BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Het Mickey Mouse WK

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 04 juli 2014 - 09:20   quote  deeplink  
Wat in Nederland al jaren aan de hand is wegens geldgebrek en in Engeland wegens overschotten bij alle clubs is nu eindelijk doorgedrongen tot het walhalla van het voetbal, het wk voor landenteams.

Iedereen kan iedereen verslaan.

Net als in Nederland heeft het te maken met een verdere professionalisering van de sport. Bij PEC Zwolle wordt net zoveel en hard getraind als bij de vroegere top 3 Feyenoord, Ajax en PSV. Nu zelfs gerenommeerde eredivisieplakkers als NEC en Roda afdalen naar de Jupiler League om daarin een oud voetbalbolwerk als Sparta te bestrijden lijkt de nivellering compleet. Dinosaurussen als van der Gijp en Derksen kunnen hier maar moeilijk aan wennen. Het huidige mundial zal met name als het gewonnen wordt door België, Nederland of Colombia, wat niet waarschijnlijk is maar ook niet uitgesloten, zorgen voor een harde landing en verplichte omscholing van de heren bij VItv.

Waar veel Engelse en buitenlandse clubs, en inmiddels ook het Deense Ajax, hun jeugdopleidingen volstouwen met buitenlands talent lijkt het beter om te investeren in lokale jeugd die de nationale jeugdelftallen kan halen.

Het WK, hoewel leuker dan ooit, is steeds meer een etalage en handelsplatform voor de voetbalwereld.

Alle afgelopen achtste finales waren spannend. Dit onderschrijft bovenstaande stellingen. De Belgen speelden tegen de VS misschien wel de leukste wedstrijd van het toernooi maar dit was mede te danken aan Klinsmann's open huis tactiek. Als reclame voor de sport in de States was het natuurlijk wel prima. De NBA, MLB, NHL en NFL kunnen zich opmaken voor zware concurrentie van het soccer.

Huidig Koning van dienst en zijn vrouw
koning+lodewijk.jpg
Het Nederlands elftal kwam met de hakken over de sloot maar de overwinning was uiteindelijk verdiend. De Janmaat Verhaegh wissel was in theorie begrijpelijk maar in de praktijk bleek het eerder een verslechtering. Na het snelle uitvallen van de Jong greep van Gaal, gelukkig, maar goed in door Martins Indi in te brengen en uiteindelijk Kuyt door te laten schuiven naar de rechtsbackpositie. Men kan zeggen wat je wil maar hij denkt er in ieder geval over na.

Zo maakt de reeds legendarische coach van elke nood een deugd. Met dank aan het aangespoelde talent uit Eredivisie en Jupiler League. Waar in Nederland wordt gemopperd en gefoeterd door de analisten en experts zien de buitenlanders Louis als een genie en een durfal vanwege het wisselen van de tegen Mexico bleke van Persie.

Ik denk dat de volgende landen zich kwalificeren voor de halve finale:

Brazilië
Duitsland
Argentinië
Nederland (mede uit zuivere vaderlandsliefde)

Een derby der lage landen in het verre Brazilië lijkt uitgesloten en ook vanwege toekomstige internationale relaties ongewenst.

Disclaimer:
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden en steunt Feyenoord als kameraadje.

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 juli 2014 door sportdwaas --
remco k
 remco k - vrijdag 04 juli 2014 - 16:25   quote  deeplink  
4 Denen bij Ajax... Enig idee hoeveel contract spelers de club heeft...

Overigens werd Nederland voetballend direct beter doordat Blind op het middenveld ging spelen en Indy daarachter die eindelijk weer eens een verdienstelijke wedstrijd speelde.

Kuyt zal denk ik blijven spelen en dat is volkomen terecht, die doet het namelijk meer dan goed.. Ook hoop ik dat Sneijder de vorm van het laatste half uur vast kan houden, toen speelde hij echt heel erg goed..

Van Persie mag hij er van mij direct uithalen. 3 goals gemaakt dit toernooi, en ja die waren heel belangrijk, maar buiten deze wapenfeiten en het schot op de lat speelt hij een zeer slecht toernooi, is niet of nauwelijk aanspeelbaar, verliest alle duels en houd geen bal bij zich..

Hoe anders is het met Robben die zelfs kopduels heeft gewonnen.. Samen met James van Clombia de absolute ster van dit toernooi, en zonder band de absolute baas van het elftal... Erg knap hoe hij is teruggekomen na zijn desastreus verlopen 2010...

Maar kwalitatief vind ik de ploeg zeer matig. Dat wat Louis voor elkaar heeft gekregen is iets dat we in Nederland niet gewend zijn.. De absolute wil om te winnen lijkt aanwezig en ze zijn top fit.. Zijn tactische keuzes zijn verbazingwekkend maar pakken structureel goed uit op de keuze van Verhaegh na, daar moet Janmaat gewoon spelen, zelfs nu hij niet goed speelt is ie twee klasses beter dan Verhaegh..

Ron Vlaar is trouwens gewoon heel goed...

Alles klopt, en de belangrijkste reden om aan te wijzen waarom we eventueel kampioen zouden zijn geworden is de samenhorigeid die onze Louis gecreerd heeft.. En dat is terug te zien in iets dat ik nergens eerder heb gezien bij Oranje.. Namelijk het samen zingen van het volkslied..

Ze zijn het gewoon verplicht door Louis, net zoals ze door Louis verplicht zijn de beker naar Nederland te brengen..

Of het gaat gebeuren?? Ik twijfel eraan, maar als de invloed van een trainer op het winnen van die prijs ooit zo groot is geweest, dan is het nu wel..

Colombia
Duitsland
Argentinie
Nederland..
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 04 juli 2014 - 17:53   quote  deeplink  
De huidige jeugdopleiding van Ajax laat meer instroom zien van Nederlandse jeugd. Het was een bepaalde lichting met veel Denen. Even goed volgt Ajax in principe het goede beleid: uitgaan van eigen jeugd en slechts uitzonderlijke talenten of zeer goede spelers kopen.

Van Gaal slaagt erin het uiterste uit de groep te halen. Van Persie is niet fit en niet echt in vorm. In het warme Brazilië kan hij hooguit 60 minuten mee. Met Huntelaar en Depay zijn er dan adequate vervangers. Janmaat is een moeilijk verhaal. Ik vind hem veel beter dan Verhaegh maar niet perse beter dan Kuijt op die positie. Of Veltman op die plek kan spelen weet ik niet. Dat vind ik wel een heel goede speler.

Blind vind ik als linksback het best tot zijn recht komen maar als controlerende middenvelder is hij voetballend wel een vooruitgang op de Jong maar zijn handelingssnelheid is nog te traag. Wijnaldum heeft nog niet veel gebracht. Clasie was samen met Immers en Vilhena bij Feyenoord verantwoordelijk voor de stabiliteit. Clasie is een goede balveroveraar en verplaatst het spel snel naar de voorhoede. Deed het uit tegen Turkije uitstekend maar met Sneijder ook in de ploeg wordt het fysiek een lastig verhaal ze allebei te laten spelen. Wijnaldum is mits fit wel een mannetjesputter en bovendien een jongen die nooit zeurt.

Vlaar valt me alles mee verdedigend maar opbouwend is het nog niet veel. Denk dat ze de finale kunnen halen, en dat dacht ik voor het toernooi ook, maar winnen lijkt me uitgesloten. Op zich voor een klein land toch mooi.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 juli 2014 door sportdwaas --
remco k
 remco k - vrijdag 04 juli 2014 - 20:18   quote  deeplink  
Ik vind het erg leuk om te zien dat Ajax en Feyenoord het niveau in Nederland bepaalt de laatste 3 jaar, en ja Ajax werd die 3 keer kampioen, maar beide ploegen hebben wel de trend bepaald en het beeld bepaald..

Persoonlijk heb ik van Persie nog nooit goed gevonden in het NL elftal op een eindronde, sterker nog, in de bepalende wedstrijden in de CL is hij ook zelden goed geweest..

JanMaat moet daar gewoon spelen, persoonlijk vind ik vd Wiel de beste op die positie, alleen die was geblesseerd en daarom terecht JanMaat de eerste man..
Huntelaar kan je niet laten spelen in dit systeem, maar in een klassiek 4-3-3 systeem is het een van de beste spitsen van het WK..
Depay is inderdaad een prima vervanger, maar niet eentje vanaf de basis..
Veltman is een mindere back dan JanMaat. Overigens bedenk ik me nu net dat de reden voor van Gaal afgelopen wedstrijd de keuze op Veltman meer had gerechtvaardigd dan de keuze op Verhaegh, opbouwend is die jongen namelijk echt heel erg goed..
Wijnaldum speelt net als Sneijder erg goed vanuit zijn taak, maar dat beetje extra wat hij aan de bal moet kunnen brengen heb ik nog niet gezien..

Ik denk dat van Gaal ergens nog een belangrijke rol voor Clasie achter de hand heeft..
Vlaar is ook opbouwend niet goed, maar dat is ook niet zijn taak..
TheMenace
 TheMenace - zondag 06 juli 2014 - 01:22   quote  deeplink  
tjah schande voor het voetbal dat er zo een derderangs land als nederland door is maar ja als het goed is komt nu de echte kwaliteiten naar voren van argentinie die toch wel zeker 3 klasse beter moet zijn.
Peterhs
 Peterhs - zondag 06 juli 2014 - 01:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juli 2014 - 01:22 schreef TheMenace het volgende:
tjah schande voor het voetbal dat er zo een derderangs land als nederland door is maar ja als het goed is komt nu de echte kwaliteiten naar voren van argentinie die toch wel zeker 3 klasse beter moet zijn.
Het is een schande dat zo'n 5de rangs persoon, in de vorm van jou nog op dit forum kan posten.
Leer een keer gebruik te maken van leestekens man. Je lijkt wel een kleuter die net woorden heeft geleerd en ze allemaal maar achter elkaar flikkert.
Als er nou nog eens niet alleen van dat domme gezwam uit zou komen...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 06 juli 2014 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juli 2014 - 01:58 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Het is een schande dat zo'n 5de rangs persoon, in de vorm van jou nog op dit forum kan posten.
Leer een keer gebruik te maken van leestekens man. Je lijkt wel een kleuter die net woorden heeft geleerd en ze allemaal maar achter elkaar flikkert.
Als er nou nog eens niet alleen van dat domme gezwam uit zou komen...
Vraag niet het onmogelijke van die blafteckel Peet.....hij is niks en hij zal ook nooit wat worden, hij is een blamage voor de Feijenoord supporters.
Peterhs
 Peterhs - zondag 06 juli 2014 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juli 2014 - 13:00 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Vraag niet het onmogelijke van die blafteckel Peet.....hij is niks en hij zal ook nooit wat worden, hij is een blamage voor de Feijenoord supporters.
Ja ik weet het, maar soms heb ik geen controle over mijn vingers en dan moet ik het gewoon tikken en posten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 06 juli 2014 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 juli 2014 - 17:13 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ja ik weet het, maar soms heb ik geen controle over mijn vingers en dan moet ik het gewoon tikken en posten.
Geeft niet gap....ik heb hetzelfde
Aartus
 Aartus - zondag 06 juli 2014 - 23:41   quote  deeplink  
Nederland speelt misschien niet het mooiste voetbal tijdens dit WK.
Dit Nederland heeft wel een ijzersterke wil om te winnen.
Conditioneel zijn ze absoluut de sterkste van de vier.
Dit elftal strijd door tot ze onder de douche staan.
Dat is ook wel eens anders geweest.
Nu zie ik hier weer zo,n azijnzeiker die het een derderangs elftal vind.Voor sommigen deugt het niet of het is nooit goed.Als voetballiefhebber geniet ik van de passie van dit team.
Uwe Warstein
 Uwe Warstein - dinsdag 08 juli 2014 - 13:47   quote  deeplink  
Hopelijk kan Argentina eindelijk laten zien wat ze kunnen! Aguero is er misschien bij, heerlijke voetballer. Di Maria is er helaas niet bij, erg jammer.
Uwe Warstein
 Uwe Warstein - woensdag 09 juli 2014 - 20:32   quote  deeplink  
Enzo PEREZ is een geweldenaar!
remco k
 remco k - donderdag 10 juli 2014 - 01:14   quote  deeplink  
Wat ben jij een mongoool..
Maximus
 Maximus - zondag 13 juli 2014 - 13:44   quote  deeplink  
Brazilie-Varkenoord 0-3
TheMenace
 TheMenace - maandag 25 augustus 2014 - 20:10   quote  deeplink  
DEUTSCHLAND DEUTSCHLAND DEUTSCHLAND DEUTSCHLAND!nenam je weet jij kan krijgen he zielige GLORYHUNTER!
remco k
 remco k - maandag 25 augustus 2014 - 20:57   quote  deeplink  
Over zielig gesproken..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 25 augustus 2014 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 augustus 2014 - 20:10 schreef TheMenace het volgende:
DEUTSCHLAND DEUTSCHLAND DEUTSCHLAND DEUTSCHLAND!nenam je weet jij kan krijgen he zielige GLORYHUNTER!
Ga toch weg nepneus....ga baantjes trekken in het gaasperplas, het liefst in het midden
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 september 2014 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 augustus 2014 - 21:06 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ga toch weg nepneus....ga baantjes trekken in het gaasperplas, het liefst in het midden
En dan de stop eruit trekken???

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Het Mickey Mouse WK









0.0087289