BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Jean-Paul van Gastel topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - maandag 13 oktober 2014 - 19:18
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Van Gastel genoemd bij speculaties over nieuwe coach NAC (FR12.nl)

RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 oktober 2014 - 00:20   quote  deeplink  
Van Gastel genoemd bij speculaties over nieuwe coach NAC

850x400-vangastell.jpg

NAC Breda heeft trainer Nebojsa Gudelj per direct op non-actief gesteld. De eredivisionist meldt op de clubwebsite dat er onvoldoende draagvlak was voor een verdere samenwerking. Eric Hellemons neemt hierdoor voorlopig de honneurs waar, maar er wordt al druk gespeculeerd over de toekomstige opvolger.

In Brabant hebben ze met Graeme Rutjes een technisch directeur die tot voor kort tot de Raad van Commissarissen van Feyenoord behoorde. De link met de Rotterdamse topclub is dan ook snel gelegd. Assistent-trainer Jean-Paul van Gastel, afkomstig en woonachtig in de provinciestad, zou al een tijdje op de schaduwlijst van NAC pronken.

De vraag is echter of Van Gastel wel zin heeft in die job. Ook is het uiterst twijfelachtig of de rechterhand van hoofdcoach Fred Rutten wel de eerste kandidaat is bij de matig presterende club. Met Mario Been, Alex Pastoor en Gertjan Verbeek zijn er genoeg werkloze Nederlandse trainers - mét ervaring als eindverantwoordelijke - die de klus welllicht aandurven.

Van Gastel vervult al vanaf medio 2011 de rol als assistent bij Feyenoord. De oud-middenvelder was daarvoor jaren jeugdtrainer in de geprezen jeugdopleiding van de Stadionclub. De oefenmeester coachte de A1 succesvol en was ook verantwoordelijk voor het tweede elftal.
Bron:FR12

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 november 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 oktober 2014 - 00:21   quote  deeplink  
Ti's een speculatie, afgezien van dat kan ik me niet voorstellen dat Feyenoord hier aan mee zou willen gaan werken..
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 14 oktober 2014 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2014 - 00:20 schreef RenatoBos het volgende:
Van Gastel genoemd bij speculaties over nieuwe coach NAC

[ afbeelding ]

NAC Breda heeft trainer Nebojsa Gudelj per direct op non-actief gesteld. De eredivisionist meldt op de clubwebsite dat er onvoldoende draagvlak was voor een verdere samenwerking. Eric Hellemons neemt hierdoor voorlopig de honneurs waar, maar er wordt al druk gespeculeerd over de toekomstige opvolger.

In Brabant hebben ze met Graeme Rutjes een technisch directeur die tot voor kort tot de Raad van Commissarissen van Feyenoord behoorde. De link met de Rotterdamse topclub is dan ook snel gelegd. Assistent-trainer Jean-Paul van Gastel, afkomstig en woonachtig in de provinciestad, zou al een tijdje op de schaduwlijst van NAC pronken.

De vraag is echter of Van Gastel wel zin heeft in die job. Ook is het uiterst twijfelachtig of de rechterhand van hoofdcoach Fred Rutten wel de eerste kandidaat is bij de matig presterende club. Met Mario Been, Alex Pastoor en Gertjan Verbeek zijn er genoeg werkloze Nederlandse trainers - mét ervaring als eindverantwoordelijke - die de klus welllicht aandurven.

Van Gastel vervult al vanaf medio 2011 de rol als assistent bij Feyenoord. De oud-middenvelder was daarvoor jaren jeugdtrainer in de geprezen jeugdopleiding van de Stadionclub. De oefenmeester coachte de A1 succesvol en was ook verantwoordelijk voor het tweede elftal.
Bron:FR12
Hij mag het wel gaan doen, maar dan wel nadat wij volgend jaar op De Coolsingel hebben gestaan met o.a. J P met de SCHAAL in de hand
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 14 oktober 2014 - 06:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2014 - 00:20 schreef RenatoBos het volgende:
Van Gastel genoemd bij speculaties over nieuwe coach NAC

[ afbeelding ]

NAC Breda heeft trainer Nebojsa Gudelj per direct op non-actief gesteld. De eredivisionist meldt op de clubwebsite dat er onvoldoende draagvlak was voor een verdere samenwerking. Eric Hellemons neemt hierdoor voorlopig de honneurs waar, maar er wordt al druk gespeculeerd over de toekomstige opvolger.

In Brabant hebben ze met Graeme Rutjes een technisch directeur die tot voor kort tot de Raad van Commissarissen van Feyenoord behoorde. De link met de Rotterdamse topclub is dan ook snel gelegd. Assistent-trainer Jean-Paul van Gastel, afkomstig en woonachtig in de provinciestad, zou al een tijdje op de schaduwlijst van NAC pronken.

De vraag is echter of Van Gastel wel zin heeft in die job. Ook is het uiterst twijfelachtig of de rechterhand van hoofdcoach Fred Rutten wel de eerste kandidaat is bij de matig presterende club. Met Mario Been, Alex Pastoor en Gertjan Verbeek zijn er genoeg werkloze Nederlandse trainers - mét ervaring als eindverantwoordelijke - die de klus welllicht aandurven.

Van Gastel vervult al vanaf medio 2011 de rol als assistent bij Feyenoord. De oud-middenvelder was daarvoor jaren jeugdtrainer in de geprezen jeugdopleiding van de Stadionclub. De oefenmeester coachte de A1 succesvol en was ook verantwoordelijk voor het tweede elftal.
Bron:FR12
Dan hoop ik dat JP van Gastel zijn verstand gebruikt en van NAC af zie ...
broer van Ted
 broer van Ted - dinsdag 14 oktober 2014 - 06:17   quote  deeplink  
J.P.vGastel is zelf verstandig genoeg om een beslissing te nemen. Krijgen we straks gefluit en zijn er wel weer een stel die jaloers worden/zijn als hij voor NAC kiest . Mischien word hij verhuurtd
Veel succes en bedankt voor alles!
Net als in het gewone leven zelf beslissen !
R()b
 R()b - dinsdag 14 oktober 2014 - 07:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2014 - 06:03 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat JP van Gastel zijn verstand gebruikt en van NAC af zie ...
Hopelijk wel en blijft hij.
Aan de ene kant wel lekker als beginnend coach, slechter kan je het niet doen dan de huidige prestaties.
Aan de andere kant , het kan ook de Tomasson kant op...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 14 oktober 2014 - 08:43   quote  deeplink  
Contract verlengen en verhuren. Dan kan hij later het stokje mooi overnemen van Fredje... Of is dit niet wat... Hij is wel belangrijk voor de continuïteit, dus lijkt het me beter dat hij blijft waar hij zit.... Ik heb trouwens ook wel al een andere eventuele kroonprins voor Feyenoord, nl. Fräser. Bij nader inzien: laat JP alsjeblieft bij ons blijven. Hij kan bij ons ook verder rijpen om het stokje ooit over te nemen... als hij door moet groeien... Misschien is een assistent als hij op zeer lange termijn wel wenselijker, mits hij er zelf ook tevreden mee is...
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 14 oktober 2014 - 08:51   quote  deeplink  
Ze nemen Been maar.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 14 oktober 2014 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2014 - 08:51 schreef Stylzz het volgende:
Ze nemen Been maar.
Been, Verbeek, van Marwijk en binnenkort Hiddink zijn beschikbaar ...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 14 oktober 2014 - 10:50   quote  deeplink  
Is het niet wat voor jou Lijdensweg?
VVout
 VVout - dinsdag 14 oktober 2014 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2014 - 08:51 schreef Stylzz het volgende:
Ze nemen Been maar.
Duidelijk, die past daar wel ghèhè.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 oktober 2014 - 11:13   quote  deeplink  
Als opvolger wordt Jean-Paul van Gastel genoemd. De assistent van Feyenoord zou weken geleden al een informeel gesprek met Rutjes - voorheen in de RvC van Feyenoord - hebben gevoerd over een mogelijke job bij NAC Breda, meldt BN/De Stem vandaag in zijn papieren editie.

Dat Rutjes bij Van Gastel uitkomt is geen verrassing. In Breda wordt de technische man namelijk een gebrek aan netwerk verweten. Het was namelijk Gudelj die veel spelers aandroeg en zo mede het technische beleid uitstippelde. Dat de coach nu moet sneuvelen en Rutjes zich niet solidair verklaart, vindt men verwonderlijk in de provincie.
VVout
 VVout - dinsdag 14 oktober 2014 - 11:19   quote  deeplink  
Nou persoonlijk hoop ik dat JP nog eens goed nadenkt of ie dit wel verstandig vind.
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 14 oktober 2014 - 11:33   quote  deeplink  
Goeie club voor Mario Been.
Zelf denk ik dat J.P. ons (voorlopig) niet zal verlaten, hij is een Feyenoorder!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 14 oktober 2014 - 12:20   quote  deeplink  
Het ligt er maar net aan hoe graag hij eindverantwoordelijke wil zijn... Ik hoop dat hij het geduld heeft, maar ik zou het ook wel een keer snappen als hij vindt dat het nu zijn tijd is... Maar hij zal zich ook wel beseffen dat hij nu op een mooie plek zit en dat hij dat dan opgeeft..., tenzij Feyenoord, Van Gastel en Nac een mooie overeenkomst maken, bijvoorbeeld dat ze hem inderdaad inlenen....?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 oktober 2014 - 12:24   quote  deeplink  
Doet ie nooit van Gastel is naast een Feyenoorder een Tilburger en is de overgang naar Breda bijna niet te bedenken..
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 14 oktober 2014 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2014 - 12:24 schreef RenatoBos het volgende:
Doet ie nooit van Gastel is naast een Feyenoorder een Tilburger en is de overgang naar Breda bijna niet te bedenken..
Ik denk wel dat hij het doet. Vanuit zijn gedachten dat hij ervaring kan opdoen en vervolgens ooit terug kan komen als hoofdcoach.
VVout
 VVout - dinsdag 14 oktober 2014 - 12:29   quote  deeplink  
Zeker speculaties van iemand met een grote snor, die zegt meestal dingen zonder eerst na te denken de laatste tijd. Ha er komt een plekje vrij, laat ik ook eens iets roepen!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 oktober 2014 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2014 - 12:26 schreef sportverteller het volgende:

[..]

Ik denk wel dat hij het doet. Vanuit zijn gedachten dat hij ervaring kan opdoen en vervolgens ooit terug kan komen als hoofdcoach.
Die ervaring doet ie nu ook op bij Feyenoord en leert ie van de beste trainers, ik denk dat het niet verstandig zou zijn voor hem om naar NAC te gaan, hij kent die club niet en staat er dan helemaal alleen voor. Feyenoord kent ie door en door en Feyenoord kent hem door en door. Heb destijds begrepen dat het de bedoeling was om hem samen met Gio de boel te gaan runnen. Laat hem dus maar lekker blijven en nog veel laten leren van Rutten.
Had de gedachte dat dit duo het na het tijdperk Koeman wel zouden overnemen eigenlijk..
Milo
 Milo - dinsdag 14 oktober 2014 - 12:38   quote  deeplink  
Hopelijk blijft hij.....Maar als hij zelfstandig wil worden, wens ik hem heel veel succes en plezier! En misschien tot ziens....Yoo never know!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 oktober 2014 door Milo --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 oktober 2014 - 14:22   quote  deeplink  
Nu zijn rol bij de selectie wat minder prominent is geworden door de komst van Patrick Greveraars, zou ik best begrijpen dat hij elders gaat kijken. Zou jammer zijn als na o.a. Fräser weer een Feyenoorder bij de staf vertrekt.
petertje58
 petertje58 - dinsdag 14 oktober 2014 - 15:11   quote  deeplink  
Hindingkje kan gaan,Fredje als assistent, Paul en Gio aan het roer bij ons, en alles is weer klaar
Barabas
 Barabas - dinsdag 14 oktober 2014 - 15:44   quote  deeplink  
Lekker realistisch....
Barabas
 Barabas - dinsdag 14 oktober 2014 - 15:47   quote  deeplink  
Het is voor zijn persoonlijke ontwikkeling misschien wel een logische stap. Het zal echter wel ff omschakelen worden met zulke matige spelers. Die keeper is ronduit zwak, verdedigend staat het steeds niet en buiten Perica en Seuntjens loopt er niet veel soeps. Ik zou het niet doen als ik Van Gastel zou zijn.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 14 oktober 2014 - 20:58   quote  deeplink  
Goed als JP er op in stapt.
Kannie meteen laten zien wat ie in z'n mars heeft.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 15 oktober 2014 - 00:21   quote  deeplink  
NAC-fans zitten niet te wachten op komst Van Gastel

f4ptn8.jpg

De NAC-fans zitten niet te wachten op de komst van Jean-Paul van Gastel als hoofdtrainer. De assistent bij Feyenoord wordt gelinkt aan een vertrek naar Breda om daar Gudelj, die maandag ontslagen werd, op te volgen als hoofdcoach. De afkeer komt ongetwijfeld door het feit dat Van Gastel een verleden bij Willem II heeft.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 15 oktober 2014 - 09:34   quote  deeplink  
Van Gastel negeert NAC en blijft bij Feyenoord

850x400-technischestaf.JPG

Jean-Paul van Gastel is niet van plan om Feyenoord tussentijds te verlaten. NAC Breda, dat onlangs zijn hoofdcoach Nebosja Gudelj ontsloeg, zou in de assistent een ideale opvolger zien, maar het management van Van Gastel vertelt tegenover De Telegraf dat hij gewoon bij Feyenoord blijft.

De oud-jeugdtrainer staat als geen ander voor de cultuurbewaking van de eigen opleiding en doorstroming van talent naar het eerste elftal, schrijft de ochtendkrant. Dat maakt hem tot een belangrijke kandidaat om in de toekomst hoofdcoach in De Kuip te worden.

Het nieuws lijkt inmiddels ook de geboortestad van Van Gastel te hebben bereikt. BN/De Stem meldt dat NAC de kandidatuur van Bredanaar Jean-Paul van Gastel ontkent. Ook het feit dat technisch directeur Graeme Rutjes informeel met hem gesproken zou hebben, wordt betwist.
de bluffer
 de bluffer - woensdag 15 oktober 2014 - 10:57   quote  deeplink  
Als Bert van Oostveen was komen dan had ik gezegd J P doe het
maar nu NAC NEE NEE blijf in de KUIP werken
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 15 oktober 2014 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 oktober 2014 - 10:57 schreef de bluffer het volgende:
Als Bert van Oostveen was komen dan had ik gezegd J P doe het
maar nu NAC NEE NEE blijf in de KUIP werken
quote:


Hij mag het wel gaan doen, maar dan wel nadat wij volgend jaar op De Coolsingel hebben gestaan met o.a. J P met de SCHAAL in de hand
Jij verandert snel van mening bluffie..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 oktober 2014 door RenatoBos --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 15 oktober 2014 - 11:32   quote  deeplink  
Hulde JP!
Barabas
 Barabas - woensdag 15 oktober 2014 - 11:46   quote  deeplink  
Verstandig van hem. Er valt niets te halen in Breda....
piet de paler
 piet de paler - woensdag 15 oktober 2014 - 20:13   quote  deeplink  
Assistent trainers tja , ik heb daar wat mee, lekker in de luwte meelopen, geen verantwoording, en als de hoofd trainer faalt een mes in zijn rug, en als het goed is meeliften op succes. Ik geloof ook niet in hem als hoofd trainer, niet gebaseerd op feiten maar onderbuik gevoel.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 15 oktober 2014 - 23:39   quote  deeplink  
Was de konijn misschien slecht bereid Piet..
Ik geloof alleszins dat van Gastel een prima coach gaat worden voor ons Feyenoord op termijn en dan samen met Gio..
Zijn goed met de jeugd en zijn simpelweg echte clubmensen..
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 16 oktober 2014 - 06:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 oktober 2014 - 23:39 schreef RenatoBos het volgende:
Was de konijn misschien slecht bereid Piet..
Ik geloof alleszins dat van Gastel een prima coach gaat worden voor ons Feyenoord op termijn en dan samen met Gio..
Zijn goed met de jeugd en zijn simpelweg echte clubmensen..
Club mensen bestaan niet!! De enige leidraad heet : Geld ...
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 16 oktober 2014 - 11:29   quote  deeplink  
Bij jouw ja..
Els
 Els - donderdag 16 oktober 2014 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2014 - 20:58 schreef FR-Henk het volgende:
Goed als JP er op in stapt.
Kannie meteen laten zien wat ie in z'n mars heeft.
Dat dacht Tomasson ook....
sevillana
 sevillana - vrijdag 17 oktober 2014 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 oktober 2014 - 11:46 schreef Barabas het volgende:
Verstandig van hem. Er valt niets te halen in Breda....
juist, weinig of geen eer te behalen in de provincie
sevillana
 sevillana - vrijdag 17 oktober 2014 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 oktober 2014 - 06:21 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Club mensen bestaan niet!! De enige leidraad heet : Geld ...
oh ja joh?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 oktober 2014 - 00:18   quote  deeplink  
Zou tie het over zichzelf hebben..(?)
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 17 oktober 2014 - 01:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 00:18 schreef RenatoBos het volgende:
Zou tie het over zichzelf hebben..(?)
Ook bij mij is en was de leidraad : Geld verdienen ...
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 17 oktober 2014 - 01:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 oktober 2014 - 11:29 schreef RenatoBos het volgende:
Bij jouw ja..
Haha, gaan we ontkennen ??? Bij is het een belangrijk onderdeel van ons leven ja ...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 november 2014 - 12:56   quote  deeplink  
"Hij droomt ervan om een keer hoofdtrainer in De Kuip te zijn"

33pford.jpg

Jean-Paul van Gastel was onder Ronald Koeman al assistent-trainer van Feyenoord en heeft die rol gecontinueerd onder Fred Rutten. De 42-jarige oud-middenvelder is op een leeftijd gekomen dat hij prima op eigen benen zou kunnen staan, maar vooralsnog prefereert hij de rol van rechterhand. In oktober wees hij een aanbieding van NAC Breda van de hand.

Die club wilde hem naar verluidt hebben, als opvolger van Nebojsa Gudelj, maar Van Gastel bedankte voor het aanbod. De buitenwacht is benieuwd hoe hij zich het komende jaar verder ontwikkelt. Rutten tekent mogelijk voor een jaar bij in Rotterdam-Zuid en dat zou betekenen, dat Van Gastel nog steeds niet doorstroomt naar de rol van hoofdtrainer. Journalist Jan-Dirk Stouten van RTV Rijnmond zegt dat de oud-international daar wel ambities voor heeft.

Hij droomt ervan om een keer hoofdtrainer in De Kuip te zijn. Dan moet je eigenlijk weg, als Rutten gaat blijven. Dan moet je bij een andere club meters gaan maken in het vak en met heel veel ervaring een keer terugkomen, denk ik. Cor Pot is het met Stouten eens, zo bleek tijdens het tv-programma FC Rijnmond. De ex-coach van Jong Oranje vindt ook dat Van Gastel ervaring op moet doen bij een lager aangeslagen club dan Feyenoord.

Hij moet ook de problemen leren kennen. Bij Feyenoord is het natuurlijk allemaal goed verzorgd, maar als je bij andere clubs komt, is het wat minder. Van Gastel is het gewend om altijd in een verzorgde maatschappij te zitten. NAC Breda? Ja, dat zou bijvoorbeeld een hele goede club voor hem zijn. Dan pas kun je bepalen of hij wel geschikt is voor een topclub als Feyenoord, meent Pot.
Bron:Voetbalzone
tomson
 tomson - zaterdag 22 november 2014 - 13:21   quote  deeplink  
Die zal onderhand wel het gevoel krijgen dat hij zijn geluk elders zal gaan moeten beproeven. Het ziet er niet naar uit dat hij bij ons al gauw omhoog kan komen op de ladder.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 november 2014 - 13:29   quote  deeplink  
Verwacht zelf dat hij de volgende trainer zal worden na Fred..
tomson
 tomson - zaterdag 22 november 2014 - 13:39   quote  deeplink  
Maar heeft hij nog wel trek in nog een paar jaar wachten als,Fredsji's contract weer verlengd wordt ?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 november 2014 - 13:40   quote  deeplink  
Denk het wel, ti's echt een clubmensen en hij kan van Fred ook nog wel leren..
tomson
 tomson - zaterdag 22 november 2014 - 13:41   quote  deeplink  
De tijd zal het leren.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 22 november 2014 - 13:45   quote  deeplink  
Om Fred meteen op te volgen zonder enige ervaring is wellicht ook niet het beste idee. Hij kan toch een jaartje, of twee, een club trainen en kijken hoe hem dat afgaat, alvorens zijn eerste klus als hoofdtrainer meteen Feyenoord is?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 22 november 2014 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 november 2014 - 13:45 schreef Bosifyable het volgende:
Om Fred meteen op te volgen zonder enige ervaring is wellicht ook niet het beste idee. Hij kan toch een jaartje, of twee, een club trainen en kijken hoe hem dat afgaat, alvorens zijn eerste klus als hoofdtrainer meteen Feyenoord is?
Eens.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 november 2014 - 14:18   quote  deeplink  
Mwah, denk dat ie nu al lang genoeg meegelopen heeft dat ie het eerste niveau best wel aankan. Hoe lang zit ie niet al bij de eerste selectie. Ervaring genoeg lijkt mij..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Jean-Paul van Gastel topic









0.0124080