BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Bart Nieuwkoop topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 januari 2015 - 18:46   quote  deeplink  
Bart Nieuwkoop

5mjmvk.jpg

Voor jeugdspeler Bart Nieuwkoop is een droom in vervulling gegaan. De achttienjarige A-junior zette in De Kuip zijn handtekening onder zijn eerste profcontract, dat hem tot medio 2017 aan Feyenoord verbindt.

Eerder deze maand had de middenvelder uit de eigen jeugdopleiding al overeenstemming bereikt met de club. 'De kans om mezelf bij Feyenoord door te ontwikkelen wil ik met beide handen aangrijpen', reageerde Nieuwkoop, die onder meer zijn ouders, broers en opa had meegenomen naar de contractondertekening.

120nsrt.jpg

Nieuwkoop maakt sinds drie jaar deel uit van Feyenoord Academy, nadat hij destijds de overstap maakte van de jeugdopleiding van RBC. Op Varkenoord kwam hij uit in B2 en B1, om vervolgens direct door te stromen naar A1. 'Op het moment dat ik naar A1 ging, groeide het besef dat er voor mij een contract bij Feyenoord in kon zitten. Onder trainer Roy Makaay heb ik dit jaar een goede ontwikkeling doorgemaakt. Als middenvelder heb ik de kwaliteit om box to box te spelen en ik pik regelmatig een doelpuntje mee. Dat ik nu een contract heb gekregen, is voor mij een grote stimulans. De kans om mezelf bij Feyenoord door te ontwikkelen wil ik met beide handen aangrijpen.'

Nadat hij begin april met Feyenoord overeenstemming had bereikt over het contract, keek Nieuwkoop reikhalzend uit naar de dag van de ondertekening. 'Na afgelopen zondag, toen ik aanwezig was bij Feyenoord tegen Cambuur, had ik er nog meer zin in', glimlachte de A-junior. 'Ik zag de sfeer in het stadion en dacht: geweldig dat ik hier komende week mijn handtekening mag zetten. Natuurlijk droom ik ervan om in de toekomst in dit stadion te mogen spelen. Feyenoord is een grote club. Ik hoop dat ik volgend seizoen mag meetrainen of misschien mee mag op trainingskamp, met als uiteindelijke doel om aan te sluiten bij de eerste selectie.'

Volgens Martin van Geel is Nieuwkoop een speler met veel mogelijkheden. 'En volgens het beleid van de club bieden wij jeugdspelers met potentie de kans om zich verder te ontwikkelen', zei de technisch directeur. 'Bart is een allround middenvelder met zowel verdedigende als aanvallende kwaliteiten. De laatste tijd scoort hij bijvoorbeeld steeds vaker. De afgelopen jaren heeft hij keihard gewerkt voor een contract en wij hopen dat deze verbintenis voor hem een stimulans is om verder te groeien in zijn ontwikkeling.'

In De Kuip verving Nieuwkoop een andere debutant Jari Schuurman. Hij kwam in de 83e minuut bij een 2-1 voorsprong van Feyenoord in een oefenduel tegen FC Emmen in het veld. Verder gaat Nieuwkoop ook met de selectie van Feyenoord mee op trainingskamp naar Dubai.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 januari 2015 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 januari 2015 - 18:46   quote  deeplink  
NIEUWKOOP:'BLIJ DAT IK MEE NAAR DUBAI MAG'

2m31sv5.jpg

Bart Nieuwkoop heeft veel zin in Dubai, kort nadat hij het nieuws had vernomen dat hij tot de selectie behoort die maandag in het vliegtuig stapt. Ik ben nog nooit in Dubai geweest, dus het trainingskamp wordt voor mij in alle opzichten een nieuwe ervaring. Ik ga er zonder verwachtingen heen, al wil ik mezelf natuurlijk wel laten zien. In de eerste plaats ben ik heel blij dat ik mee mag.

Nieuwkoop kwam in de laatste tien minuten van het duel met FC Emmen binnen de lijnen, nadat hij ploeggenoot Schuurman had afgelost. Ondanks dat het maar kort was, heb ik genoten van mijn debuut. Ik merkte gelijk dat het allemaal veel sneller gaat dan in de jeugd. Dit is voor mij een droom die uitkomt.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 januari 2015 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 januari 2015 - 19:02   quote  deeplink  
A-junior Bart Nieuwkoop geniet van debuut in Feyenoord 1

1606jj5.jpg

Naast Jari Schuurman, maakte ook Bart Nieuwkoop vandaag zijn officieuze debuut voor Feyenoord. In de benefietwedstrijd tegen FC Emmen werd Jari Schuurman in de 83ste minuut vervangen door Nieuwkoop. De jonge Zeeuw was trots na zijn debuut in De Kuip.

"Dit is geweldig natuurlijk, zegt hij tegenover RTV Rijmond. "Ik heb tien minuutjes mee mogen doen. Je kijkt natuurlijk wel uit naar zon moment maar je verwacht niets. Dit geeft kippenvel."

De jongeling mag ook mee naar het trainingskamp dat Feyenoord aankomende week belegd in Dubai. "Dat zullen bijzondere dagen worden. Ik ga door zoveel ervaring opdoen. Het is nu al genieten om met de jongens uit het eerste op het veld te staan. Geweldig."


(http://youtu.be/zBXJzff9eNU)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 04 januari 2015 - 20:47   quote  deeplink  
Vergelijkbaar met een type Strootman, althans wat ik van hem gezien heb. Zou op termijn moeten concurreren voor de positie waar El Ahmadi nu speelt.
van geil
 van geil - zondag 04 januari 2015 - 20:50   quote  deeplink  
opvallend dat er weer blanke jongens doorstromen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 04 januari 2015 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 20:50 schreef van geil het volgende:
opvallend dat er weer blanke jongens doorstromen.
Vind je? Was me niet zo opgevallen eerlijk gezegd. Is dat onderscheid überhaupt van belang? Trouwens kijkend naar de selectie van vorig jaar tel ik met Mulder, Lamprou, Graafland, Janmaat, De Vrij, Van Beek, Clasie, Sleegers er al minstens 8 die van Varkenoord komen (direct of indirect).
van geil
 van geil - zondag 04 januari 2015 - 21:08   quote  deeplink  
volgens mij is meer als de halve competitie getint.
dus ja, t valt me op.
na n lange periode met Surinaamse , en noord Afrikaanse invloeden.
zie ik weer steeds meer blanke jongens doorstromen.
meer niet.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 05 januari 2015 - 00:34   quote  deeplink  
Volgens mij valt het wel mee met een blanke/getinte stroming. Anderzijds, Feyenoord scout veel in de regio Rijnmond, en daar lopen eenmaal veel Nederlandse, getinte jongens.

Maar ach, who gives a shit.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 05 januari 2015 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 00:34 schreef Bosifyable het volgende:
Volgens mij valt het wel mee met een blanke/getinte stroming. Anderzijds, Feyenoord scout veel in de regio Rijnmond, en daar lopen eenmaal veel Nederlandse, getinte jongens.

Maar ach, who gives a shit.
Vooral dat laatste inderdaad.
MauricioAros
 MauricioAros - maandag 05 januari 2015 - 11:38   quote  deeplink  
Van Geil givet volgens mij ook geen shit. Maar ik zie hetzelfde.
Het boeit mij ook niets. Maar dan kan het nog wel opvallen.

Ook in dat filmpje waarin die Hermann scoort. 5 jaar terug waren er minder blanke jongens.

Het maakt echt geen donder uit, maar zal er iets zijn aangepast in de scouting of het beleid met doorselecteren op Varkenoord?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 05 januari 2015 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 21:08 schreef van geil het volgende:
volgens mij is meer als de halve competitie getint.
dus ja, t valt me op.
na n lange periode met Surinaamse , en noord Afrikaanse invloeden.
zie ik weer steeds meer blanke jongens doorstromen.
meer niet.
Herken ik ook.
Alleen al percentueel gezien is de donkergekleurde voetballer veel sterker vertegenwoordigd als je dat afzet tegen het percentage van dat deel bij de totale Nederlandse bevolking.
Barabas
 Barabas - maandag 05 januari 2015 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 21:00 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Vind je? Was me niet zo opgevallen eerlijk gezegd. Is dat onderscheid überhaupt van belang? Trouwens kijkend naar de selectie van vorig jaar tel ik met Mulder, Lamprou, Graafland, Janmaat, De Vrij, Van Beek, Clasie, Sleegers er al minstens 8 die van Varkenoord komen (direct of indirect).


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 januari 2015 door Barabas --
Barabas
 Barabas - maandag 05 januari 2015 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 11:58 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Herken ik ook.
Alleen al percentueel gezien is de donkergekleurde voetballer veel sterker vertegenwoordigd als je dat afzet tegen het percentage van dat deel bij de totale Nederlandse bevolking.
Dat is al eens met een wetenschappelijke benadering bekeken; het heeft alles te maken met de mindere financieel economische vooruitzichten van hele generaties van niet-autochtone Nederlanders en dat er meer kinderen geboren worden uit allochtone dan autochtone ouders.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 05 januari 2015 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 13:07 schreef Barabas het volgende:

[..]

Dat is al eens met een wetenschappelijke benadering bekeken; het heeft alles te maken met de mindere financieel economische vooruitzichten van hele generaties van niet-autochtone Nederlanders en dat er meer kinderen geboren worden uit allochtone dan autochtone ouders.
Je eerste argument onderschrijf ik, je tweede (meer allochtone kinderen) maakt het niet anders qua percentage.
Benieuwd wat verschillen (kunnen) zijn op bv. mentaal vlak.
Stylzz
 Stylzz - maandag 05 januari 2015 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 21:08 schreef van geil het volgende:
volgens mij is meer als de halve competitie getint.
dus ja, t valt me op.
na n lange periode met Surinaamse , en noord Afrikaanse invloeden.
zie ik weer steeds meer blanke jongens doorstromen.
meer niet.
heeft misschien toch een beetje met karakter te maken.
Volgens mij zijn de meesten die voor t snelle geld gekozen hebben ook geen blanke jongens.

Geen racisme, gewoon een constatering.
Barabas
 Barabas - maandag 05 januari 2015 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 19:02 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Geen racisme, gewoon een constatering.
No worries.... Niks racistisch aan.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 06 januari 2015 - 11:55   quote  deeplink  
Nieuwkoop: ''Kansen de grootste motivatie op Varkenoord''

2ebwrvk.jpg

Bart Nieuwkoop stapte gisteren met enige trots uit het vliegtuig in Dubai. Het talent mag met twee ploeggenoten uit de A1 meetrainen met het eerste elftal op dit trainingskamp. Hier droomde hij van. Het kostte hem honderden reisuren per jaar. ''En vanaf station Lombardijen nog een eind lopen..'', grinnikt Nieuwkoop in gesprek met De Telegraf.

Vlak voor de winter zag hij talenten Wessel Dammers en Rick Karsdorp debuteren in de Europa League. ''Dat moment is nog ver weg voor mij. Maar het feit dat jonge spelers hier een kans krijgen is de allergrootste motivatie als je op Varkenoord in de opleiding zit. Ik heb mijn HAVO-diploma gehaald en richt me nu helemaal op een voetbalcarrière. Kijk nu zelf, dit is toch hartstikke mooi. Ik zit zomaar in Dubai. Of ik mijn zwembroek bij me heb? Wat dacht u zelf?''

Gretig, bescheiden en zelfbewust is de jonge Zeeuw. ''Ik heb Gaston Taument, Cor Adriaanse en Roy Makaay achter elkaar gekregen als trainers. Ik heb enorme stappen kunnen maken. In drie seizoenen is mijn ontwikkeling nog harder gegaan dan ik zelf voor mogelijk hield. Toch ben ik er nog lang niet. Maar het helpt wel om met deze spelers nu te trainen en te spelen. Het niveau van Feyenoord 1 ligt heel hoog.''
Bron:FR 12
van geil
 van geil - dinsdag 06 januari 2015 - 14:35   quote  deeplink  
ik twijfel, t is een Zeeuw.
;)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 06 januari 2015 - 14:53   quote  deeplink  
LUL😉
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 07 januari 2015 - 13:37   quote  deeplink  
DAGBOEK UIT DUBAI: BART NIEUWKOOP

v8hteg.jpg

Feyenoord.nl volgt tijdens het trainingskamp in Dubai de verrichtingen van Feyenoord op de voet. In Dagboek uit Dubai berichten we dagelijks over een van de meegereisde Feyenoorders. In deel II: Bart Nieuwkoop, middenvelder van Feyenoord A1 die evenals zijn ploeggenoten Jari Schuurman en Kamil Miazek de kans krijgt om een week mee te trainen met de eerste selectie.

Bart Nieuwkoop heeft tijdens de week in Dubai vrijwel elke avond even contact met het thuisfront. De middenvelder stuurt af en toe een fototje en deelt zijn ervaringen over de eerste dagen bij de eerste selectie van Feyenoord. Mijn ouders zijn natuurlijk benieuwd hoe het hier met mij gaat, maar ze hoeven zich geen zorgen te maken. Ik geniet van elke dag, elke training is een mooie ervaring op zich.

Tegelijkertijd is het aanpoten voor de drie meegereisde jeugdspelers. Nieuwkoop: Op de training gaat alles natuurlijk een stukje sneller dan we gewend zijn. Na de training voel je dat wel in je benen. Tot nu toe is dat geen enkel probleem, al ik kan me voorstellen dat ik na deze week wel even moet bijkomen.

Nieuwkoop deelt tijdens het trainingskamp een kamer met zijn ploeggenoot Jari Schuurman. Tijdens de rustmomenten praten de twee veel over de dingen die ze meemaken. Natuurlijk vind ik het prettig dat Jari er deze week bij is, zegt Nieuwkoop. Aan de andere kant ken ik ook de jongens die vorig jaar in A1 speelden goed, zoals Rick Karsdorp en Wessel Dammers. Sowieso komen de meeste jongens uit ons team uit de eigen opleiding, dus het voelde al snel heel vertrouwd om deel uit te maken van deze ploeg.

Nieuwkoop heeft zichzelf als belangrijkste doel voor deze week gesteld dat hij wil genieten van elke training die hij meemaakt. Dat lukt tot nu toe heel goed, glimlacht hij. Ik ben tevreden over hoe het tot nu toe gaat. Ik denk dat Jari, Kamil en ik hier ook een goede basis leggen voor de tweede seizoenshelft met A1. De eerste wedstrijd na de winterstop is direct tegen Ajaks. Met deze week in onze benen zullen we dan hopelijk op en top fit zijn.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
tomson
 tomson - woensdag 07 januari 2015 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 14:35 schreef van geil het volgende:
ik twijfel, t is een Zeeuw.
;)
Ja ?

Nieuwkoop eerste Zeeuw bij Feyenoord 1 in tien jaar

ROTTERDAM - Bart Nieuwkoop heeft zondag zijn officieuze debuut in het eerste elftal van Feyenoord gemaakt. Hij kwam in het veld tijdens oefenwedstrijd tegen FC Emmen, die de Rotterdammers wonnen met 2-1.

De Nooijer
Daarmee is de 18-jarige middenvelder uit Tholen de eerste Zeeuw die in het shirt van Feyenoord op het veld staat sinds het seizoen 2003/2004, toen Gérard de Nooijer bij Feyenoord speelde.

Debuut
In De Kuip verving Nieuwkoop een andere debutant Jari Schuurman. Hij kwam in de 83e minuut bij een 2-1 voorsprong van Feyenoord in het veld. Verder gaat Nieuwkoop ook met de selectie van Feyenoord mee op trainingskamp naar Dubai.

Dubai
Feyenoord vertrekt met Nieuwkoop in de gelederen maandag naar Dubai en zal daar tot en met zondag 11 januari blijven. De selectie zal zich daar gaan voorbereiden op de tweede seizoenshelft door middel van trainingen. Er wordt geen oefenduel gespeeld.
bron : omroep Zeeland

Nieuwkoop eerste Zeeuw bij Feyenoord 1 in tien jaar http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2015-01-04/791357/nieuwkoop-eerste-zeeuw-bij-feyenoord-1-tien-jaar #omroepzeeland
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 07 januari 2015 - 15:43   quote  deeplink  
Een Zeeuw...
Hoe hoog ligt daar het gemmiddelde IQ nou werkelijk?
Goede antwoorden opsturen naar Wim2.
Renato buiten mededinging
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 07 januari 2015 - 23:28   quote  deeplink  
Nou fijn dan..
JanM
 JanM - donderdag 08 januari 2015 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 januari 2015 - 15:43 schreef FR-Henk het volgende:
Een Zeeuw...
Hoe hoog ligt daar het gemmiddelde IQ nou werkelijk?
Goede antwoorden opsturen naar Wim2.
Renato buiten mededinging
Overal hetzelfde: twee keer de helft. Alleen is die helft in Zeeland stukken lager ;-P
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 januari 2015 - 10:42   quote  deeplink  
Huh?-Echt?!-Serieus?!-Meen je dat nou?!-Hou eens op!
VVout
 VVout - donderdag 08 januari 2015 - 11:07   quote  deeplink  
Dat je er al vrijwillig gaat wonen zegt genoeg toch :)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 januari 2015 - 11:10   quote  deeplink  
Ho ho zeg jij nou niets Bratwurst..
VVout
 VVout - donderdag 08 januari 2015 - 11:32   quote  deeplink  
Mogûh...
tomson
 tomson - donderdag 08 januari 2015 - 16:17   quote  deeplink  
geen commentaar. Beneden NAP dit gelul... Hup Bart !
van geil
 van geil - maandag 09 maart 2015 - 21:42   quote  deeplink  
goal bij de beloften
waar 4-3-3 werd gespeeld.
Bilal en Boetius op de vleugels.
Anass spits (ook n goal)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 maart 2015 - 01:15   quote  deeplink  
De winnende (2-1) in blessuretijd mooi..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 juni 2015 - 15:02   quote  deeplink  
Nieuwkoop: ''Natuurlijk hoop ik op een droomdebuut''

a2yxrm.jpg

De eerste training van Feyenoord werd gisteren weer door duizenden mensen bezocht. Bart Nieuwkoop heeft ernaar uitgekeken, maar moest de sessie aan zich voorbij laten gaan. ''Als ik maar niet geblesseerd raak, denk je soms tijdens de vakantie. En dan word ik ziek....''

''Die eerste training in de Kuip, met duizenden mensen op de tribune, die wil je meemaken. Ik baal er enorm van dat ik niet mee kon doen. Je houdt er eigenlijk geen rekening mee dat je niet mee kunt trainen omdat je ziek wordt. Ik denk dat ik deze week wel weer aan kan sluiten'', zegt het doorgestroomde talent uit de A-jeugd in de PZC.

Nieuwkoop kijkt ook uit naar de komst van Kuyt donderdag. ' Ja, zeker weten. Als kleine jongen zag ik hem al spelen. En vorig jaar was hij nog één van de uitblinkers op het WK in Brazilië. Ik vind het mooi dat ik straks met zon grote speler in de kleedkamer zit en met hem mag trainen en spelen. Ik weet ook zeker dat hij van grote waarde zal zijn voor Feyenoord. Daar twijfel ik geen moment aan.''

Heb je jezelf bepaalde doelen gesteld voor dit seizoen? ''Het is lastig om dat te doen. Het kan heel snel gaan, of juist niet. Ik wil met heel weinig verwachtingen dit seizoen in gaan. Gewoon proberen zo vaak mogelijk bij de wedstrijdselectie te zitten en in de beloften goede wedstrijden spelen. En natuurlijk hoop ik mijn debuut in het betaalde voetbal te maken, dat is waar je als jongetje van hebt gedroomd.''
Bron:PZC
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 07 juli 2015 - 18:51   quote  deeplink  
BERICHT UIT DE BERGEN: BART NIEUWKOOP

33z5tea.jpg

Feyenoord werkt deze week in de Oostenrijkse Alpen toe naar de start van het seizoen 2015-2016. Feyenoord.nl volgt de verrichtingen van de selectie van Giovanni van Bronckhorst tijdens het trainingskamp in Seefeld op de voet en vraagt dagelijks spelers naar hun ervaringen. Deze keer: Bart Nieuwkoop, die deze zomer vanuit de A-jeugd werd overgeheveld naar de eerste selectie.

Voor Nieuwkoop is dit zijn tweede trainingskamp met de hoofdmacht van Feyenoord, nadat hij in januari ook al meereisde naar Dubai. Verschil is dat hij toen nog actief was in A1, terwijl hij nu volwaardig lid is van de groep. Voor mij is het een voordeel dat ik de meeste jongens uit de selectie al ken, ook omdat ik het afgelopen half jaar regelmatig meetrainde met het eerste. Bovendien hebben met mij ook vier andere jongens uit de jeugd de stap gemaakt. Daarom heb ik heel ontspannen toegeleefd naar deze week.

Waar Kamil Miazek, Calvin Verdonk, Stef Gronsveld en Jari Schuurman anderhalve week geleden hun ogen uitkeken bij de eerste training in De Kuip, moest Nieuwkoop die happening noodgedwongen aan zich voorbij laten gaan. Dat was heel erg jammer, zegt Nieuwkoop nu. Op sociale media zag ik heel veel fotos en filmpjes voorbij komen en natuurlijk hoorde ik de verhalen van de jongens. Ik had er erg naar uitgekeken. Gelukkig was ik een paar dagen later wel aanwezig op de eerste training van Dirk Kuyt, waar ook heel veel mensen op af kwamen. Ook dat was bijzonder om mee te maken.

Oorzaak van het ontbreken van Nieuwkoop op de eerste training was de ziekte van Pfeiffer, die tijdens de vakantie bij hem was vastgesteld. Daar is geen medicijn voor, het enige dat je kunt doen is veel slapen en rusten. Daarom heb ik tijdens de vakantie ook bewust erg rustig aan gedaan. Op dit moment voel ik dat het de goede kant op gaat en dat blijkt ook uit de tests, al is het uiteraard zaak om zo goed mogelijk op te bouwen.

Nieuwkoop geniet van het verblijf in Oostenrijk, zo vertelt hij dinsdagochtend kort na een intensieve training. Het was pittig, ja, maar dat hoort erbij op trainingskamp. Mooi weer, prachtige omgeving, hard trainen, het kan niet beter. Bovendien spelen we deze week ook nog twee oefenwedstrijden, waarin ik uiteraard hoop op speelminuten.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 21 juli 2015 - 07:50   quote  deeplink  
Nieuwkoop: "Ik heb daardoor een wat valse start gemaakt"

2jg476c.jpg

Bart Nieuwkoop werd tijdens de drukbezochte open dag van Feyenoord gepresenteerd als volwaardig lid van de eerste selectie. "Ik was alleen maar aan het genieten.'' In het afgeladen stadion stapte de middenvelder, vorig jaar nog A-junior, zondagmiddag uit de helikopter na de traditionele landing op de middenstip.

Niet zo heel lang geleden zat hij nog als toeschouwer in het stadion. "Ik heb de open dag wel een aantal keren bezocht'', vertelde Nieuwkoop aan de PZC vandaag. "Later heb ik ook nog eens op het veld gestaan, toen ik met de A1 in De Kuip mocht trainen. Maar de helikopter die dan in het stadion landde, was altijd het hoogtepunt van de dag. Een echte traditie. "

De voorbereiding van Nieuwkoop liep tot nu toe nog niet zonder tegenslagen. Tijdens zijn vakantie werd ontdekt dat hij de ziekte van Pfeiffer onder de leden had. "Ik heb daardoor een wat valse start gemaakt, omdat ik het wat rustiger aan moest doen. Het gaat gelukkig al heel wat beter. Ik ben nog niet helemaal van de ziekte hersteld, maar ik heb best veel mee kunnen doen met de eerste selectie. Toch zal ik de komende tijd nog niet te veel forceren.''
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 02 oktober 2015 - 12:33   quote  deeplink  
Zondag misschien basis als Karsdorp geblesseerd blijft
Barabas
 Barabas - zaterdag 03 oktober 2015 - 09:54   quote  deeplink  
Van Beek dus gewoon laten staan.... Heeft Giovanni er in ieder geval een wijze les uit getrokken!

Eens kijken of Bart Nieuwkoop het kan gaan waarmaken.
moa
 moa - zaterdag 03 oktober 2015 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 oktober 2015 - 09:54 schreef Barabas het volgende:
Van Beek dus gewoon laten staan.... Heeft Giovanni er in ieder geval een wijze les uit getrokken!

Eens kijken of Bart Nieuwkoop het kan gaan waarmaken.
Gio is voor het eerst aan het roer, dan moet je dingen uitproberen.
Barabas
 Barabas - zaterdag 03 oktober 2015 - 10:54   quote  deeplink  
Blijf het stom vinden om twee nieuwe centrale verdedigers op te stellen tegen de kampioen...
de bluffer
 de bluffer - zondag 04 oktober 2015 - 08:43   quote  deeplink  
Verdiend het gewoon om op de vijverberg te beginnen
Dirk1
 Dirk1 - zondag 04 oktober 2015 - 09:52   quote  deeplink  
bart vanmiddag laten spelen karsdorp rust geven jong oranje afzeggen en over 2 weken weer fit beginnen
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 oktober 2015 - 10:09   quote  deeplink  
Prima..!
Barabas
 Barabas - zondag 04 oktober 2015 - 11:34   quote  deeplink  
Hup Bart!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 oktober 2015 - 12:17   quote  deeplink  
Ben benieuwd..
ar
 ar - zondag 04 oktober 2015 - 12:20   quote  deeplink  
Succes Bart.
de bluffer
 de bluffer - zondag 04 oktober 2015 - 12:21   quote  deeplink  
Gefeliciteerd Bart met je basis plaats
na de wedstrijd geef ik je een cijfer

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 oktober 2015 door de bluffer --
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 04 oktober 2015 - 12:23   quote  deeplink  
Doe ik het nu wel: een 8.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 oktober 2015 - 15:47   quote  deeplink  
Nieuwkoop: ''In de rust dacht ik: zo wil je niet debuteren''

2v9p0kz.jpg

Bart Nieuwkoop was zondagmiddag de vervanger van de geblessure Rick Karsdorp. ''Het debuut is heel mooi en gelukkig hebben we de drie punten meegenomen'', vertelde de Zeeuw na afloop aan Fox Sports. Nieuwkoop kneep hem wel. ''In de rust dacht ik wel even: nee, het gaat toch niet gebeuren...''

De Graafschap leidde toen namelijk met 1-0. ''Zo wil je natuurlijk niet debuteren. Maar ik ben heel blij dat we uiteindelijk de drie punten naar huis hebben genomen. Er was iets meer gezonde spanning voor de wedstrijd, maar na de warming-up deed ik gewoon mijn ding.''

Toen Karsdorp geblesseerd raakte, dacht Nieuwkoop niet direct aan een basisplaats. ''Maar ik kreeg wel een hesje vrijdag en zaterdag, dus toen dacht ik wel dat ik misschien kon gaan spelen.'' Giovanni van Bronckhorst vindt dat beide spelers op elkaar lijken. ''Rick begon ook als middenvelder. We zijn wel vergelijkbaar qua type. Ik praat ook veel met hem en geniet van zijn ontwikkeling.

De tank was in de tweede helft leeg bij Nieuwkoop. ''Het kan beter, maar ik ben tevreden. Dit is natuurlijk anders dan de beloften en de A1, dus op een gegeven moment was ik op. Misschien wilde ik me teveel laten zien.''

Nieuwkoop: Ben blij met mijn debuut

Bart Nieuwkoop na afloop van de wedstrijd De Graafschap - Feyenoord

http://www.foxsports.nl/video/niewkoop-blij-met-mijn-debuut/

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 oktober 2015 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 oktober 2015 - 17:49   quote  deeplink  
Bart Nieuwkoop dolblij met basisplaats

(http://youtu.be/AEq1FiCFrck)
Barabas
 Barabas - zondag 04 oktober 2015 - 18:04   quote  deeplink  
Geen onverdienstelijk debuut. Goed ventje, zo lijkt het....
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 oktober 2015 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2015 - 18:04 schreef Barabas het volgende:
Geen onverdienstelijk debuut. Goed ventje, zo lijkt het....
Is zeker geslaagd als vervanger, zie toch liever Ricky. Die is beter in zijn passing en in zijn voorzetten..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5177
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Bart Nieuwkoop topic









0.0127561