BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie moet er komen i.p.v. Blind?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
martymcfly
 martymcfly - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:04   quote  deeplink  
Nu blind verkocht is aan Man U. Begint het grote speculeren. Wie komt er i.p.v. Blind.
Sinkgraven wordt genoemd. Maar ja is dat wat. Met andere woorden wie zien jullie aks ideale versterking of komt er wellicht.
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:04 schreef martymcfly het volgende:
Nu blind verkocht is aan Man U. Begint het grote speculeren. Wie komt er i.p.v. Blind.
Sinkgraven wordt genoemd. Maar ja is dat wat. Met andere woorden wie zien jullie aks ideale versterking of komt er wellicht.
Die hadden ze al moeten hebben met bijvoorbeeld Mokotjo. Sinkgraven is een talent maar zal weer tijd nodig hebben om te wennen dus schuif dan Bazoer maar door die heb je al een tijdje rondlopen en weet nu wel wat er verwacht wordt
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:33   quote  deeplink  
Ik zie geen vervanger komen, die hebben we namelijk al en heet Viergever.

Bazoer is nog niet toe aan Ajax 1 denk ik. Wel een goede voetballer met veel potentie. Serero kan eventueel ook op 6 uit de voeten en Schone heeft daar ook goede dingen gedaan. Zat opties dus die positie op te vangen.

Ik zou best een versterking willen zien maar niet voor een specifieke positie. Als Ajax iemand haalt moet dat een echte versterking zijn. Iemand uit een goede competitie die voor Ajax te halen is, zoals VDV of KJH. En anders maar niet.
faust
 faust - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:52   quote  deeplink  
Intern opvangen .. Wie je ook aantrekt iedereen zal moeten wennen ..
hjf
 hjf - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:33 schreef Eide het volgende:
Ik zie geen vervanger komen, die hebben we namelijk al en heet Viergever.

Bazoer is nog niet toe aan Ajax 1 denk ik. Wel een goede voetballer met veel potentie. Serero kan eventueel ook op 6 uit de voeten en Schone heeft daar ook goede dingen gedaan. Zat opties dus die positie op te vangen.

Ik zou best een versterking willen zien maar niet voor een specifieke positie. Als Ajax iemand haalt moet dat een echte versterking zijn. Iemand uit een goede competitie die voor Ajax te halen is, zoals VDV of KJH. En anders maar niet.
Met het laatste ben ik het 100% eens. Maar Schone op 6? Remco zal het zeker niet hiermee eens zijn (ik wil niet stoken hoor Remco). Ik denk zelf dat Schone een te trage handelingssnelheid heeft op deze plek. En Bazoer zit in een leerproces, die je niet abrupt moet afbreken, omdat er kwaliteiten worden gevraagd, die hij nog niet heeft (o.a. beheersing van situaties waarin wordt gevraagd om het teambelang voorop te stellen).
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:33 schreef Eide het volgende:
Ik zie geen vervanger komen, die hebben we namelijk al en heet Viergever.

Bazoer is nog niet toe aan Ajax 1 denk ik. Wel een goede voetballer met veel potentie. Serero kan eventueel ook op 6 uit de voeten en Schone heeft daar ook goede dingen gedaan. Zat opties dus die positie op te vangen.

Ik zou best een versterking willen zien maar niet voor een specifieke positie. Als Ajax iemand haalt moet dat een echte versterking zijn. Iemand uit een goede competitie die voor Ajax te halen is, zoals VDV of KJH. En anders maar niet.
Ik vind Serero veel te onrustig, tactisch matig en fysiek zwak voor de zes positie. Te druistig!
KJH zal niet komen want Siggi heeft net verlengt. VdV begint toch wel af te takelen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 augustus 2014 door Brandje --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:57   quote  deeplink  
Frans leer je het beste in Frankrijk, Spaans leer je het beste in Spanje......
Voetballen leer je het beste in het beste team, gooi die jonkies maar voor de leeuwen.....niet 90 minuten, maar wel flinke inval beurten.
In Noorwegen speelt een gozertje van 15....om ons heen in diverse clubs spelen 18 jarige of zelfs iets jonger.
Dus gooi Zivkovic en Bazoer er maar in.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 11:59   quote  deeplink  
Nigel de Jong terughalen.. vd Vaart lijkt me ook een prima optie nu
-----------Viergever-------------
Klaassen----------vd Vaart
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:57 schreef Nenam_tiL het volgende:
Frans leer je het beste in Frankrijk, Spaans leer je het beste in Spanje......
Voetballen leer je het beste in het beste team, gooi die jonkies maar voor de leeuwen.....niet 90 minuten, maar wel flinke inval beurten.
In Noorwegen speelt een gozertje van 15....om ons heen in diverse clubs spelen 18 jarige of zelfs iets jonger.
Dus gooi Zivkovic en Bazoer er maar in.
Eens kunnen gewoon tot de winterstop voor de leeuwen gegooid worden.
Kun je rustig aankijken of dat er van de winter iets bij moet komen..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens kunnen gewoon tot de winterstop voor de leeuwen gegooid worden.
Kun je rustig aankijken of dat er van de winter iets bij moet komen..
Ik verwacht in de winterstop wel aankopen, nu niet
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:04   quote  deeplink  
Schone heeft al vaker op 6 gespeeld vorig seizoen. Dat was allemaal nog voor Daley naar 6 schoof trouwens maar toch. Ik weet niet of Ajax er verdedigend aan toe is om met Schone op 6 te spelen, maar qua passing is Schone natuurlijk prima daar. En hij kan van daaruit inschuiven en op doel schieten.

Het wordt toch lastig echt Blind te vervangen. Daley was zo goed in het storen en in de persoonlijke duels... dat vind je niet zomaar.

Zeker als je nagaat dat Daley echt 3 jaar heeft moeten rijpen voordat hij zo goed was als nu. Een interne opvolger gaat ook weer jaren nodig hebben. Daarom wijs ik ook steeds op groei van spelers, anderen moeten nu opstaan. Veltman, Klaassen, Boilesen. Dat zijn de jongens die nu moeten laten zien wat extra te kunnen brengen. Dat is namelijk groei en ontwikkeling. En daarmee krijgen dan El Ghazi en Kishna de kans te gaan wennen.

Ik ben eens benieuwd of Andersen de overstap naar Ajax 1 kan gaan maken. Een vertrek van Blind geeft hem wel de ruimte een vaste plek bij Ajax 1 op te eisen door goed spel. Andersen is de enige bij jong Ajax die ik te goed vind voor Jong Ajax.
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:57 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vind Serero veel te onrustig, tactisch matig en fysiek zwak voor de zes positie. Te druistig!
KJH zal niet komen want Siggi heeft net verlengt. VdV begint toch wel af te takelen
Het gaat om het concept Brandje, een echte kwalitatieve impuls en anders niet. We hebben zat jongens die kwaliteit hebben maar moeten rijpen. Daar moet Ajax nu niet te veel aan besteden in mijn ogen. En dan zijn KJH en VDV even voor de hand liggende voorbeelden. Ik had ook Eto'o kunnen zeggen bijvoorbeeld. Nogmaals, het gaat om het concept.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:04 schreef Eide het volgende:
Schone heeft al vaker op 6 gespeeld vorig seizoen. Dat was allemaal nog voor Daley naar 6 schoof trouwens maar toch. Ik weet niet of Ajax er verdedigend aan toe is om met Schone op 6 te spelen, maar qua passing is Schone natuurlijk prima daar. En hij kan van daaruit inschuiven en op doel schieten.

Het wordt toch lastig echt Blind te vervangen. Daley was zo goed in het storen en in de persoonlijke duels... dat vind je niet zomaar.

Zeker als je nagaat dat Daley echt 3 jaar heeft moeten rijpen voordat hij zo goed was als nu. Een interne opvolger gaat ook weer jaren nodig hebben. Daarom wijs ik ook steeds op groei van spelers, anderen moeten nu opstaan. Veltman, Klaassen, Boilesen. Dat zijn de jongens die nu moeten laten zien wat extra te kunnen brengen. Dat is namelijk groei en ontwikkeling. En daarmee krijgen dan El Ghazi en Kishna de kans te gaan wennen.

Ik ben eens benieuwd of Andersen de overstap naar Ajax 1 kan gaan maken. Een vertrek van Blind geeft hem wel de ruimte een vaste plek bij Ajax 1 op te eisen door goed spel. Andersen is de enige bij jong Ajax die ik te goed vind voor Jong Ajax.
Eens, alleen geen Schöne op 6. Als Viergever geblesseerd is, probeer dan maar Bazoer.
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:05 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Eens, alleen geen Schöne op 6. Als Viergever geblesseerd is, probeer dan maar Bazoer.
+1
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:57 schreef Nenam_tiL het volgende:
Frans leer je het beste in Frankrijk, Spaans leer je het beste in Spanje......
Voetballen leer je het beste in het beste team, gooi die jonkies maar voor de leeuwen.....niet 90 minuten, maar wel flinke inval beurten.
In Noorwegen speelt een gozertje van 15....om ons heen in diverse clubs spelen 18 jarige of zelfs iets jonger.
Dus gooi Zivkovic en Bazoer er maar in.
Geweldige post..
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:46   quote  deeplink  
Op dit moment heeft het geen enkele zin. Eerst maar eens kijken tot de winterstop.

Ik noem het aantrekken van jonge talenten en geen ervaren spelers ernaast nemen bewust risico nemen. En dat vind ik nalatend beleid. Hou ik niet van en heb ik niks mee.

Ajax had veel meer voor balans in haar selectie moeten kiezen. Ajax heeft maanden de tijd gehad om meer ervaren spelers aan te trekken. Maar men denkt dat ze dat niet nodig hebben.

De komende tijd gaan we zien of Ajax dit zich kan permitteren. Zo niet dan verwacht ik dan de staf er voor het seizoen 2015-16 wel eens heel anders zal kunnen uitzien?
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:57   quote  deeplink  
Whahahahaha. Je bedoelt de staf die 4 keer op rij kampioen is geworden??

Maar goed, ook al worden we kampioen, die staf ziet er vrijwel zeker volgend seizoen anders uit, voor de Boer is dit namelijk naar alle waarschijnlijkheid het laatste seizoen..

Overigens is de staf niet verantwoordelijk voor het aan en verkoop beleid, maar dat lijkt bij jou tegen dovemansoren gezegd.
RZA
 RZA - zaterdag 30 augustus 2014 - 12:58   quote  deeplink  
Voorlopig niemand halen maar het intern opvangen, Als Blind niet op het middenveld speelt kan Kishna weer in de basis, Verder zie ik toch Milik en Zivkovic liever voorin dan Sigthorsson, Zo zou je het bijvoorbeeld kunnen opvangen:

Milik - Zivkovic
Kishna - Klaassen - Schóne - El Ghazi
Boilisen - Veltman - Moisander - Van Rhijn
Cilissen
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:58 schreef RZA het volgende:
Voorlopig niemand halen maar het intern opvangen, Als Blind niet op het middenveld speelt kan Kishna weer in de basis, Verder zie ik toch Milik en Zivkovic liever voorin dan Sigthorsson, Zo zou je het bijvoorbeeld kunnen opvangen:

Milik - Zivkovic
Kishna - Klaassen - Schóne - El Ghazi
Boilisen - Veltman - Moisander - Van Rhijn
Cilissen
En jij denkt dat Ajax even een ander systeem gaat spelen? Dat terwijl de gehele club is ingericht op het spelen van 4-3-3
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:58 schreef RZA het volgende:
Voorlopig niemand halen maar het intern opvangen, Als Blind niet op het middenveld speelt kan Kishna weer in de basis, Verder zie ik toch Milik en Zivkovic liever voorin dan Sigthorsson, Zo zou je het bijvoorbeeld kunnen opvangen:

Milik - Zivkovic
Kishna - Klaassen - Schóne - El Ghazi
Boilisen - Veltman - Moisander - Van Rhijn
Cilissen
Dus eigenlijk wil jij 4-2-4 spelen zonder controleur op het middenveld. Lijkt mij de weg richting de middenmoot, deze opstelling. En dan begin ik nog even niet over de rechtspoten op links en visa versa :) En de hele opleidings- en spelvisie van Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 augustus 2014 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:05   quote  deeplink  
Het gaat om nu Remco. Het bewust niet aantrekken van ervaren spelers is een keuze. Ik geloof dat Ajax zelfs vorig jaar aantrekkelijker voetbal reeds had kunnen spelen met meer ervaren spelers erbij. Ajax haalt niet het maximale in kwaliteit uit de financiële middelen en spelers die het heeft. Het is maar net waar jij de focus op legt en met welke bril je iets bekijkt!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 augustus 2014 door Bobby1972 --
martymcfly
 martymcfly - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:12   quote  deeplink  
Naar mijn idee is het toch echt belangrijk dat er een wat oudere speler komt die nodig is als steunpilaar. Zoals Ooijer van een paar jaar geleden en poulsen van de afgelopen 2 jaar. Dus ik hoop toch echt dat ze naast eventueel sinkgraven ook een wat oudere ervaren speler halen.
Roma28
 Roma28 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:18   quote  deeplink  
John Obi Mikel van Chelsea halen. Heeft kracht en ervaring die nodig is om niet af te gaan als een gieter in de CL
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:18 schreef Roma28 het volgende:
John Obi Mikel van Chelsea halen. Heeft kracht en ervaring die nodig is om niet af te gaan als een gieter in de CL
En hoe dacht je die ooit te willen betalen. Laat staan datie zelf nooit hierheen zou willen.
martymcfly
 martymcfly - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:30   quote  deeplink  
Zou van ginkel haalbaar zijn. Huren dan?
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:05 schreef Bobby1972 het volgende:
Het gaat om nu Remco. Het bewust niet aantrekken van ervaren spelers is een keuze. Ik geloof dat Ajax zelfs vorig jaar aantrekkelijker voetbal reeds had kunnen spelen met meer ervaren spelers erbij. Ajax haalt niet het maximale in kwaliteit uit de financiële middelen en spelers die het heeft. Het is maar net waar jij de focus op legt en met welke bril je iets bekijkt!
Huh?? Je roept zelf dat Overmars alleen maar met nu bezig is en niet met de toekomst. En nu zeg je dat het om het nu gaat?

Maar als men niet het maximale uit de spelers haalt, dan moet niet Marc weg, maar Frank..

En het gaat niet om het nu. Ik dacht dat jij een bedrijf hebt?? Dan zou je moeten weten dat het niet om het nu gaat, maar om de lange termijn visie welke ook op korte termijn succes mogelijk maakt..

Succes hebben we de afgelopen 4 seizoenen in overvloed gehad. En jij gaat dan even de gehele boel afkraken???

Maar noem eens gewoon concreet namen welke ze hadden moeten halen dan.. Je kraakt namelijk alleen maar af maar opwbouwende kritiek is er bij jou niet bij.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:30 schreef martymcfly het volgende:
Zou van ginkel haalbaar zijn. Huren dan?
Dat is niet die iets oudere speler die je hier boven beschrijft, van Ginkel is een talent net als Klaassen met relatief weinig ervaring en eigenlijk ook nog niet echt iets gepresteerd..

Wel een welkome speler hoor, groot talent namelijk..
martymcfly
 martymcfly - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is niet die iets oudere speler die je hier boven beschrijft, van Ginkel is een talent net als Klaassen met relatief weinig ervaring en eigenlijk ook nog niet echt iets gepresteerd..

Wel een welkome speler hoor, groot talent namelijk..
Klopt je hebt helemaal gelijk, maar was even aan het fantaseren :-)
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:35   quote  deeplink  
Men had eerder moeten anticiperen op de situatie zoals die nu is. Omdat je wist dat het eruit kon zien zoals de situatie nu is. Ajax speelt met vuur terwijl ze het nooit zover hadden hoeven laten komen. Wanneer Ajax wel ervaren spelers had aangetrokken reeds dan was de aderlating nu minder groot geweest. Ajax heeft genoeg financiële middelen om dit risico te verkleinen. Dat heeft men dus niet gedaan. En natuurlijk is dat een bewuste keuze. De komende tijd gaan we zien of dat een goede is geweest of niet.

En ik ga al helemaal niet met mijn vingertje wijzen van kijk ik had het al voorspeld. Ik hou niet van kortzichtigheid.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Men had eerder moeten anticiperen op de situatie zoals die nu is. Omdat je wist dat het eruit kon zien zoals de situatie nu is. Ajax speelt met vuur terwijl ze het nooit zover hadden hoeven laten komen. Wanneer Ajax wel ervaren spelers had aangetrokken reeds dan was de aderlating nu minder groot geweest. Ajax heeft genoeg financiële middelen om dit risico te verkleinen. Dat heeft men dus niet gedaan. En natuurlijk is dat een bewuste keuze. De komende tijd gaan we zien of dat een goede is geweest of niet.

En ik ga al helemaal niet met mijn vingertje wijzen van kijk ik had het al voorspeld. Ik hou niet van kortzichtigheid.
En toch ben je zo kortzichtig als de pest. Je zegt het namelijk zelf al, het gaat om het nu..
Dat is kortzichtig..

En men heeft geanticipeerd, kerel waarom schijn je dat maar niet te snappen..

Of speelt Viergever niet bij Ajax? En spelen Muric Zivkovic en Millik niet bij Ajax??
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:38   quote  deeplink  
Uiteindelijk gaat het om feiten. En als die gaan aantonen dat het verkeerd uitpakt voor Ajax heeft dat altijd consequenties. Fouten maken we allemaal.
remco k
 remco k - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:38 schreef Bobby1972 het volgende:
Uiteindelijk gaat het om feiten. En als die gaan aantonen dat het verkeerd uitpakt voor Ajax heeft dat altijd consequenties. Fouten maken we allemaal.
En welke feiten kun jij aangeven dat het dit seizoen gaat mislukken. Daar lijk jij namelijk met 200% van overtuigd..
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:44   quote  deeplink  
Ajax had kunnen kiezen voor een mix van eigen jeugd, jonge talenten en een paar extra ervaren spelers. Dat heeft men dus niet gedaan.

Kortzichtigheid is hier gebaseerd op het feit dat ik niet ineens ga schreeuwen van kijk ik had het al voorspeld. Daar hou ik niet van. Uiteindelijk gaat het echter wel om de feiten. En die spreken de waarheid.

Ik heb het over ervaren spelers die Ajax te weinig heeft aangetrokken. Hadden ze kunnen doen als ze gewild hadden.

Jij haalt voortdurend jonge spelers erbij die aangetrokken zijn. Spelen niet eens in het eerste. Dat zegt toch veel. Ajax heeft juist kwalitatief betere basisspelers nodig. Ik zie hun genomen keuzes van dit jaar niet als de juiste.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:48   quote  deeplink  
"En welke feiten kun jij aangeven dat het dit seizoen gaat mislukken. Daar lijk jij namelijk met 200% van overtuigd."

Dan lees jij heel slecht wat ik schrijf. Ik vind nog steeds dat Ajax een prima ploeg heeft. En dat ik genoten heb van het Ajax tot nu toe. Alleen dat Ajax het zich veel gemakkelijker had kunnen maken met de aankoop van een paar ervaren spelers aan het begin van het seizoen. En die keuze had een groot verschil kunnen maken. Ik vind het jammer dat ze die keuze niet genomen hebben.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:52   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax het dit jaar een stuk zwaarder krijgt dan een jaar geleden. En dat heeft te maken met dat andere teams sterker zijn geworden. ( zoals PSC, maar ook tegen kleine ploegen als PEC en Cambuur wordt het dit jaar lastiger)

In de CL ontbreekt teveel ervaring en kwaliteit.

Naar mijn idee had Ajax er anders bijgestaan wanneer ze 2 maand geleden zich hadden versterkt met een paar kwalitatief ervaren spelers.
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:37 schreef remco k het volgende:

[..]

En toch ben je zo kortzichtig als de pest. Je zegt het namelijk zelf al, het gaat om het nu..
Dat is kortzichtig..

En men heeft geanticipeerd, kerel waarom schijn je dat maar niet te snappen..

Of speelt Viergever niet bij Ajax? En spelen Muric Zivkovic en Millik niet bij Ajax??
Je vergeet een ding en dat vergeet Eide helaas ook. Viergever is niet als vervanger van Blind gehaald maar eerder voor Moisander/Poulsen want vorig jaar had je twee CVM. Blind en Poulsen. Nu heb je alleen Viergever dus sorry maar je reactie is feitelijk onjuist
Eide
 Eide - zaterdag 30 augustus 2014 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:54 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je vergeet een ding en dat vergeet Eide helaas ook. Viergever is niet als vervanger van Blind gehaald maar eerder voor Moisander/Poulsen want vorig jaar had je twee CVM. Blind en Poulsen. Nu heb je alleen Viergever dus sorry maar je reactie is feitelijk onjuist
Nee? Vanaf dag 1 heeft FdB aangegeven dat hij in Viergever een CVM zag en het was net zo goed duidelijk dat Viergever Blind zou gaan opvolgen. Niet voor niets dat Blind op 8 heeft gespeeld in plaats van op 6, en dat V.d. Hoorn achterin speelde in plaats van Viergever met Blind op 6. Dat lijtk mij meer dan overduidelijk.

Achter Viergever ontstaat nu wel een gaatje, dat ben ik met je eens, mar dat is geen onoverbrugbaar gaatje.
riveco
 riveco - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Men had eerder moeten anticiperen op de situatie zoals die nu is. Omdat je wist dat het eruit kon zien zoals de situatie nu is. Ajax speelt met vuur terwijl ze het nooit zover hadden hoeven laten komen. Wanneer Ajax wel ervaren spelers had aangetrokken reeds dan was de aderlating nu minder groot geweest. Ajax heeft genoeg financiële middelen om dit risico te verkleinen. Dat heeft men dus niet gedaan. En natuurlijk is dat een bewuste keuze. De komende tijd gaan we zien of dat een goede is geweest of niet.

En ik ga al helemaal niet met mijn vingertje wijzen van kijk ik had het al voorspeld. Ik hou niet van kortzichtigheid.
Er is vroeg geanticipeerd, alleen wil jij het niet zien schijnbaar.
Viergever is aangekocht en jij denkt geloof ik dat je binnen een uur een speler haalt, want het is pas net bekend. En je hebt het over ervaren spelers? (hoeveel wil je er hebben ) Wat is in jou ogen ervaring? Iemand die al jaren Cl speelt is niet haalbaar en dan heb ik het alleen al over salaris, verder gaan die niet in Nederland spelen.
Dus kom je uit bij ervaren spelers uit Nederland ( die weer niet gewend zijn om CL te spelen ) dus niet de ervaring hebben wat nodig is.
Beter een eigen talent een kans als een oudere speler met alleen eredivisie ervaring.
Misschien halen ze Poulsen nog wel om, omdat hij nog geen club heeft, dus wacht nu even rustig af.
riveco
 riveco - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:38 schreef Bobby1972 het volgende:
Uiteindelijk gaat het om feiten. En als die gaan aantonen dat het verkeerd uitpakt voor Ajax heeft dat altijd consequenties. Fouten maken we allemaal.
Het is altijd makkelijk om vooraf negatief te zijn, dan kun je je op je borst slaan als het fout is gegaan. Maar je zegt vaak dat ze lef moeten tonen bij Ajax, nou het getuigt van lef als je geen aankopen doet en je jeugd het vertrouwen geeft.
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 13:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee? Vanaf dag 1 heeft FdB aangegeven dat hij in Viergever een CVM zag en het was net zo goed duidelijk dat Viergever Blind zou gaan opvolgen. Niet voor niets dat Blind op 8 heeft gespeeld in plaats van op 6, en dat V.d. Hoorn achterin speelde in plaats van Viergever met Blind op 6. Dat lijtk mij meer dan overduidelijk.

Achter Viergever ontstaat nu wel een gaatje, dat ben ik met je eens, mar dat is geen onoverbrugbaar gaatje.
Waarom speelde Blind en Viergever dan samen op het middenveld en Blind zelfs als linkshalf tegen PSV.
Je geeft zelf al aan dat er een gaatje is dus dan is men weer te laat want met Blind en Poulsen had je twee CVM. Met Blind en Viergever idem dito dus de "rekensom" is vrij simpel en er moet iemand bij want je hebt geen back-up en jij zegt niet onoverbrugbaar maar ik vind het wel een groot gat
nora
 nora - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 11:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

Die hadden ze al moeten hebben met bijvoorbeeld Mokotjo. Sinkgraven is een talent maar zal weer tijd nodig hebben om te wennen dus schuif dan Bazoer maar door die heb je al een tijdje rondlopen en weet nu wel wat er verwacht wordt
Sinkgraven is verder als Bazoer !!! speelt al basis Heerenveen
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:20 schreef riveco het volgende:

[..]

Het is altijd makkelijk om vooraf negatief te zijn, dan kun je je op je borst slaan als het fout is gegaan. Maar je zegt vaak dat ze lef moeten tonen bij Ajax, nou het getuigt van lef als je geen aankopen doet en je jeugd het vertrouwen geeft.
Als ze lef hadden gehad dan hadden ze Bazoer eerder moet doorschuiven. Hadden Zivkovich de kans moeten geven en niet verlengen met Siggi.
De aankopen die gedaan zijn blijken voor 80% te mislukken op Schone en Moisander(nog steeds een matige verdediger in mijn ogen) na.
Iedereen zag deze transfer aankomen dus nu moet men weer alle bijzetten om iemand te halen binnen een paar dagen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:29 schreef nora het volgende:

[..]

Sinkgraven is verder als Bazoer !!! speelt al basis Heerenveen
Ik heb het niet over verder maar vd Hoorn speelde heerlijk bij Utrecht. Zivkovich was het mannetje bij Grunn en hebben beide tijd nodig en spelen de meeste wedstrijden in het eerste seizoen in Jong Ajax omdat het niveau en de druk anders zijn dan bij de subtop. Bazoer loopt er al anderhalf jaar rond en kent de club dus beter en die voorsprong is in mijn ogen heel belangrijk
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:41   quote  deeplink  
Wanneer je kijkt naar de spelers die nu in het eerste staan zijn de meeste gekocht en niet eigen jeugd. Ajax had kwalitatief betere spelers kunnen kopen met meer ervaring.

De Boer mag net als voorgaande jaren weer aan de bak. Gelukkig is hij nog bij Ajax en hij kan er vast wel weer wat van maken. Alleen is PSV sterker en verder dan een jaar geleden!
riveco
 riveco - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als ze lef hadden gehad dan hadden ze Bazoer eerder moet doorschuiven. Hadden Zivkovich de kans moeten geven en niet verlengen met Siggi.
De aankopen die gedaan zijn blijken voor 80% te mislukken op Schone en Moisander(nog steeds een matige verdediger in mijn ogen) na.
Iedereen zag deze transfer aankomen dus nu moet men weer alle bijzetten om iemand te halen binnen een paar dagen.
Even 2 dingen, Siggi is dus de speler met ervaring ( waar zo om gesmeekt wordt) en als ze niet verlengt hadden had hij dus naar het reserveteam gemoeten. ( en geld vernietiging )
En Misschien wordt Bazoer wel door geschoven, maar die moet zoveel mogelijk spelen, dus speelde hij bij jong Ajax. Ook moet je inzien dat als je een ervaren speler wil huren, moet wachten tot het eind van de transfermarkt omdat de grote clubs dan pas inzicht hebben op de selectie van hun ivm aankopen. Daarna gaan ze pas over tot verhuur van oudere spelers.
riveco
 riveco - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 14:41 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer je kijkt naar de spelers die nu in het eerste staan zijn de meeste gekocht en niet eigen jeugd. Ajax had kwalitatief betere spelers kunnen kopen met meer ervaring.

De Boer mag net als voorgaande jaren weer aan de bak. Gelukkig is hij nog bij Ajax en hij kan er vast wel weer wat van maken. Alleen is PSV sterker en verder dan een jaar geleden!
En omdat PSV spelers koopt moeten ze dat bij Ajax ook maar doen?
richard 1983
 richard 1983 - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:44   quote  deeplink  
Probeer aub poulsen te bewegen voor een jaar te tekenen.. Kan bazoer nog een jaar rijpen en boilesen met viergever strijden om de linksback positie !
Ciler
 Ciler - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:44   quote  deeplink  
Sommigen hier of eigenlijk de meesten scharen zich met 200% overtuiging achter het zuinige beleid van Ajax! Ik ben zelf ook een voorstander van de fluwelen revolutie echter ik ben het wel eens met Bobby1972 want ik denk inderdaad dat Ajax nu een risico neemt door de hand op de knip te houden en blind te geloven in de ontwikkeling van haar talenten. Hoe is Ajax de laatste jaren kampioen geworden? Juist door een mix van jonge jeugdige talenten en oudere ervaren spelers (Andre ooijer en Christiaan Poulsen) Wat je nu over houdt zijn geweldige talenten die nooit een volledig seizoen stabiel kunnen spelen. In feite is Ajax 1 nu een Jong Ajax want ik zie niemand met ervaring jij wel Remco dus ja Ajax neemt een risico door enkel voor de lange termijn te gaan en enkel maar jeugdige talenten te kopen en niet te zorgen voor een juiste balans en mix van jonge en oudere ervaren spelers (korte termijn). Je kan wel roepen we hebben zat talent maar die talenten hebben juist de ervaring van oudere ervaren spelers nodig om te groeien. Hoe zijn we de laatste 4 jaar kampioen geworden juist met een mix van jonge en ervaren spelers. Wat houdt je nu over een 2e Jong Ajax! Hoe kan het dat Bazoer en Anderssen zich zo langzaam ontwikkelen? Je hebt ervaring nodig die de jonge jongens bij de hand nemen in het veld. Gooi dan pas die jonge honden voor de leeuwen. Dure aankopen hoeft niet maar wel ervaring voor de balans in een elftal!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 augustus 2014 door Ciler --
faust
 faust - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:46   quote  deeplink  
Uh ow het lijkt bijna ellende om fan te wezen van ajax zo te lezen.. heb wat vertrouwen..every thing is gonna b allright :)
nora
 nora - zaterdag 30 augustus 2014 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2014 - 12:58 schreef RZA het volgende:
Voorlopig niemand halen maar het intern opvangen, Als Blind niet op het middenveld speelt kan Kishna weer in de basis, Verder zie ik toch Milik en Zivkovic liever voorin dan Sigthorsson, Zo zou je het bijvoorbeeld kunnen opvangen:

Milik - Zivkovic
Kishna - Klaassen - Schóne - El Ghazi
Boilisen - Veltman - Moisander - Van Rhijn
Cilissen
zet je gewoon de hele A1 er in

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie moet er komen i.p.v. Blind?









0.0129861