BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Barcelona - AFC Ajax (Champions League - dinsdag 21 oktober 2014, 20:45) 3-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 19 oktober 2014 - 17:36   quote  deeplink  
Ajacieden,

Dinsdag de wedstrijd tegen FC Barcelona. Vorig jaar verloren we er met 4-0. Kregen 2 prachtige kansen op 1-1 via Bojan en Van Rhijn. Helaas gaf de individuele kwaliteit van Messi de doorslag, hij scoorde 3 keer in een wedstrijd waarin het verschil zeker op het veld geen 4 goals was.

Enkele weken later in de ArenA speelde Ajax de beste wedstrijd van de afgelopen 10 jaar. Barcelona werd 45 minuten lang vernederd met het eigen voetbal. Ajax heerste en domineerde. Kort na rust kreeg Veltman rood na een corrigerende actie van een achterlijke terugspeelbal van Van Rhijn.
Erna zagen we een strijdend Ajax zoals zelden. Het won verdiend met 2-1.

Barcelona lijkt in vorm. Zeker nu ook Neymar zijn draai lijkt te hebben gevonden. Het geeft weinig weg en wint doorgaans makkelijk. Ajax is nog altijd zoekende. Goede momenten worden nog veelal afgewisseld met slechte momenten. Vooral Moisander en Boilesen hebben het moeilijk. Barcelona zal ook weten a.s weekend de El Clsssico op het programma staat tegen Real Madrid.

Ajax begon met 2 gelijke spelen. Zeker in Nicolsia zat er meer in. Kansen in overvloed maar verder dan een goal van Andersen kwamen we niet. Helaas faalde ook de arbitrage door de bal onterecht op de stip te leggen voor de tbuisploeg, 1-1!

Barcelona won en verloor een keer. Tegen PSG kreeg de ploeg van Luis Enrique pas de eerste tegengoals van het seizoen.

Een belangrijke wedstrijd voor beide aangezien PSG een tweeluik staatte wachten tegen het op papier zwakke APOEL.

Bij ajax ontbreken Boilesen en Serero. Vermoedelijk zal Viergever zijn niveau moeten gaan oppakken op de LB positie en krijgt Zimling de kans als CVM.

Veel plezier

Eindstand 3-1 (2-0)

1-0 Neymar (7e minuut)
2-0 Messi (24e minuut)
2-1 El Ghazi (88e minuut)
3-1 Ramirez (90+4e minuut)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 oktober 2014 door Loetje --
remco k
 remco k - zondag 19 oktober 2014 - 17:41   quote  deeplink  
250-0
jolanpalma
 jolanpalma - zondag 19 oktober 2014 - 17:47   quote  deeplink  
251-0
Loetje
 Loetje - zondag 19 oktober 2014 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 17:41 schreef remco k het volgende:
250-0
Vermaelen gunt ons een goal.

250-1 dus!
Loetje
 Loetje - zondag 19 oktober 2014 - 17:51   quote  deeplink  
Ik denk 5-0 trouwens
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 19 oktober 2014 - 17:53   quote  deeplink  
3-1. Puntje moeten we thuis zien te pakken. Maar hier gaan we onderuit
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 19 oktober 2014 - 18:25   quote  deeplink  
2-3....historische overwinning, 2x Siggy
Loetje
 Loetje - zondag 19 oktober 2014 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 18:25 schreef Nenam_tiL het volgende:
2-3....historische overwinning, 2x Siggy
Biertje?
Loetje
 Loetje - zondag 19 oktober 2014 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 17:53 schreef Hasjkoph het volgende:
3-1. Puntje moeten we thuis zien te pakken. Maar hier gaan we onderuit
1 punt is te weinig eigenlijk. Maar waarom kan een APOEL wel beperken tot maar 1-0 en wij niet?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 19 oktober 2014 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 18:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Biertje?
Trek hem net open gap ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 19 oktober 2014 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 18:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

1 punt is te weinig eigenlijk. Maar waarom kan een APOEL wel beperken tot maar 1-0 en wij niet?
Net zoals dat wij de ene keer winnen gemakkelijk met 4-0 en de andere keer moeizaam met 1-0 van een club van hetzelfde kaliber.

En je kan niet verwachten dat je wel ff gaat winnen van Barca. 3e plek moet je hebben, 2e plek zou bijzonder zijn. PSG heeft al 4 punten en zou in principe nu 6 erbij moeten krijgen tegen Apoel en Barcelona krijgt er waarschijnlijk ook 4 bij. Oftewel dat gaat lastig worden.
Eide
 Eide - zondag 19 oktober 2014 - 19:00   quote  deeplink  
Als vanouds doe ik niet aan voorspellingen. Zuiver objectief gezien is Barca natuurlijk 4 maten groter dan dit Ajax. Maar gelukkig is voetbal geen objectieve sport en is Barca ook nog niet in grootse vorm. En dus een een stunt altijd mogelijk.

Maar bovenal moeten (ik val in herhaling met vorige potjes van dit kaliber) de jonge jongens hiervan leren. Beter worden van dit soort wedstrijden tegen tegenstanders die gewoon beter zijn. Waar je voor elke bal je stinkende best moet doen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 19 oktober 2014 - 19:02   quote  deeplink  
Ik hoop dat Menig mag invallen.
Peterhs
 Peterhs - zondag 19 oktober 2014 - 19:02   quote  deeplink  
Ik verwacht dat ze zich niet opnieuw te kijk laten zetten.
Ze gaan erop en erover.
3-0 ruststand
5-0 eindstand

Einde Europa.
remco k
 remco k - zondag 19 oktober 2014 - 19:11   quote  deeplink  
Uit Europa is natuurlijk kolder.. We staan 3e en dat kunnen we ook gewoon blijven..
Peterhs
 Peterhs - zondag 19 oktober 2014 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 19:11 schreef remco k het volgende:
Uit Europa is natuurlijk kolder.. We staan 3e en dat kunnen we ook gewoon blijven..
Met de nadruk op kunnen ja, maar ik verwacht niet dat we 3de worden met zo'n inzet en de wanprestaties.
nora
 nora - zondag 19 oktober 2014 - 19:58   quote  deeplink  
0-6 nu we toch goed bezig zijn
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 19 oktober 2014 - 21:02   quote  deeplink  
3-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 oktober 2014 door Bobby1972 --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 19 oktober 2014 - 21:25   quote  deeplink  
2-0
hjf
 hjf - maandag 20 oktober 2014 - 09:27   quote  deeplink  
We kunnen slechts de schade proberen te beperken. Net zoals Apoel dat deed. Maar dan moeten we zeker geen 4-3-3 systeem gaan spelen. Dat is je doodvonnis tekenen. Ik zou dan opteren voor het 5-3-2 systeem zoals Oranje dat op de WK hanteerde. Messi kon toen tegen Oranje ook geen potten breken. Verder zou ik, omdat we dan toch op de counter moeten spelen beginnen met Milik. Siggie heeft in deze pot niets te zoeken (in welke pot eigenlijk wel?). Milik heeft veel meer beweging in zijn acties en komt bovendien goed tot zijn recht met een 2-spitsen systeem (zie Polen-Duitsland).
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 09:28   quote  deeplink  
Ik geloof in een overwinning! Doe ik trouwens altijd, ik zeg:

1-2
Loetje
 Loetje - maandag 20 oktober 2014 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 09:27 schreef hjf het volgende:
We kunnen slechts de schade proberen te beperken. Net zoals Apoel dat deed. Maar dan moeten we zeker geen 4-3-3 systeem gaan spelen. Dat is je doodvonnis tekenen. Ik zou dan opteren voor het 5-3-2 systeem zoals Oranje dat op de WK hanteerde. Messi kon toen tegen Oranje ook geen potten breken. Verder zou ik, omdat we dan toch op de counter moeten spelen beginnen met Milik. Siggie heeft in deze pot niets te zoeken (in welke pot eigenlijk wel?). Milik heeft veel meer beweging in zijn acties en komt bovendien goed tot zijn recht met een 2-spitsen systeem (zie Polen-Duitsland).
Niet eens zon slecht idee. En dan Viergever als extra middenvelder bij balbezit?
Andersen met een vrije rol achter Milik?
biebie
 biebie - maandag 20 oktober 2014 - 10:39   quote  deeplink  
Verheug me nu al op de korfbaluitslag van morgenavond. Vraag me wel af of een eventuele 5-0 nederlaag net zulke consequenties gaat hebben voor de organisatie als die 5-0 een paar jaar geleden tegen Real. Dan kan het nog leuk worden in Amsterdam.
Loetje
 Loetje - maandag 20 oktober 2014 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 10:39 schreef biebie het volgende:
Verheug me nu al op de korfbaluitslag van morgenavond. Vraag me wel af of een eventuele 5-0 nederlaag net zulke consequenties gaat hebben voor de organisatie als die 5-0 een paar jaar geleden tegen Real. Dan kan het nog leuk worden in Amsterdam.
Ochjee.... weer zo een...
hjf
 hjf - maandag 20 oktober 2014 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 10:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Niet eens zon slecht idee. En dan Viergever als extra middenvelder bij balbezit?
Andersen met een vrije rol achter Milik?
Viergever zal LB spelen, omdat Boilissen geblesseerd is. En ik heb het niet over een extra middenvelder (dit is 4-4-2 imo), maar over een extra verdediger (Van der Hoorn of Denswil).
biebie
 biebie - maandag 20 oktober 2014 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 10:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ochjee.... weer zo een...
nee hoor, ajacied in hart en nieren, maar het spel is er sinds de JC revolutie alleen maar slechter op geworden.
hjf
 hjf - maandag 20 oktober 2014 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 11:19 schreef biebie het volgende:

[..]

nee hoor, ajacied in hart en nieren, maar het spel is er sinds de JC revolutie alleen maar slechter op geworden.
Maar wel 4x kampioen geworden. Het bouwen van een mooi en goed spelend elftal gaat niet in een paar maanden gebeuren. Daar zijn jaren voor nodig wat in 10 jaar afgebouwd is. En natuurlijk. Ik had ook graag 1 a 2 versterkingen gezien, die ons echt zichtbaar beter hadden gemaakt. Maar die hoop heb ik inmiddels opgegeven. Wat mij betreft kunnen we de topics winter- en zomerversterkingen gerust achterwege laten. Verspilde moeite en energie.
Pietje
 Pietje - maandag 20 oktober 2014 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 18:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

1 punt is te weinig eigenlijk. Maar waarom kan een APOEL wel beperken tot maar 1-0 en wij niet?
Dat het maar 1-0 werd heeft denk ik te maken met onderschatting van die Cyprioten. En erg defensief voetbal van diezelfde Cyprioten.
Dat gaat Barcelona beslist geen tweede keer overkomen. Daarnaast hebben zij behoorlijk wat ontzag voor Ajax. Een pluspuntje voor ons zou kunnen zijn, dat Barcelona het komende weekeinde tegen Real Madrid moet spelen en zij dus blessures willen uitsluiten.
Toch denk ik dat Barcelona opnieuw een aantal maatjes te groot voor Ajax zal zijn, ook al gezien de huidige vorm van de Ajacieden.
Mijn voorzichtige voorspelling is 5-0. Helaas...
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 20 oktober 2014 - 15:20   quote  deeplink  
Wat mij alleen maar opvalt is, dat Ajax wel 4x kampioen wordt, maar niet 4x de derde ronde kan halen in de CL.

Iedereen weet eigenlijk het antwoord al, daar het verschil in zit qua voetbalniveau en sterkte van elkaars Nationale voetbalcompetitie. Zijn er nog andere verschillen, buiten het financiële ? Maar ja, misschien wordt het wel 2-2 morgen.
biebie
 biebie - maandag 20 oktober 2014 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 12:14 schreef hjf het volgende:

[..]

Maar wel 4x kampioen geworden. Het bouwen van een mooi en goed spelend elftal gaat niet in een paar maanden gebeuren. Daar zijn jaren voor nodig wat in 10 jaar afgebouwd is. En natuurlijk. Ik had ook graag 1 a 2 versterkingen gezien, die ons echt zichtbaar beter hadden gemaakt. Maar die hoop heb ik inmiddels opgegeven. Wat mij betreft kunnen we de topics winter- en zomerversterkingen gerust achterwege laten. Verspilde moeite en energie.
Alsof je in het huidige voetbal tien jaar de tijd de tijd krijgt om een elftal te bouwen. Get real!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 20 oktober 2014 - 15:26   quote  deeplink  
Ajax kan alleen gelijk spelen als ze echt boven hunzelf stijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 oktober 2014 door nieuwe ajax --
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 20 oktober 2014 - 15:49   quote  deeplink  
Is de kans aanwezig, dat Milik in de basis zal staan ?
Waarom zou het niet kunnen voor de eerste 60 minuten ?????
Je weet nooit wat voor plannen De Boer heeft. Zo'n slecht idee lijkt het me dat nog niet eens.

Is helemaal niet zo slecht denk ik. Ik vindt hem steeds beter worden.
Sigtornson kan daarna dan nog een extra impuls geven, voor de laatste 30 minuten.
Is voor 'n keer helemaal niet zo slecht, hoor !!!

Maar ja, zolang De Boer dat niet aandurft, blijft Ajax tegen zichzelf spelen !!!!!!!!!!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 oktober 2014 - 17:53   quote  deeplink  
Barcelona speelt thuis en we zijn nog maar kort aan het spelen in de eerste ronde. Daarom zie ik Barcelona morgen niet met de rem erop spelen. Ik acht de kans op een grote nederlaag meer dan reëel.
Omdat Barcelona weinig moeite heeft met de verdediging van Ajax. Ik hoop dat de achterstand na 45 minuten niet te hoog is. anders kan het ook zomaar 6-0 worden.
jolanpalma
 jolanpalma - maandag 20 oktober 2014 - 18:15   quote  deeplink  
Zie het allemaal wel, ik kan in ieder geval zeggen dat ik weer boerenkool heb gegeten💪
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 oktober 2014 - 18:19   quote  deeplink  
Het is en blijft leuk dat Ajax tegen Barcelona speelt.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 20 oktober 2014 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 18:25 schreef Nenam_tiL het volgende:
2-3....historische overwinning, 2x Siggy
Yelleleleeeeeeeeeeeee
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 20 oktober 2014 - 19:59   quote  deeplink  
We komen 0-1 voor en verliezen met 3-1

Het doet me niet echt pijn, ik weet dat we in opbouw zijn.

Yelleleleeeeeeeeeeeee
remco k
 remco k - maandag 20 oktober 2014 - 20:50   quote  deeplink  
Als Ajax gaat verdedigen, dan weet je zeker dat je verliest, dat heeft namelijk iedere ploeg in de competitie dit seizoen ook geprobeerd, en ze hebben nog geen tegengoal geincasseerd.. Ajax moet vol druk houden op de middenvelders, net als de thuiswedstrijd afgelopen seizoen.. Doe je dat niet, of niet goed, dan ben je bij voorbaat kansloos..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 oktober 2014 - 20:57   quote  deeplink  
De Boer kan ieder jaar opnieuw gaan opbouwen. Gebed zonder einde...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 oktober 2014 - 21:17   quote  deeplink  
Tegen Feijenoord en tegen Twente in de eerste helft konden we de bal niet in de ploeg houden...probleem op ons middenveld maar ook onze aanvoerder en Sigthorsson...ik denk dat we met een 4-4-2 met de linies dicht op elkaar de meeste kans maken...dit zou mijn keuze zijn maar zo gaat het niet gebeuren...

---------------------------------------Cillessen-------------------------------------------
-van Rhijn------------------Veltman---------------------Denswil---------------Riedewald----
-------------------------------Viergever--------Duarte-------------------------------------
--------------Schone-------------------------------------------------Andersen--------------
----------------------------------Klaassen----Milik----------------------------------------

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 oktober 2014 door Jack Huntelaar --
biebie
 biebie - maandag 20 oktober 2014 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 21:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Tegen Feijenoord en tegen Twente in de eerste helft konden we de bal niet in de ploeg houden...probleem op ons middenveld maar ook onze aanvoerder en Sigthorsson...ik denk dat we met een 4-4-2 met de linies dicht op elkaar de meeste kans maken...dit zou mijn keuze zijn maar zo gaat het niet gebeuren...

---------------------------------------Cillessen-------------------------------------------
-van Rhijn------------------Veltman---------------------Denswil---------------Riedewald----
-------------------------------Viergever--------Duarte-------------------------------------
--------------Schone-------------------------------------------------Andersen--------------
----------------------------------Klaassen----Milik----------------------------------------
Nu al dronken? Met dit zootje ongeregeld staat het met de rust al 10-0.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 21:21 schreef biebie het volgende:

[..]

Nu al dronken? Met dit zootje ongeregeld staat het met de rust al 10-0.
kom dan met een goed alternatief.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 oktober 2014 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 21:31 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

kom dan met een goed alternatief.....
Sowieso Siggy in de basis......
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:02 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Sowieso Siggy in de basis......
Niet alles voor zeggen hoor .......
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 oktober 2014 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:12 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Niet alles voor zeggen hoor .......
.....Litmanen op 10
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:18 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

.....Litmanen op 10
Ga door, ga door.......
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 oktober 2014 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:21 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ga door, ga door.......
Rijkaard op 6
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Rijkaard op 6
oh ja......
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 oktober 2014 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 22:25 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

oh ja......
Ach het wordt 2-3 gap
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 20 oktober 2014 - 22:32   quote  deeplink  
Agh je bent naief als je al dacht dat ajax überhaupt ooit in de 2e ronde zou komen.

Met welk team dan ook, als je zulke lotingen krijgt dan wilt iemand het niet dat je dat lukt.

Vertel waarom er nooit een groot onderzoek is geweest naar die wedstrijd in Zagreb, en ten tijden van die wedstrijd, ook nog 2x een goal affluiten voor buitenspel.
Als dat toeval is dan bestaan sprook je zeker ook.
En dan bij elke loting worden in gedeeld bij de aller zwaarste pouls

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Barcelona - AFC Ajax (Champions League - dinsdag 21 oktober 2014, 20:45) 3-1









0.0134570