BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff snapt het nog steeds niet!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 08 september 2014 - 07:35   quote  deeplink  
Enkele citaten uit de column van Cruijff van vandaag in de Telegraaf:

quote:

het (is) extra teleurstellend dat er toch weer B-junioren gekozen hebben om hun carrière in Engeland en Spanje voort te zetten.
quote:

Bovendien was de afgelopen week Daley Blind een prachtig voorbeeld van hoe het ook kan. -knip- Maar blijkbaar kan zelfs een rolmodel als Blind niet voorkomen dat kinderen toch veel te vroeg Ajax verlaten en naar het buitenland gaan.
quote:
Ik kan maar moeilijk bevatten dat er nog steeds ouders zijn die zich zo door een zaakwaarnemer en geld laten beïnvloeden, dat er risicos met de opvoeding van hun kind worden genomen.
Cruijff snapt nog steeds niet dat spelers voor het geld gaan.
Ik wel!

Tuurlijk zijn veel zaakwaarnemers geldwolven maar de kans dat je bij Ajax slaagt is, net als bij elke andere club, erg klein. Je moet jarenlang enorm gefocused zijn, alle andere bezigheden met vrienden en familie komen op de tweede plek, je moet niet geblesseerd raken en heel belangrijk: je moet een (enorm) talent hebben. En dan nog moeten de omstandigheden net goed vallen dat je ook daadwerkelijk slaagt. Waarom zou je dan al niet vroegtijdig bij een club voor veel geld grotendeels hetzelfde traject doorlopen? Lukt het niet... dan heb je iig al flink wat centen op zak!

Zou Cruijff inmiddels ook inzien dat zijn 'revolutie' nooit zal lukken? Ik hoop het voor hem...

Zijn 'prachtig voorbeeld' van hoe het ook kan gaan vind ik persoonlijk namelijk maar een raar voorbeeld omdat het exact tegen de originele revolutie in gaat. Want hoe kan je bij de europese top gaan behoren als je je topspelers al zo vroeg laat vertrekken? Terwijl deze speler nog niet wereldtop is natuurlijk want zelfs met 11 Daleys in je elftal kom je echt niet in de halve finale Champions League. 1 WK goed spelen is voor veel spelers al genoeg gebleken om mooie transfers te kunnen maken. Het kan geen toeval zijn dat dat onder van Gaal is gebeurd...
Stanley
 Stanley - maandag 08 september 2014 - 08:15   quote  deeplink  
past uitstekend in het topic:

hoe om te gaan met jeugdspelers....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 08 september 2014 - 08:18   quote  deeplink  
Hahahaha, Boudewijn toch. Jij snapt het blijkbaar ook niet helemaal, getuige je laatste zin. Blind heeft bij ajax al een hele sterke revival gemaakt en mede daardoor kon hij ook bij het wk op het toneel verschijnen. Daley is bij ajax groot geworden en daar had van Gaal helemaal niets mee te maken.
nora
 nora - maandag 08 september 2014 - 08:44   quote  deeplink  
Geld en nogmaals geld is te moeilijk om te weigeren er zullen altijd spelertjes/gezinnen voor zo,n buitenkans kiezen omdat ze bij Ajax ook nooit de 100 procent garantie hebben dat ze wel zullen slagen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 08 september 2014 - 13:54   quote  deeplink  
Hey Boudewijn, je kan de titel van dit topic beter veranderen in:
"Ik snap Cruijff nog steeds niet"

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 september 2014 door Ronald 1960 --
Sualex
 Sualex - maandag 08 september 2014 - 15:08   quote  deeplink  
Duidelijk dat jij er niets van snapt. Kijk hoeveel jeugdspelers van Ajax op het hoogste niveau spelen, en hoeveel van Madrid.
En het is natuurlijk makkelijker om bij Ajax door te breken omdat die niet overal de beste spelers wegkopen. Ze geven geen honderden miljoenen uit.
En Daley wordt natuurlijk al jaren gevolgd en van Gaal koopt hem zelf.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 08 september 2014 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 september 2014 - 13:54 schreef Ronald 1960 het volgende:
Hey Boudewijn, je kan de titel van dit topic beter veranderen in:
"Ik snap Cruijff nog steeds niet"
Nee, want ik snap wel waarom Cruijff het niet snapt, nl. dat hij grotendeels in een utopie geloofd. En dat siert hem!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 08 september 2014 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 september 2014 - 15:21 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Nee, want ik snap wel waarom Cruijff het niet snapt, nl. dat hij grotendeels in een utopie geloofd. En dat siert hem!
Dat heeft meer te maken met het feit dat jij anti Cruijff bent en pro van Gaal. Het plan van Cruijff zal lukken, maar er is tijd voor nodig. En niet de afgelopen seizoenen waarin wij kampioen zijn geworden, want dat was niet ingecalculeerd. De komende 4-5-6 jaar zal blijken dat het plan van JC wel degelijk een goed plan is geweest. Je moet net als bij een pizza bij die bodem beginnen en dat is in ons geval de jeugd opleiding. Let maar op wat daar de komende jaren gaat doorkomen!
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 08 september 2014 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 september 2014 - 15:40 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat heeft meer te maken met het feit dat jij anti Cruijff bent en pro van Gaal. Het plan van Cruijff zal lukken, maar er is tijd voor nodig. En niet de afgelopen seizoenen waarin wij kampioen zijn geworden, want dat was niet ingecalculeerd. De komende 4-5-6 jaar zal blijken dat het plan van JC wel degelijk een goed plan is geweest. Je moet net als bij een pizza bij die bodem beginnen en dat is in ons geval de jeugd opleiding. Let maar op wat daar de komende jaren gaat doorkomen!
Ik let zeker op, maar alleen een goede opleiding bepaald niet of het plan is geslaagd. Er moet structureel meegedaan worden met de Europese top. Minstens halve finales CL. Dat was de bedoeling, want alleen een goede opleiding waren andere clubs allang mee begonnen. En van Gaal heeft dat landelijk gezien een enorme duw gegeven lang geleden uit naam van de KNVB.
Sualex
 Sualex - maandag 08 september 2014 - 17:51   quote  deeplink  
De enige manier om topspelers aan te trekken in de Nederlandse competitie is door ze zelf op te leiden.
En het DOEL is om daar zo goed in te worden dat we weer structureel mee kunnen doen in Europa. Maar dat wordt heel moeilijk in een poule met clubs die topspelers overal vandaan kopen uit een topcompetitie.
(PSG, Barca)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 september 2014 - 22:03   quote  deeplink  
PARDON????? Waarom worden hier reacties verwijderd??? Enkel en alleen omdat ze een andere mening hebben dan de jouwe Boudewijn???

Want uiteindelijk is mijn reactie niet eens heel erg verschillend van andere reacties hier!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 september 2014 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 september 2014 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 september 2014 - 22:17 schreef Sualex het volgende:
Ajax warrior. Omdat hij het niet kan winnen.
Denk het ook! Zo kritisch was mijn bericht namelijk niet!

Maar is het niet onzin een topic te starten, terwijl er al een topic over dit onderwerp is waarin hij dit gewoon had kunnen plaatsen??? Hij doet dit enkel en alleen vanwege zijn negativiteit omtrent Cruijff en wil dat het opvalt! Vandaar dat hij een heel nieuw topic hierover opent!!
Sualex
 Sualex - maandag 08 september 2014 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 september 2014 - 22:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Denk het ook! Zo kritisch was mijn bericht namelijk niet!

Maar is het niet onzin een topic te starten, terwijl er al een topic over dit onderwerp is waarin hij dit gewoon had kunnen plaatsen??? Hij doet dit enkel en alleen vanwege zijn negativiteit omtrent Cruijff en wil dat het opvalt! Vandaar dat hij een heel nieuw topic hierover opent!!
Cruijff is gewoon een held
Niemand anders was het gelukt.
De Laatste
 De Laatste - dinsdag 09 september 2014 - 09:39   quote  deeplink  
Cruijff was, is en blijft desastreus slecht voor Ajax.
Eide
 Eide - dinsdag 09 september 2014 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 09:39 schreef De Laatste het volgende:
Cruijff was, is en blijft desastreus slecht voor Ajax.
Ja man, jaarlijks enorme winst, 4 keer kampioen en rust binnen de club. Wat een drama. Snel terug naar V.d. Boog!

Edit: En natuurlijk zijn Cruijff danwel Van Gaal direct betrokken geweest bij elke internationale prijs die Ajax ooit heeft gewonnen. Die Cruijff was inderdaad echt een drama.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 september 2014 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 09 september 2014 - 10:16   quote  deeplink  
Zijn Sualex en de laatste niet toevallig de zelfde....??
Sualex
 Sualex - dinsdag 09 september 2014 - 11:37   quote  deeplink  
@Ronald nee
De Laatste
 De Laatste - dinsdag 09 september 2014 - 12:03   quote  deeplink  
De grote mazzel die Cruyff heeft is dat er ene Frank de Boer rond loopt. Het oeverloze onzinnige gelul van Cruyff wordt gecamoufleerd door een gouden Frank de Boer.

Niets meer en niets minder.

De bijval die Cruyff krijgt, ook hier, is onbegrijpelijk en zorgen er voor dat ie maar door blijft brallen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 09 september 2014 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 12:03 schreef De Laatste het volgende:
De grote mazzel die Cruyff heeft is dat er ene Frank de Boer rond loopt. Het oeverloze onzinnige gelul van Cruyff wordt gecamoufleerd door een gouden Frank de Boer.

Niets meer en niets minder.

De bijval die Cruyff krijgt, ook hier, is onbegrijpelijk en zorgen er voor dat ie maar door blijft brallen.
Ik heb van jou nog geen enkele post kunnen ontdekken waaruit blijkt dat je ajacied bent. Wel dat je een hekel hebt aan JC, maar voor de rest nog niet veel positiefs van jou kunnen lezen....
Sualex
 Sualex - dinsdag 09 september 2014 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 12:03 schreef De Laatste het volgende:
De grote mazzel die Cruyff heeft is dat er ene Frank de Boer rond loopt. Het oeverloze onzinnige gelul van Cruyff wordt gecamoufleerd door een gouden Frank de Boer.

Niets meer en niets minder.

De bijval die Cruyff krijgt, ook hier, is onbegrijpelijk en zorgen er voor dat ie maar door blijft brallen.
Dat Cruijff bijval krijgt komt omdat hij gewoon gelijk heeft.
En dat er mensen zijn die er te kortzichtig en ondoordacht voor zijn om geduld op te brengen.
Die waren er waarschijnlijk meer geweest zonder Frank de Boer.
Of mensen die niet snappen wat hij zegt.

Het feit blijft dat wij niet de financiële middelen en competitie hebben om met clubs als Barca en PSG te kunnen concurreren.

We kunnen alleen topspelers krijgen door ze vroeg te halen of zelf op te leiden.
De Laatste
 De Laatste - dinsdag 09 september 2014 - 12:31   quote  deeplink  
Wanneer ben je een Ajaxcied dan?
De Laatste
 De Laatste - dinsdag 09 september 2014 - 12:39   quote  deeplink  
Je hebt helemaal gelijk Sualex. Ik snap werkelijk waar helemaal niets van wat Cruyff zegt.
Sualex
 Sualex - dinsdag 09 september 2014 - 12:45   quote  deeplink  
Het moet zijn Ajacied.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 09 september 2014 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 12:31 schreef De Laatste het volgende:
Wanneer ben je een Ajaxcied dan?
als je je club steunt in voor- en tegenspoed en dan mag je best op- en aanmerkingen hebben, maar ik heb van jou nog niets positiefs gelezen.
En als ajacied hoef je wat mij betreft ook geen SCC-houder te zijn. Er zijn tenslotte ajacieden over de hele wereld en zoveel toeschouwers gaan er nu eenmaal niet in het stadion;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 12:31 schreef De Laatste het volgende:
Wanneer ben je een Ajaxcied dan?
Waarvan ben jij de Laatste ??
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 12:45 schreef Sualex het volgende:
Het moet zijn Ajacied.
ook dat !
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 09 september 2014 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 12:49 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Waarvan ben jij de Laatste ??
Hij werd al gecorrigeerd he ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 12:50 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hij werd al gecorrigeerd he ;-)
Ohw oke...ik zie maar 4 van zijn post hier, andere 3 zijn me ontgaan
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 09 september 2014 - 13:02   quote  deeplink  
Mensen Mensen
Er is iemand die kritiek heeft op iemand en dat mag als het maar binnen de grenzen van het toelaatbare blijft.

Ontopic
Niemand weet waar het schip naar toe vaart.
Dat een goede kapitein aan boord hebben, dat is wel duidelijk.(de boer)
Ik ben er van overtuigd dat schip blijft varen zolang de kapitein aan boord blijft.

De gene die de koers in gang heeft gezet(Cruijff), teleurgesteld is dat het schip niet ver vooruit is gekomen, dat is wel begrijpelijk.
Hij had verwacht namelijk eerder op een punt te zijn aangekomen.

Dit is een verkapte manier om kritiek te leveren op het beleid.
De bemanningsleden (spelers) moeten namelijk wel op het schip blijven, anders is het trainen ervan zinloos.

Maar als schip voorbij vaart met een groter zak met geld en grotere schip dan stappen veel bemanningsleden over.

Ik vraag mij enkel af of Cruijff denkt dat Ajax echt nog succes kan behalen in Europa.
Volgens mij is dat namelijk niet het geval.

Volgens mij, wil hij dat Ajax meer dan 1 topspeler per seizoen aflevert.
Dat je geen aankopen hoeft te doen, zoals een duarte of een Sana, maar ook geen Maher.
Dat Ajax ook grotere spelers van Wereldfaam zou trekken.
Hij had gehoopt dat zijn naam meer gewicht zou leggen in het succes van Ajax.

Maar het succes is niet het succes van Cruijff maar van Frank De Boer.
Dat doet hem denk ik zeer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 09 september 2014 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 13:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Mensen Mensen
Er is iemand die kritiek heeft op iemand en dat mag als het maar binnen de grenzen van het toelaatbare blijft.

Dat mag ook, echter heb je waarschijnlijk niet de geschiedenis meegemaakt om te weten waar mijn frustratie over gaat! Ik zal het je wel even uitleggen. Ik, Nenam en ook Ronald hadden reacties geplaatst. Hierin meer de vraag waarom dit topic niet gewoon in het andere topic kan besproken worden? Daarbij ook nog wat kritiek op Van Gaal geuit, maar dat is voor Boudewijn blijkbaar not done! Zonder reactie alle reacties verwijderd, dit terwijl er meerdere reacties in het topic staan die aangeven dat bericht in het bestaande topic besproken had kunnen worden! Die laat hij wel staan! Dus op dat laatste kan hij zich niet baseren als excuses!

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande uitleg en begrijp je dus mijn reacties!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 september 2014 door Ajax Warrior --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 09 september 2014 - 14:34   quote  deeplink  
Hahahaha, je mag alles tegen hem zeggen,maar kom niet aan zijn Louis "gouden pik" van Gaal, want dan is meneer gelijk beledigd.....

Trouwens, zijn beleid heeft op het afgelopen wk wel gewerkt, maar een aantal jaren geleden heeft hij toch ook niet de groepsfase van een wk overleeft.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 09 september 2014 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 14:34 schreef Ronald 1960 het volgende:
Hahahaha, je mag alles tegen hem zeggen,maar kom niet aan zijn Louis "gouden pik" van Gaal, want dan is meneer gelijk beledigd.....

Trouwens, zijn beleid heeft op het afgelopen wk wel gewerkt, maar een aantal jaren geleden heeft hij toch ook niet de groepsfase van een wk overleeft.....
Klopt helemaal! Nederland wist zich niet te plaatsen voor het WK van 2002 in Zuid-Korea volgens mij. Mede door die geweldige coach Van Gaal! ;-)
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 09 september 2014 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 september 2014 - 22:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
PARDON????? Waarom worden hier reacties verwijderd??? Enkel en alleen omdat ze een andere mening hebben dan de jouwe Boudewijn???

Want uiteindelijk is mijn reactie niet eens heel erg verschillend van andere reacties hier!
offtopic wordt verwijderd. 1 schoon topic op het hele forum is wel zo handig ;)
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 09 september 2014 - 17:17   quote  deeplink  
Frits Barend vandaag:

quote:
'Maar heeft Cruijff recht van spreken als we naar zijn eigen Ajax kijken?', vraagt Barend zich af op de website van Helden. 'Thomas Vermaelen was vijftien, Jan Vertonghen en Christian Eriksen waren zestien toen ze als kind uit België en Denemarken werden weggehaald bij hun ouders en werden ondergebracht bij pleeggezinnen'.

'De Denen Viktor Fischer, Nicolai Boilesen en Lucas Anderson waren ook pas zeventien toen zij een contract bij Ajax tekenden en de dit seizoen uit Kroatië weggehaalde Robert Muric is pas achttien jaar. Ook hun ouders nemen en namen een risico met de opvoeding
Cruijff is geen steek beter, want het argument dat ze bij Ajax wel slagen is natuurlijk onzin want het is altijd afwachten zoals ik in de beginpost al aangaf.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 09 september 2014 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 17:17 schreef Boudewijn het volgende:
Frits Barend vandaag:

[..]

Cruijff is geen steek beter, want het argument dat ze bij Ajax wel slagen is natuurlijk onzin want het is altijd afwachten zoals ik in de beginpost al aangaf.
De kans van slagen bij ajax is vele malen groter dan bij een europeesche topclub. En na ajax kunnen ze makkelijker doorbreken in de europeesche top!
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 09 september 2014 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 17:21 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

De kans van slagen bij ajax is vele malen groter dan bij een europeesche topclub. En na ajax kunnen ze makkelijker doorbreken in de europeesche top!
+1!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 17:33   quote  deeplink  
View My Video
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 17:34   quote  deeplink  
Hahahaha voor Boudewijn.....
Sualex
 Sualex - dinsdag 09 september 2014 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 17:17 schreef Boudewijn het volgende:
Frits Barend vandaag:

[..]

Cruijff is geen steek beter, want het argument dat ze bij Ajax wel slagen is natuurlijk onzin want het is altijd afwachten zoals ik in de beginpost al aangaf.
Haha Frits Barend heeft dezelfde mening. Haha ja die heeft er echt veel verstand van. Haha.

Het is duidelijk dat je makkelijker bij Ajax slaagt omdat Ajax niet koopt,koopt en nog eens koopt.
Maar de jeugd de kans krijgt. Die doormiddel van goede begeleiding klaargestoomd worden.
Het is ook bewezen dat Ajax de beste jeugdopleiding in de wereld is.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 21:50   quote  deeplink  
Volgens mij heeft Boudewijn HL ff uitgezet....het is muisstil overal, of komt er storm
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 09 september 2014 - 22:37   quote  deeplink  
Zolang Ajax geen goede aankopen doet van spelers boven de 20 jaar, wordt ons Ajax nooit meer een Europese topclub. Is logisch. Moet Ajax maar niet spelers verkopen, spelers van onder ander 24 jaar.

Nu tot nu toe met de nieuwe selectie van Ajax, ontbreken er nog steeds 2 hele goede spelers bij Ajax van boven de 26 jaar.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 22:37 schreef nieuwe ajax het volgende:
Zolang Ajax geen goede aankopen doet van spelers boven de 20 jaar, wordt ons Ajax nooit meer een Europese topclub. Is logisch. Moet Ajax maar niet spelers verkopen, spelers van onder ander 24 jaar.

Nu tot nu toe met de nieuwe selectie van Ajax, ontbreken er nog steeds 2 hele goede spelers bij Ajax van boven de 26 jaar.
Hoezo...we hebben nu toch een Gatuso in huis ;-)
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 09 september 2014 - 22:52   quote  deeplink  
Toch maakt Ajax zich niet sterk genoeg om wel een Europese topclub te wrden. Mede omdat Ajax ook in een Nederlandse voetbalcompetitie speelt, die ikzelf niet als een goede voetbalcompetitie bestempelt.

We zijn niet zo goed als landen zoals Duitsland, Engeland en Spanje. Nee het eerste probleem is dat de KNVB ervoor moet zorgen voor een veel betere voetbalcompetitie in ons eigen land.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 22:52 schreef nieuwe ajax het volgende:
Toch maakt Ajax zich niet sterk genoeg om wel een Europese topclub te wrden. Mede omdat Ajax ook in een Nederlandse voetbalcompetitie speelt, die ikzelf niet als een goede voetbalcompetitie bestempelt.

We zijn niet zo goed als landen zoals Duitsland, Engeland en Spanje. Nee het eerste probleem is dat de KNVB ervoor moet zorgen voor een veel betere voetbalcompetitie in ons eigen land.
Daarom wordt het geen topclub meer...
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 09 september 2014 - 23:08   quote  deeplink  
Dus blijf ik bij mijn buitenlandse topclub Real Madrid. De andere topclubs in Europa zijn ook leuk om te kijken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 23:08 schreef nieuwe ajax het volgende:
Dus blijf ik bij mijn buitenlandse topclub Real Madrid. De andere topclubs in Europa zijn ook leuk om te kijken.
Madrid vind ik bagger, kutkoopclub...ik kijk vrijwel geen buitenlands voetbal, ik heb wel een zwak voor de Spurs

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 september 2014 door Nenam_tiL --
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 09 september 2014 - 23:14   quote  deeplink  
Kan zijn. Ik ben het al vanaf mijn 4e jaar fan van Real. Toen speelde Cruijff nog niet eens bij Barcelona.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 09 september 2014 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 23:14 schreef nieuwe ajax het volgende:
Kan zijn. Ik ben het al vanaf mijn 4e jaar fan van Real. Toen speelde Cruijff nog niet eens bij Barcelona.
Op je 4de weet je amper het verschil tussen Ajax en Feijenoord....laat staan Madrid man, en ik heb een dochter van 8 dus weet waar ik het over heb
Sualex
 Sualex - dinsdag 09 september 2014 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 23:12 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Madrid vind ik bagger, kutkoopclub...ik kijk vrijwel geen buitenlands voetbal, ik heb wel een zwak voor de Spurs
Helemaal eens. Vorig seizoen nog geweest.
Sualex
 Sualex - dinsdag 09 september 2014 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 september 2014 - 23:12 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Madrid vind ik bagger, kutkoopclub...ik kijk vrijwel geen buitenlands voetbal, ik heb wel een zwak voor de Spurs
Helemaal eens. Vorig seizoen nog geweest.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5159
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff snapt het nog steeds niet!









0.0110340