BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Gouden Pik of Pannekoek. Speelronde 34

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 01 mei 2014 - 10:42   quote  deeplink  

2.jpg


De rol van coaches in sport blijft moeilijk. Bij succes is het hun verdienste bij falen hun schuld. Als het zo simpel was zou het makkelijk zijn voor de sportbestuurders de juiste trainers te kiezen. Succes bij Ajax wil niet zeggen dat je succes zult hebben bij Tottenham als coach. Hoewel Koeman als coach en speler overal prijzen pakte behalve bij Feyenoord wordt hij in Rotterdam op handen gedragen. Volkomen terecht.

Het seizoen beginnen met 9 verliespunten werd en wordt hem, Koeman, niet (meer) aangerekend omdat tot zijn geluk FC Twente, Ajax (uit) en PEC (uit) tot de tegenstanders behoorden. Omdat er in de huidige sport tegenwoordig financieel wordt gedacht is een tweede plaats in de eindstand met de 5e begroting in die visie een topprestatie. Dat is het maar om met Cruijff te spreken: "ik heb nog nooit een zak met geld een doelpunt zien maken". Overdrachtelijk natuurlijk wel om Benzema, E'eoto, Toivoinen, Robben en Poepon hier maar als voorbeelden te noemen.

pannekoek.jpg


Kortom nog meer als de spelers is een coach afhankelijk van geluksfactoren op het veld. Een zondagsschot, een rollertje, puntertje dat toch een doelpunt wordt, een bal op de lat, een meegekregen penalty of een tegenstander die vroeg tegen een rooie kaart oploopt kunnen het lot van een trainer/coach bepalen als Gouden Pik of omgekeerd een Pannekoek.

gp+koeman.jpg


Succescoaches zijn in mijn optiek degenen die het team en clubbelang voorop stellen en spelers niet met onnodig veel opdrachten het veld insturen. Ook moeten ze boven de spelers te staan en zoals Pelle het over Koeman zegt: "hij heeft iets mysterieus over zich". Het is Koeman gelukt om ondanks de desastreuze start van het seizoen voor de grootmacht uit Zuid en de onnodige verliezen tegen Ajax in competitie en beker de club in de race te houden voor een goede eindklassering. Hij heeft hier maximaal gebruik gemaakt van de spelerskwaliteiten en staf. Hij heeft nooit gezeurd om nieuwe spelers maar prima het elftal aangepast met voorhanden materiaal uit jeugd en tweede elftal als dat nodig was. Het is ook dat materiaal geweest dat de basis voor Rutten kan vormen voor een succesvol vervolg op de periode Koeman bij Feyenoord.

Over naar de orde van de dag de laatste speelronde van het seizoen 2013/2014. Plaats 1, 2 en 3 staan vast. Voor ADO, PEC, Utrecht, Go Ahead en Heracles, AZ en Groningen gaat het deze week om des keizers baard. Roda JC en NEC strijden tegen directe degradatie en bij RKC en NAC is er nog hoop en angst vanwege de promotie/degradatie play-off wedstrijden. Bovenin knokken PSV, Vitesse en Heerenveen nog om een rechtstreeks ticket voor Europa (althans voorronden EL). Dit alles leidt tot 5 wedstrijden die er nog toe doen op de laatste speeldag. Niet gek!

Gezien het feit dat Ajax zich niet nog een uitglijder kan veroorloven en dat ook Go Ahead zijn sportieve plicht zal doen denk ik dat Roda verdwijnt uit de eredivisie. PSV zal geen fout maken tegen NAC maar zeker niet met meer dan 5-0 winnen dus ook hier geen verrassingen. Maar ja je weet het nooit.

Hier dan mijn prognoses op hoop en gevoel.

Ajax - NEC 3-0

Bij NEC zijn alle wielen inmiddels van de wagen en slechts het feit dat het in Zuid-Limburg al eerder compleet fout liep zal er voor zorgen dat NEC pas over een paar weken degradeert. Ajax mist Siem de Jong en kan waarschijnlijk toch op zoek naar een nieuwe trainer.

AZ - Feyenoord 2-4

Koeman wil enige reserves een kans geven en bij AZ wil men de boel fit houden voor de play-offs. Mijn inschatting is dat Koeman start met zijn sterkste elftal en reservers na een veilige voorsprong laat invallen.

FC Twente - PEC Zwolle 6-3

Een gezellige zaterdagavond bij deze Overijsselse derby.

FC Utrecht - Vitesse 1-3

Appeltje eitje voor Chelski 5.

PSV -NAC Breda 4-1

Winst voor PSV waarna Faber zal verklaren dat het toch een goed seizoen was voor de Eindhovenaren.

RKC Waalwijk -SC Heerenveen 2-2

RKC heeft goede kansen in de promodegra wedstrijden.

FC Groningen - Heracles Almelo 1-3

Reserves Groningen niet sterk genoeg om Heracles te verslaan. 3x Bryan Linssen (Feyenoord doelwit ter vervanging Schaken)

SC Cambuur - ADO Den Haag 5-2

5x Manu.

Go Ahead Eagles - Roda JC 3-0

Het wegsturen van Brood betekende het eind van de spelen in Kerkrade.

Eet-suggestie:
Ik zou zeggen kijk naar de wedstrijden met een lekker zak naturel AH ribbelchips en hand in de broek. Als alternatief  naturel pannenkoeken met poedersuiker en stroop.

kp.jpg


Disclaimer:
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden en steunt Feyenoord als kameraadje.

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas




-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 mei 2014 door sportdwaas --
tomson
 tomson - donderdag 01 mei 2014 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
FC Utrecht - Vitesse 1-3
Appeltje eitje voor Chelski 5.
Jordania is zo pissig dat hij een deel vam de spelers heeft betaald om het slot van de competitie te saboteren :) Dat zal ze leren hem een stadionverbod te geven. En die vinger van de directeur gaat nu z'n pielemoos worden hahaha...
remco k
 remco k - donderdag 01 mei 2014 - 18:56   quote  deeplink  
Ik denk dat je de kwaliteiten van Koeman echt verschrikkelijk overschat...

Bij alle clubs behalve Ajax, Valencia en AZ gewoon ontslagen door zwaar tegenvallende resultaten..

En bij PSv even geteerd op het werk van Hiddink..

Koeman is een goede trainer die het bij Feyenoord prima heeft gedaan. Al vind ik dat niet het geval over dit seizoen, hij had namelijk gewoon kampioen moeten worden, en als ie de ploeg fatsoenlijk aan de competitie had laten beginnen was dat ook gelukt, daar is en blijft hij verantwoordelijk voor, en dus kun je niet spreken van een goed seizoen voor Koeman...
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 01 mei 2014 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 18:56 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat je de kwaliteiten van Koeman echt verschrikkelijk overschat...

Bij alle clubs behalve Ajax, Valencia en AZ gewoon ontslagen door zwaar tegenvallende resultaten..

En bij PSv even geteerd op het werk van Hiddink..

Koeman is een goede trainer die het bij Feyenoord prima heeft gedaan. Al vind ik dat niet het geval over dit seizoen, hij had namelijk gewoon kampioen moeten worden, en als ie de ploeg fatsoenlijk aan de competitie had laten beginnen was dat ook gelukt, daar is en blijft hij verantwoordelijk voor, en dus kun je niet spreken van een goed seizoen voor Koeman...
Feyenoord stond behoorlijk in de steigers toen Koeman aantrad. Hij heeft het naar behoren gedaan want het is behoorlijk moeilijk aan de verlangens van het legioen te voldoen
remco k
 remco k - donderdag 01 mei 2014 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 20:19 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Feyenoord stond behoorlijk in de steigers toen Koeman aantrad. Hij heeft het naar behoren gedaan want het is behoorlijk moeilijk aan de verlangens van het legioen te voldoen
Hij heeft het zeker prima gedaan.. Maar het laatste seizoen gewoon niet.. Hij had een goede selectie die bij elkaar bleef, de goede spits, en als je dan zo aan het seizoen begint, en dan die punten te kort komt op het laatst dan heb je het niet goed gedaan het laatste seizoen..

Ajax had volgens velen een minder goede selectie, Ajax heeft 8 posities opnieuw moeten invullen ten aanzien van afgelopen seizoen..

Koeman heeft het twee seizoenen gewoon erg goed gedaan, en dit seizoen minder..

Ik denk namelijk dat het legioen helemaal niet veeleisend is, dat vinden ze alleen van zichzelf om bepaalde dingen goed te praten..
dennie
 dennie - vrijdag 02 mei 2014 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 20:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft het zeker prima gedaan.. Maar het laatste seizoen gewoon niet.. Hij had een goede selectie die bij elkaar bleef, de goede spits, en als je dan zo aan het seizoen begint, en dan die punten te kort komt op het laatst dan heb je het niet goed gedaan het laatste seizoen..

Ajax had volgens velen een minder goede selectie, Ajax heeft 8 posities opnieuw moeten invullen ten aanzien van afgelopen seizoen..

Koeman heeft het twee seizoenen gewoon erg goed gedaan, en dit seizoen minder..

Ik denk namelijk dat het legioen helemaal niet veeleisend is, dat vinden ze alleen van zichzelf om bepaalde dingen goed te praten..
Ben het met je eens, als ik terugdenk aan onze discussie over Oranje lijkt het er op dat je toch een beetje bent bijgedraaid met je mening?
remco k
 remco k - vrijdag 02 mei 2014 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 mei 2014 - 20:27 schreef dennie het volgende:

[..]

Ben het met je eens, als ik terugdenk aan onze discussie over Oranje lijkt het er op dat je toch een beetje bent bijgedraaid met je mening?
Op welk deel van de discussie doel je.. Heb je namelijk de helft van de tijd lopen fucken.. Dus weet ff niet of jet het serieuze deel bedoeld of wat anders..
dennie
 dennie - vrijdag 02 mei 2014 - 22:09   quote  deeplink  
Het gedeelte waarin je aangaf dat ajax kwalitatief beter is dan Feyenoord.. Feyenoord is 2e geeindigd en aangezien je aangeeft dat Koeman het niet goed had gedaan heeft hadden ze dus kampioen moeten worden.

Lopen fucken haha. dan heb je wel erg droge humor moet ik zeggen bijna al je reacties hadden een serieuze tonatie.. Maargoed..
remco k
 remco k - vrijdag 02 mei 2014 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 mei 2014 - 22:09 schreef dennie het volgende:
Het gedeelte waarin je aangaf dat ajax kwalitatief beter is dan Feyenoord.. Feyenoord is 2e geeindigd en aangezien je aangeeft dat Koeman het niet goed had gedaan heeft hadden ze dus kampioen moeten worden.

Lopen fucken haha. dan heb je wel erg droge humor moet ik zeggen bijna al je reacties hadden een serieuze tonatie.. Maargoed..
Ik zou zeggen, kijk mijn posts er maar op na van dit seizoen..

Ajax heeft vind ik betere spelers. Maar Feyenoord had een ingespeeld team.. Met grote talenten..

Bij Ajax is zijn er heel veel jongens niet in vorm geweest, daarom had Feyenoord kampioen moeten worden.. En aangezien dat niet is gebeurd vind ik dat hij het dit seizoen gewoon niet goed genoeg heeft gedaan..

Voor veel mensen was Feyenoord ook de gedoodverfde favoriet.. En dat hebben ze dus niet waargemaakt..

Wat ik eerder poste over het zogenaamd kritische publiek meen ik ook echt, Ik vind dat het helemaal niet kritisch is, maar dat structureel over zichzelf blijft zeggen om maar niet te hoeven te accepteren dat Feyenoord het niet goed heeft gedaan.. En zolang men bij Feyenoord als supporters zijnde, maar ook als club zijnde op deze manier het zielige kindje van de klas blijven, zal men geen kampioen worden..

Het absolute topsportklimaat, waarbij puntverlies simpelweg wordt gezien als slecht mist bij Feyenoord..
dennie
 dennie - zaterdag 03 mei 2014 - 04:13   quote  deeplink  
Heb je posts erop 'nagekeken' Zie je niet lopen focken man wat ik zei of je moet wel erg droge humor hebben.

Maargoed Feyenoord was de gedoodverfde favoriet dit seizoen? Ik moet zeggen dat die nieuw is voor mij..

Dat ze de sterkste selectie hadden is voor mij overigens wel een feit en dat ze kampioen hadden moeten worden ook.

En ik vind het niet gek dat de supporters wat minder kritisch zijn na 15 jr geen kampioen, al stoor ik mij hier wel aan. Je kan echter niet zeggen dat er niet naar gestreefd is om deze ambities te creeren, de spelers konden gewoon niet met de druk om gaan. Het was geen gebrek maar meer onkunde om het ook waar te maken.
remco k
 remco k - zaterdag 03 mei 2014 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 04:13 schreef dennie het volgende:
Heb je posts erop 'nagekeken' Zie je niet lopen focken man wat ik zei of je moet wel erg droge humor hebben.

Maargoed Feyenoord was de gedoodverfde favoriet dit seizoen? Ik moet zeggen dat die nieuw is voor mij..

Dat ze de sterkste selectie hadden is voor mij overigens wel een feit en dat ze kampioen hadden moeten worden ook.

En ik vind het niet gek dat de supporters wat minder kritisch zijn na 15 jr geen kampioen, al stoor ik mij hier wel aan. Je kan echter niet zeggen dat er niet naar gestreefd is om deze ambities te creeren, de spelers konden gewoon niet met de druk om gaan. Het was geen gebrek maar meer onkunde om het ook waar te maken.
Als het onkunde zou zijn, zou het gebrek aan kwaliteit zijn..

Maar voor dit seizoen heb ik veel mensen horen zeggen dat Feyenoord kampioen zou worden.. Ajax zou belangrijke spelers kwijtraken en opnieuw moeten beginnen, ditzelfde geld voor PSV en TWente en Vitesse waren enkel outsiders.. Kortom, Feyenoord als favoriet..

Dat minder kritisch was de afgelopen jaren logisch, maar afgelopen seizoen absoluut niet...
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 03 mei 2014 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 mei 2014 - 23:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kijk mijn posts er maar op na van dit seizoen..

Ajax heeft vind ik betere spelers. Maar Feyenoord had een ingespeeld team.. Met grote talenten..

Bij Ajax is zijn er heel veel jongens niet in vorm geweest, daarom had Feyenoord kampioen moeten worden.. En aangezien dat niet is gebeurd vind ik dat hij het dit seizoen gewoon niet goed genoeg heeft gedaan..

Voor veel mensen was Feyenoord ook de gedoodverfde favoriet.. En dat hebben ze dus niet waargemaakt..

Wat ik eerder poste over het zogenaamd kritische publiek meen ik ook echt, Ik vind dat het helemaal niet kritisch is, maar dat structureel over zichzelf blijft zeggen om maar niet te hoeven te accepteren dat Feyenoord het niet goed heeft gedaan.. En zolang men bij Feyenoord als supporters zijnde, maar ook als club zijnde op deze manier het zielige kindje van de klas blijven, zal men geen kampioen worden..

Het absolute topsportklimaat, waarbij puntverlies simpelweg wordt gezien als slecht mist bij Feyenoord..
dat Feyenoord voor veel mensen de gedoodverfde favoriet was is nieuw voor mij. Na de eerste 3 wedstrijden van het seizoen helemaal niet meer. Als ze uit die wedstrijden 4 of meer punten hadden gehaald stonden ze nu op de Coolsingel. Als als... achteraf blijkt dat er aan het begin van het seizoen onrust was in de kuip vanwege afwijzen woestijndeal voor Pelle door van Geel cs.

Later hebben ze het bij Go Ahead en Twente uit en bij Heracles en Ajax thuis laten liggen. Anderzijds hebben ze ook wel eens geluk gehad. Kortom gezien het begin van het seizoen een hele prestatie dat het rustig is gebleven en de tweede plaats is gepakt.
remco k
 remco k - zaterdag 03 mei 2014 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 11:28 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

dat Feyenoord voor veel mensen de gedoodverfde favoriet was is nieuw voor mij. Na de eerste 3 wedstrijden van het seizoen helemaal niet meer. Als ze uit die wedstrijden 4 of meer punten hadden gehaald stonden ze nu op de Coolsingel. Als als... achteraf blijkt dat er aan het begin van het seizoen onrust was in de kuip vanwege afwijzen woestijndeal voor Pelle door van Geel cs.

Later hebben ze het bij Go Ahead en Twente uit en bij Heracles en Ajax thuis laten liggen. Anderzijds hebben ze ook wel eens geluk gehad. Kortom gezien het begin van het seizoen een hele prestatie dat het rustig is gebleven en de tweede plaats is gepakt.
Precies wat jij nu doet is de reden dat Feyenoord geen kampioen is geworden.. Niet door jou persoon, maar doordat iedereen dezelfde gedachte had, een beetje van ach jammer, maar toch nog tweede.... Datzelfde leeft ook binnen de club... Zo van, kijk eens waar we vandaan komen. i.p.v. te kijken waar je nu staat, welke selectie er is, en gewoon de doelstelling kampioen worden najagen i.p.v. alleen maar uitspreken..
dennie
 dennie - zaterdag 03 mei 2014 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 11:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Als het onkunde zou zijn, zou het gebrek aan kwaliteit zijn..

Maar voor dit seizoen heb ik veel mensen horen zeggen dat Feyenoord kampioen zou worden.. Ajax zou belangrijke spelers kwijtraken en opnieuw moeten beginnen, ditzelfde geld voor PSV en TWente en Vitesse waren enkel outsiders.. Kortom, Feyenoord als favoriet..

Dat minder kritisch was de afgelopen jaren logisch, maar afgelopen seizoen absoluut niet...
Onkunde hoeft niet per se gebrek aan kwaliteit te zijn, danwel mentaliteit. Wat je ook kan zien als je ziet hoe vaak er een voorsprong is weggegeven. Kwalitatief sterker dan de tegenstander, op het moment dat ze voor komen valt de organisatie weg.
remco k
 remco k - zaterdag 03 mei 2014 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 16:57 schreef dennie het volgende:

[..]

Onkunde hoeft niet per se gebrek aan kwaliteit te zijn, danwel mentaliteit. Wat je ook kan zien als je ziet hoe vaak er een voorsprong is weggegeven. Kwalitatief sterker dan de tegenstander, op het moment dat ze voor komen valt de organisatie weg.
Mentaliteit heeft ook met kwaliteit te maken.. Het is namelijk een onderdeel wat ik dit geval dus niet goed is.

En sorry, maar ook dit is zoeken naar een excuus om tevreden te zijn met die tweede plek..

als die kwaliteit zo veel meer was geweest als bij Ajax, en Koeman zo's geweldige trainer, dan was je kampioen geworden...
dennie
 dennie - zaterdag 03 mei 2014 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 19:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Mentaliteit heeft ook met kwaliteit te maken.. Het is namelijk een onderdeel wat ik dit geval dus niet goed is.

En sorry, maar ook dit is zoeken naar een excuus om tevreden te zijn met die tweede plek..

als die kwaliteit zo veel meer was geweest als bij Ajax, en Koeman zo's geweldige trainer, dan was je kampioen geworden...
Hoe kan het dan zijn dat ik niet tevreden ben met de 2e plaats? Ik zoek geen excuus, ik geef alleen mijn mening.
remco k
 remco k - zaterdag 03 mei 2014 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 20:32 schreef dennie het volgende:

[..]

Hoe kan het dan zijn dat ik niet tevreden ben met de 2e plaats? Ik zoek geen excuus, ik geef alleen mijn mening.
Weet ik..

Maar het is wel het gevoel dat er heers bij Feyenoord..

Tevreden met deze tweede plek bij Feyenoord...

Neem Ajax nu, kampioen maar gewoon niet tevreden over dit seizoen, en dat leeft erg bij de supporters, ook de trainer is niet tevreden..
dennie
 dennie - zondag 04 mei 2014 - 14:22   quote  deeplink  
Tja dat is gewoon arrogantie. Ik denk dat je juist heel blij mag zijn dat je met deze zeer matige selectie kampioen bent geworden. Niet tevreden zijn klinkt wel ernstig verwend moet ik zeggen.
remco k
 remco k - zondag 04 mei 2014 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 14:22 schreef dennie het volgende:
Tja dat is gewoon arrogantie. Ik denk dat je juist heel blij mag zijn dat je met deze zeer matige selectie kampioen bent geworden. Niet tevreden zijn klinkt wel ernstig verwend moet ik zeggen.
Heel erg tevreden over het kampioenschap.. Maar niet over het vertoonde spel.. Dat is toch ook gewoon zo.. Wat is daar arrogant aan..

Ik vind het hebben van die mening horen bij de winnaarsmentaliteit die er moet zijn bij club, ploeg en ook de supporters..
dennie
 dennie - zondag 04 mei 2014 - 15:24   quote  deeplink  
Dan begrijp je het begrip winnaarsmentaliteit niet, jullie hebben namelijk gewonnen...
remco k
 remco k - zondag 04 mei 2014 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 15:24 schreef dennie het volgende:
Dan begrijp je het begrip winnaarsmentaliteit niet, jullie hebben namelijk gewonnen...
Jazeker, en men weet heel goed dat het stukken beter moet wil je dit vol kunnen houden..
dennie
 dennie - zondag 04 mei 2014 - 15:48   quote  deeplink  
Dat is weer wat anders. 'Het maakt niet uit hoe je wint als je maar wint'. Dat is winnaarsmentaliteit.
remco k
 remco k - zondag 04 mei 2014 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 15:48 schreef dennie het volgende:
Dat is weer wat anders. 'Het maakt niet uit hoe je wint als je maar wint'. Dat is winnaarsmentaliteit.
Altijd de beste willen zijn.. Dat is ook winnaarsmentaliteit..
Loetje
 Loetje - zondag 04 mei 2014 - 19:47   quote  deeplink  
Winnaarsmentaliteit is zoals het er bij Ajax - FC Barcelona aan toe ging. Strijden en voor elke meter knokken. Die mentaliteit heb ik bijzonder weinig gezien
remco k
 remco k - zondag 04 mei 2014 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 19:47 schreef Loetje het volgende:
Winnaarsmentaliteit is zoals het er bij Ajax - FC Barcelona aan toe ging. Strijden en voor elke meter knokken. Die mentaliteit heb ik bijzonder weinig gezien
Twee dingen die helemaal niets met elkaar te maken hebben.. En al helemaal niet met waar wij het hier nu over hebben.. Dat gaat namelijk niet eens over de spelers, maar over de opvatting van club maar met name de supporters..
Loetje
 Loetje - donderdag 08 mei 2014 - 04:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 20:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Twee dingen die helemaal niets met elkaar te maken hebben.. En al helemaal niet met waar wij het hier nu over hebben.. Dat gaat namelijk niet eens over de spelers, maar over de opvatting van club maar met name de supporters..
Ik doelde daar niet op. Andere quote ik wel. Snap wel dat het zo overkomt

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5128
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Gouden Pik of Pannekoek. Speelronde 34









0.0242378