BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Minimum aantal Nederlanders per team

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
morkanne
 morkanne - zondag 09 november 2014 - 20:26   quote  deeplink  
Mijn stelling is dat het voor het Nederlandse voetbal beter is dat er met een minimum aantal Nederlanders per team gespeeld wordt.
Eide
 Eide - maandag 10 november 2014 - 09:36   quote  deeplink  
Eens. Het is alleen tegen de wet en daarmee dus een non-discussie. Bovendien spelen vrijwel alle Nederlandse ploegen met veel Nederlandse spelers.

Ik begrijp niet helemaal wat je met deze stelling wil eigenlijk.
VVout
 VVout - maandag 10 november 2014 - 10:09   quote  deeplink  
Ik heb het idee eigenlijk dat er heel veel spelers met een Nederlands paspoort in onze competitie spelen, buitenlandse spelers kosten sowieso meestal te veel.

Ook zijn spelers van binnen Europa niet uit te sluiten omdat we trachten een verenigd Europa na te streven.

Vanuit de twee bovenstaande stellingen begrijp ik je probleem niet echt, misschien een concreet voorbeeldje?
morkanne
 morkanne - dinsdag 11 november 2014 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 10:09 schreef VVout het volgende:
Ik heb het idee eigenlijk dat er heel veel spelers met een Nederlands paspoort in onze competitie spelen, buitenlandse spelers kosten sowieso meestal te veel.

Ook zijn spelers van binnen Europa niet uit te sluiten omdat we trachten een verenigd Europa na te streven.

Vanuit de twee bovenstaande stellingen begrijp ik je probleem niet echt, misschien een concreet voorbeeldje?
Als voorbeeld Ajax afgelopen zondag met 7 buitenlanders en 4 Nederlanders
Buitenlandse spelers kosten alleen veel als ze van buiten de EU komen.
VVout
 VVout - dinsdag 11 november 2014 - 21:56   quote  deeplink  
Ook Europese spelers ga je niet voor een appel en een ei in de Nederlandse competitie laten voetballen, althans niet die met een beetje vaardigheid. Ik houd dat ook van Ajax niet echt bij en 7 op 11 is idd best wel veel, maar zolang het Europeers zijn kan je daar met de huidige visie niks aan veranderen. Mischien dat jullie goeroe (nr 14) daar eens wakker wordt en weer een of andere stelling uitspreekt dat daar iets aan moet veranderen anders zie ik daar weinig veranderen.
Eide
 Eide - dinsdag 11 november 2014 - 23:06   quote  deeplink  
4 van de 11 is ook maar een momentopname. Een week later zijn het er ook zomaar 7 of 8. Maar Ajax drijft momenteel behoorlijk op Deense spelers, met daarbij de kanttekening dat de meeste een aanzienlijk deel van hun voetbalopleiding bij Ajax hebben genoten. Maar relatief veel Europese jongens, dat is gewoon waar.

Maar goed, daar achter komen juist weer Nederlandse jongens als Nouri, Van de Beek, Kishna, Bazoer en dergelijke. Daar zitten alleen Muric en Cerny als buitenlandse jongens bij en ook Cerny zit al jaren bij Ajax.

Maar dan nog blijft die stelling van jou erg vaag. Waarom is dat dan volgens jou beter? En wat als de afweging is tussen investeren in buitenlandse kwaliteit of Nederlandse middelmaat? En moet dat recht op vrij verkeer van personen ondergeschikt gemaakt worden aan het belang(?) van het Nederlandse voetbal?

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
morkanne
 morkanne - woensdag 12 november 2014 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 23:06 schreef Eide het volgende:
4 van de 11 is ook maar een momentopname. Een week later zijn het er ook zomaar 7 of 8. Maar Ajax drijft momenteel behoorlijk op Deense spelers, met daarbij de kanttekening dat de meeste een aanzienlijk deel van hun voetbalopleiding bij Ajax hebben genoten. Maar relatief veel Europese jongens, dat is gewoon waar.

Maar goed, daar achter komen juist weer Nederlandse jongens als Nouri, Van de Beek, Kishna, Bazoer en dergelijke. Daar zitten alleen Muric en Cerny als buitenlandse jongens bij en ook Cerny zit al jaren bij Ajax.

Maar dan nog blijft die stelling van jou erg vaag. Waarom is dat dan volgens jou beter? En wat als de afweging is tussen investeren in buitenlandse kwaliteit of Nederlandse middelmaat? En moet dat recht op vrij verkeer van personen ondergeschikt gemaakt worden aan het belang(?) van het Nederlandse voetbal?

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Wanneer je verplicht een minimum aantal spelers uit Nederland in de ploeg moet hebben wordt het nivo in Nederland vanzelf beter. Misschien moet men in Nederland wel een voorbeeld stellen om dit te doen zodat de andere landen kunnen volgen. De buitenlanders die in Nederland spelen kunnen dan wel Nederlandse top zijn (of worden) maar Europees blijven deze spelers middelmaat.
Ik denk dat de beleidsbepaler bij de Nederlandse (top)clubs wel enige realiteitszin hebben en niet de illusie hebben dat men in de championsleauge met spelers van dit nivo iets kan bereiken.
Het enige realistische doel is dus kampioen worden in Nederland en daarvoor hoeft het niet nodig te zijn om Europese middelmaat te kopen.
Eide
 Eide - woensdag 12 november 2014 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 21:39 schreef morkanne het volgende:

[..]

Wanneer je verplicht een minimum aantal spelers uit Nederland in de ploeg moet hebben wordt het nivo in Nederland vanzelf beter.
Het niveau wordt beter als de lat hoger ligt. En de lat kan niet omhoog als je dat met middelmatige spelers moet doen. Misschien is het juist wel noodzakelijk buitenlandse spelers erbij te hebben om die lat op te krikken.

Een niveau wordt nooit vanzelf hoger.
morkanne
 morkanne - donderdag 13 november 2014 - 21:35   quote  deeplink  
Als deze regel weer in heel Europa gaat gelden gaan clubs ook nadenken wie er wel of niet gekocht wordt. De "toppers" uit Nederland die naar clubs gaan als Crystal Pallace of Palermo (als voorbeeld) blijven dan in Nederland.
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 20 november 2014 - 22:41   quote  deeplink  
In Italiƫ komt er op dit gebied ook een nieuwe regel. Iedere club mag maximaal 25 contractspelers hebben. Hiervan moeten er minimaal 4 een Italiaans paspoort hebben en moeten er minimaal 4 uit de eigen jeugdopleiding komen. Een goed voorbeeld mi voor Nederland.
Terminator1908
 Terminator1908 - maandag 02 februari 2015 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2014 - 23:06 schreef Eide het volgende:
4 van de 11 is ook maar een momentopname. Een week later zijn het er ook zomaar 7 of 8. Maar Ajax drijft momenteel behoorlijk op Deense spelers, met daarbij de kanttekening dat de meeste een aanzienlijk deel van hun voetbalopleiding bij Ajax hebben genoten. Maar relatief veel Europese jongens, dat is gewoon waar.

Maar goed, daar achter komen juist weer Nederlandse jongens als Nouri, Van de Beek, Kishna, Bazoer en dergelijke. Daar zitten alleen Muric en Cerny als buitenlandse jongens bij en ook Cerny zit al jaren bij Ajax.

Maar dan nog blijft die stelling van jou erg vaag. Waarom is dat dan volgens jou beter? En wat als de afweging is tussen investeren in buitenlandse kwaliteit of Nederlandse middelmaat? En moet dat recht op vrij verkeer van personen ondergeschikt gemaakt worden aan het belang(?) van het Nederlandse voetbal?

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 februari 2015 door Terminator1908 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5966
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Minimum aantal Nederlanders per team









0.0157020