BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: De hoog rendement ketel die Oranje heet

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 01 juni 2014 - 13:59   quote  deeplink  
Nu Sneijder dan toch uiteindelijk selectie bij zonnekoning Louis heeft afgedwongen was het voor hem de tijd zand in proefdraaiende 1-5-3-2 machine te strooien. De manier waarop Sneijdertje speelde maakte het in feite een 1-5-2-3 systeem waarin hij op het middenveld niet aanspeelbaar was en in de voorhoede in de weg liep. De aanvalsopzet naar de 1-0 was een goede maar de eind-pass (spreek uit eind-pas) van de kleine Utrechter was in feite te zacht. We gaan ervan uit dat Wesley de bedoelingen van het Koeman-systeem snel oppikt anders kan Wijnaldum instappen.

Tegen Ghana leverde het systeem ondanks Sneijdertje voldoende kansen op. Ghana bleef verder ongevaarlijk en daardoor bleef de nul gehandhaafd deze keer ondanks zwakke optredens van Vlaar, Martins Indi en in verdedigend opzicht af en toe Blind. Op het middenveld was de Jong in aanvallend opzicht nauwelijks een verbetering ten opzichte van Blind tegen Ecuador.

Dat koning Lodewijk Blind en Janmaat zijn meest fitte spelers noemt geeft te denken. Doordat Wesley teveel in de punt van de aanval bleef hangen ontbrak het op het middenveld aan creativiteit. De Jong heeft dat sowieso niet en de Guzman moest werken voor 2 omdat er voor Louis inzake de man van Yolanthe in verdedigend opzicht niets te JUICHEN viel.

In het huidige systeem van Oranje bestrijken Janmaat en Blind de gehele flanken. Ondanks hun door de bondscoach aangehaalde fitheid lijkt het me vrij onmogelijk dat een hele wedstrijd vol te houden. Zeker niet in het warme Brazilië. Blind en Janmaat zijn dan wel fit maar in de tweede helft gaan ze sprintjes verliezen. Als er een (ruime) voorsprong is ok maar bij een achterstand gaat het een toestand worden.

Het houden van de nul wordt daarom heilig en dat is dan de reden dat spierbundel en schoffelaar de Jong mee mag doen. De vraag is of dit zal lukken. Na de introductie van het systeem door Koeman bij Feyenoord (het zal overigens ook wel ergens anders ter wereld worden gespeeld) werd een lange reeks van zeges en weinig tegendoelpunten aaneengeregen. De wedstrijd tegen Ghana liet zien dat het best leidt tot aantrekkelijk voetbal. Met name een speler als Robben gedijt in dit systeem. Van Persie zou je achter de spitsen kunnen laten spelen in plaats van Sneijder (die dan uit het elftal verdwijnt of een linie naar voren schuift) waarbij zijn positie dan kan worden ingenomen door Sneijder, Depay of Lens.

Goed nieuws was ook dat van Gaal met Oranje naar het WK gaat om het te winnen. Mooi zo.

Dan nog even de selectie doornemen:

Doelmannen:
Jasper Cillessen (Ajax)
Jasper vergelijkt zichzelf graag met van der Sar waar ik geen fan van ben. Hij maakt overigens weinig fouten dus vooruit dan maar.

Tim Krul (Newcastle United)
Goeie keeper maar mist het vertrouwen van de bondscoach (hier had van Gaal dan beter Stekelenburg uit de mottenballen kunnen halen)

Michel Vorm (Swansea City)
Technisch de beste keeper van de 3 maar te ondermaats.

Verdedigers:

Bruno Martins Indi (Feyenoord)
Gaat voor van Gaal door het vuur. Heeft niet zijn beste jaar bij Feyenoord en Oranje maar als de vorm terugkomt is hij gecombineerd met zijn inzet en passie een pluspunt. Kan als linksback, centrale verdediger en ook middenvelder uit de voeten.

Daryl Janmaat (Feyenoord)
Onder Koeman is de glamour er af gegaan bij Daryl. Zal aanvallende activiteiten goed moeten doseren om niet in de problemen te raken in het warme Brazilië.

Terence Kongolo (Feyenoord)
Van de geselecteerde verdedigers van Feyenoord zonder meer de meest getalenteerde. Rustig, zelfkritisch en balvast. Sneller dan je zou denken. Als hij in Oranje hetzelfde initiatief mag en durft te nemen als bij Feyenoord kan hij zomaar een basisplaats afdwingen als centrale verdediger of back.

Stefan de Vrij (Feyenoord)
Is in vorm maar laat opbouwend nog te weinig zien. Met Martins Indi, Kongolo of Veltman naast hem geen problemen in het centrum.

Joël Veltman (Ajax)
Afgezien van zijn postuur vind ik hem met name opbouwend beter dan Vlaar.

Ron Vlaar (Aston Villa)
Ron Beton, de dartliefhebber, is niet mijn favoriet maar hij boezem ontzag in bij spitsen die hem niet kennen. Weet niet of hij de basis haalt. Opbouwend te traag, wel dreigend bij corners voor vijandelijk doel maar zelden scorend.

Paul Verhaegh (FC Augsburg)
Zal wel regelmatig aan de bak moeten als Daryl moe is.

Middenvelders:
Wesley Sneijder (Galatasaray)
Moet duidelijk wennen aan systeem en lijkt nog niet in 2010 vorm.

Nigel de Jong (AC Milan)
Tja het is gewoon niet mijn man. Opbouwend te traag, levert ballen niet snel genoeg in bij creatievere spelers.

Daley Blind (Ajax)
Niet geschikt voor het middenveld maar als back zeventig minuten bruikbaar in dit systeem. Daarna wordt het lastig.

Jordy Clasie (Feyenoord)
Is natuurlijk minder imponerend dan de Jong maar verplaatst het spel sneller naar de spitsen.

Leroy Fer (Norwich City)
Kan op de plaats van de Jong spelen of als rechtsback fungeren. Is een slordige speler waar ik wel een fan van ben.

Jonathan de Guzman (Swansea City)
Met Sneijder erbij en met de Jong op het middenveld is het lastig voor Jonathan om zich te onderscheiden.

Georginio Wijnaldum (PSV)
Toen Georginio geblesseerd raakte was het seizoen voor PSV over en uit. Wijnaldum is een zeer goede voetballer, die nooit klaagt. Als hij zijn mannetje niet teveel gaat opzoeken om uit te spelen is het goede speler voor de linkerflank of direct achter de spitsen. Zijn oma zorgt wel voor de lekkere hapjes.

Aanvallers:
Robin van Persie (Manchester United)
Het blijft altijd maar weer afwachten of je een bruikbare bal krijgt van Wesley of Arjen. Daarom was hij zo blij met Jordy Clasie zullen we maar zeggen.

Arjen Robben (Bayern München)
Laten we maar hopen dat hij die doelpunten dan maar eens gaat maken want de bal afgeven blijft lastig. Godzijdank bezorgt hij de tegenstanders ook buik- en hoofdpijn.

Jeremain Lens (Dinamo Kiev)
Sinds het historische knokpartijtje in de catacomben van de Kuip waar de stoere Jeremain het onderspit dolf tegen Wesley Verhoek en Lex Immers is hij niet meer dezelfde.

Dirk Kuyt (Fenerbahce)
Hotseknotse Dirk voorheen Henri Buitenzorg, kan Janmaat aflossen.

Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04)
Zolang Robin er elke wedstrijd eentje in peert zal de Hunter rustig invallen tussen de 70e en 80e minuut. Desnoods als back.

Memphis Depay (PSV)
Eerste wissel bij vermoeidheid Robin, Arjen of Wesley.

Misschien had van Gaal Virgil van Dijk i.p.v. Kongolo of Vlaar kunnen meenemen. Stekelenburg in plaats van Vorm of Krul ja zelfs misschien zelfs het keepertje van de schapenkoppen en Jong Oranje. Vilhena, Emanuelson of Immers in plaats van de Jong. Of toch van der Vaart in plaats van erelid Kuyt. Maar goed in zijn algemeenheid denk ik dat het wel goed zit met deze groep.

23.jpg


Het is een mooi stel en ik laat het verder aan Louis van Gaal I over de finale te halen en hem net als zijn illustere voorgangers te verliezen. Vol trots en juichend...

Disclaimer:
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden en steunt Feyenoord als kameraadje.

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas
remco k
 remco k - zondag 01 juni 2014 - 16:24   quote  deeplink  
Je hebt er maar weinig kijk op.
infamous psv
 infamous psv - maandag 02 juni 2014 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 16:24 schreef remco k het volgende:
Je hebt er maar weinig kijk op.
ha ha ha ha
Voetbalgek
 Voetbalgek - maandag 02 juni 2014 - 20:13   quote  deeplink  
.... wat een hoop onzin...
Peterhs
 Peterhs - woensdag 04 juni 2014 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juni 2014 - 20:13 schreef Voetbalgek het volgende:
.... wat een hoop onzin...
Vertel wat nieuws...
remco k
 remco k - woensdag 04 juni 2014 - 21:05   quote  deeplink  
Waardeloos voetbal... Niet om aan te gluren..
remco k
 remco k - woensdag 04 juni 2014 - 21:34   quote  deeplink  
Blind Fer en Jan Maat spelen prima.. Tenminste gedachte vooruit.. Overigens begon Fer heel matig, beetje zenuwen denk ik..

De rest is gewoon ruk op dit moment.. Die twee voorin en die op 10 bakken er ook helemaal niks van.. Droevig als dit het niveau is..
Peterhs
 Peterhs - woensdag 04 juni 2014 - 22:18   quote  deeplink  
Moeten ze maar de hele wedstrijd met Tha Hunt spelen!
remco k
 remco k - woensdag 04 juni 2014 - 22:22   quote  deeplink  
Alsof het nu beter is. Net zo bagger.. Gewoon een matig elftal..
remco k
 remco k - woensdag 04 juni 2014 - 22:23   quote  deeplink  
Volgevreten vedettes die zichzelf stuk voor stuk nog allemaal geweldig vinden..
remco k
 remco k - woensdag 04 juni 2014 - 22:26   quote  deeplink  
Maar goed. Hier moet het ook niet gebeuren he.. In Brazilie moet het gaan gebeuren..
Peterhs
 Peterhs - woensdag 04 juni 2014 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 juni 2014 - 22:26 schreef remco k het volgende:
Maar goed. Hier moet het ook niet gebeuren he.. In Brazilie moet het gaan gebeuren..
Alleen gebeurd het niet :-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 05 juni 2014 - 02:08   quote  deeplink  
Mooi zo, zijn ze ook weer gauw thuis en kan al die oranje troep ook weer uit de winkels!
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 30 juni 2014 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 16:24 schreef remco k het volgende:
Je hebt er maar weinig kijk op.
Robben gedijt in het systeem. Kuyt inmiddels rechtsback. Hoezo heb ik er geen kijk op...
remco k
 remco k - maandag 30 juni 2014 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 09:28 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Robben gedijt in het systeem. Kuyt inmiddels rechtsback. Hoezo heb ik er geen kijk op...
Blind speelt 90 minuten erg goed. Vlaar speelt. Sneijder loopt meer dan wie ook. De Jong speelde geweldig tot aan zijn blessure.
Fer speelde i.p.v. Sneijder.. Wijnaldum speelt prima naast de Jong en nu naast Blind..
Geweldige assist van Robben waar jij zegt dat ie dat nooit doet.

Kortom.. Veel meer fout dan goed.. Dus er weinig kijk op
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 30 juni 2014 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 18:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind speelt 90 minuten erg goed. Vlaar speelt. Sneijder loopt meer dan wie ook. De Jong speelde geweldig tot aan zijn blessure.
Fer speelde i.p.v. Sneijder.. Wijnaldum speelt prima naast de Jong en nu naast Blind..
Geweldige assist van Robben waar jij zegt dat ie dat nooit doet.

Kortom.. Veel meer fout dan goed.. Dus er weinig kijk op
wel correct citeren graag.
remco k
 remco k - maandag 30 juni 2014 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 22:35 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

wel correct citeren graag.
Ach, details..

Je hebt het over 2 spelers redelijkerwijs bij het juiste eind.. Misschien 3..

Sorry, maar je hebt er echt geen kijk op.. Ik overigens ook niet hoor..
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 01 juli 2014 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2014 - 22:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach, details..

Je hebt het over 2 spelers redelijkerwijs bij het juiste eind.. Misschien 3..

Sorry, maar je hebt er echt geen kijk op.. Ik overigens ook niet hoor..
je gaat toch niet opeens verstandige dingen zeggen :)
remco k
 remco k - dinsdag 01 juli 2014 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juli 2014 - 08:53 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

je gaat toch niet opeens verstandige dingen zeggen :)
Jazeker wel..:-)
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 01 juli 2014 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 juli 2014 - 11:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Jazeker wel..:-)
Uit betrouwbare bronnen weet ik dat Louis van G., binnenkort woonachtig te Manchester (UK), momenteel verblijvend met Oranje-1 ergens in Latijns-Amerika mijn columns leest. Diezelfde bronnen ontkennen dat hij er iets mee doet. Dat kan gaan opbreken... :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: De hoog rendement ketel die Oranje heet









0.0253880