BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Reageren vanuit de onderbuik en schieten vanuit de heup

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 09:59   quote  deeplink  
Opzienbarend is het zeker, de move van Vemeer naar Feyenoord. Opzienbarender misschien nog wel meer, zijn de reacties van de supporters en fans. Reden van mijn schrijven is deze column: http://www.lunaticnews.nl/nieuws/een-transfer-met-grote-gevolgen . Geschreven op lunatic, zoals we allemaal weten 1 van de fanatiekste sites die we kennen. Éen bewaker van het Feyenoord gevoel.

Wat ik hier zie is een nette verwoording van wat je op de social media ook ziet. Men begrijpt niet dat een kind van de Kuip, die al 15 jaar bij Feyenoord speelt, vervangen wordt door de tweede keeper van ajax. Dat is een reactie die vanuit emotie is te billijken, zeker omdat het een speler betreft uit de 'poel des verderf'. De zinnen "Los van het feit of Erwin Mulder een goede keeper is of niet" en "Het zegt wederom alles over het topsportklimaat in De Kuip. Onze gedachte gingen direct terug naar 31 augustus 2006, toen Angelos Charisteas op de laatste dag va de transferdeadline Feyenoord kwam versterken. Supporters waren destijds woest hierover en gisteren voelde wij ons wederom zo." geven aan dat er vooral gereageerd wordt uit emotie. Dat het wordt aangegrepen om het gelijk te halen van een ogenschijnlijk falen van de directie.

Maar als je het nu objectief bekijkt, of allicht een poging zou doen, gaat het hier dan wel om falen van de directie? Is het niet zo dat de roep om vervanging van Mulder steeds groter wordt? Is het niet zo dat inderdaad bij een topclub een selectie hoort waarin een wissel van speler niet direct tot verzwakking leidt?

Waarom hebben we Hahn dan gehaald is de vraag? Nou simpel, de keeper van jong Oranje die transfervrij weg kan bij Dordrecht en die graag naar jou toekomt, moet je altijd halen. Niet voor nu, maar voor de toekomst. Haal je Vermeer, wordt Mulder tweede keeper en gaat Hahn ervaring opdoen bij je kleine broertje, of tegenwoordig misschien neefje. Dat is prima en in mijn optiek een goed doordachte beslissing. Ook al betreft het aantrekken van Vermeer misschien een laatste moment beslissing, deze overweging is goed te begrijpen. Blijkbaar maakt Hahn niet de indruk dat hij Mulder adequaat zou kunnen vervangen, wat moet je dan doen? Hem voor de leeuwen gooien voor een bomvolle Kuip en zo een nieuwe Maikel Aerts creëren? Of kies je voor deze constructie. Ik zeg, doe mij maar deze constructie.

En dan kom ik terecht bij deze zin:

"Wij zien deze hele bizarre transfer dan ook niet anders als een totale afleidingsmanouvre van Martin van Geel, die het al maanden niet voor elkaar krijgt om een fatsoenlijke spits naar De Kuip te halen, maar wel een tweederangskeeper van de concurrent binnenhaalt."

Dit zit echt bomvol van rancune.

Dan nu de vraag, waarom schrijf ik dit stuk. Dit schrijf ik juist om aan te geven dat dit soort gerenomeerde sites met columns als deze, juist zorgen voor de verdeeldheid waar zij het bestuur van betichten. Zij voeden de haat van degenen die sowieso al een antipathie jegens Gudde en van Geel hebben. Dit soort opinie stukjes zitten bomvol aannames, rancune en stemmingmakerij en er zijn velen die dit gewoon klakkeloos als waar aannemen.

Natuurlijk fronst het merendeel van de Feyenoord supporters zijn wenkbrauwen als een speler van ajax aangetrokken wordt en natuurlijk zit daar menigeen niet op te wachten, maar laten we het alsjeblieft niet tot een confrontatie onderling laten komen en moeten we zeker niet overgaan tot persoonlijke aanvallen.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 september 2014 - 10:02   quote  deeplink  
Amen..
craven
 craven - maandag 01 september 2014 - 10:03   quote  deeplink  
Yepppp
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 september 2014 - 10:05   quote  deeplink  
Lunatic heeft maar 1 doel: pootje lichten van om het even welke beleidsdrager dan ook.
Niet gehinderd door enige fantasie qua argumentatie.

Laat de club met rust. We blikken gezond naar de toekomst.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 september 2014 - 10:05   quote  deeplink  
Geef die man eerst een kans, hij wilt zo graag spelen bij ons, anders had ie voor het geld gekozen in Engeland
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 september 2014 - 10:10   quote  deeplink  
Jouw column, of ergens vandaan geplukt Stylzz? Goed stukkie iig.
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 10:10 schreef Bosifyable het volgende:
Jouw column, of ergens vandaan geplukt Stylzz? Goed stukkie iig.
Eh dat heb ik net in elkaar geflanst..
craven
 craven - maandag 01 september 2014 - 10:13   quote  deeplink  
Prima stuk dus
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 september 2014 - 10:16   quote  deeplink  
Okeuj! Nogmaals, leuk stuk, helemaal mee eens.
TheMenace
 TheMenace - maandag 01 september 2014 - 10:16   quote  deeplink  
wat een gelul,

vermeer is een betere keeper dan mulder die na 4 jaar stilstaan en altijd dezelfde fouten maakt irritant begint te worden en een uitstraling van een dooie mus.daarom en dat vermeer toevallig bij ajaks vandaan komt lekker boeiend.vermeer is meer dan welkom.

en ja nu nog een spits erbij dat klopt maar die 2 dingen moet je los van elkaar zien...
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 september 2014 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 10:11 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Eh dat heb ik net in elkaar geflanst..
Open, zeer goed stuk.
Met rust en benul de gekte, emotie van bovenaf(!) waargenomen.
Clyde Best
 Clyde Best - maandag 01 september 2014 - 10:19   quote  deeplink  
Dit stukje is een oase van rust en nuance tussen alle heetgebakerde, zichzelf belangrijk vinden, cultuurbewakende meningen van mensen die denken dat ze het geweten en hart van Feyenoord zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 september 2014 door Clyde Best --
Jan Tol
 Jan Tol - maandag 01 september 2014 - 10:19   quote  deeplink  
Vermeer is een goeie keeper, Hij pakt wel punten!
Martinus7
 Martinus7 - maandag 01 september 2014 - 10:22   quote  deeplink  
Eens. Gewoon een goede deal. Huidige keeper komt te kort en geeft onrust. Je kunt een nederlandstalige keeper met CL ervaring en interlands kopen voor 750000euro. En niet eens oud... Alleen omdat ie van ajax komt gaan velen steigeren. We willen toch zo hoog mogelijk eindigen? en aankoop Vermeer zit evt komst spits niet in de weg. Er is voldoende geld maar de juiste spits moet wel willen komen.
MMM
 MMM - maandag 01 september 2014 - 10:48   quote  deeplink  
Mooi stuk Stylzz. Heel belangrijk om nu binnen het Legioen geen verdeeldheid te creëren!
ViezeFurr
 ViezeFurr - maandag 01 september 2014 - 10:52   quote  deeplink  
Prima stukje, mooi verwoord.
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 10:54   quote  deeplink  
Dank, de negatieve reacties komen vast nog wel, maar dat hoort ook zo!
ViezeFurr
 ViezeFurr - maandag 01 september 2014 - 10:56   quote  deeplink  
Negatieve reacties zijn niet erg. Maar wat ik gisteren allemaal op Social Media voorbij zag komen. Manman, wat veel mensen zonder IQ.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 september 2014 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 10:54 schreef Stylzz het volgende:
Dank, de negatieve reacties komen vast nog wel, maar dat hoort ook zo!
Straks op WZFeyenoord, als 'ie er niet al staat, en dan begint de klopjacht jongen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 10:59 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Straks op WZFeyenoord, als 'ie er niet al staat, en dan begint de klopjacht jongen.
och, WZF zijn goeie gasten!
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 01 september 2014 - 11:01   quote  deeplink  
Oh zeker, zij wel! Maar daar lezen ook bepaalde mensen mee, en van daaruit begint het.

Probeerde idd niet te zeggen dat zij zelf slecht of verkeerd zijn. Integendeel!
Fr-QQ
 Fr-QQ - maandag 01 september 2014 - 11:03   quote  deeplink  
Goed stuk en goed verwoord wat mijn gevoel is over Lunaticnews... Alleen maar de directie afschieten terwijl deze zelfde directie er toch voor heeft gezorgd, weliswaar mbv de VVF en de florerende academy, dat onze club financieel weer gezond is geworden.
Kadaver
 Kadaver - maandag 01 september 2014 - 11:03   quote  deeplink  
Stylzz//held
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 11:03 schreef Kadaver het volgende:
Stylzz//held
Vriend!
Kadaver
 Kadaver - maandag 01 september 2014 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 11:08 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Vriend!
Ik zal ff tjekken of er geen clausule in jouw forumcontract staat. De aanvoerder van dit zooitje kan niet naar de concurrent gaan hè? ;)
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 11:13 schreef Kadaver het volgende:

[..]

Ik zal ff tjekken of er geen clausule in jouw forumcontract staat. De aanvoerder van dit zooitje kan niet naar de concurrent gaan hè? ;)
ik ben slechts een edele waterdrager, maar dat maakt het niet minder waar! :)
tomson
 tomson - maandag 01 september 2014 - 11:16   quote  deeplink  
Puik stukkie Stylzz
freduc
 freduc - maandag 01 september 2014 - 11:47   quote  deeplink  
goed stuk mee eens
Jascre
 Jascre - maandag 01 september 2014 - 12:01   quote  deeplink  
Helemaal mee eens! Onze selectie versterkt en die van 020 verzwakt. Bovendien zijn ze daar behoorlijk pissed off! Wat willen we nou nog meer?? We moeten er juist voor zorgen dat Kenneth zich welkom voelt bij ons in de familie!
R()b
 R()b - maandag 01 september 2014 - 12:13   quote  deeplink  
Zien hun Mulder als de nieuwe Ed de Goeij ofzo?
3 jaar lang al fout op fout op fout.
Dat deed Dudek ook in zijn 1e jaarje, daarna haalde hij alles uit het doel.
Mulder is in al die tijd nergens beter in geworden.
En heeft best veel mankementen als doelman vindt ik persoonlijk.
Hij is nou niet bepaald onze Rotterdamse rots in de branding.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 01 september 2014 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 10:48 schreef MMM het volgende:
Mooi stuk Stylzz. Heel belangrijk om nu binnen het Legioen geen verdeeldheid te creëren!
Die verdeeldheid blijft toch, er zullen er altijd supporters zijn die met een rooi lapje naar spelers uit 020 kijken ...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 01 september 2014 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 10:56 schreef ViezeFurr het volgende:
Negatieve reacties zijn niet erg. Maar wat ik gisteren allemaal op Social Media voorbij zag komen. Manman, wat veel mensen zonder IQ.
Dat zijn geen mensen maar primaten ...
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 september 2014 - 13:22   quote  deeplink  
Ik had een ruil Vermeer-Mulder eigenlijk nóg leuker gevonden.
Haha!
JanM
 JanM - maandag 01 september 2014 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 13:22 schreef FR-Henk het volgende:
Ik had een ruil Vermeer-Mulder eigenlijk nóg leuker gevonden.
Haha!
Leuker dan vanavond om een uur of elf de melding dat Vermeer alsnog voor 10 miljoen naar ManU gaat?
G-child
 G-child - maandag 01 september 2014 - 13:57   quote  deeplink  
Mooi stuk Stylzz!
hotjumper
 hotjumper - maandag 01 september 2014 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 13:29 schreef JanM het volgende:

[..]

Leuker dan vanavond om een uur of elf de melding dat Vermeer alsnog voor 10 miljoen naar ManU gaat?
Waarbij van Persie in de transactie betrokken wordt....
tomson
 tomson - maandag 01 september 2014 - 14:41   quote  deeplink  
Dan kom ik de rest van het seizoen niet meer bij :)
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 14:49   quote  deeplink  
Om te gieren.
JanM
 JanM - maandag 01 september 2014 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 14:27 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Waarbij van Persie in de transactie betrokken wordt....
Dan hebben we geen keeper meer, dus 10 miljoen + huurdeal voor hun tweede keeper zou het al leuk genoeg maken, toch?
Milo
 Milo - maandag 01 september 2014 - 16:22   quote  deeplink  
Slecht stuk! Hahahahaha.....
rene rotterdam
 rene rotterdam - maandag 01 september 2014 - 16:33   quote  deeplink  
Bij die neuzen mag niet meer gereageerd worden op het topic vermeer naar aartsrivaal.....hahahahaha wat een zielepoten
Dharmpie
 Dharmpie - maandag 01 september 2014 - 16:50   quote  deeplink  
Stylzz, geweldig stuk! Die mensen van lunatic beweren voor Feyenoord te zijn Ze hebben het beste met de club voor. Helaas heb ik ze de afgelopen jaren alleen maar kunnen betrappen op kritiek en gezeik. Het is meer een ANTI club dan dat ze iets goed vinden. De directie had er wat hun betreft allang uit gemoeten, helaas deed Feyenoord het onder Koeman beter en ging alle negatieve sentiment voor hun naar de maan.
Nu zien ze weer nieuwe kansen om iedereen alles maar te verwensen omdat misschien wel de beste keeper van NL naar ons toe komt
Peckerwood
 Peckerwood - maandag 01 september 2014 - 16:55   quote  deeplink  
Goed stuk, we mogen in onze handen wrijven met dit bestuur....ik koester ook het ongenuanceerde kritische onderbuik gevoel van Lunatics enz.....heeft een functie binnen de club en we zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde. Ik vind van Geel een prima onsympatieke zakenman, hij vervult zijn rol uitstekend en weet dus ook zelf als geen ander dat hij wordt geacht een echte ( geen halve...) spits te halen voor Pelle. Slaagt hij hier niet in dan heeft hij op dat front gefaald, waar hij verder met vlag en wimpel is geslaagd. Hij gaat over met een kleine onvoldoende op zijn rapport. De reactie van het legioen? maak ik me geen zorgen over, de meerderheid zal een keeper willen die de bal er uit houdt ipv een keeper met een vatos locos tattoo in z'n nek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 september 2014 door Peckerwood --
Els
 Els - maandag 01 september 2014 - 20:12   quote  deeplink  
Mooi stuk, Stylzz, afgewogen en genuanceerd.
BTW: Vermeer heeft getekend, het is dus een Feyenoorder. Hup Feyenoord, hup Vermeer.
Andere discussies zijn historie en achterhaald.
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 20:26   quote  deeplink  
Zo is dat Els.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 01 september 2014 - 21:34   quote  deeplink  
Goede column Stylzz!
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 21:34 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Goede column Stylzz!
daar heb t wel wat van weg ja!
Nicotti
 Nicotti - maandag 01 september 2014 - 21:49   quote  deeplink  
Goed stuk Stylzz!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 01 september 2014 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 21:36 schreef Stylzz het volgende:

[..]

daar heb t wel wat van weg ja!
hahaha, als zoveel mensen het zeggen, dan zal er ergens wel een kern van waarheid in zitten... ;)
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 september 2014 - 21:54 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

hahaha, als zoveel mensen het zeggen, dan zal er ergens wel een kern van waarheid in zitten... ;)
Ik zal eens kijken of ik er misschien een gewoonte van kan maken.. :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Reageren vanuit de onderbuik en schieten vanuit de heup









0.0149888