BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 21 november, 14:30); 0 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 17 december 2014 - 10:51   quote  deeplink  
excelsior-ajax.jpg

In het Vitesse topic schreef ik nog dat het midweekse bekerduel de laatste officiële wedstrijd van het seizoen zou worden. Dat moet natuurlijk het competitieduel tegen Excelsior zijn. De Rotterdamse satellietclub van Feyenoord is op het piepkleine Woudestein de tegenstander van ons aller Ajax. Na dit duel viert Ajax de kerstdagen en het nieuwjaar nog in eigen land voordat het 4 januari naar Qatar vertrekt voor een trainingskamp dat tot 11 janurari duurt. Ter plaatste zal Ajax nog een oefenduel tegen Schalke 04 spelen.

Eerst wacht echter nog Excelsior. Ajax speelde in haar historie slechts 36 duels tegen Excelsior Rotterdam dat toch voornamelijk in de Eerste Divisie actief is geweest. Vorig jaar werd via de nacompetitie promotie zeker gesteld. Ajax won 30 van de onderlinge duels en er ging er verloren. 5 Duels eindigden in een gelijk spel. Die ene verliespartij en 4 van de 5 gelijke spelen kwamen tot stand op Woudestein waar Excelsior dus aanmerkelijk sterker is dan op een vreemd veld.

Excelsior heeft gloednieuw kunstgrasveld wat een van de allerkleinsten van het betaalde voetbal is. Om reclameborden te kunnen plaatsen heeft het veld slechts een omvang van 100 bij 64 meter. Ter vergelijking, in de ArenA is het veld 105 bij 68 meter. Hoewel het kunstgras het voetbal van Ajax goed uitkomt, is het kleine veld weer een voordeel voor de Rotterdammers. Excelsior staat op een keurige 13e plaats in de Eredivisie. Een prima prestatie voor de promovendus die niet zo heel lang geleden nog bijna failliet was. Excelsior sprokkelt de punten voornamelijk bij elkaar door gelijke spelen. Bij de seizoensstart werd 2 maal gewonnen en er werd later gestunt tegen Twente maar de Kralingers speelden maar liefst 7 keer gelijk. Van de laatste 5 wedstrijden verloor Excelsior er 2 en speelde het er 3 gelijk.

De topscorers van Excelsior zijn Stans (6) en Van Weert (5). Bij Excelsior komt Ajax 2 bekenden tegen. Verdediger Bas Kuipers, vorig jaar aanvoerder van Jong Ajax, wordt gehuurd van Ajax.Keeper Jordy Deckers is ook oud-Ajacied maar moet Coutinho voor zich dulden. Bij Excelsior zijn Van Mieghem, Van Diermen, Karami en Van Weert allen geblesseerd.

Voor Ajax blijft het werken aan de vorm. Er wordt vrij eenvoudig gewoon en regelmatig met forse uitslagen maar voetballend laat de ploeg veel te wensen over. Op een gloednieuw kunstgrasveld zal Frank de Boer verzorgt voetbal willen zien. Ajax zal vermoedelijk aantreden met clubscorers Milik, Schone en El Ghazi voorin, samen goed voor 20 goals. Verder lijkt Frank de Boer te gaan kiezen voor de 11 die het de afgelopen weken qua resultaten prima deden, dus met Serero op 6 en Viergever als linksback.
Bij Ajax zijn Sightorsson en Boilesen geblesseerd, Viktor Fischer is zo goed als hersteld van zijn hamstring blessure maar is niet nog wedstrijdfit.

De vorige Excelsior - Ajax was in het seizoen 2011/12 toen Ajax uit en thuis met 4-1 won. De beelden zijn van het duel op Woudestein met een Ajax selectie waar alleen Ricardo van Rhijn van is overgebleven.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 december 2014 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 17 december 2014 - 13:17   quote  deeplink  
Mooi topic Eide!

Die wedstrijd ook, toen nog Lodeiro in de spits. Uruguayaantje, echte strijder!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 17 december 2014 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 december 2014 - 13:17 schreef NatjosFC het volgende:
Mooi topic Eide!

Die wedstrijd ook, toen nog Lodeiro in de spits. Uruguayaantje, echte strijder!
Inderdaad jammer dat Cvitanich en hij nooit echt een kans gehad hebben.
Mooi topic ook
Eide
 Eide - woensdag 17 december 2014 - 19:45   quote  deeplink  
De Boer: 'Fischer heeft een terugslag'

Ajax-trainer Frank de Boer gaat er vanuit dat Ajax haar laatste twee wedstrijden van 2014 winnend afsluit. Donderdag komt Vitesse in het KNVB Bekertoernooi op bezoek in de Amsterdam ArenA en enkele dagen later wacht het treffen met Excelsior.

Op Nicolai Boilesen, Viktor Fischer, Kolbeinn Sigthorsson en Niki Zimling zit het voetbaljaar 2014 er door blessures al op. "Iedereen is fit, op de vaste blessures van de afgelopen weken na. We hebben de laatste jaren laten zien een fitte selectie te hebben. Dat is nu weer zo. Ik heb het gevoel dat de groep nu op zijn fitst is", stelt De Boer op de website van Ajax.

"Boilesen gaat redelijk de goede kant op, datzelfde geldt voor Kolbeinn. Over Niki moeten we nog even afwachten", vervolgt de Ajax-coach, die minder goed nieuws had over Fischer. "Viktor trainde vandaag binnen. Hij heeft een kleine terugslag, maar niet zodanig dat we ons zorgen moeten maken. Als je er lang uit bent geweest, kan je een reactie krijgen. Voor Viktor is dit een teleurstelling, omdat hij zo snel mogelijk fit wil zijn, maar hij ziet het nog steeds positief in"

De Boer verwacht een sterk Ajax tegen Vitesse. Woensdag maakt de selectie een goede indruk op de training. "De jongens straalden plezier uit, maar ook concentratie. Dat is wat je wil zien."

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 17 december 2014 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 december 2014 - 19:45 schreef Eide het volgende:
De Boer: 'Fischer heeft een terugslag'

Ajax-trainer Frank de Boer gaat er vanuit dat Ajax haar laatste twee wedstrijden van 2014 winnend afsluit. Donderdag komt Vitesse in het KNVB Bekertoernooi op bezoek in de Amsterdam ArenA en enkele dagen later wacht het treffen met Excelsior.

Op Nicolai Boilesen, Viktor Fischer, Kolbeinn Sigthorsson en Niki Zimling zit het voetbaljaar 2014 er door blessures al op. "Iedereen is fit, op de vaste blessures van de afgelopen weken na. We hebben de laatste jaren laten zien een fitte selectie te hebben. Dat is nu weer zo. Ik heb het gevoel dat de groep nu op zijn fitst is", stelt De Boer op de website van Ajax.

"Boilesen gaat redelijk de goede kant op, datzelfde geldt voor Kolbeinn. Over Niki moeten we nog even afwachten", vervolgt de Ajax-coach, die minder goed nieuws had over Fischer. "Viktor trainde vandaag binnen. Hij heeft een kleine terugslag, maar niet zodanig dat we ons zorgen moeten maken. Als je er lang uit bent geweest, kan je een reactie krijgen. Voor Viktor is dit een teleurstelling, omdat hij zo snel mogelijk fit wil zijn, maar hij ziet het nog steeds positief in"

De Boer verwacht een sterk Ajax tegen Vitesse. Woensdag maakt de selectie een goede indruk op de training. "De jongens straalden plezier uit, maar ook concentratie. Dat is wat je wil zien."

Bron
O jee, als De Boer zo begint ga ik mij meestal zorgen maken! ;-)
Pietje
 Pietje - vrijdag 19 december 2014 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 december 2014 - 20:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

O jee, als De Boer zo begint ga ik mij meestal zorgen maken! ;-)
Je zorgen bleken zeer terecht :-(
Pietje
 Pietje - vrijdag 19 december 2014 - 16:50   quote  deeplink  
Ik las net, dat De Boer zich grote zorgen maakt om de mentale weerbaarheid van de Ajaxspelers, na de oorwassing gisteren tegen Vitesse, terwijl Excelsior in een puike wedstrijd, NAC Breda van de mat heeft gespeeld. Het moet nou echt niet gekker worden. Laat ik het dan ook maar op een gelijkspel houden: 1-1
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - vrijdag 19 december 2014 - 20:51   quote  deeplink  
Ja, inderdaad. De mentale weerbaarheid bij Ajax vind ik zeker aan de lage kant. Was wel te zien tegen Vitesse. Was een drama.

Verder zal Ajax na de winterstop ook speler Serero heel erg missen. Hij wordt steeds beter, vind ik. Nu eerst maar eens zien of Ajax met 3 punten terug naar Amsterdam kan komen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 21:08   quote  deeplink  
Kom op zeg Excelsior waar hebben we het over stelletje schijters.....1-4 een makkie
Pietje
 Pietje - vrijdag 19 december 2014 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 21:08 schreef Nenam_tiL het volgende:
Kom op zeg Excelsior waar hebben we het over stelletje schijters.....1-4 een makkie
Dan is Frank de Boer schijter nummero uno... Ik heb het hem serieus horen zeggen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 21:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dan is Frank de Boer schijter nummero uno... Ik heb het hem serieus horen zeggen.
Yep...gelul dus, dit kan je met gemak winnen en dat gaan ze ook doen....psychologisch gezwam van de Boer
Pietje
 Pietje - vrijdag 19 december 2014 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 21:28 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Yep...gelul dus, dit kan je met gemak winnen en dat gaan ze ook doen....psychologisch gezwam van de Boer
Ik denk niet dat je moet zeggen "dit KAN je met gemak winnen". Dit MOET je namelijk (met gemak) winnen...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 21:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je moet zeggen "dit KAN je met gemak winnen". Dit MOET je namelijk (met gemak) winnen...
Inderdaad is beter...en dat gaat ook gebeuren
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 19 december 2014 - 21:44   quote  deeplink  
Dit elftal balanceert het hele seizoen qua kwaliteit, mentaliteit en strijdbaarheid op een heel dunne lijn. We worden voor de 5e keer dit seizoen totaal afgetroefd, waarvan we 1 wedstrijd (Feyenoord) wel hebben gewonnen. Geen enkele vooruitgang hebben we t.a.v. de afgelopen jaren geboekt.
Ook een elftal als Excelsior in de huidige vorm kan het ons heel moeilijk gaan maken. Dit is gewoon heel pijnlijk om dit te moeten concluderen.
Ik hoop op een kleine overwinning en dat we echt gaan investeren in ervaring. Ik heb de wedstrijd met schaamrood in de Arena gekeken en moet het overgrote deel van het publiek een compliment maken voor de steun tot het bittere einde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 december 2014 door Ztjes --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 21:44 schreef Ztjes het volgende:
Dit elftal balanceert het hele seizoen qua kwaliteit, mentaliteit en strijdbaarheid op een heel dunne lijn. We worden voor de 5e keer dit seizoen totaal afgetroefd, waarvan we 1 wedstrijd (Feyenoord) wel hebben gewonnen. Geen enkele vooruitgang hebben we t.a.v. de afgelopen jaren geboekt.
Ook een elftal als Excelsior in de huidige vorm kan het ons heel moeilijk gaan maken. Dit is gewoon heel pijnlijk om dit te moeten concluderen.
Ik hoop op een kleine overwinning en dat we echt gaan investeren in ervaring. Ik heb de wedstrijd met schaamrood in de Arena gekeken en moet het overgrote deel van het publiek een compliment maken voor de steun tot het bittere einde.
Jullie hebben het steeds over ervaring, maar namen noemen ho maar.
Het is rete moeilijk om voetballers met ervaring (27+) aan te trekken...tenzij je miljoenen neerlegt en dan nog is het moeilijk.

Kom dan is met haalbare namen die geven jullie niet
remco k
 remco k - vrijdag 19 december 2014 - 21:54   quote  deeplink  
Nou, Overmars er maar weer uit, De Boer er meteen achteraan, vd Sar oprotten..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 21:54 schreef remco k het volgende:
Nou, Overmars er maar weer uit, De Boer er meteen achteraan, vd Sar oprotten..
Spoor jij wel....gek !!
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 19 december 2014 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 21:52 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Jullie hebben het steeds over ervaring, maar namen noemen ho maar.
Het is rete moeilijk om voetballers met ervaring (27+) aan te trekken...tenzij je miljoenen neerlegt en dan nog is het moeilijk.

Kom dan is met haalbare namen die geven jullie niet
Nenam,

Sorry, Ik ga niet nogmaals mijn verhaal over spelers met ervaring herhalen. Want dan komt er een soortgelijke discussie als ik kort gelden in "Geruchten Wintertransfers" heb gevoerd.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 21:58 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Nenam,

Sorry, Ik ga niet nogmaals mijn verhaal over spelers met ervaring herhalen. Want dan komt er een soortgelijke discussie als ik kort gelden in "Geruchten Wintertransfers" heb gevoerd.
Ook goed, ga het niet terug zoeken maar iedereen heeft de mond vol over ervaring.........
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 19 december 2014 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 22:01 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ook goed, ga het niet terug zoeken maar iedereen heeft de mond vol over ervaring.........
Anders zal er weinig vooruitgang worden geboekt. En zullen we ons moeten neerleggen, dat we in deze virtuele cirkel zullen blijven hangen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 22:10   quote  deeplink  
v Dijk, Maxwell, Chivu, Douglas, de Jong, v/d Vaart, Sneijder, Elias....zomaar wat namen en ik ben er vast wel een paar vergeten
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 22:09 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Anders zal er weinig vooruitgang worden geboekt. En zullen we ons moeten neerleggen, dat we in deze virtuele cirkel zullen blijven hangen.
Onzin....wedstrijden verliezen is inherent aan het voetbal en iedereen schiet in de stress.
Ik weiger om daar aan mee te doen
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 19 december 2014 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 22:12 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Onzin....wedstrijden verliezen is inherent aan het voetbal en iedereen schiet in de stress.
Ik weiger om daar aan mee te doen
Met verliezen heb ik totaal geen moeite, hoort inderdaad bij het spelletje, maar wel de manier waarop ........
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 22:16 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Met verliezen heb ik totaal geen moeite, hoort inderdaad bij het spelletje, maar wel de manier waarop ........
...eens was niet om aan te zien, maar hey ouwe....dank op je blote knietjes dat je geen NAC support bent.
Ajax is geen kommer en kwel, schei uit man
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 19 december 2014 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 21:08 schreef Nenam_tiL het volgende:
Kom op zeg Excelsior waar hebben we het over stelletje schijters.....1-4 een makkie
Oké, omdat jij het wil:

0-5

WZAWZDB!!!

***+3
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 22:34 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Oké, omdat jij het wil:

0-5

WZAWZDB!!!

***+3
Deal Ron....hoe is je laptop nu ????
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 19 december 2014 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 22:46 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Deal Ron....hoe is je laptop nu ????
Ik kan in ieder geval weer redelijk meelullen ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 22:48 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik kan in ieder geval weer redelijk meelullen ;-)
Mooi, heeft het toch geholpen
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 19 december 2014 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 22:21 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

...eens was niet om aan te zien, maar hey ouwe....dank op je blote knietjes dat je geen NAC support bent.
Ajax is geen kommer en kwel, schei uit man
Zeg ik dat dan. En de kwaliteit van een club is tegenwoordig zeer afhankelijk van je financiële middelen. Maar er zijn ook clubs (bijv. Fc Basel) met vergelijkbare budgetten, die nationaal en internationaal prima presteren. Een goede mix van ervaring en talenten in het veld kunnen sturen.
Ons scouting-systeem vooral t.a.v. ervaren speler is altijd van een erbarmelijke kwaliteit geweest. En hier kan nog heel veel winst worden geboekt.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 23:05 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan. En de kwaliteit van een club is tegenwoordig zeer afhankelijk van je financiële middelen. Maar er zijn ook clubs (bijv. Fc Basel) met vergelijkbare budgetten, die nationaal en internationaal prima presteren. Een goede mix van ervaring en talenten in het veld kunnen sturen.
Ons scouting-systeem vooral t.a.v. ervaren speler is altijd van een erbarmelijke kwaliteit geweest. En hier kan nog heel veel winst worden geboekt.
Fc Basel zie je in flitsen/statistieken voorbij komen....net als Ajax dus ik snap jouw punt niet
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 19 december 2014 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 23:20 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Fc Basel zie je in flitsen/statistieken voorbij komen....net als Ajax dus ik snap jouw punt niet
Mijn punt dat ik aangeef, is dat Fc Basel voldoende ervaren spelers voor elke linie heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 december 2014 door Ztjes --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 23:26 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Mijn punt dat ik aangeef, is dat Fc Basel voldoende ervaren spelers voor elke linie heeft.
Is in ieder geval wel prettig dat jij ons op de hoogte houd wat Basel betreft...ik bedoel jij weet de ins en outs van Basel
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 19 december 2014 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 23:31 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Is in ieder geval wel prettig dat jij ons op de hoogte houd wat Basel betreft...ik bedoel jij weet de ins en outs van Basel
Ik bestrijd gewoon, dat zeker onze club geen internationaal ervaren spelers kan inlijven. Want er zijn (vergelijkbare) clubs, waar dit wel lukt en zij beschikken niet over zo'n geweldige jeugdopleiding, etc.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 december 2014 door Ztjes --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 19 december 2014 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 23:40 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik bestrijd gewoon, dat zeker onze club geen internationaal ervaren spelers kan inlijven. Want er zijn (vergelijkbare) clubs, waar dit wel lukt en zij beschikken niet over zo'n geweldige jeugdopleiding.
Als je die jeugdopleiding niet hebt dan zal je wel moeten.....zuid Amerikanen (want die zitten daar) ben je een vermogen kwijt aan de speler(tekengeld) en zaakwaarnemer(tussenpersoon)....en die Zwitsers kunnen goochelen met geld.

Niet voor niets dat de UEFA en FIFA daar zitten....en is geen EU lid
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 20 december 2014 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 23:52 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Als je die jeugdopleiding niet hebt dan zal je wel moeten.....zuid Amerikanen (want die zitten daar) ben je een vermogen kwijt aan de speler(tekengeld) en zaakwaarnemer(tussenpersoon)....en die Zwitsers kunnen goochelen met geld.

Niet voor niets dat de UEFA en FIFA daar zitten....en is geen EU lid
Dus je zult je beurs moeten trekken. Gewoon geen eredivisie spelers kopen geen Duarte, vd Hoorn en van dat geld (transfergeld en salaris) een internationaal ervaren speler betalen. En in elke transferperiode komen transfervrije ervaren spelers beschikbaar, je moet dan niet blijven wachten tot er bepaalde spelers verkocht zijn, maar snel reageren en de rest met eigen talenten aanvullen en proberen deze iets langer te binden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 december 2014 door Ztjes --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 december 2014 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 22:10 schreef Nenam_tiL het volgende:
v Dijk, Maxwell, Chivu, Douglas, de Jong, v/d Vaart, Sneijder, Elias....zomaar wat namen en ik ben er vast wel een paar vergeten
Van Dijk had je kunnen hebben is 23 moet die voor ervaring zorgen?
Douglas was gratis maar wij kochten vd Hoorn voor 3,8 miljoen.
Maxwell mag komen, Chivu vs Moisander ja doe ook maar.
Nigel de Jong mag zeker komen maar onhaalbaar denk ik?
Vd Vaart tja die heeft geen zin
Sneijder kan nog naar een grotere competitie
Elia lastpak gaat de kar denk ik ook niet trekken

Wel Ajax waardig dit:

------------Cilissen----------
Rhijn--Douglas--Chivu--Maxwell
--------------De Jong------------
-----Klaassen----------Andersen
Ghazi--------Milik-----Fischer
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 20 december 2014 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 08:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Van Dijk had je kunnen hebben is 23 moet die voor ervaring zorgen?
Douglas was gratis maar wij kochten vd Hoorn voor 3,8 miljoen.
Maxwell mag komen, Chivu vs Moisander ja doe ook maar.
Nigel de Jong mag zeker komen maar onhaalbaar denk ik?
Vd Vaart tja die heeft geen zin
Sneijder kan nog naar een grotere competitie
Elia lastpak gaat de kar denk ik ook niet trekken

Wel Ajax waardig dit:

------------Cilissen----------
Rhijn--Douglas--Chivu--Maxwell
--------------De Jong------------
-----Klaassen----------Andersen
Ghazi--------Milik-----Fischer
Zijn/waren allemaal onhaalbaar.
Behalve van Dijk, maar dat is keuzes maken. Dijk of Hoorn, hoorn was jonge en vlijkbaar zagen ze meer in hem. Foutje, kan gebeuren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 20 december 2014 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 december 2014 - 23:05 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan. En de kwaliteit van een club is tegenwoordig zeer afhankelijk van je financiële middelen. Maar er zijn ook clubs (bijv. Fc Basel) met vergelijkbare budgetten, die nationaal en internationaal prima presteren. Een goede mix van ervaring en talenten in het veld kunnen sturen.
Ons scouting-systeem vooral t.a.v. ervaren speler is altijd van een erbarmelijke kwaliteit geweest. En hier kan nog heel veel winst worden geboekt.
Basel was ook kansloos geweest in onze poule!
Net als de afgelopen andere jaren.
Ajax kan met deze selectie echt wel een ronde verder komen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 december 2014 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 11:17 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zijn/waren allemaal onhaalbaar.
Behalve van Dijk, maar dat is keuzes maken. Dijk of Hoorn, hoorn was jonge en vlijkbaar zagen ze meer in hem. Foutje, kan gebeuren.
Douglas was haalbaar en had een prima vervanger van Alderweireld geweest.
Was transfervrij notabene. Simon Poulsen trouwens ook vond ik een mooie concurrent voor Boilesen.
Hoorn is een foutje maar kan nog goedkomen.
Rest onhaalbaar klopt enige die nu misschien willen zijn vd Vaart en Chivu?
Rest gaat hem zo ie zo niet worden..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 december 2014 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 12:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Basel was ook kansloos geweest in onze poule!
Net als de afgelopen andere jaren.
Ajax kan met deze selectie echt wel een ronde verder komen.
Gaat er ook niet eens om wat wat Basel zal doen in onze poule.
Gaat om de balans/kwaliteit. We zijn gemiddeld of jong of van bedenkelijk niveau.
Olympiakos, Panatinaikos, Red Bull, Basel enz halen nog wel eens een topper op zijn retour.
Zulke spelers denk aan Poulsen, Pantelic, Ooijer hebben net wat grotere rugzak
dan bv 28 jarige Moisander. Met alleen maar jonkies win je de oorlog ook niet
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 20 december 2014 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 14:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Douglas was haalbaar en had een prima vervanger van Alderweireld geweest.
Was transfervrij notabene. Simon Poulsen trouwens ook vond ik een mooie concurrent voor Boilesen.
Hoorn is een foutje maar kan nog goedkomen.
Rest onhaalbaar klopt enige die nu misschien willen zijn vd Vaart en Chivu?
Rest gaat hem zo ie zo niet worden..
Douglas wou naar een grotere competitie die was echt niet gekomen. Hij hwefr nu een veel beter salaris.
Vaart en Chivu zijn echt niet beter dan we hebben.
Simon Poulsen is in Italie ool door het ijs gezakt, is niet het niveau wat we zoeken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 20 december 2014 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 14:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gaat er ook niet eens om wat wat Basel zal doen in onze poule.
Gaat om de balans/kwaliteit. We zijn gemiddeld of jong of van bedenkelijk niveau.
Olympiakos, Panatinaikos, Red Bull, Basel enz halen nog wel eens een topper op zijn retour.
Zulke spelers denk aan Poulsen, Pantelic, Ooijer hebben net wat grotere rugzak
dan bv 28 jarige Moisander. Met alleen maar jonkies win je de oorlog ook niet
Volgens mij staan wij 2de.. 4 puntjes achter op PSV.
Zoveel ervaring hebben zij ook niet.
Dus voor de eredivisie hoef je het niet te doen.
Feyenoord doet het in Nederland ook prima, El hamadi, die heeft ervaring. Maar veel is het niet.

Voor Europees kan je het doen, maar het is niet noodzakelijk.
Basel en Liverpool hebben allebei een team waar talent en ervaring inzit.
De een heeft het niet gehaald en de ander wel.
Volgens mij speelt de loting gewoon een rol..

Real, Barca en Bayern.
Er is geen enkel team die daar dicht in de buurt komt.
als je die treft uit pot 1 dan heb je nog 1 plek over.
Uit pot 2 treffen we: 2x Milan, 1x Man City, Lyon en PSG.

Man City en PSG dat zijn clubs waar de bomen tot aan de hemel groeien.
City hielden we achter ons, helaas was de nummer 4 de finalist van dat seizoen(dortmund).
PSG, daarvan had je kunnen winnen. Maar als je ziet wat zij daar hebben spelen, verdediging en Aanval dan is het logisch dat we niet van hun wonnen.
Waarom we Lyon niet achter ons hebben gelaten daar hoef ik je niets te vertellen, dat doet nog steeds pijn.
1ste milan was gedeelte onder Jol en de boer, de boer was al kansloos.
2de milan, daarvan had je moeten winnen. Maar de 1ste wedstrijd was thuis en vooraf weet je niet dat Milan geen lekker seizoen zal draaien.

Zeg maar welk team je achter had gehouden, als je meer een gemixt elftal zou hebben.
Buiten beschouwing van Milan gelaten, daar had team ook van moeten winnen.
Dat had het ook bijna...
remco k
 remco k - zaterdag 20 december 2014 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 11:17 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zijn/waren allemaal onhaalbaar.
Behalve van Dijk, maar dat is keuzes maken. Dijk of Hoorn, hoorn was jonge en vlijkbaar zagen ze meer in hem. Foutje, kan gebeuren.
Ik denk dat van Dijk ook op de bank zou zitten bij Ajax.
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 20 december 2014 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 12:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Basel was ook kansloos geweest in onze poule!
Net als de afgelopen andere jaren.
Ajax kan met deze selectie echt wel een ronde verder komen.
Ik denk ook dat Fc Basel kansloos zal zijn.
Met een gunstige loting kan Ajax best een ronde verder komen, alleen ging het mij erom, dat Fc Basel met een vergelijkbaar budget wel ervaren spelers voor elke linie kunnen vastleggen.
remco k
 remco k - zaterdag 20 december 2014 - 21:06   quote  deeplink  
Maar maken die ervaren spelers Basel beter dan dat Ajax nu is?
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 20 december 2014 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 21:06 schreef remco k het volgende:
Maar maken die ervaren spelers Basel beter dan dat Ajax nu is?
Natuurlijk maken ze Ajax beter of niet!
Ik wil alleen aangeven, dat ook gewone clubs in mindere competities, ervaren spelers kunnen vastleggen.
remco k
 remco k - zaterdag 20 december 2014 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 21:20 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Natuurlijk maken ze Ajax beter of niet!
Ik wil alleen aangeven, dat ook gewone clubs in mindere competities, ervaren spelers kunnen vastleggen.
Dat snap ik, maar zijn die ervaren spelers die ze daar halen beter dan de spelers die wij bij Ajax hebben??
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 20 december 2014 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 21:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar zijn die ervaren spelers die ze daar halen beter dan de spelers die wij bij Ajax hebben??
Wij kopen spelers om te verkopen, clubs als Fc Basel kopen spelers om meer wedstrijden op nationaal en internationaal te winnen, dat is het grootste verschil.
We worden als een (voetbal) handelshuis geleid, investeringen moeten ten koste van alles worden terugverdiend, het beste voorbeeld is Siggi. Bij Basel was Siggi allang op de tribune beland en had men het verlies voor lief genomen. Ervaren spelers worden niet gekocht, omdat ze niets meer gaan opbrengen bij verkoop of vertrek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 december 2014 door Ztjes --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 20 december 2014 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 15:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat van Dijk ook op de bank zou zitten bij Ajax.
Denk wel dat hij meer concurentie levert aan Veltman dan Hoorn op het moment doet.
remco k
 remco k - zondag 21 december 2014 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 december 2014 - 21:27 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Wij kopen spelers om te verkopen, clubs als Fc Basel kopen spelers om meer wedstrijden op nationaal en internationaal te winnen, dat is het grootste verschil.
We worden als een (voetbal) handelshuis geleid, investeringen moeten ten koste van alles worden terugverdiend, het beste voorbeeld is Siggi. Bij Basel was Siggi allang op de tribune beland en had men het verlies voor lief genomen. Ervaren spelers worden niet gekocht, omdat ze niets meer gaan opbrengen bij verkoop of vertrek.
Ik denk niet dat wij kopen om ze duur te verkopen. Ajax heeft jongens als Schone, Poulsen, Ooijer Boer, Moisander en Viergever ook gehaald voor de ervaring..

Ik denk eerder dat men in het aankoopbeleid verkeerde keuzes maakt..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 21 november, 14:30); 0 - 2









0.0096340