prestatie is er niemand uitgefloten dus ik vind een cynisch applausje zo erg niet als er onvrede geuit wordt. Moet je als prof maar tegen kunnen hoor. En hhhhooo hheeee toen ze achterin rond gingen tikken laatste 5 minuten tja moet kunnen.. De mensen die allemaal het stadion uitrenden dat was pas triest net als wat we voorgeschoteld kregen..
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 21 februari 2014 - 18:51   quote  deeplink  
Vind dat Frank voor een groot deel verantwoordelijk is met de keuze hem daar neer te zetten.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 21 februari 2014 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 februari 2014 - 18:51 schreef Bobby1972 het volgende:
Vind dat Frank voor een groot deel verantwoordelijk is met de keuze hem daar neer te zetten.
Een groot deel? Zei het voor de wedstrijd al.. De gedachte erachter was nog wel te verklaren maar een Duarte die totaal geen ritme heeft maar even linksback zetten tja als het team goed draait dan hoeft dat geen probleem te zijn.. Maar aangezien je al weken aan het puzzelen ben met een totale voorhoede die uit vorm is, je de enige speler die kan scoren mist dan vind ik het een domme keuze. Achteraf gezien helemaal..
Blind gaat al het hele seizoen naar linksback en Poulsen komt dan Cvm tja als je team dat gewend is en het loopt toch al niet lekker laat dan spelers op hun eigen positie spelen..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 22 februari 2014 - 04:13   quote  deeplink  
Conclusie tot nog toe is dat voor Ajax de belangrijke maand februari eigenlijk betreurenswaardig is. We verloren punten tegen Utrecht en Zwolle, speelden slecht tegen Groningen maar wonnen wel en verloren kansloos van RB Salzburg in de EL. Tussendoor werd dan eenvoudig gewonnen van Heerenveen. Het koste ons 4 punten in de competitie die onnodig zijn verloren in deze belangrijke weken. Ook de verdienste van de tegenstander, want zowel Utrecht als Zwolle wist ons op de juiste manier te bestrijden.

Wel baart dit alles zorgen voor de maand maart. Met uitwedstrijden tegen Feyenoord en NAC en een bekerwedstrijd in Alkmaar op het programma. Daarnaast staat aan het eind van die maand de belangrijke topper tegen Twente op het programma. En waarom ik NAC ertussen heb staan? Omdat ze in Breda ontzettend kunnen opleven en behoorlijk pressing kunnen spelen. Dit spel is duidelijk niet aan Ajax besteed, dat zag je al in Zwolle, Utrecht, Deventer, Leeuwarden en welke andere stad dan nog meer.

Ajax zal dus uit een ander vaatje moeten gaan tappen en als ik Frank was zou ik dan ook niet schuwen wat positionele wisselingen te doen en desnoods teleurstellende spelers naar de bank te verwijzen. Het heeft geen zin om deze spelers nu het hand boven het hoofd te houden in de hoop dat alles gaat veranderen in de volgende wedstrijd. Daar zijn de komende wedstrijden namelijk gewoon te belangrijk voor.

Welke spelers ik dan op doel? Bijvoorbeeld een Van Rhijn of een Sigthorsson. Daarnaast zal een De Jong ritme moeten gaan opdoen, maar lijkt het mij een beetje vreemd dat je dit doet terwijl de wedstrijden op dit moment van cruciaal verband zijn voor het verloop van het seizoen. Misschien is het handig voor die jongen wat extra oefenwedstrijden te plannen, desnoods samen met Jong Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 februari 2014 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 22 februari 2014 - 04:13   quote  deeplink  
Weet je wat ik ga doen? Ik ga even heel POSITIEF achter de club staan!

KOM OP AJAX, WE VRETEN DIE KAASKUTTEN OP! WE PAKKEN ZE UIT EN STUREN ZE VERROT TERUG NAAR KAASSTAD!

Zo, en nu de positieve modus weer even uit want de spanning voor dit duel begint al toe te nemen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 22 februari 2014 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 04:13 schreef Ajax Warrior het volgende:
Weet je wat ik ga doen? Ik ga even heel POSITIEF achter de club staan!

KOM OP AJAX, WE VRETEN DIE KAASKUTTEN OP! WE PAKKEN ZE UIT EN STUREN ZE VERROT TERUG NAAR KAASSTAD!

Zo, en nu de positieve modus weer even uit want de spanning voor dit duel begint al toe te nemen.
Nu zullen ze moeten laten zien dat het slechts incidenten waren..
Dit is HET moment om de kater en die van de supporters weg te spoelen.
Gelukkig heeft de tegenstander ook europees gespeeld.
Ik hopp dat de positivo's gelijk krijgen en we gewoon de rest van het seizoen
bovenaan staan en alle kritiek voor niets was.
Niet dat ik al 4 seizoenen geniet maar kampioen worden is ook wat waar..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 04:13 schreef Ajax Warrior het volgende:
Conclusie tot nog toe is dat voor Ajax de belangrijke maand februari eigenlijk betreurenswaardig is. We verloren punten tegen Utrecht en Zwolle, speelden slecht tegen Groningen maar wonnen wel en verloren kansloos van RB Salzburg in de EL. Tussendoor werd dan eenvoudig gewonnen van Heerenveen. Het koste ons 4 punten in de competitie die onnodig zijn verloren in deze belangrijke weken. Ook de verdienste van de tegenstander, want zowel Utrecht als Zwolle wist ons op de juiste manier te bestrijden.

Wel baart dit alles zorgen voor de maand maart. Met uitwedstrijden tegen Feyenoord en NAC en een bekerwedstrijd in Alkmaar op het programma. Daarnaast staat aan het eind van die maand de belangrijke topper tegen Twente op het programma. En waarom ik NAC ertussen heb staan? Omdat ze in Breda ontzettend kunnen opleven en behoorlijk pressing kunnen spelen. Dit spel is duidelijk niet aan Ajax besteed, dat zag je al in Zwolle, Utrecht, Deventer, Leeuwarden en welke andere stad dan nog meer.

Ajax zal dus uit een ander vaatje moeten gaan tappen en als ik Frank was zou ik dan ook niet schuwen wat positionele wisselingen te doen en desnoods teleurstellende spelers naar de bank te verwijzen. Het heeft geen zin om deze spelers nu het hand boven het hoofd te houden in de hoop dat alles gaat veranderen in de volgende wedstrijd. Daar zijn de komende wedstrijden namelijk gewoon te belangrijk voor.

Welke spelers ik dan op doel? Bijvoorbeeld een Van Rhijn of een Sigthorsson. Daarnaast zal een De Jong ritme moeten gaan opdoen, maar lijkt het mij een beetje vreemd dat je dit doet terwijl de wedstrijden op dit moment van cruciaal verband zijn voor het verloop van het seizoen. Misschien is het handig voor die jongen wat extra oefenwedstrijden te plannen, desnoods samen met Jong Ajax.
Ik ben het helemaal met je eens.. Alleen wie moet je dan op 9 zetten??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 23 februari 2014, 14:30); 4 - 0









0.0167651