BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Het voetbal cafe

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Voetbal Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 juni 2016 - 12:23   quote  deeplink  
Wat os er gebeurt dan..?
Eide
 Eide - zaterdag 04 juni 2016 - 22:49   quote  deeplink  
Beetje vloeken in de kerk, maar Blind lijkt zowaar het Nederlands elftal ietwat op de rit te krijgen. Het houdt niet over maar het is in ieder geval niet meer zo kansloos al tijdens de kwalificatie.
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 05 juni 2016 - 01:35   quote  deeplink  
Hij pronkt met de veren van Advocaat.
Eide
 Eide - zondag 05 juni 2016 - 07:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juni 2016 - 01:35 schreef Gerard_FR het volgende:
Hij pronkt met de veren van Advocaat.
Dat zal er ook mee te maken hebben maar tegelijkertijd moest hij ook de puinhopen van Hiddink nog opruimen.
VVout
 VVout - zondag 05 juni 2016 - 17:16   quote  deeplink  
Weer aan de alernatieve spice gezeten zekers 🙄
remco k
 remco k - zondag 05 juni 2016 - 20:25   quote  deeplink  
Hiddink?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 06 juni 2016 - 08:08   quote  deeplink  
2lcyck4.jpg
VVout
 VVout - maandag 06 juni 2016 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juni 2016 - 20:25 schreef remco k het volgende:
Hiddink?
Haha, zou kunnen. Op een of andere manier iets overgesprongen of zo, maar het betrof die sterk spelende Colombianen.
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 16 september 2016 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2016 - 08:08 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
:)
Eide
 Eide - dinsdag 04 oktober 2016 - 06:24   quote  deeplink  
De clubs en KNVB willen weer naar gras in alle stadions. Dat gaat de KNVB dan deels betalen. Op zich goed hoor, weg met dat nepgras. Het levert alleen maar heel veel blessures op. Het is een besparende maatregel die op die manier wel heel veel geld kost. Alleen... dit wist iedereen al. Dit is weer zo'n geval van de put dempen als het kalf jaren geleden al verdronken is.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 oktober 2016 - 07:23   quote  deeplink  
Zeker goede zaak..
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 04 oktober 2016 - 09:24   quote  deeplink  
Ik hoop dat het er door komt. Dat plan met geen jong-elftallen in 1e divisie spreekt me ook aan.
Eide
 Eide - dinsdag 04 oktober 2016 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 oktober 2016 - 09:24 schreef netsurfer het volgende:
Ik hoop dat het er door komt. Dat plan met geen jong-elftallen in 1e divisie spreekt me ook aan.
Dat laatste vind ik onzin. Waarom zouden die elftallen niet kunnen doordringen tot de 1e Divisie? Het zijn gewoon voetbalelftallen die gewoon competitie moeten kunnen spelen. En als ze dan doordringen tot dat niveau is dat maar zo. De KNVB is juist bezig met allerlei aparte regelgeving loslaten. De scheiding tussen prof en amateurvoetbal is daar een voorbeeld van. Dan moet je niet opeens weer een apart kunstje voor de Jong elftallen gaan uitvoeren vind ik.

Uiteindelijk worden juist de 1e Divisieclubs beschermt door de regels rondom de Jong elftallen. Als de KNVB de regels gaat toepassen die voor iedereen gelden worden het namelijk gewoon 2e elftallen. Dan kunnen de clubs dus inschrijven wie ze willen bij het 2e elftal en zolang die niet over een drempelwaarde aan wedstrijden bij het 1e heen gaan mogen ze altijd uitkomen voor het 2e elftal. Zo is dat namelijk bij alle andere clubs ook geregeld.

Bovendien is de invoer van Jong elftallen geweest om de 1e Divisie te redden. Anders waren die clubs er misschien niet meer geweest. verschillende profclubs hebben fors moeten investeren om de redding van die 1e Divisie mogelijk te maken. Ajax heeft honderdduizenden euro's geïnvesteerd in de Toekomst om dat complex ook aan de licentieregels te laten voldoen. Ze er dan zomaar uitgooien vind ik een onhartelijke schop na.

We moeten juist af van allerlei rare extra regels. Iedereen moet, in mijn optiek, voldoen aan dezelfde regels. Als dat betekent dat de topclubs hun 2e elftal in de 1e Divisie hebben moet dat maar zo zijn. En of dat dan een Jong elftal is, is aan de club zelf. Dat betekent dus ook dat de samenstelling gewoon kan wisselen van week tot week, net zoals dit bij alle andere clubs in Nederland kan.

Ik weet zelf niet beter uit mijn actieve voetbaltijd hoor. Onze A1 en het 2e elftal zagen er elke week radicaal anders uit omdat bepaalde spelers al dan niet met het 1e elftal mee moesten en visa versa. De selectie voor het 1e en 2e werd wekelijks bekend gemaakt en die spelers zaten allemaal in dezelfde poule waar de hoofdtrainer van de club uit kon putten.
Eide
 Eide - dinsdag 04 oktober 2016 - 11:31   quote  deeplink  
N.b.; Ik ben dus geen voorstander van een aparte beloftecompetitie, zoals bijvoorbeeld Feyenoord dat wel is. Ik denk niet dat de clubs daar bij gebaat zijn. Als ik kijk naar Ajax heeft instroom in de Jupiler League de beloftes bij Ajax heel veel gebracht, zoals veel meer weerstand, grote mannenvoetbal en meer.
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 04 oktober 2016 - 15:20   quote  deeplink  
Het is vooral een gevoelskwestie wat mij betreft. Ik vind het een devaluatie voor de 1e divisie wanneer hier ook Jong elftallen, min of meer voor spek en bonen (want ze kunnen niet promoveren), in meespelen. Het lijkt mij dat de bestaande 1e divisie clubs ook helemaal niet zitten te wachten op die uitwedstrijden op een bijveld voor slechts handvol toeschouwers.
Eide
 Eide - dinsdag 04 oktober 2016 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 oktober 2016 - 15:20 schreef netsurfer het volgende:
Het is vooral een gevoelskwestie wat mij betreft. Ik vind het een devaluatie voor de 1e divisie wanneer hier ook Jong elftallen, min of meer voor spek en bonen (want ze kunnen niet promoveren)
Ze kunnen vanaf dit seizoen wel gewoon degraderen. Ze kunnen zelfs promoveren (in theorie) maar ze mogen niet in dezelfde competitie uitkomen als een ander elftal van dezelfde club. Dat is overigens overal in het voetbal hetzelfde. Het is dus zeker niet voor spek en bonen.

Ook dit is niet anders als de normale competities hoor. Als FC Bal op het Dak 1 in de 4e klasse speelt en FC Bal op het Dak 2 in de 5e klasse, kan dat 2e elftal dus niet promoveren omdat ze dan in dezelfde competitie uitkomen. Dat is toch volkomen logisch? En het strookt bovendien helemaal met de regels zoals die voor alle andere clubs ook gelden.

Als het 1e elftal van de Ajax amateurs kampioen zouden worden in de 2e Divisie (spelen trouwens 3e Divisie momenteel) zouden ze ook niet kunnen promoveren omdat er reeds een elftal van Ajax in de 1e Divisie speelt. Dat is precies dezelfde systematiek, volgens precies dezelfde regels zoals die voor alle clubs gelden.
Eide
 Eide - dinsdag 04 oktober 2016 - 23:16   quote  deeplink  
Overigens vind (vond, bestaat niet meer) ik juist die beloftecompetitie een spek en bonen toestand. Die teams speelde nergens om. Jonge talenten speelden veredeld A junioren voetbal waarbij ze niet of nauwelijks werden voorbereid op het echte werk.Als je het nu hebt over een competitie waar niemand iets aan had of heeft is het die beloftecompetitie wel.
netsurfer
 netsurfer - woensdag 05 oktober 2016 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 oktober 2016 - 23:16 schreef Eide het volgende:
Overigens vind (vond, bestaat niet meer) ik juist die beloftecompetitie een spek en bonen toestand. Die teams speelde nergens om. Jonge talenten speelden veredeld A junioren voetbal waarbij ze niet of nauwelijks werden voorbereid op het echte werk.Als je het nu hebt over een competitie waar niemand iets aan had of heeft is het die beloftecompetitie wel.
Dat ben ik wel weer met je eens. Wat dat betreft zelf tikkeltje jaloers op jullie en de Lampen dat jullie talenten wel op redelijk niveau spelen. Het probleem is alleen dat de selectiespelers 12 t/m 18 van het eerste elftal daar maar beperkt aantal wedstrijden mogen spelen.
VVout
 VVout - woensdag 05 oktober 2016 - 13:40   quote  deeplink  
Meer wisselen in het eerste en rouleren, spelen ze ook op niveau. Die nog niet rijp zijn hiervoor lekker laten rijpen bij een echte Jupiler club, hebben die ook wat in huis. Het gaat hier alleen maar om het gemakkelijk heen en weer switchen van spelers, hebben de kleinere clubs helemaal niets van.
remco k
 remco k - woensdag 05 oktober 2016 - 16:01   quote  deeplink  
5 tot 7 keer wisselen per wedstrijd..

En een maximale groote van de selectie..
Eide
 Eide - woensdag 05 oktober 2016 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 oktober 2016 - 13:40 schreef VVout het volgende:
Meer wisselen in het eerste en rouleren, spelen ze ook op niveau. Die nog niet rijp zijn hiervoor lekker laten rijpen bij een echte Jupiler club, hebben die ook wat in huis. Het gaat hier alleen maar om het gemakkelijk heen en weer switchen van spelers, hebben de kleinere clubs helemaal niets van.
Probleem is dat "echte" Jupiler clubs die huurbedragen helemaal niet kunnen betalen. Bovendien loop je het risico dat de JL clubs dan satellietclubs van Eredivisie teams worden.

Ik denk dat de huidige systematiek prima is. Selecties wisselen van week tot week maar dat is in elke competitie zo. Ajax stond met een elftal met 11 bankzitters op het veld in de beker. Ajax, Feyenoord en PSV spelen straks 5 wedstrijden in 13 dagen tijd. Die selecties gaan echt van samenstelling wisselen.

Meer wisselen ben ik overigens voorstander van. Net als zuivere speeltijd trouwens (andere discussie)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 oktober 2016 door Eide --
VVout
 VVout - woensdag 05 oktober 2016 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 oktober 2016 - 16:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Probleem is dat "echte" Jupiler clubs die huurbedragen helemaal niet kunnen betalen. Bovendien loop je het risico dat de JL clubs dan satellietclubs van Eredivisie teams worden.

Ik denk dat de huidige systematiek prima is. Selecties wisselen van week tot week maar dat is in elke competitie zo. Ajax stond met een elftal met 11 bankzitters op het veld in de beker. Ajax, Feyenoord en PSV spelen straks 5 wedstrijden in 13 dagen tijd. Die selecties gaan echt van samenstelling wisselen.

Meer wisselen ben ik overigens voorstander van. Net als zuivere speeltijd trouwens (andere discussie)
Wat is er mis met satelliet clubs, of met andere woorden Jupiler league clubs die profiteren van een samenwerkingsverband met een sterke eredivisie club?

Waarom moeten er onbetaalbare huursommen betaald worden als je er als eredivisie club wijzer van wordt dat je speler bij een "satellietclub" aan voetbal en ontwikkeling toe komt?

Lijkt me gewoon dat deze twee redenen niet echt onoverkomelijk zijn toch?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 oktober 2016 door VVout --
Eide
 Eide - donderdag 06 oktober 2016 - 06:03   quote  deeplink  
Wat is op een gegeven moment dan het verschil nog tussen een 2e elftal, een "jong" elftal en een satellietclub? Op een gegeven moment is het dezelfde wijn in andere zakken.

Bovendien gaat het mij voornamelijk om het tegen gaan van meten met 2 maten. Een elftal is een elftal. Omdat een club toevallig een elftal in de Eredivisie of 1e Divisie heeft moet en mag dat niet betekenen dat die club daarom dus geen andere elftallen in hoge competities mag hebben. Gewoon competitie spelen zoals dat hoort. Geen broodjes speciaal, geen aparte competities en belangen van clubs helder en transparant laten.
VVout
 VVout - donderdag 06 oktober 2016 - 12:35   quote  deeplink  
Wijn in andere zakken is verdraagzaam, gun die clubs ook wat.
Eide
 Eide - donderdag 06 oktober 2016 - 19:38   quote  deeplink  
Ik zie niet wat die andere clubs daar aan hebben. Op termijn zijn die beter af met "eigen" spelers als dat ze bij de grote broers moeten komen vragen als ze nog spelers mogen lenen.
VVout
 VVout - vrijdag 07 oktober 2016 - 10:26   quote  deeplink  
Een goede speler kan slechtere spelers beter maken. Het elftal beter laten voetballen. Groter teams hebben dit snel in de gaten, halen ze snel weg maar zijn dan nog niet rijp genoeg voor het eerste. Kleinere clubs kunnen daar niet tegen op bopksen tegen dat graai gedrag en op deze manier kunnen ze toch verder.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 07 oktober 2016 - 15:15   quote  deeplink  
Stel je eens voor dat ajaks degradeert, mag je dan met twee elftallen in 1 competitie spelen..(?)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 oktober 2016 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 oktober 2016 - 15:15 schreef RenatoBos het volgende:
Stel je eens voor dat ajaks degradeert, mag je dan met twee elftallen in 1 competitie spelen..(?)
Nee, want zou jong Ajax dan in de JL kampioen worden dan mag die promoveren. Zo niet dan moet Jong Ajax ook degraderen naar de 2e divisie.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 07 oktober 2016 - 16:03   quote  deeplink  
Juist doe dan die laatste optie maar..!
Eide
 Eide - zaterdag 10 december 2016 - 13:29   quote  deeplink  
Zijn er nog luitjes die uitkijken naar Verhoeven vs Hari vanavond? Ik volg vechtsporten een beetje langs de zijlijn, maar hier ben ik toch wel benieuwd naar.
VVout
 VVout - zaterdag 10 december 2016 - 16:18   quote  deeplink  
Ei ik ook, heb zelf vroeger ook in de ring gestaan en ben zeer benieuwd. Hoop wel dat ik vanavond op tijd thuis ben, net gecheckt komt op Ziggo zie ik om 22:00
Eide
 Eide - zaterdag 10 december 2016 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2016 - 16:18 schreef VVout het volgende:
heb zelf vroeger ook in de ring gestaan en ben zeer benieuwd.
Vertel? Aan kickboxen gedaan?

Ik volg het kickboxen en MMA niet echt, maar mag er graag naar kijken als het uit komt. Kickboxen wordt echter nauwelijks uitgezonden en MMA is meestal diep in de nacht helaas.
remco k
 remco k - zaterdag 10 december 2016 - 17:10   quote  deeplink  
Ik hoor van heel veel volk dat ze wel gaan kijken.

Ben zelf ook erg benieuwd..
VVout
 VVout - zaterdag 10 december 2016 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2016 - 16:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Vertel? Aan kickboxen gedaan?

Ik volg het kickboxen en MMA niet echt, maar mag er graag naar kijken als het uit komt. Kickboxen wordt echter nauwelijks uitgezonden en MMA is meestal diep in de nacht helaas.
Zelf eerst judo van mijn zesde tot mijn elfde daarna actief muay thai. Veel met een maat gespart, uit Indonesië die zeer goed was in Pencak silat een derde die taekwondo als basis had lekker alles door elkaar en met meerdere tegen elkaar in een heel relaxte sfeer. Had ik nog maar zo veel tijd over dat een paar keer per week te doen, was echt gaaf en ontspannend.
Eide
 Eide - zaterdag 10 december 2016 - 20:42   quote  deeplink  
Ik heb zelf alleen wat aan judo gedaan. Mijn zoontje doet nu ook aan judo. Ik vind het een buitengewoon goede sport voor kinderen.
Eide
 Eide - zaterdag 10 december 2016 - 23:56   quote  deeplink  
Tja, beetje een anti-climax. Drie matige potjes vooraf en dan een leuke partij tussen Verhoeven en Hari maar zo'n sneu einde door een blessure.
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 00:10   quote  deeplink  
Tsjaa. Inderdaad zonde.
VVout
 VVout - zondag 11 december 2016 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2016 - 20:42 schreef Eide het volgende:
Ik heb zelf alleen wat aan judo gedaan. Mijn zoontje doet nu ook aan judo. Ik vind het een buitengewoon goede sport voor kinderen.
Perfecte basis voor mijn vervolg in muay Thai geweest, komen eigenlijk alle technieken weer in terug plus natuurlijk de kicks, slag elleboog en knie werk.
VVout
 VVout - zondag 11 december 2016 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 00:10 schreef remco k het volgende:
Tsjaa. Inderdaad zonde.
Wordt gevolgd, dit was gewoon een pruts avond om snel te vergeten.
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 00:49 schreef VVout het volgende:

[..]

Wordt gevolgd, dit was gewoon een pruts avond om snel te vergeten.
Pff ja man. 3 hele matige partijen gezien en dan zon aprubt einde
VVout
 VVout - maandag 12 december 2016 - 17:41   quote  deeplink  
Net op gemist deze partij boksen zitten kijken, was echt een vette partij man.


https://www.youtube.com/watch?v=2jmVM3KvJTg
VVout
 VVout - vrijdag 23 december 2016 - 11:05   quote  deeplink  
Dus bij deze allemaal een prettig kerstfeest gewenst.


https://youtu.be/vKnOV5JFDwQ
VVout
 VVout - vrijdag 23 december 2016 - 15:08   quote  deeplink  
http://ajax.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=22672&abbr=ajax

33be6b7f-74cc-4304-a7f9-6e0c54b4e556_Stadionb.jpg

Natuurlijk een belangrijke upgrade die nieuwe stoeltjes als je stadion in de regel maar half vol is.
Eide
 Eide - dinsdag 27 december 2016 - 12:54   quote  deeplink  
We hebben ten minste upgrades en een modern stadion. :)
VVout
 VVout - dinsdag 27 december 2016 - 13:30   quote  deeplink  
Nou nou, eerlijk is eerlijk het is een afgrijselijk plaatje. Gefeliciteerd natuurlijk.
Eide
 Eide - dinsdag 27 december 2016 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2016 - 13:30 schreef VVout het volgende:
Nou nou, eerlijk is eerlijk het is een afgrijselijk plaatje. Gefeliciteerd natuurlijk.
Het werd eens tijd en is de zoveelste ingreep om de ArenA meer een voetbalstadion te maken in plaats van een evenementenbak. Het is en blijft een compromis. Alleen daarom al zou Feyenoord niet moeten streven naar een multifunctioneel stadion.
VVout
 VVout - dinsdag 27 december 2016 - 21:39   quote  deeplink  
Laten we eerst eens zien of er überhaupt iets van terecht gaat komen ja, met behoud van sfeerbepalende kenmerken uit de Kuip. Zou toch zonde zijn dit allemaal overboord te zetten en voor een vergaarbak te gaan ja.
Eide
 Eide - donderdag 29 december 2016 - 10:35   quote  deeplink  
Ze hebben in Amsterdam echt wel goede veranderingen aangebracht hoor. Er is optisch veel gebeurt, de grachten zijn een heel eind opgevuld, die rare hoeken zitten een eind dicht. En eerlijk is eerlijk, de zitplaatsen en zicht op het veld zijn geweldig in de ArenA.

Er is alleen niet voldoende nagedacht over voetbal en fouten gemaakt die het voetbal in de weg zitten. De grasmat is daar het beste voorbeeld van, maar ook sfeer heeft daarmee te maken. Je moet zo vreselijk veel kabaal maken om in de ArenA echt een effect te creëren dat dat bijna onbegonnen werk is. Je kan ook niet van twee kanten naar elkaar zingen, door de galmwerking komt daar niets van terecht. En dus blijft het kabaal maken beperkt tot een kleine groep fanatiekelingen.

Financieel is het stadion een succes. Voor de incidentele bezoeker van wedstrijden en concerten is het stadion prima. Als vaste bezoeker en liefhebber ademt het nog altijd weinig sfeer en is er weinig sfeer in te krijgen, behoudens de oehs en aahs bij wegglijdende spelers.

Dat zijn echt lessen die voor andere clubs uit het project Amsterdam ArenA te halen zijn wat mij betreft.
Eide
 Eide - dinsdag 11 april 2017 - 20:41   quote  deeplink  
Borussia - Monaco afgelast. Er is een zware vuurwerkbom naar de spelersbus van Borussia Dortmund gegooid. Bartra is gewond geraakt aan de hand.

Redelijk bizar dit.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 april 2017 - 20:54   quote  deeplink  
Drie vuurwerkbommen, morgen om 18:45 word de wedstrijd gespeeld..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Het voetbal cafe









0.0485420