BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Stagnatie ontwikkeling verhuurde spelers Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Pietje
 Pietje - donderdag 30 oktober 2014 - 17:39   quote  deeplink  
De Boer ziet stagnatie bij potentiële Ajacieden: "Dan moet je de mouwen opstropen."

Ajax-trainer Frank de Boer kijkt niet met goedkeuring naar de ontwikkeling van verhuurde spelers. Volgens de oefenmeester is het een overweging om sommigen terug te roepen indien het perspectief moeizaam blijft.

Mickey van der Hart speelde woensdagavond pas zijn tweede officiële wedstrijd van het seizoen, in de beker tegen FC Twente. Zijn huidige clubgenoot Lesly de Sa ontbrak vanwege een blessure, wat Dejan Meleg bij SC Cambuur eveneens overkwam. Fabian Sporkslede komt op zijn beurt nauwelijks aan de bak bij Willem II. Bas Kuipers is met vierhonderd minuten bij Excelsior bezig aan de beste serie.

De Boer is absoluut niet content met de huidige situatie van deze potentiële Ajax-spelers. "Als je goed bent, speel je. Een trainer stelt niet zijn mindere spelers op. Spelers zien het soms in eerste instantie niet zitten om verhuurd te worden, maar moeten dan de mouwen opstropen. Dat hoort er ook bij", vertelt de oefenmeester aan Ajax Life.

Voor De Boer is het een optie om over enkele maanden in te grijpen. "Als een speler geen zicht heeft op speelminuten in de tweede helft seizoenshelft, kunnen we 'm beter terughalen en bij ons laten trainen. Dan heb je 'm in elk geval dicht bij je en kun je zelf zijn ontwikkeling bepalen."


bron

Toeval of niet? Is dit een mentaliteitskwestie van de verhuurde spelers? Of is het gewoon domme pech?
Is het een goed idee van Frank de Boer om die bewuste spelers dan maar terug te halen?

Wat vinden jullie?
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 17:45   quote  deeplink  
Ik denk dat als ze inderdaad niet spelen, de Boer ze beter kan terug halen..

Bij ons leren ze hoe om te gaan met het Ajax spelletje...

Wel jammer van Meleg, die begon net zijn draai te vinden...
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 30 oktober 2014 - 17:47   quote  deeplink  
Pech..
Twee geblesseerde, een gepasseerde keeper en een gepasseerde middenvelder
Andere speelt wel. Dus van de vijf maar 2 gepasseerd wat kan gebeuren in profvoetbal. .
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 30 oktober 2014 - 17:47   quote  deeplink  
De Boer moet de knoop doorhakken, om te zien met welke spelers hij door wil gaan. De rest kan in de uitverkoop. Daarna moet De Boer minimaal 4 hele goede speles aantrekken, waaronder nu al Milke er één van is, lijkt mij.
Pietje
 Pietje - donderdag 30 oktober 2014 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:45 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat als ze inderdaad niet spelen, de Boer ze beter kan terug halen..

Bij ons leren ze hoe om te gaan met het Ajax spelletje...

Wel jammer van Meleg, die begon net zijn draai te vinden...
Dat is ook mijn mening. Je kunt natuurlijk niet de hurende club verplichten om jouw spelers daar op te stellen, speelminuten geven. Als zij dan daar toch niet spelen, kun je hen maar beter onder je eigen hoede hebben. Inderdaad, dan kunnen de trainers die spelers tijdens de training bijsturen. Je ziet dan vanzelf hoe hun ontwikkeling is. Maar jammer is het wel. Van Meleg is zeker zeer spijtig, want hij speelde -dacht ik- juist wel. Tot aan zijn blessure.
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:47 schreef nieuwe ajax het volgende:
De Boer moet de knoop doorhakken, om te zien met welke spelers hij door wil gaan. De rest kan in de uitverkoop. Daarna moet De Boer minimaal 4 hele goede speles aantrekken, waaronder nu al Milke er één van is, lijkt mij.
Wat heeft dat laatste er nou toch weer mee te maken man..

Het gaat om de verhuurde spelers, reageer daar nou eens inhoudelijk op i.p.v. iedere post van je te beginnen over 2 3 of 4 aankopen van 1.92 meter
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is ook mijn mening. Je kunt natuurlijk niet de hurende club verplichten om jouw spelers daar op te stellen, speelminuten geven. Als zij dan daar toch niet spelen, kun je hen maar beter onder je eigen hoede hebben. Inderdaad, dan kunnen de trainers die spelers tijdens de training bijsturen. Je ziet dan vanzelf hoe hun ontwikkeling is. Maar jammer is het wel. Van Meleg is zeker zeer spijtig, want hij speelde -dacht ik- juist wel. Tot aan zijn blessure.
Ik zat me net te bedenken dat het voor het mentale deel wel goed zou zijn om ze daar te laten..

Mentaal daar niet goed genoeg om je in de basis te knokken, wat heb je dan bij Ajax te zoeken???
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 30 oktober 2014 - 17:54   quote  deeplink  
HEt is wel één van de zwakste schakels bij Ajax. Is logisch, als je bijna met dwergen speelt en daardoor de luchtduels vaak doet verliezen. We hebben niet voor niets teveel tegendoelpunten. Dus, vooral niet zeuren jij.
Pietje
 Pietje - donderdag 30 oktober 2014 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zat me net te bedenken dat het voor het mentale deel wel goed zou zijn om ze daar te laten..

Mentaal daar niet goed genoeg om je in de basis te knokken, wat heb je dan bij Ajax te zoeken???
Dat ben ik beslist met je eens. Daar dacht ikzelf ook al aan bij het openen van dit topic, namelijk als je al niet goed genoeg ben om in de basis te staan bij een middenmoter, dan ben je al helemaal niet goed genoeg voor Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 30 oktober 2014 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zat me net te bedenken dat het voor het mentale deel wel goed zou zijn om ze daar te laten..

Mentaal daar niet goed genoeg om je in de basis te knokken, wat heb je dan bij Ajax te zoeken???
Daarom het moet die jongens juist motiveren om in de basis te komen.
Wel lastig misschien als je gepasseerd ben terwijl je juist goed bezig/beter bent?
Maar dat moet je denk ik per speler inschatten kunnen ze net zo goed in jong Ajax spelen
als ze daar toch op de bank zitten..
Pietje
 Pietje - donderdag 30 oktober 2014 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:54 schreef nieuwe ajax het volgende:
HEt is wel één van de zwakste schakels bij Ajax. Is logisch, als je bijna met dwergen speelt en daardoor de luchtduels vaak doet verliezen. We hebben niet voor niets teveel tegendoelpunten. Dus, vooral niet zeuren jij.
Het topic gaat over verhuurde spelers...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 oktober 2014 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is ook mijn mening. Je kunt natuurlijk niet de hurende club verplichten om jouw spelers daar op te stellen, speelminuten geven. Als zij dan daar toch niet spelen, kun je hen maar beter onder je eigen hoede hebben. Inderdaad, dan kunnen de trainers die spelers tijdens de training bijsturen. Je ziet dan vanzelf hoe hun ontwikkeling is. Maar jammer is het wel. Van Meleg is zeker zeer spijtig, want hij speelde -dacht ik- juist wel. Tot aan zijn blessure.
Meleg is tweede keus...Daniel de Ridder is eerste keus, maar die is ook gebleseerd
Pietje
 Pietje - donderdag 30 oktober 2014 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daarom het moet die jongens juist motiveren om in de basis te komen.
Wel lastig misschien als je gepasseerd ben terwijl je juist goed bezig/beter bent?
Maar dat moet je denk ik per speler inschatten kunnen ze net zo goed in jong Ajax spelen
als ze daar toch op de bank zitten..
Maar krijg je dan niet een te grote selectie van Jong Ajax? Dat blokkeert volgens mij de doorstroom van anderen, bijvoorbeeld uit de A 1.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 30 oktober 2014 - 17:59   quote  deeplink  
Ja, ook verhuurde spelers kunnen toch achteraf gezien niet goed genoeg zijn voor het eerste elftal van Ajax. Dat hou je altijd en overal. Je hebt wel eens goede tijden, maar ook minder goede tijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 oktober 2014 door nieuwe ajax --
Pietje
 Pietje - donderdag 30 oktober 2014 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:58 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Meleg is tweede keus...Daniel de Ridder is eerste keus, maar die is ook gebleseerd
OK, maar hij kreeg toch wel behoorlijk wat speelminuten. Hij zat niet permanent op de bank.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 30 oktober 2014 - 18:03   quote  deeplink  
Is waar.
Eide
 Eide - donderdag 30 oktober 2014 - 19:33   quote  deeplink  
En toch, als je het echt goed doet kan een trainer niet om je heen. Zie Jantje Vertonghen, die werd halverwege gewoon terug gehaald omdat hij te goed was. Zo moet je als verhuurde speler er ook ingaan. Anders sta je bij voorbaat achter.

Het lijkt soms ook wel alsof veel van die gasten niet begrijpen wat voor unieke kans ze voor het oprapen hebben. Er lopen duizenden jongetjes in Nederland die vrijwel alles zouden doen voor een kans prof voetballer te worden... en dan zie je hier en daar gasten rondlopen die verwachten dat het ze wel komt aanwaaien. Ik kan daar slecht tegen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 oktober 2014 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:54 schreef nieuwe ajax het volgende:
HEt is wel één van de zwakste schakels bij Ajax. Is logisch, als je bijna met dwergen speelt en daardoor de luchtduels vaak doet verliezen. We hebben niet voor niets teveel tegendoelpunten. Dus, vooral niet zeuren jij.
Kijk de wedstrijd statistieken er eens op na zou ik zeggen, we verliezen niks meer door de lucht dan welke tegenstander dan ook..

Dus, vooral niet zeuren jij..
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daarom het moet die jongens juist motiveren om in de basis te komen.
Wel lastig misschien als je gepasseerd ben terwijl je juist goed bezig/beter bent?
Maar dat moet je denk ik per speler inschatten kunnen ze net zo goed in jong Ajax spelen
als ze daar toch op de bank zitten..
Als die spelers juist goed bezig zijn zouden ze wel spelen..

Blessures zoals bij Meleg kan je niet tegengaan, maar die jongen had zich dan ook eindelijk in de basis geknokt..
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:58 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Meleg is tweede keus...Daniel de Ridder is eerste keus, maar die is ook gebleseerd
die gaat hem nog wel voorbij..
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 19:33 schreef Eide het volgende:
En toch, als je het echt goed doet kan een trainer niet om je heen. Zie Jantje Vertonghen, die werd halverwege gewoon terug gehaald omdat hij te goed was. Zo moet je als verhuurde speler er ook ingaan. Anders sta je bij voorbaat achter.

Het lijkt soms ook wel alsof veel van die gasten niet begrijpen wat voor unieke kans ze voor het oprapen hebben. Er lopen duizenden jongetjes in Nederland die vrijwel alles zouden doen voor een kans prof voetballer te worden... en dan zie je hier en daar gasten rondlopen die verwachten dat het ze wel komt aanwaaien. Ik kan daar slecht tegen.
helemaal mee eens..
nora
 nora - donderdag 30 oktober 2014 - 20:54   quote  deeplink  
Meleg is een goede voetballer en gaat er volgens mij wel komen, ik hoop dat hij zijn kans krijgt en een aanwinst gaat worden bij Cambuur dit seizoen, ik zie wel toekomst in hem die andere buiten v/d Hart zie ik geen Ajax spelers in.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 31 oktober 2014 - 07:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar krijg je dan niet een te grote selectie van Jong Ajax? Dat blokkeert volgens mij de doorstroom van anderen, bijvoorbeeld uit de A 1.
Waarschijnlijk worden er ook een aantal verhuurd omdat ze geen toekomst meer bij Ajax hebben? ;-)
Selectie moet nog wat uitgedund worden denk ik.. Dijks bv. Zullen ze ook nog wel over twijfelen,
Meleg zal ook nog wel over getwijfeld worden? Vd Hart willen ze speeltijd geven maar krijgt het niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 oktober 2014 - 12:26   quote  deeplink  
Lijkt mij gewoon een keuze van de trainer om ze wel of niet op te stellen.
Ik zie hier niet zo in waarom dat met mentaal te maken heeft.
Volgens mij heeft het gewoon te maken met kwaliteit.
Waar de kleinere clubs meer behoefde aan hebben.

Dejan Meleg speelde vaak omdat De Ridder niet elke wedstrijd 90 min kan spelen.
Daarnaast is hij vaak geblesseerd, jammer voor Cambuur dat Meleg dat nu ook is.

Cummings of Van der Hart, ze waren allebei nieuw bij Go Ahead. Booy zei dat ze beide even goed waren en hij met de meer ervaren Cummmings ging beginnen. Dat hij het vervolgens redelijk doet, dat is dan jammer voor Van der Hart. Maar dit kan gewoon gebeuren.

Ik denk dat De Sa en Sporkslede gewoon kwaliteit te kort komen.
Vond ze ook al niet heel sterk spelen bij Jong Ajax.
Is niet zinvol om ze terug te halen.
Gewoon verkopen deze gasten.

Meleg, die revalideert al bij Ajax. Die zie ik terug komen.
Van der Hart kan van mij gewoon aansluiten bij Jong Ajax.
Zijn wedstrijden zitten er op bij Go Ahead nu ze zijn uitgeschakeld in de beker.
Eide
 Eide - vrijdag 31 oktober 2014 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2014 - 12:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Lijkt mij gewoon een keuze van de trainer om ze wel of niet op te stellen.
Natuurlijk is dat zo, daarom moet je ook knallen als je verhuurt wordt. Je wil spelen dus je moet beter zijn dan de rest.

Maar je ziet bij jongens die verhuurt worden gewoon te vaak een gelatenheid vind ik. Zo van "het komt wel". Nee, het komt niet, je moet daar hard voor werken. Voor de huidige serie aan gasten is het nog vroeg oordelen maar denk eens terug aan bijvoorbeeld Castillion. Die zei nota bene ooit eens in de media dat hij maar eens wat serieuzer ging trainen... hij zat toen in verhuur op de bank bij NEC.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 oktober 2014 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2014 - 12:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo, daarom moet je ook knallen als je verhuurt wordt. Je wil spelen dus je moet beter zijn dan de rest.

Maar je ziet bij jongens die verhuurt worden gewoon te vaak een gelatenheid vind ik. Zo van "het komt wel". Nee, het komt niet, je moet daar hard voor werken. Voor de huidige serie aan gasten is het nog vroeg oordelen maar denk eens terug aan bijvoorbeeld Castillion. Die zei nota bene ooit eens in de media dat hij maar eens wat serieuzer ging trainen... hij zat toen in verhuur op de bank bij NEC.
Je moet altijd knallen. Of je nou verhuurt word of net een 5 jarige contract heb getekend.

Of zouden die gasten denken dat Ronaldo zijn kwaliteiten aangeboren zijn.
Natuurlijk is dat niet het geval, hij is altijd en heel hard gaan trainen.

Hij had de wil om de allerhoogste te bereiken.
Sommige zijn al blij als ze bij cambuur op de bank zitten(wie wil niet betaald krijgen en een voetbal wedstrijd zien). (ik moet er voor betalen)
Pietje
 Pietje - vrijdag 31 oktober 2014 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 19:33 schreef Eide het volgende:
En toch, als je het echt goed doet kan een trainer niet om je heen. Zie Jantje Vertonghen, die werd halverwege gewoon terug gehaald omdat hij te goed was. Zo moet je als verhuurde speler er ook ingaan. Anders sta je bij voorbaat achter.

Het lijkt soms ook wel alsof veel van die gasten niet begrijpen wat voor unieke kans ze voor het oprapen hebben. Er lopen duizenden jongetjes in Nederland die vrijwel alles zouden doen voor een kans prof voetballer te worden... en dan zie je hier en daar gasten rondlopen die verwachten dat het ze wel komt aanwaaien. Ik kan daar slecht tegen.
Je hebt helemaal gelijk, Eide. Het is volgens mij een kwestie van mentaliteit. Zo van, ik ben van Ajax (en moet nu hier even spelen, weliswaar met tegenzin) en ik ben dus goed en kan niks verkeerd doen. Ze denken, dat ze niet hard hoeven te werken voor hun (vele) euro's. Nou, daar komen ze dus achter, dat dat niet zo is.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5178
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Stagnatie ontwikkeling verhuurde spelers Ajax









0.0093500